Английский язык - язык международного общения
Оценка 4.6

Английский язык - язык международного общения

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
11 кл
28.02.2019
Английский язык - язык международного общения
Публикация является частью публикации:
Английский язык - язык международного общения.doc
ПЛАН ПРАКТИЧЕСКОГО ЗАНЯТИЯ  1. Название дисциплины: Иностранный язык      2. Тема: Английский язык – язык международного общения.        Грамматический материал: Имя существительное.  Словообразовательные суффиксы. Образование множественного числа имён существительных. 3.  Цель   занятия:  Расширение   лексико­грамматического   минимума   по   теме. Обучение   чтению  с   извлечением   заданной   информации.  Обучение   устному говорению   с   опорой   на   прочитанный   текст.  Обучение   аудированию   коротких рассказов. Развитие логики мышления и языковой догадки. Прививать любовь  к изучению   иностранного   языка.   Повышение   значимости   изучения   языка   как международного. Формирование   устойчивых   грамматических   навыков   с   практическим   их применением в различных видах речевой деятельности 4. Тип: освоение новых знаний  5.  Методы:  рассказ, беседа, демонстрация, наблюдение, запоминание, работа с текстом 6. Материально – техническое обеспечение и дидактические материалы: Учебник; пословицы и цитаты на доске о языке; спайдограмма на доске; раздаточный материал: а) изучаемый текст:  English  in  our  Life,  б) слова к тексту, в) задания к тексту,   г)   грамматические   таблицы:  The  Noun,  д)   задания   тестового   характера   и упражнения по грамматике.  7. Литература (основная и дополнительная): ­ Агабекян И.П., Коваленко П.И. Устные темы по английскому языку и всё для успешной   сдачи   экзамена.   Серия   «Учебники   и   учебные   пособия».   ­   Ростов   н/Д: «Феникс», 2000. – 320 с. ­ Акмалдинова А.Н., Будко Л.В. Грамматика английского языка в таблицах. Учеб. пособие. – Киев: КМУГА, Диал, 2000. – 48 с. ­  Английская  грамматика  в  таблицах:  Справочник  /  Н.К.  Арцинович. –  М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ»: ОАО «ВЗОИ», 2004. – 110, (2) с. ­   Буренина   Л.К.,   Конон   С.Б.   Учебник   английского   языка   для   средних специальных учебных заведений. – 6­е узд., стереотип. – М.: Высш. Школа, 1982. – 368 с., ил. ­ Голицынский Ю.Б. Граматика. Сборник упражнений. – 4­е изд., ­ СПб.: КАРО. – 2003. ­ Грамматика английского языка для школьников, абитуриентов и студентов / Составитель Радовель В.А. – Донецк: ООО ПКФ „БАО”, 2004. – 304 с. ­ Качалова К.Н., Израилевич Е.Е.Практическая грамматика английского языка. – М.: ЮНВЕС, 2003. – 716 с.            СТРУКТУРА ЗАНЯТИЯ Greeting   I ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОСТРАННОЙ РЕЧИ 1. Организационная часть Приветствие T: Good morning boys and girls!  I see that all are present today.  How are you? And you? I hope you are fine. That’s OK! Let’s begin our lesson. Introductory Talk 2.       Введение Warm­up       в     иноязычную       атмосферу    .   Вводная беседа по теме  занятия T:  What do you think ­ Is it important and useful to learn foreign languages?  What is the role of foreign language? What language do you consider the most important? English is an international language, isn’t it? That’s why it’s the most  important language in the world. Do you agree? Aim          темы      цели       и     основных  ,   формулировка 3. Объявление T: Today, I want to suggest you a very interesting topic for speaking. At   the   lesson   today   we’ll   speak   about   the   importance   of   learning foreign languages, especially English for every educated person to feel comfortable   in   the   modern   world.   So,   the   theme   of   the   lesson   is English Language is a Language of International Communication.     задач   Besides, it’s absolutely necessary for you to revise grammar. The grammar theme is: The Noun. The Plural of the Noun. We are going to: ­ act dialogues ­ have some tasks in reading and listening comprehension ­ get some new information ­ then we’ll review some grammar material while using new words and expressions. Plan 4. План занятия Introductory Talk 1. Предъявление пословиц и цитат об иностранном языке II ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ ЗАНЯТИЯ Presentation of   the proverbs T: Look at the blackboard. There are some proverbs about language Let’s read them and translate. Knowledge is power. Language is the dress of thought. S. Johnson. A new language is a new world. You are as many times a man as many foreign languages you know. T:  Do   you   agree   with   Johnson   and   with   another   quotations   and proverbs, in which the importance of knowing and studying foreign languages   is   said.   Try   to   explain   in   your   words   agreement   or disagreement. Use please the following speech clishes: ` Brainstorming  Oral Practise Presentation of the topic I think that … I agree, because … I am quite sure … In my opinion … As for me, I know … There is no doubt … (нет сомнения) 1) Поиск возможных аргументов T: And what about you? Why should you study foreign language? Name   the   reasons   why   people   need   to   study   foreign   language, especially English.  Learning English is very important, isn’t it? Prove it, please! 2) Обучению говорению Составление спайдограммы.   T:  Answer   please   my   question:   Why   study   English?   Let’s   make   a spidogram. Give your ideas. 1. Does knowledge of foreign languages help us to develop friendship and understanding among people? 2. Does foreign language help us to make friends? 3. Can we read papers, magazines and original books by great writers, watch satellite TV programs speaking of foreign languages. 4. Can you travel abroad without being afraid that other people won’t understand you? 5. Is foreign language important to find a good job? 6. Does it help us to be better educated? 7. Does it help us to be familiar with social and cultural life in other countries? 8. Does it help us to be able to participate in conversations with people from English­speaking countries? 9. English is an international language, isn’t it? That’s why it’s the most important language in the world. Do you agree? to watch satellite programmes to use Internet to operate  to travel a computer abroad a language of science, politic, trade, cultural traditions, business, sport, computer technology for establishment of international contacts to communicate with other people from different countries without interpreters to be high­educated person to understand English speech (‘ventS s)ə совместные предприятия) to have joint ventures read papers, magazines, scientific medical literature Why study English? to get a better job      to read books in the original to participate in cultural and educational exchange programmes Listening T:  In what kind of countries is English the official language? (U. K., the U.S.A., Australia, New Zealand, Canada) A lot of people speak English in Japan, China, Africa and other countries. 2. Аудирование текста: World Language T:  I’m going to get you acquainted with a short piece of interesting information about the English language. While­listening pay attention to the facts which are the most interesting for you and take notes about them. (См. приложение: World language) T: What do you remember from the text just heard? Look through your notes and share them with your partner sitting next to you. Reading 3. Чтение текста: The Future of English   Presentation              4. Предъявление текста для чтения. (См. оригинальный текст: of the text English in our life) Pre­reading activities  а) Предтекстовый этап ­   предъявление   новой   лексики   и   активизация   лексического материала   по   теме   (см.:   раздаточный   материал   к   занятию   – слова к тексту) ­   выполнение   различных   пред­текстовых   упражнений   (см.: раздаточный материал к занятию – упражнения к тексту) While­reading          б) Текстовый этап выполнение   упражнений   во   время   чтения   текста   (см.: ­ раздаточный материал к занятию – упражнения к тексту) в) Послетекстовый этап ­ выполнение после­текстовых коммуникативных упражнений (см.: раздаточный материал к занятию – упражнения к тексту) 4. Предъявление нового грамматического материала (см.: раздаточный материал к занятию) – таблицы по грамматике –  Буренина   Л.К.,   Конон   С.Б.   Учебник   английского   языка   для средних специальных учебных заведений.  C. 209 – 212 §§1 – 4 5. Закрепление грамматического материала –  выполнение   упражнений  на   закрепление   грамматического материала ­ Голицынский Ю.Б. Граматика. Сборник упражнений.  C. 68 – 74 упр.82 – 92  ­  Буренина   Л.К.,   Конон   С.Б.   Учебник   английского   языка   для средних специальных учебных заведений. C. 113, упр. 1 (доп) III ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ 5. Домашнее задание  ­ выучить лексический минимум к тексту (см. разд. матер.) ­ пересказ текста: English in our life ­ Буренина Л.К., Конон С.Б.­ 1982. – С. 209 – 212 §§1 – 4 ­   письменное   выполнение   упражнений  для   д/з  (См.  раздаточн. матер) 6.      Подведение итогов Обобщение материала T: Did you like our lesson? Have you learned anything new for you at the lesson? What exactly? Which activity did you like better? Activities  Post­reading  activities    Grammar   Reinforcement [ri:in’fo:s] Hometask Summarizing                               T: Today we have spoken about the importance of learning English  language. We have acquainted with grammatical theme ….  The lesson is over. See you next lesson. Did you know that the year 2000 celebrated one thousand years of spoken English, a language born on a wet, cold island off the coast of the European continent which is now the second most widely used language in the world? World language Did you know that: The year 2000 was announced the European year of languages. One billion people use some English every day! 80% of the world’s computer information is in English. Half the world’s telephones ring in English­speaking countries. An Italian pilot in an Italian airplane speaks to an Italian airport in English. 157 countries use English for Air Traffic Control. 75% of the world’s letters and postcards are in English. Over half the world’s 10000 newspapers are in English. There are about372 mln native speakers of English but about 1,400 mln people (nearly 20%) of the world’s population use English in their lives. So non­native speakers of English greatly outnumber the native speakers. What will this mean for the future of English? AUXILIARY QUESTIONS TO THE THEME  Why do you learn exactly English? 20. What language do you study? Is it a wonderful language? 21. When did you begin to study English? How many years did you study English? 22. Why have you chosen English to study? 23. Who was your first teacher? 24. Who can help you to learn English at home? 25. Do you like this language? What do you like most about English? 26. Is learning a foreign language an easy thing? Is it difficult for you to learn English or easy? What are the difficulties in learning foreign languages? 27. Are you doing well in English? 28. Are you satisfied with your knowledge of English? 29. What mark do you have for your English? 30. Do you want to improve your knowledge of English? What do you do? 31. What is the best way of learning language? Do you know how to learn English better? How do you learn English? At the English lessons 32. Do you learn English at the classes? 33. How often have you English classes? 34. What do you do at English lessons? 35. Do you read the texts? 36. Do you translate the texts? 37. Do you ask and answer the questions? 38. Do you take part in the discussion? 39. Do you participate in conversational exchange about any topics? 40. Do you write tests in English? 41. Do you learn English words? 42. Do you listen to the tape and repeat after the speaker? After classes 43. Do you tried to do your best to read and learn more additional texts and words? 44. Do you have any tapes and video­tapes in English? 45. Do you like to listen to pop music in English? 46. Do you understand what you hear without anybody’s help? Do you recognize the new words? Is it necessary to repeat the material you’ve learnt every three days? 47. Do you watch different satellite TV programs in English? 48. Do you write the letters to the friend abroad? 49. Is English worth studying? 50. Do you want to attend a university or a college abroad? 51. Are you going to use English in your future job? 52. Do you agree with the quotation by the great German poet Goethe, «He, who knows no foreign language, doesn’t know his own one».   Different kinds of English As you already know, people speak different kinds of English. For example we can hear different forms  of English in different parts of English­speaking world. Those people who live in India speak Indian  English, in Canada Canadian English, in Australia Australian English. British English and American  English are the most important kind of the English language because people use them very widely. And  they are not really that much different. If you meet people who come from the USA you can say that their language sounds different from British English. You will be able to say that these people are not British. But уou won’t probably have much  difficulty in understanding what they say. It is so because the vocabulary and grammar of the language is  very much the same. But some things have different names in Britain and America All people of the English­speaking countries speak the same English There are different dialects of English in the world American and British English are much the same Their vocabulary and grammar are much the same English is the native language of Russia ( самоконтроль выполнения задания Ключ: 1 ­, 2 +, 3 +, 4 +, 5 ­). English language is very popular now in many countries. We learn it at school because we want to know  much about English­ speaking countries, their nature, people, fashions, habits, traditions. Many of our  pupils want to visit America, Britain or Australia and to learn more about their sights. English is the  language of international communication. There are many instructions written in English. We must  understand them. Many people of English – speaking countries come to Krasnoyarsk region and we must  communicate with them. We are young generation and we must be well­educated people. The centre of the British Council was opened in Krasnoyarsk in 2002. It is not a commercial organization. Its aim is to strengthen business, cultural and scientific connections of Britain with Russia. With the help  of Internet we can get different information about collections of modern English literature, British films.  Krasnoyarsk is the international centre.

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения

Английский язык - язык международного общения
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.02.2019