Holiday activities
Оценка 4.9

Holiday activities

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
08.01.2019
Holiday activities
Holiday activities 5 сыныпқа арналған тақырып. Бұл тақырып барысында оқушылар жұптық, топтық, жеке жұмыстарды орындайды.Тақырыпқа сай оқушыларға қалыптастырушы бағалау тапсырмалары беріледі. бағалау критерилары тақырыпқа сай орындалады. Балалар таұырыпты толық түсініп шықты.түрлі әдічс - тәсілдер мен бағалау түрлері сабақ барысында қолданылды.
Holiday activities.docx
Unit of a long term plan:   Holidays Date:  CLASS:  5     Lesson title Learning objectives(s) that  this lesson is contributing to  (link to the Subject  programme)    . School:   Teacher name:  Number present:  absent: Holiday activities 5.R2 understand with little support specific information and detail in  short, simple texts on a limited range of general and curricular topics 5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe  people, places and objects 5.UE10 use present continuous forms with present and future meaning  on a limited range of familiar and curricular topics  Level of thinking skills Lower­order thinking skills Lesson objectives Assessment criteria Values links Cross­curricular links Previous learning Plan All learners will be able to:  Read the text about Matt and find sentences in the Present  Continuous tense  Write sentences of  Matt’s story Most learners will be able to:  Make up sentences about holiday activities using Present Continuous tense Some learners will be able to:  Write about their future trip using Present Continuous tense Apply present continuous tense with present and future meaning in  their writing works To be organized, patient and leading healthy lifestyle Geography, Physical Education Name of some Holidays, some activities related to Holidays Planned timings Start 6 minutes Planned activities (replace the notes below with your planned Resources activities)  W  Greeting: Teacher and learners stand in a circle. Inner and Outer circle Activity Ok. Then let’s begin our lesson with the revision of previous Lesson.  Pupils stand in an inner and outer circle and speak about “Their last year  Holiday”. Every student has 30 seconds to speak. For 1 round. Dividing into 3 groups using magic cards with pictures {1 group­cars; 2 group ­ backpack; 3 group ­ boats} Warming up: “Find the odd word out”­Activity Use words. (holiday, day off, weekend, day of rest) Pictures of  transport,  back bags,  slides Middle How do you think what theme have we got for today?  The learners find the odd word and identify lesson’s theme. Teacher introduces lesson objectives and Assessment Criteria to the  learners. Ind. Task­1 “Hungry Tom” activity. Read the text ­ “Matt’s holiday?” Find new words in the text. Pupils write new words on the stickers and put them on “Hungry Tom”  on the board. Differentiation task for more able learners:  find translation of these  words as quickly as possible. Then Pupils read the text and recognize  the main idea, specific  information of the text in a group. AFL: Numbers speak ­ questioning G: Task 2. Missing words – Activity   Present simple  I watch TV every evening. Present continuous I am watching TV now Message 2.  Diana  Goodey.  Cambridge   p.30    Pictures,  cards We live in the great hotel. We’re living in a great  hotel now. Teacher gives groups two envelopes with missing words in them, first  envelope with the Present Simple tense sentence and the second one is  with the Present Continuous tense. Students have to make right order of  the sentences and say what differences they see. Then make their own  sentences in the Present Continuous tense. ­ How do you think, how do we form the Present continuous tense? ­ What can you say about its structure? What auxiliary and general verbs  do we use?  ­ Try to make up your own 3 sentences in the Present Continuous Tense  and write them down.   Descriptors:        A learner:  Reads all the words  Makes right order  Says the differences  Makes a structure of  the Present Continuous Tense  Makes up their own sentences. →  nomination “Best work”.  AFL: Gallery  Task 3  Images Activity: what’s happening (I).Look at the picture. Describe it. Write your sentences using the  Present continuous affirmative or negative forms. – Differentiation by  less support. Differentiation by more support – Teacher gives these worksheets to Excel  SB  p.112   ex.5 less able students.  1.Zhandos isn’t  sleeping (sleep). He’s swimming.  2.Zhenya .......(run)................................ 3.The two boys ........(swim)................. 4.Aidos ..............(read)  a book............... 5.Maira and Svetlana................(make) a  sandcastle...................................... Descriptors       A learner  Looks at the picture  Makes sentences using the present continuous negative  form or present continuous affirmative form.   Writes their sentences down AFL – “Teacher and Expert Envoy” – Differentiation by ability I: Task 4 Categorizing grid ­ Activity Write down 4 issues according to their importance that are very important when you are going to have holidays. Descriptors:      A learner    Thinks up what four issues to choose  Writes them down  AFL – Gallery End   Evaluation tree     Home task is … Goodbye! Additional information I have known how to use the PrCn tense and can I want to know more about how to use the PrCn tense I don’t understand how to use the PrCn tense Differentiation – how do you  plan to give more support? How do you plan to challenge the  more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Health and safety  check        Reflection Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson.   Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  Did all the learners achieve the lesson  objectives/ learning objectives? If not, why? Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and  why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Holiday activities

Holiday activities

Holiday activities

Holiday activities

Holiday activities

Holiday activities

Holiday activities

Holiday activities
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019