5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Оценка 5

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

Оценка 5
Занимательные материалы +3
doc
математика
5 кл—6 кл
24.06.2019
5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Публикация является частью публикации:
aralash_sonlarni__va__.doc
MAVZU: Aralash sonlarni qo’shish va ayirish Texnologik xarita MAVZU Mavzu  yuzasidan  vazifalar. O’quv  jarayoning  mazmuni. O’quv  jarayonini  amalgam  oshirish  texnologiyasi. Kutiladigan  natijalar. Aralash sonlarni qo’shish va ayirish 1) Aralash sonlarning kasr qismidagi maxrajlari bir  xil bo’lgandagi bilim, malaka va ko’nikmalarini  mustahkamlash 2) Maxraji har xil bo’lgan aralash sonlarni o’shish va ayirish qonuniyatlarini o’rgatish. 3) O’quvchilada izchil mantiqiy fikrlashni  shakllantirish, fikrlash doirasini skengaytirish. 4) Mavzuga oid tarqatma materiallarni o’quvchilar  tomonidan to’rtliklarda o’zlashtirib olishlari  orqali yangi mavzuni qay darajada  o’zlashtirganliklarini nazorat qilish, bilimlarini  oshirish. O’quvchilarda aqliy hujum, bahs­munozara                 uyg’unligidagi mavzuni tushuntirish  davomida  topshiriqlarni bajarish orqali aralash sonlarni qo’shish  va ayirish, qoidalar ustida ishlash. Musabaqatagi  topshiriqlarni ishlash orqali yandi mavzuni  mustahkamlash. Metod: Aqliy hujun, “Teskor savol­javob”, Zinama­ zina, matematik loto Shakl: to’rtliklarda ishlash Vosita: Tarqatma materiallar, rangli markerlar Nazorat: og’zaki, yozma., oqvchilarning bir birlarini  hnazorat quilish Baholash: Rag’batlantiruvchi 5 ballik tizim. O’qituvchi: Mavzuni qisqa vaqt ichida diqqatni jalb  qiluvchi metodlar yordamida o’quxchilar tomonidan  tez o’zlashtirishga erishish. Faollik, intiluvchanlikni oshirish, o’z oldiga qo’ygan  maqsadga erishish. O’quvchi: Yandi bilimlarni egallash. To’rtliklarda ishlash malakasini oshirish. Qisqa vaqt ichida ko’p  ma’lumaotga ega bo’lish.   DARS MAQSADI:  1) “Teskor savol­javob” metodi yordamida o’tilgan mavzularni  takrorlash. 2) “Zinama­zina” usuli yordamida yangi mavzuni o’zlashtirish. 3) “Matematik loto” oyini orqali o’zbek tiliga bo’lgan munosabatni  shakllantirish, Vatanparvarlik rg’ururini o’stirish. 4)  O’quvcilarda izchil mantiqiy fikrlashni shakllantirish,fikrlash  doirasini kengaytirish. DARS TURI: Muammoli. Amaliy DARSDA FOYDALANILADIGAN METODLAR: Teskor savol­ javob, Zinama­zina, Matematik loto DARS JIHOZI: Tarqatma materiallar, rangli markerlar, A4 formatli  qog’ozlar DARSNING BORISHI:  1. Tashkiliy qism. Darsga kirib o’quvhcilat bilan salomlashish.  Navbatchi axboroti. Doska, latta, bo’rlarni tayyorgarligini  tekshirish. 2. Uyga vazifani tekshirish. Uyga vazufani o’quvchilardan og’zaki  yechimini so’raladi. O’quvchilarning hammasi o’zi ishlagan  misollarni javoblarini tekshiradilar. O’qituvchi tekshirilgan   javoblrni ko’zdan kechirib baholaydi. 3. O’tiganlarni takrorlash. O’tilgan mavzuni takrorlash uchun  “Teskor saviol­javob” usulidan foydalaniladi. Buda savol beriladi  birinchi to’g’ri javob bergan o’quvchi rag’batlantiriladi.           1­qator                                                                                                 1) Kasrning asosiy xossasi.  Kasrning surati v amaxraji bir xil songa  ko’paytirilsa yoki bo’linsa kasrning qiymani o’zgarmaydi.  2) Tub  sonlar deb qanday sonlarga aytiladi? o’zi Birga va o`ziga  bo’linadigan sonlar tub sonlar deyiladi.3)Kasrlarni umumiy  maxrajga keltirish deganda nimani tushunasiz? Kasrlarni umumiy  maxrajga keltirish ularni bir xil                            ulushlarda  ifodalashdir 4. yig`indini toping    1ga teng  4 7 12 5 12 5. Har xil maxrajli kasrlarni qo`shish qanday bajariladi?  Kasrlar  umumiy maxrajga keltiriladiva ularning suratlari qo`shilib  suratga yoziladi, maxraj esa o`zgarishsiz qoladi                                                 2­qator 21 7 kasrni maxraji 45 bo`lgan kasrga keltiring     45 1   15 2 Qanday kasrni aralash son ko`rinishida yozish mumkin? Noto`g`ri kasrni aralash son ko`rinishiga keltirib yozish mumkin  3 Murakkab sonlar deb qanday sonlarga aytiladi? 1va o`zidan boshqa bo`luvhcilariga ega bo`lgan sonlarga murakkab  sonlar deyiladi 4 12 sonini karralilarini ayting  12 24 36 48 60 72 84 96 108 5 Maxrajlari har xil bo`lgan kasrlarni ayirish qanday bajariladi? Kasrlarni umumiy maxrajga keltiriladi va ularning suratlari ayrilib  maxraj o`zgarishsiz  yoziladi                                                       3­qator 1Kasrlarni suratini uch marta orttirish uchun qanday ish bajariladi? Kasrning surati uchga ko`paytiriladi yoki maxraji uchga bo`linadi 2 To`g`ri va noto`g`ri kasrlar deb qanday kasrlarga aytiladi? Surati maqxrajidan kichik kasrlar to`g`ri kasrlar maxraji suratidan  kichik bo`lgan kasrlar esa noto`g`ri kasrlar deyiladi 3 Aralash son qanday qismlardan iborat misol bilan tushuntiring 7 kasr 7 Aralash son butun va kasr qismdan iborat  12 4 17 va 9 ning EKUBi nimaga teng? EKUB(17,9)=1   17va 9 o`zaro tub sonlar 5  ayirmani toping Yangi mavzu bayoni      Cho`qqini egallaymiz   usulida yangi mavzu tuhsuntiriladi   3butun  12  5 15  1 15 6 15  2 5 1 3 3                                           Cho`qqi 1­ bosqichda O`quvchilarning aralash sonlar haqida bilim ko`nikma  va malakalari mustahkamlanadi 7 5 7 2   1 12 27 5 13 1 3 5 7 13 1 kasr qism  3                  aralash son               2­butun                                               No`to`g`ri kasrni aralash son ko`rinishida yozish mumkin        2­bosqichda  Bir xil va har xil maxrajli kasrlarni qo`shish va ayirish mustahkamlanadi 5 14 3­ bosqichda   aralash sonlar ustida   qo`shish va ayirish amallarini  bajarish qoidalari tushuntiriladi Aralash sonlarni qo`shish uchun butun qismi butun qismiga kasr qismi  kasr qismiga qo`shiladi va natijalarning  yig`indisi topiladi.              2:8 2:14   19 20  20 11 20 3 14 19 8  4 7 2 5   12  5(  )12  (  17 17 1)   5 2)     5 16 9 11 8 3 16 3 7  )08(  ( 5 16  3 16 ) 7 9 11  11 3 7 63 )  8 8 16  33 77 8 16  17 1 2  8  18 96 77 1 ;       Javob: 17 2 19 19 77 77 Javob 19 77  9 9: ; Aralash sonlardan aralash sonlarni ayirish uchun oldin ularning butun  qismidan butun qismi keyin kasr qismidan kasr qismi ayrilib so`ngra  ularning yig`indisi topiladi  1)       11 2)          5 7 9  6 2 7  11( )6  (  5 7 2 7 )  5 5 3 7 4 5  6 7 15  )69(  ( 3 4 15  7 15 )  3 3 7 12  15 7  3 5:5 5:15  3 1 3  M  U  S  T  A  H  K  A  M  L  A  SH: Yakka tartibda o`quvchilar tarqatma materiallardagi misollarni  ishlaydilar Sheriklari bilan daftarlar almashinib bir ­ birini nazorat  qiladilar.                  Juftliklarda olingan natijalarni yig`indisi va ayirmasi topiladi.  Guruh bo`lib juftliklarda olingan natijalarni yig`indisi va ayirmasi  topiladi.   G  U  R  U  H  L  A  R  D  A           I  SH  L  A  SH    Matematik “savol loto” o`yini.  (Har bir guruhdan bir o`quvchi chiqadi.  Quti)  Bir o`quvchi chiqib qutidan raqamlangan masalalarni oladi. “Matematik loto” o`yini: Har bir guruh o`ngacha bo`lgan sonlardan  bittasini tanlaydi,bir o`quvchi chiqib  Qutidan raqamlangan masalani qaramasdan oladi. Masala nomeri (tartib raqami) qaysi guruhning tanlagan soniga mos kelsa, shu guruh a`zolari  o`zbek tili haqida she’r yoki maqol aytsa, rag`batlantiriladi va masala  ishlash uchun beriladi. Aks holda jarima beriladi va masala ishlashga  beriladi. 3 1 1­masala    do`konga keltirilgan  2 8 tonna undan  4 1                          Y e ch i sh:        2 Javob 2 2 tonnasi sotildi. tonna 11: 1 4 1 4 5 4 3 4 11 10   8    bo`lsa  a+b ni toping 1 5 9 10 7 10 2 3 1 5 ; b 3  13 2­masala:                   a= 10 7 10   Yechish: 10 Jav:  13 9 10              7 3­masala   ab= 13 3 2 13 3 13 7 13 7 13 2    6 6 2 6 3   bc= 13   16 17 20 13                     P= 7 13 Jav:  17 7 13 4­masala                                                3 5 8 P= 1 2 3 4  3 4 1 2  5 3 8  9 13 8  10 5 8 1 3 4 3 1 2 a= b= c= J:  10 5 8 6­masala:  Anvar  7 10 olmani  birinchi kuni 10 1 2 qismini sotdi.  Olmani qancha qismi qoldi?     5 1 2 3 qismini  ikkinchi kuni 3 7 10  2 2 1 5  5 9 10 qismi  sotildi   10 5 1 2  5 9 10  4 qismi qoldi  6 10 8 1 7­masala:  Ayriluvchi  10 Kamayuvchini toping Yechish:    20 12  8 3 10 1 10 4 10 gat eng ayirma esa 12 3 10 ga teng                   20 4 10  8 1 10  12 3 10            Jav:  20 4 10 8­masala:    Bir to`pda  mato bor.  Ikkala topda jami qancha mato bor? 40 m  mato  ikkinchisida esa undan   3 8 3 7 10 m  kam  Yechish: 40 5 3 8 40  37 3 40 5 3 8   77 4 3 7 10 2:18 2:40 15  37  77 9 20 37  12  40     Jav:  3 40 77 m 9 20 UYGA VAZIFA        “Matematik loto” o`yiniga olingan masalalar BAHOLASH:  Juftliklarda va guruhlarda yig`ilgan ballar e`lon  qilinadi. Darsda faol qatnashgan o`quvchilar baholanadi

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар

5 . 6.7.9. синфлар учун очик дарслар ва презентациялар
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.06.2019