Human being
Оценка 4.7

Human being

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
08.01.2019
Human being
Human being 5 сыныпқа арналған тақырып. Бұл тақырып барысында оқушылар жұптық, топтық, жеке жұмыстарды орындайды.Тақырыпқа сай оқушыларға қалыптастырушы бағалау тапсырмалары беріледі. бағалау критерилары тақырыпқа сай орындалады. Балалар таұырыпты толық түсініп шықты.түрлі әдічс - тәсілдер мен бағалау түрлері сабақ барысында қолданылды.
Human being.docx
Unit of a long term plan:   Unit 2: Living things School: 278 Date:  Teacher’s name: Kulmyrzayeva Akerke  CLASS: 5 Number present:  absent:  Lesson title Human being Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 5.S1  provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing  range of  general topics 5.W8 Spell most high­frequency words accurately for a limited range of general topics 5.UE1  use appropriate countable and uncountable nouns, including common noun phrases describing times  and location, on a limited range of familiar general and curricular topics 5.C6  organize and present information clearly to others Lesson objectives All learners will be able to:   Match the pictures with  sentences, Most learners will be able to:  distwingish  the countable and uncountable Some learners will be able to:  Students will write  parts of the body (singular and plural form) Assessment criteria  Give basic information about themselves and others at sentence level.  Write topic related words correctly   Identify and apply countable and uncountable nouns in the given sentences correctly.  Express ideas clearly Values links  successful development of the national education system, health care and culture Cross­curricular links Biology, Previous learning Parts of the body                                                           Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources 2 min  5 min   Greeting . T: Good morning, students! I am glad to see you. How are you today? I hope you are well.   I divide your two groups   countable   uncountable S1Task:1 Match  the pictures  with their names and say. Descripter a learner ­Matches  the pictures (a­1) with their nams ­says them Pictures Middle 5 min              20 min 3 min 5 min C6 Task:2 peir work Fill in the gap, put necessary verbs with group   Descriptor      learners • • Choose a righte verb Read the sentences UE1.New theme.  Grammar:  A noun can be  countable and uncountable. Countable noun   You can use one/two/three……countable noun (you can count them) for example:         an  eye­ two eyes ,       a face­two faces,                                                                         an ear –ears,      an arm –two arms,   a shoulder­ two shoulders leg,  Uncountable noun    for example:   nose , mouth, hair , neck  ,         You can`t say  one/ two/thee……..+ this things: Irregular noun: foot­feet, tooth­teeth Ph. Training Learners listen to the song about parts of the body and dance a little. W8. Task 2   group work Students will write  parts of the body (singular and plural form) Descriptor    a  learner:  Write names of parts of the body (singular and plural) Flashcards, active board  Worksheet 1 Flashcards, active board blackboard Worksheet 2 Flashcards, active board End 5 min All learners put stickers into three groups according their understanding of the lesson I know and  understand I can speak I need a help Additional information you plan to give more  plan to challenge the         stickers                                            Differentiation – how do support? How do you more able learners? Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Cross­curricular links Health and safety check Values links All learners will be able to: Match the pictures with  sentences, Most learners will be able to:  distinguish  the countable and uncountable Some learners will be able to: Write short story about your friend use new words ­by giving feedback ­ by observing ­ by smiling I`ll give 3 different picture ­by  fingers Lesson is connected with Biology, Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic?  What did the learners learn today?  What was the learning atmosphere like?  Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left  about your lesson.   From my point of view, learning objectives were realistic. They’ve studied an active vocabulary and were  able to describe animals according to the pictures. It was funny to watch a video and do warm­up activities,  some of shy students surprised me with their active participation.                                                    Summary evaluation 1:What two things went really well (consider both teaching and learning)? 2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 3:What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being

Human being
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019