A postman

Оценка 5
Руководства для учителя
docx
английский язык
3 кл
06.01.2019
A postman
Бұл сабақ 3 сынып үшін құрылған жоспар. Сабақ мақсаты оқушыларға жаңа сөзді қолдануды үйрету сонымен қатар ауыз екі сөйлеуге дағдыландыру. Ағфлшфн тіліндегі білім білік дағдыларды қалыптастыру. Оқушыларға жаттығу жасау жұмыстарымен дағдыландыру. Сабақта жаңа сөздермен жұмысты күшейту. Топпен жеке жұмыс жасау
11111.docx
Module 4 Lesson plan 5 LESSON: Module 4 Lesson  5 Date: CLASS: Learning  objective(s) that  this lesson is  contributing to Lesson objectives The Theme: A postman Teacher's name: To talk about jobs; to write about someone they know and their job; to  develop the pupils’ listening skills through a song.    All learners will be able to:  use short answers appropriately in short, basic exchanges and take  use determiners a, an, the, some, any, this, these, that, those 3.W1 write with support short responses at phrase level to questions  and other prompts 3.UE4 to identify things 3.S6 turns when speaking with others in a limited range of short, basic  exchanges 3.R3 read and follow with considerable support simple, words, phrases  and sentences on familiar and general topics and familiar instructions for  classroom activities  3.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions Learners have met the learning objectives if they can:  talk about jobs; write   about   someone   they   know   and   their   job;   develop   the   pupils’ listening skills through a song. Structures: Consolidation. Language in use: He’s a postman. He works at the post ofice. Postman  Bell, what’s in your bag? Consolidation Using audios ‘Jobs' vocabulary, present simple (all forms) Pl an Planned activities (replace the notes below with  your planned activities) Ask the pupils questions about their daily routine.  Elicit their answers. e.g. Teacher: What time do you get up?  Pupil 1: I get up at seven o’clock. etc Smiles Resources Assessment criteria Language focus Target vocabulary ICT skills Previous learning Planned timings BEGINNING  THE LESSON PRESENTATI ON AND  PRACTICE 3.W1   3.UE4 3.R3  Read and complete. Then listen and check. Allow  the pupils some time to read the text silently and  complete the activity. Play the CD. The pupils listen  and check their answers. Answer key: 2 post office 3 seven 4 bike 5  letters 6 biscuit Then individual pupils read out the text. 3.W1 3.S6  Read and choose. Explain the activity. Allow the pupils some time to  read the sentences and complete the activity. Check their Interactive  Whiteboard  Software or Track  44 CD1 answers. Answer key: 1 a 2 b 3 a PORTFOLIO: Talk with your friends. Then  write about someone you know and his/her job. Refer the pupils to the picture and the text. Point to  the drawing and ask: What’s his job? Elicit: He’s a  doctor. Elicit from pupils what they would say about  someone they know and his/her job. Then ask the  pupils, in pairs or in groups, to talk about them. Go  around the classroom providing any necessary help. For homework, tell the pupils to draw or stick a  picture of someone they know on a piece of paper  and use the text in Ex. 22 as a model to write about  his/her job. Suggested answer key: This is Mrs Omarova. She’s a doctor. She works at a hospital. She gets up at seven o’clock every day.  She drives her car to work. She helps people every day! She’s so nice! by Nurlan Note: Once you have corrected their writing  activities, guide your pupils on how to file them in  their Language Portfolios.  Let’s Sing! Refer the pupils to the picture. Point to the  postman’s bag and ask: Postman Bell, what’s in  your bag? Have the pupils repeat after you. Follow  the same procedure and present the rest of the song.  During this process explain/elicit any unknown  words. Play the CD. The pupils listen and follow along in  their books. Divide the class into two groups and  assign a verse to each group. Play the song again and ask each group to sing their corresponding verse.  Time permitting, play the song again for the pupils to sing together as a class. Extension activity (Optional) The pupils, in pairs or in groups, make up their  own song. Suggested answer key: Pupil 1: Kanat, what’s in your bag? A pencil or a  book? Pupil 2: Kanat, what’s in your bag? A ruler or  a notebook? (See the Introduction for further ideas on how to  exploit the songs.) 3.S6 3.UE4 Interactive  Whiteboard  Software or Track  45 CD1  What’s in their bags? Look and match. Explain the activity. The pupils match the items to  the people. Allow the pupils some time to complete  the activity. Check the pupils’ answers. Answer key: 2 B 3 D 4 B 5 C 6 A 7 A 8 D ENDING  THE  LESSON Ask the pupils to choose a job and draw a bag with  items related to it. Ask them to present their drawings to the class. ACTIVITY BOOK (Optional) If you wish, you can assign some or all of the  corresponding activities from the Activity Book  for homework. If this is the case, make sure you  explain them first. Additional information Differentiation – how do you plan to  give more support? How do you plan  to challenge the more able learners? Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning?   Cross­curricular  links Health and  safety check ICT  links Values links  Use the space below to reflect on your lesson. Answer  the most relevant questions from the box on the left  about your lesson Reflection Were the lesson  objectives/learning objectives  realistic? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

A postman

A postman

A postman

A postman

A postman

A postman

A postman

A postman

A postman

A postman
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
06.01.2019