КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)
Оценка 4.9

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

Оценка 4.9
Образовательные программы
doc
администрации
1 кл—2 кл
17.02.2019
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы) 102 часа - 3 часа в неделю КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНДЕН ТАКЪВИМ – МЕВЗУАТ ПЛАНЫ (1-2 СЫНЫФЛАР) Дата-куню-План-факт Тема урока-Дерс мевзусы Тип урока-Дерс чешити Основные виды учебной деятельности. Окъув арекетининъ эсас чешитлери Эсас терминлер ве анълатмалар Планируемые предметные результаты освоения материала. Малюматны менимсев боюнджа планлаштырылгъан нетиджелер Универсальные учебные действия. Универсаль окъув арекетлери
КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИ 1-2.doc
КАЛЕНДАРНО­ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1­2 классы) КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНДЕН ТАКЪВИМ – МЕВЗУАТ ПЛАНЫ (1­2 СЫНЫФЛАР) 1 Универсальные учебные  действия.   Универсаль окъув   арекетлери Тип  урока Дерс  чешити  Нутукъ  инкишаф ы Дер снин ъ №      1     2     3     4     5        Дата             Тема урока       Куню План      факт          Дерс мевзусы  Крым – наша родина.  Беседа о родном языке.  Къырым – бизим    Ватанымыз.  Ана тили аккъында  субет. Приветствие. Знакомство.  Прощание. Селямлашув.  Танышув.  Сагълыкълашув. Школа. Знакомство со  школой.  Мектеп. Мектепнен   танышув.    Слова,  обозначающие  название предмета.   Ким? Не? Суаллерге  джевап берген сёзлер. Класс. Школьные   принадлежности.  Сыныф. Окъув       алетлери.  Кимде? Неде? Къайда? 21с. Основные виды учебной  деятельности. Окъув арекетининъ эсас  чешитлери Эсас терминлер ве  анълатмалар Планируемые предметные результаты освоения материала. Малюматны  менимсев боюнджа планлаштырылгъан  нетиджелер Слайд: «Къырым».  К­Къ, Ы­И   сеслерини догъру теляффуз этмек     ( Къырым, Ватан, миллет,  къырымтатар, тиль, ана тили)    Ана тили акъкъында умумий   малюмат менимсемек.    Тезайтым: Акъ чайникке – акъ    къапакъ, кок чайникке – кок    къапакъ.     Коммуникатив вазифе:      Мен къырымтатарым.      Мен ана тилимни        севем.  Нутукъ  инкишаф ы    Г­Гъ сеслерининъ  теляффузы.         (Мераба,селям алейкум,  алейкум селям сагълыкънен  къал).  Нутукъ  инкишафы Огрениледжек сёзлер:  (Оджа, мектеп, сыныф,  талебе, къыз, огълан, китап,  дефтер, чанта, къалем)   Нутукъ  инкишафы Нутукъ  инкишафы Къалыпларнен чалышмакъ. Бу ким? Бу не? Бу талебеми? Бу китапмы? Слайд.    Эгленджели вазифелер.  Сыныфтаки предметлернинъ  адларыны огренмек. Видео. (Сыныф, дерс, тахта, рале,  китап, дефтер, къалем, чанта,  джедвель)  Янъы сёзлерни менимсемек. Тезайтым: Гъарип Гъафар   гъамлы  къалды.     Коммуникатив вазифе:    Корюшкенде диалог.     Селямлашмакъ.      Озюни таныштырмакъ. Мектепнен багълы сёзлерни   менимсемек. Китап, дефтер, къалем, къуршун къалем, чанта, джедвель,  сыныф, рале, тахта Предметлернинъ  адларыны  сорап бильмек. Сыныфны тасвирлемек: Мында  нелер бар? Предмет олгъаны я да  олмагъаныны акъкъында сорап  бильмек. Нутукъта янъы   сёзлерни  сербест къулланмакъ.    Нутукъта мектепнен   багълы  сёзлерни сербест  къулланмакъ.     «Рале» шиирини айтып  сыныфтаки предметлерни  косьтермек. Окъув  алетлери ве мектепнен  багълы сёзлерни бильмек. 6     7     8     9    10     11     12 Праздники крымских  татар  Ураза и Курбан. Дин  байрамлары. Ораза ве Къурбан    байрамлары. Учимся считать.  Числительные: от 1 до 5. Саймагъа огренемиз.  Сайылар: 1­ден 5­кедже. Къачынджы? Слова, обозначающие  действие предмета. Игра  «Робот». Иш­арекет бильдирген  сёзлер. Не япа? Не ола? «Робот» оюны. Осенний праздник  «Дервиза» ­ праздник   сбора  урожая. Кузь байрамы «Дервиза» Рассказ о себе. (Имя,  фамилия, место  жительства, школа).  Озюм акъкъында икяе.  Меним догъгъан кунюм. Встреча. Приём гостей..  Корюшюв.  Мусафирни  къаршылап  алув Кимни? Нени? В библиотеке. Китапханеде. 108с. Нутукъ  инкишафы Янъы сёзлернинъ манасыны  менимсемек. Ораза (Къурбан) байрамынъыз мубарек олсун. Слайд. Байрамларымыз акъкъында,  базы урф­адетлеримизни  бильмек. Къартларны байрамнен  хайырламакъ 2    Коммуникатив вазифе:            Къорантанъызда              байрамлар насыл             кечириле?   Нутукъ  инкишафы  Ракъамлы карточкаларынен чалышув. Ракъамлар ве  фигуралар. Огретиджи  верекъа.  (Сайы, саймакъ, къач) Предметлернинъ микъдарыны  сорап билюв:  Къач дане дефтер  бар? Сайыларны нутукъларында  фааль къулланмакъ. Иш­арекет бильдирген  сёзлерни огренмек. «Робот»  оюныны отькермек. Иш­арекетни яптырмакъ. (тур, отур, ач, къапат, чыкъ,  кир, къой, ал, яз, окъу). Слайд.      Иш­арекет бильдирген  сёзлерни менимсемек.  Огренильген фииллерге аит  арекетлерни изаат этмек. Иш­арекет бильдирген  сёзлерни нутукъларында  фааль къулланмакъ.   Кузь байрамлары. Дервиза.  Ресимге бакъып джумлелер  тизюв. Бала китабы. Урф­адетлеримизни бильмек.  Къартларны байрамнен  хайырламакъ Янъы сёзлернинъ  манасы бильмек. Коммуникатив вазифе:            Къорантанъызда              байрамлар насыл             кечириле?   Мотивация: Телевидениеден  журналист келеджек ве кунни  насыл кечиргенинъизни  бильмек истей.  (Адым, сойадым, яшагъан  ерим, окъугъан мектебим) Нъ­н, дж­ч сеслерининъ    теляффузы. (Сагълыгъынъ     насыл? Гедженъиз хайыр).   Тезайтым:  Джафер джевиз      джыйды. Балалар китап окъуйлар. Иль  арекетини бильдирген сёзлер.  Бала китабынен танышув. Мевзу боюнджа сёзлерни – озь,  акъкъында, турмакъ, бет ювмакъ,  ашамакъ, мектепке бармакъ, эвге  кельмек, ярдым этмек, юкъламакъ  ­ бильмек. Озю акъкъында  айтмакъ  ве сораштырмакъ. Иш­ арекет не вакъыт  япылгъаныны сорап  бильмек. Эвге кельген мусафирни        къаршылап алмакъ ве ана  тилинде  къонушмагъа бильмек Коммуникатив вазифе:    Корюшкенде диалог.    Мусафирнен  субет.             Софрагъа давет.  Китапкъа меракъ ве севги  ашламакъ. Сыныфта китап  кошечигини тешкиль этмек. Коммуникатив вазифе:   Китапханеден насыл  китаплар   алып  окъуйджакъсынъ? 13    14     15     16     17     18     19 Слова, обозначающие  признаки предмета.  Предметлернинъ  аляметлерини бильдирген  сёзлер. Бу шей насыл? Природа. Погода.  Табиат. Ава.                                102­103с. Времена года. Календарь.  Месяц. Йыл мевсимлери. Такъвим. Ай.                                142с. Алтын кузь. Кузь айлары.   Кузь манзарасы.  Осенняя прогулка. Кузь кезинтиси. Дни недели. Когда? Афта куньлери. Не  вакъыт? Медвежонок и дни недели.  Занимательный урок.  Аювчыкъ ве афта  куньлери. Эгленджели  дерс.  Чешит колемли  предметлернинъ ресимлери. ( насыл?­ балабан, уфакъ,  узун, къыскъа, кенъ, тар).  Слайд   Предметнинъ аляметини  бильдирген сёзлерни бильмек ве  нутукъта  къулланмакъ кереклер. Предметнинъ колемини,  буюклигини, шекилини  сорап бильмек. Бу шей  насыл?  Рале насыл? 3 Нутукъ  инкишафы Табиатны ифаделеген  ресимлер, аудиокассета.  (Табиат, ава, кунеш, ягъмур,  булут, къар, сыджакъ, сувукъ)   Табиат ве йыл мевсимлерининъ  аляметлери акъкъында бильмек  кереклер. Табиаткъа севги  ашламаккъ. Йыл мевсимлерининъ аляметлери акъкында бильмек. Мевсимлер акъкъында шиирлер. Йыл мевсимлерининъ аляметини  бильмек ве табиатны огренмек.  Кузь айларынынъ адларыны  бильмек. Коммуникатив вазифе:  Нутукъта ­ кузь, ава, булут,  ягъмур, сары япракъ –  сёзлерни къулланмакъ. Балаларнынъ группаларда  чалышув, озь фикирлерини беян  этюв ве аркъадашларынынъ  фикирлерини динълев  алышкъанлыкъларыны инкишаф  этюв. Куньлерни бильдирген сёзлерни  бильмек ве нутукъта   къулланмакъ кереклер. Табиат, ава акъкъында  икяе этмек. Ава насыл?  Суальге джевап бермек.  Табиат огюнде месулиетли олмалы.   Коммуникатив вазифе: Бу не вакъыт ола? Йылда къач ай бар? Айда къач кунь бар? Коммуникатив вазифе: Кузь  акъкъында не  билесиз? Коммуникатив вазифе: Мектепе анги куньлерде  барамыз? Анги куньлерде  раатланамыз?  Джумаэртеси сен не  япаджакъсынъ? Коммуникатив вазифе: Мектепе анги куньлерде  барамыз? Анги куньлерде  раатланамыз?  Джумаэртеси сен не  япаджакъсынъ Йыл мевсимлернинъ  фаркъларыны косьтерюв  (йыл мевсимлери, къыш, баарь, яз, кузь, йыл, ай, афта, кунь). Слайд ве табиат ресимлери  узеринде чалышмакъ. (Мевсим, кузь, булут, ягъмур,  шемсие). Балаларнынъ этрафтаки алем,  табиаттаки кузь денъишмелери акъкъында бильгилерини  умумийлештирюв; Слайдлар ярдымынен афта  куньлеринен таныштырмакъ. Афта куньлеринен  таныштырмакъ. Куньлерни бильдирген сёзлерни  бильмек ве нутукъта   къулланмакъ кереклер. 20     21     22     23     24     25     26 Слова,  обозначающие  название предмета.   Повторение.  Ким? Не? Суаллерге  джевап берген сёзлер.  Текрарлав.   Части тела человека. Адамнынъ  мучелери.  Человек. Части тела  человека.   Адам. Адамнынъ   мучелери.  Путешествие в мир  растений. Осюмликлер алемине  сеяат.                          48с. В саду. Фрукты. Багъчадаки мейвалар. Не япа? Не ола? Фрукты и ягоды.  Мейвалар ве емишлер. В огороде. Овощи.  Бостанда. Себзелер. Не япмакъ керек?                                     90с. Нутукъ  инкишафы Къалыпларнен чалышмакъ. Бу ким? Бу не? Бу талебеми? Бу китапмы? Предметлернинъ  адларыны  сорап бильмек. Сёзлерни  чокълукъта къулланмакъ. Нутукъта  огренильген   багълы  сёзлерни сербест  къулланмакъ.    4 Инсан ресими. Слайд. (Къол, аркъа, къурсакъ, аякъ). Янъы сезлернен танышув.  Сёзлернен джумлелер тизюв. Къокъла ярдымынен  мучелерининъ адларыны  огренмек.  (мучелер, вуджут, баш, козь,  къашлар,дудакълар, къулакъ,  Чешит  осюмликлернен  таныштырмакъ:  (Тереклер, чалылар, отлар,  япракълы осюмликлер,  инеяпракълы осюмликлер) Кузь берекети. Мейва ве  себзелер. Диалог тизмек.  Азбарымызда нелер осе? Слайд  «Сепет»ке мейва ве емиш    ресимлерини топламакъ.  (Къавун, къабакъ, эрик,  инджир, джевиз, къарпыз,  порта къал, юзюм, бадем,  фындыкъ, къызылчыкъ) Слайд ве ресимлер узеринде  чалышмакъ.  (Бостан, себзе, къартоп, туруп,  хыяр, согъан, хавуч, бибер,  къапыста, чюкюндир, таракъот, магъданоз, бакъла,  патильджан, сарымсакъ)  Янъы сёзлерни менимсемек.  Адамнынъ бетини тасвирлемеге  огренмек. Адам мучелерини бильмек  керек. Адамнынъ мучелери  неге керек  олгъаныны  бильдирмек. Осюмликлер дюньясына  дуйгъулы, къыйметли  мунасебетлер шекиллендирмек,  табиатта мукъайтлыкъ  арекетлерини тербиелемек,  экологик медениетлерини  тешкиль этмек. Мейваларнынъ адларыны бильмек ве нутукъта къулланмакъ. Мейва ве емишлернинъ адларыны  бильмек. Себзелерни бильдирген сёзлерни  менимсемек кереклер. Адам мучелерининъ  адларыны бильмек кереклер. Нутукъ инкишафы севиесини котермек. Осюмликлерни  огренмек;  тереклернинъ,  чалыларнынъ, отларнынъ  меселяларыны кетирмеге  бильмек; схемаларнен  чалышмагъа огренмек. Диалог: Багъчада не осе?  Олардан ангисини  бегенесинъ? Мейвалар  насыл тюсте ола? Вазиет: Азбарынъызда  насыл мейва ве емишлер  осе? Мейваларнынъ  адларыны билип   джумлелер тизмек  кереклер.   Себзелернинъ адларыны  билип  джумлелер тизмек  кереклер. 27     28     29    30     31      32      33 В огороде. Овощи.  Бостанда. Себзелер. Не япмакъ керек? В зоопарке.  Айванат багъчасында. Дикие животные и птицы. Кийик айванлар ве  къушлар. Дикие животные и птицы. Кийик айванлар ве  къушлар. Домашние птицы. Кумес  къушлары. Домашние животные. Эв айванлары.                                                97с. Нутукъ  инкишафы Домашние животные. Уход  за животными. Эв айванлары. Айванларны асрав. Слайд ве ресимлер узеринде  чалышмакъ.  (Бостан, себзе, къартоп, туруп,  хыяр, согъан, хавуч, бибер,  къапыста, чюкюндир, таракъот, магъданоз, бакъла,  патильджан, сарымсакъ) Айванат багъчасына сеяат.  Оюн­пантомима:  Айванларнынъ арекетини  косьтермек.  (Айван, филь, шамек, арслан,  тильки, къаплан, аюв, кийик,  айнеджи, дагъ, чёль). 5 Себзелерни бильдирген сёзлерни  менимсемек кереклер.  Себзелернинъ адларыны  анълаткъан сёзлерни пекитмек.   Себзелернинъ адларыны  билип  джумлелер тизмек  кереклер. Себзелернинъ  адларыны озь  нутукъларында къулланмакъ Кийик айванларнынъ адларыны  бильмек. Кийик айванларнен ве  къушларнен  таныштырмакъ,  кийик айванларынынъ яшайышы  акъкъында талебелернинъ  бильгилерини арттырмакъ.   Сёз байлыгъыны янъы  сёзлернен зенгинлештирюв; оларнынъ нутукъларыны  инкишаф эттирюв;  айванларгъа мераметлик  дуйгъусыны ашламакъ. Слайд ве ресим узеринде  чалышмакъ. (Сансар, тавшан, къашкъыр,  кирпи, къаргъа, торгъай,  чагъала, гогерджин) Кийик айванларнынъ  ве  къушларнынъ адларыны бильмек.  айванларынынъ яшайышы  акъкъында талебелернинъ  бильгилерини арттырмакъ.  Янъы сёзлерни нутукъта  фааль къулланмакъ. Сёз  байлыгъыны янъы  сёзлернен зенгинлештирюв; оларнынъ нутукъларыны  инкишаф эттирюв; Янъы сёзлерни нутукъта  фааль къулланмакъ. Янъы сёзлерни нутукъта  фааль къулланмакъ. Янъы сёзлерни нутукъта  фааль къулланмакъ. Кийик айванларнынъ  ве  къушларнынъ адларыны бильмек.  айванларынынъ яшайышы  акъкъында талебелернинъ  бильгилерини арттырмакъ.   Къушларнынъ адларыны  огренмек. Айванларынынъ  яшайышы акъкъында  талебелернинъ бильгилерини  арттырмакъ.  Эв айванларнынъ адларыны  бильмек ве оларнынъ акъкъында икяе этмек. Айванлар алеми. Олар къайда  яшайлар. Диалог.  Предметлернинъ аляметини  бильдирген сёзлер. Слайд ве ресим узеринде  чалышмакъ. (Къушлар, кумес, тавукъ,  хораз, мысыр, папий, къаз,  чипче).  Слайд ве ресим узеринде эв  айванларнен таныш этмек.  (Азбар, къой, бузав, эшек, эчки, сыгъыр, ат, копек, мышыкъ). Слайд ве ресимлер  узеринде  чалышув ве   айванлар  акъкъында масал  уйдурмакъ. Айванларнынъ адларыны  бильмек ве оларнынъ акъкъында икяе этмек. Нутукъ инкишафы севиесини  котермек. Оюнджакълар ве бала  оюнларынен танышмакъ.  (Оюн, оюнджакъ, севимли). Бала оюнджакъны тасвир этмеге  огренмек. Къырымтатар миллий бала  оюнлары акъкъында икяе этмек. Сайымларны эзберлемек. 6   «Арманчыкъ» оюны.   Оюнджакъларны     тасвирлемек. Озь  оюнджакъларны  акъкъында икяе этмек Коммуникатив вазифе: Насыл оюнларны билесиз?     34      35       36     37     38      39      40 Детские игрушки. Игры.  Считалки. Бала оюнджакълары.   Оюнлар. Сайымлар.     92с. Крымскотатарские  народные детские  игры. Къырымтатар миллий бала  оюнлары. Подвижные игры. Арекетли оюнлар. Мы рисуем. Цвета.   Биз ресим япамыз.    Ренклер. Ким не япа?                                                 29с.   Цвета. Цветные краски и  карандаши. Радуга. Ренклер. Ренкли   боялар   ве   карандаш. Кок  къушагъы.                          29с.  Чудесное путешествие.  Муджизевий сеяат. Город. Работа по картинке. Шеэр. Шеэрде нелер бар.  Ресимге бакъып  джумлелер ве суаллер  тизюв. Къырымтатар халкъ  оюнларынен таныштырув . Меаретни инкишаф этмек. (Оюн, сайымлар, арманчыкъ,  топ, тутмакъ) Арекетли оюнларнен  танышмакъ: «Балыкъ агъы»,  «Чукъурдаки къашкъыр».  «Аякъ астындки йипчик»      Ренкли къарандашлар ве  борлар. Ресим.  Арекет  бильдирген     сёзлернинъ   денъишюви. (Мен, сен, о, биз,  сиз, олар, ресим, къалем, ренк, боя) Слайдлар ве ресимлер  узеринде чалышув.  ( Ренк, кок къушагъы, къара,  беяз, ешиль, сары, мавы,  къырмызы, къаверенки, кок) Дерс­ сеяат  Айванлар, ренклер, сайылар  мевзуларынытерарламакъ.  Эгленджели вазифелерни  беджермек. Слайдлар ве ресимлер  узеринде чалышув. Къалып  ярдымынен джумлелер тизмек. (Шеэр, сокъакъ, мейдан, бина) Чешит вазиетлерде бераберликте чалышув ёлларыны  шекиллендирмек.   Биз турамыз, отурамыз,    китапларгъа  бакъамыз.   Къалемни къолгъа алып,     дефтерлерге язамыз.  Предметлернинъ аляметини  бильдирген сёзлер. Ренклернинъ адларыны   менисемек. Чешит ренкли  ресимлерни тасвирлемек. Янъы сёзлерни нутукъта  фааль къулланмакъ.  Арекет бильдирген  сёзлерни нутукъта  къулланмакъ. Коммуникатив вазифе:    Ким не япа? сёзлерни     къулланмакъ. Суаллерге  джевап берюв. Бир ишнинъ нетиджесини  бильдирмек. Ренклерни  бильмек.  Мевзу боюнджа  джумлелер тизмек.        Огренильген лексиканы           умумийлештирмек ве пекитмек. Нутукъ инкишафы севиесини  котермек. Мевзу боюнджа  икяе  эмек.  Джумлелер тизмек. Озь яшагъан ерлери  акъкъында икяе этмек. 41      42      43     44     45    46    47    48 Города Крыма. Къырым шеэрлери Место, где мы живём.  Города и сёла. Бизим  яшагъан еримиз.    Шеэрлер ве койлер. Рассказ «Койде биринджи  кунь». «Койде биринджи кунь».  Икяе             Фиданчыкъ 53с.  Учимся считать.  Числительные: от 6 до 10.  Саймагъа огренемиз.    Сайылар: 6­дан 10­ гъадже. Къачынджы? Къартбаба ве аювчыкълар. Субхи Вапиев.                       Фиданчыкъ 31с.   Время года зима.  Зимние  месяцы. Табиатта  къыш. Къыш     айлары. С.Эмин. «Япалакъ­япалакъ къар ягъа». Встречаем Новый год. Янъы йыл байрамы.      Къырым харитасынен    танышмакъ. Шеэр ве койнинъ  тарифи    акъкъында    бильгилерини  тешкермек,  текрарламакъ.   Къырым   шеэрлерининъ  адларыны   бильмек.  Яшагъан кой   акъкъында икяе  этмек.                                                Ватанымызгъа севги ашламакъ. Фикирни айтмагъа   огретюв; нутукъларыны  инкишаф этюв. Сёз  байлыгъыны артырув.    7 Къырым харитасынен  танышмакъ. Слайд: «Къырым». (шеэр, кой, мейдан, сокъакъ,  бина, пайтахт)  Къырым шеэрлерининъ адларыны  бильмек. Озь яшагъан кой  акъкъында икяе этмек. Халкъ агъыз яратыджылыгъы  эсерлеринде ишкирлик ве  эмексеверлик мевзуларыны  кенъ   Нутукъларыны арттырув; ана  тилимизге ве эдебиятымызгъа  севги ашламакъ.   «Онгъадже  саймагъа бильген  улакъ» мультфильмдеки  айванларны саймакъ. ( Сайы, ракъам, аз, чокъ,  саймакъ). Онгъадже  саймагъа бильмек.  Исимлерни чокълукъта  къулланмакъ. Эсернен таныш олмакъ.  Мевзусынен багълы янъы  малюмат бермек.  Талебелерге Ватангъа, Ана  тильге севги дуйгъуларыны  ашламакъ. Диалог: Сен къайда  яшайсынъ?  Икяе этмеге,  мевзугъа келишкен суаллер бермеге бильмек. Фикирни айтмагъа   огретюв; нутукъларыны  инкишаф этюв. Сёз  байлыгъыны артырув.    Нутукъларында сайыларны  къулланмакъ кереклер. Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек.  «Къар ягъа» шиирини  эзберден айтмакъ. Нутукъ  инкишафы Слайд ве табиат ресимлери  узеринде  чалышмакъ. «Къар  ягъа» шиирини  огренмек. (Табиат, къыш, ава, сувукъ,  къар, аяз). Къышнынъ аляметлерини  шиирден окъумакъ. Ифадели окъув усталыгъы  устюнде чалышмакъ. «Йылбаш кельди» шиирини    огренмек. Коммуникатив вазифе: Нутукъта   къыш, ава, къар, бузламакъ,  сувукъ, аяз ­ сёзлерни  къулланмакъ   Мевзу боюнджа  икяе  эмек.  Джумлелер тизмек.  Нутукъ инкишафы  севиесини  котермек.  Табиаткъа севги ашламакъ Янъы йылнен багълы сёзлерни  бильмек: ( нарат, Аяз деде, Къар къызы,  йылбаш, Янъы йыл) Янъы йылнен багълы  сёзлерни нутукъта  къулланмакъ. 49    50      51     52     53    54 Зимние игры. Къыш оюнлары. «Къыш оюнлары» сюжетли  ресим ярдымынен мевзуны  анълатмакъ Сёз байлыгъыны арттырмакъ;  корьгезме васталарыны  къулланып  бильги алмакъ.  8 «Къар топу» оюны. Нутукъ  инкишафы севиесини   котермек.Ана тилимизге,  табиаткъа севги ашламакъ.  Как хлеб появился на  нашем столе? Софрамызда отьмек    насыл  пейда   олды?                                  26­27с.   Продукты питания. В  магазине.   Ашайт маллары. Тюкянда.              Наш дом. Комнаты.  Мебель. Бизим эвимиз. Одалар.  Эшъялар.    В столовой. На кухне.   Посуда.  Ашханеде. Савут. Нутукъ  инкишафы   Домашняя утварь. Эв эшьялары «Отьмек пишириджемиз»  оюны.  Слайд: «Отьмек  къадрини биль». (Софра, отьмек, богъдай,  комбайн, дегирмен, ашлыкъ, элек, ун,   хамыр, окълав) Слайд: «Ашайт маллары».  «Базарда ве тюкянда» роль  оюны.   (Ашайт маллары, шекер, туз,  сют, пенир, пирнич, иримчик,  къаймакъ, къатыкъ, ягъ, ун,  балыкъ, йымырта, тюкян, субет, сатыджы)  Мебель  ве эшьяларнен  донатылгъан  эвнинъ,  одаларынынъ макети   узеринде чалышмакъ.  (эв, ода, аят, ашхане, ятакъ  одасы, мусафир одасы, бала  одасы,  донатма, долап,  диван, курьсю, маса). Мебель  ве эшьяларнен  донатылгъан  эвнинъ,  одаларынынъ макети   узеринде чалышмакъ.   (Къазан, чоюн къазан, кевгир,  чомуч, къашыкъ, санчкъы,  окълав, мешребе, фильджан,  тепси, пычакъ, пиала, джезве,  табакъ). Эшьяларнынъ ресимлери  ярдымынен джумле тизмек.  (Оджакъ, серник, сипирки,  курек, сабун, леген, саат,  анахтар, къуман) Мевзугъа келишкен сёзлерни –  софра, отьмек, богъдай, дегирмен, ун, элек, хамыр – менимсемек.  Отьмек  акъкъында аталар  сёлерни бильмек. «Отьмекке урьмет»  мевзуда къонушмакъ.  Софра башында  къонушмагъа бильмек. Ашайт малларыны бильдирген  сёзлерни нутукъта къулланмагъа  бильмек кереклер. «Тюкянда субет» метинини диалог  шекилинде икяе эте Бир шейнинъ бегенгенини  я да бегенмегенини  бильдирмек.  Ашайт малларнынъ  адларыны бильмек. Мевзугъа  аит сёзлерни ­ эв, аят,  ашхане,  мусафир одасы, ятакъ  одасы, сет, къона, килим, миндер,  эв  эшьялары – менимсемек. Озю булунгъан ерини  догъру бильдирмек.  Одаларнынъ адларыны  бильмек, озь одасы  акъкъында икяе этмек.     Мевзугъа  аит  сёзлерни  менимсемек. Савутларнынъ адларыны  бильмек ве неге керек  олгъаныны бильмек.  Мевзугъа аит сёзлерни  менимсемек. Эв эшьяларынынъ  адларыны бильмек 55    56     57    58     59     60     61  Помощь родителям.  Помогаю маме.  Анама ярдым этем.  Р.Фазыл, Л.Софу  «Аферин, ярдымджылар»                         Фиданчыкъ 80с.  Мой день.   Меним кунюм.                                          42­43с. Моя будущая профессия.  Знакомство  с профессиями. Меним келеджек зенаатым.                                                  89с. Я и моя семья. Уважение к старшим  и помощь  родителям. Мои  родственники. Мен ве меним  къорантам.  Буюклерге   урьмет ве  ярдым. Меним сойларым.       57с.   Моя добрая бабулечка. Мераметли битачыгъым.                                      76с. Мои друзья. Рассказ о  друге.  Меним достларым. Достум акъкъында икяе.        67с. Ресим ве слайд узеринде   чалышмакъ. (Чаршаф, ястыкъ,  ярдым, тёшек, ёргъан, софра,  софра орьтюси) Р. Фазылнынъ тержимейиалы  ве язгъан эсеринен  таныштырмакъ. Ифадели  окъув усталыгъы устюнде  чалышмакъ. Эвге кельген мусафирни        къаршылап алмакъ ве ана  тилинде  къонушмагъа бильмек.  Эв эшьяларынынъ адларыны  бильмек.  Халкъ агъыз яратыджылыгъы  эсерлеринде ишкирлик ве  эмексеверлик мевзуларыны кенъ  ишлетильгенини къайд этмек. Оюн­пантомима: озь  арекетлеринен бет ювгъаныны,  дерс япкъаныны косьтере. Не япты? Суалине джевап  бермек. Зенаатлар акъкъында бильги  бермек; белли бир иште  талебелернинъ  къабилиетлерини сынап бакъув;  Мевзу боюнджа сёзлерни –  озь, акъъкъында, турмакъ, бет  ювмакъ, ашамакъ, мектепке  бармакъ, эвге кельмек, ярдым  этмек, юкъламакъ –  бильмек. Оюн:  Бу  алетлер кимлерге керек   (балалар насыл зенааткъа нелер  келише, насыл иш алетлери  айталар) 9 Коммуникатив вазифе:    Корюшкенде диалог.    Мусафирнен  субет.             Софрагъа давет. Буюклерге ве табиаткъа   севги ашламакъ;  нутукъларыны арттырув; ана  тилимизге ве  эдебиятымызгъа севги  ашламакъ. Озю акъкъында  айтмакъ  ве сораштырмакъ. Иш­ арекет не вакъыт  япылгъаныны сорап  бильмек.  Дюньябакъышыны  зенгинлештирмек,  зенаатларгъа меракъ ашлав. Нутукъ  инкишафы Къоранта азаларыны  бильдирген сёзлерни бильмек  кереклер. Оджа ве талебелер  бирликте чалышалар. Къоранта азаларыны бильмек,  олар акъкъында субет этмек.  (Къоранта, аза, сойлар, ана­баба,  къартбаба, къартана, агъа, тата,  къардаш, догъмуш). Озь акъранларына ве  буюклерге догъру мураджаат этмеге бильмек. Фикирлерини агъзавий шекильде ифаде  этмек; динълемеге ве  башкъаларны анъламакъ.   Слайд: «Меним мераметли  битам». Къартана ве  къартбаба акъкъында шиирлер эзберлемек.  Ресимде олгъан адамларны  тасвирлемек. Слайд: « Достлукъ ».  (Дост, мераметли).            Сёз байлыгъыны арттырув.  Буюклерге, къоранта  азаларына урьмет ашлав. озь фикирини бильдирмеге  огретюв.   Бири­бирини тасвирлемеге  бильмек. Мевзугъа келишкен  суаллер  бермеге бильмек. Достнынъ къыяфетини  тасвир этмек. Озь досту  акъкъында икяе этмек. 62     63     64    65    66    67    68    69 Два товарища. Рассказ. Эки аркъадаш. Икяе.                         Фиданчыкъ  50с. Сказка «Копек насыл дост къыдыргъан» Масал «Копек насыл дост  къыдыргъан»                         Фиданчыкъ  61с. Будем здоровы. Гигиена  школьника. Сагълам олайыкъ.  Темизлик ве сагълыкъ  акъкъында субет.           91с.   Один дома.  Эвде бир озю. Одежда. Обувь.  Содержание  в  чистоте   одежды. Урба. Аякъкъап. Крымскотатарский  национальный костюм.  Рисование костюма.  Къырымтатар миллий  урбасы. Оны сызмакъ.  Слова,  обозначающие  название предмета.   Повторение.  Ким? Не? Суаллерге  джевап берген сёзлер.  Текрарлав. Слова, обозначающие  признаки предмета.  Икяенинъ мундериджесинен  таныш этмек. Ифадели  окъувнны инкишаф эттирюв.  Балаларда бири­бири арасында  догърулыкъ, адалетлилик дуйгъуларыны тербие этюв.  Инсанларнынъ озь ара  мунасебетлерине догъру  къыймет кесмеге огретюв. 10 Нутукъ  инкишафы Копек насыл дост  къыдыргъан» масалнен таныш олув. Айванлар акъкъында  бильгилерини арттырмакъ;  ифадели окъув усталыгъы  устюнде чалышмакъ. Эким ве хаста ролюни ойнап  диалог тизмек. Булмачаларгъа  адам мучелерининъ адларыны  огренмек. (Къол, аркъа,  къурсакъ, аякъ).   Мевзу боюнджа анълатув: эвде хавфсыз арекетнинъ  шекилленюви. Къокъланын урбасыны  аякъкъабыны тасвирлев. (Урба, кольмек, антер  аякъкъап, чызма.) Масалларда достлукъ ве  муаббетлик мевзуларыны кенъ  ишлетильгенини къайд этмек. буюклерге ве табиаткъа   севги  ашламакъ. Нутукъларыны арттырув;  ана тилимизге ве  эдебиятымызгъа севги  ашламакъ. Янъы сёзлерни – сагълыкъ, хавф,  беден тербиеси, хаста, эким –  бильмек.   «Экимде» мевзусында  диалог тизмек. Аятнынъ къадрине  етмесине огренмек.   Къонушув вазиетлерине  азыр  олмакъ. Серникнен, газнен, ток  алетлеринен, сувнен догъру  къулланувгъа огретюв. Хатрыны инкишаф этюв. Урба ве аякъкъап  бильдирген  сёзлерни бильмек. Къыйын вакъиаларда арекет этмекни бильмек. Арекет этюв алыны  тербиелемек. Урбаны насыл тутмакъ  керек?  Миллий урбаларнен  танышмакъ. Урбаларнынъ  тарихы. Миллий урба   бильдирген  сёзлерни бильмек.Сёз  байлыгъыны арттырмакъ; Къалыпларнен чалышмакъ. Бу ким? Бу не? Бу талебеми? Бу китапмы? (Къушакъ, къалпакъ, фес,  марама). Предметлернинъ  адларыны  сорап бильмек.  Нуткъуны инкишаф этмек;  корьгезме васталарыны  къулланып бильги алмакъ;  ана тилимизге табиаткъа  севги ашламакъ. Нутукъта  огренильген   багълы  сёзлерни сербест  къулланмакъ.     Чешит колемли  предметлернинъ ресимлери.   Предметнинъ аляметини  бильдирген сёзлерни бильмек ве  Предметнинъ колемини,  буюклигини, шекилини Повторение. Предметлернинъ  аляметлерини бильдирген  сёзлер. Бу шей насыл? Текрарлав. Слова, обозначающие   действия предмета.  Повторение.  Не япты? Не олды?  суаллерине джевап  берген сёзлер. Текрарлав Алфавит  крымскотатарского языка. Элифбе. Звуки и буквы. Сеслер ве арифлер Гласные звуки. Созукъ сеслер. Твёрдые и мягкие гласные  звуки. Къалын ве индже  созукълар Времена года. Весна. Йыл мевсимлери. Баарь ( насыл?­ балабан, уфакъ,  узун, къыскъа, кенъ, тар). нутукъта  къулланмакъ кереклер. сорап бильмек. Бу шей  насыл?  Рале насыл? 11 Нутукъ  инкишафы Иш­арекет бильдирген  сёзлерни огренмек. «Робот»  оюныны отькермек. Иш­арекетни яптырмакъ. (тур, отур, ач, къапат, чыкъ, кир, къой, ал, яз, окъу) Къырымтатар элифбесинен  танышмакъ. Умумий малюмат ве къаиделерни догъру ишлетмеге огретмек. Арифлернинъ телляфуз  этювине дикъкъат айырмакъ; талебелернинъ сеслернинъ  таснифи акъкъында  бильгилерини пекитюв.  Созукъ сеслер акъкъында  бильгилерини умумийлештирмек интерактив усулларыны  ишлетмек. Янъы мевзуны анълатув;    интерактив усулларыны  ишлетюв.      Иш­арекет бильдирген  сёзлерни менимсемек.  Огренильген фииллерге аит  арекетлерни изаат этмек. Иш­арекет бильдирген  сёзлерни нутукъларында  фааль къулланмакъ.   Арифлернинъ телляфуз этювине дикъкъат айырмакъ Нутукъларыны инкишаф  эттирмек; ана тильге севги  ашламакъ.  Сеслер ве арифлер акъкъында  малюматны менимсемек. Сёз байлыгъыны арттырмакъ;  тильге севги ашламакъ   Нутукъларыны инкишаф  эттирмек. Ана тилимизге  севги ашламакъ. Агъзавий  ве язма   нутукъларыны  зенгинлештирмек Ана тилимизге севги  ашламакъ. Агъзавий ве язм нутукъларыны  зенгинлештирмек      Къалын ве индже созукъ  сеслерни          догъру тиляфуз  этмесини огретюв;            Ана тилимизге севги  ашламакъ. Агъзавий ве язм    нутукъларыны  зенгинлештирмек. "Баарь" мевсиминен   таныштырув;  табиат акъкъында  бильгилерини арттырув.  Ресимге бакьып джумлелер  тизюв: Баарь. Къушлар  къайталар.  Ана тилимизге севги  ашламакъ. Агъзавий ве язм нутукъларыны  зенгинлештирмек.    70    71    72     73     74    75 Муэллиф акъкъында малюмат  бермек; "Баарь мевсими»  шииринен таныштырмакъ;   табиат акъкъында  бильгилерини арттырмакъ ХАЯ «Масал» жанрынен  таныштырмакъ. Ифадели  окъув усталыгъы устюнде  чалышмакъ. Нутукъ медениетлерини  зенгинлештирюв.   12    Нуткъуны инкишаф этюв;  сёз байлыкъларыны  арттырмакъ.        Ана тилимизде икяе этмеге  огренмек.    Нутукъ инкишафыны   арттырмакъ; айванларгъа  севги ашламакъ.    76     77     78    79    80    81 Э. Керменчикли. «Баарь  мевсими»                                              Фиданчыкъ 91с.  Сказка. «Не ичюн  хораз ве тавукъ бир куместе   яшайлар». Масал. «Не ичюн  хораз ве  тавукъ бир куместе   яшайлар». Согласные звуки.  Тутукъ сеслер. Звонкие и глухие согласные Янъгъыравукъ ве сагъыр  тутукълар. Праздники крымских  татар. История праздника  « Наврез»    Наврез – йылбаш   байрамы. Дерс­ сеяат Буквы гъ, къ, нъ, дж –  специфичные буквы. Гъ, Къ, Нъ, Дж ­ специфик  къырымтатар арифлери. Нутукъ  инкишафы Тутукъ   сеслер акъкъында  бильгилерини  арттырмакъ.  Слайд ве мультфильм  ярдымынен мевзуны огренмек.  Янъгъыравукъ ве сагъыр  тутукъларнен таныштырмакъ Мевзуны мешгъулиетлернен  пекитмек.    Видеофильм ве слайдлар  узеринде чалышмакъ. (байрам, хайырламакъ, Наврез, къартлар, къол опьмек, къаве,  къавалты, къаве) Тильге севги ашламакъ; интерактив усуллары ярдымынен   окъувгъа меракъ     инкишаф  этмек. Ана тилимизге севги  ашламакъ. Агъзавий ве язм  нутукъларыны  зенгинлештирмек        Къалын ве индже созукъ  сеслерни          догъру тиляфуз  этмесини огретюв;            .   Ана тилимизге севги  ашламакъ. Агъзавий ве язм    нутукъларыны  зенгинлештирмек Байрамлар акъкъында  малюматны бильмек кереклер. Байрамнен догъру  хайырламакъны бильмек.  Оджа ве талебенинъ  бирликте беджерген  ишлерининъ нетиджелерини  чыкъара бильмек.   Чифт я да группа оларакъ  бирликте вазифелерини япмакъ, чешит тюрлю роллерни  беджермек. Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. 82     83    84     85     86    87 Учимся считать.  Числительные: от 10 до 30. Саймагъа огренемиз.    Сайылар: 10­дан 30­ гъадже. Постановка ударения в  словах. Сёзлерде ургъу.  Нутукъ  инкишаф ы Ракъамлы карточкалар  ярдымынен сайыларны  огренмек. Саюв тертибини  текрарламакъ. Терминлерсиз  сайыларнынъ чешитлеринен  танышмакъ.   Слайд узеринде иш ве  мевзуны анълатмакъ. Ургъу,  ургъулы ве ургъусыз эджалар акъкъында бильгилерни  къавийлештирмек. 13 Хатыра ве идракълы меракъны  инкишаф этмек.  (Къачынджы, Къач дане, Не  къадар). Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. Сёзнинъ манасына эсасланып,  ургъу къоймагъа алышмакъ. Ургъунынъ сёзлерде ролюни  бильдирмек. Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. Предложение. Связь слов в предложении. Джумле. Джумледе  сёзлернинъ бири­биринен  багъы. Предложение. Порядок  слов в предложении. Джумле.  Джумледе сёз  тертиби.  Дорожные знаки.  Пешеходный переход.  Ёл  ишаретлери. Ёл кечити.                                        17с; 149с. Устное народное  творчество.  Айненни. Халкъ агъыз  яратыджылыгъы.  Айненни.                        Фиданчыкъ 110с. Джумле, джумледе  сёзлернинъ бири­биринен  багъланувы акъкъында  бильгилерини  шекиллендирмек  Джумле баш арифнен  башлангъаны ве сонъунда  нокъта къоюлгъаны акъкъында  бильгилерини текрарламакъ; Сёз байлыгъыны  арттырмакъ; нутукъны инкишаф этмек; табиаткъа севги  дуйгъусыны ашламакъ. Слайдлар ярдымынен мевзуны анълатмаъ Джумле тертибини рус тилинен   тенъештирюв Сёз байлыгъыны  арттырмакъ; нутукъны инкишаф этмек; табиаткъа севги  дуйгъусыны ашламакъ. «Мектеп ёлунда» метиннинъ  ярдымынен мевзуны  анълатмакъ Ёл  ишаретлери. Кечит. Учьфенер. Айдавджы. Пияде. Хавфлы.  Демирёл ­ сёзлерни менимсемек. Мевзу боюнджа сёзлерни  нутукъта фааль  къулланмакъ. ХАЯнынъ «айненни»  жанрынен таныштырмакъ. Слайд  Къырымтатар тилинде метинни  бир къарар тезликте, догъру,  анълап, ифадели окъумагъа  билювни мукеммеллештирмек. Нутукъ фаалиетини  инкишаф эттирмек;  Ана тилимизге севги  ашламакъ. 88    89   90    91    92     93 Музыкальная азбука.  Музыка элифбеси. Устное народное  творчество. Загадки.  Халкъ агъыз  яратыджылыгъы.  Тапмаджалар.  Элифбе 120с.                           Фиданчыкъ   117с. Праздники крымских  татар. История праздника  «Хыдырлез».   Хыдырлез  байрамы.  Устное народное  творчество. Скороговорки  и считалки. Халкъ агъыз  яратыджылыгъы. Тезайтымлар ве сайымлар.                                 Элифбе 112с.                       Фиданчыкъ  121с. Устное народное  творчество.  Крымскотатарские сказки. Халкъ агъыз  яратыджылыгъы.  Къырымтатар масаллары. Путешествие в мир сказки. «Родничок». Масал  алемине сеяат.  «Чокърачыкъ».                           Элифбе 80с. Ноталар элифбесинен таныш  этюв. Талебелернинъ аятий  тасавурларыны музыка  элифбесинен къошув. Нутукъ  инкишафы ХАЯнынъ «тапмаджаларнен»  жанрынен таныштырмакъ. Слайд  Ноталарнынъ язув  элементлеринен таныштырмакъ. Балаларнынъ эшитюв  къабилиетилерини корьме  къабилиетлеринен къошув.                ­талебелернинъ лугъат  байлыгъыны зенгинлештирюв               ­ана тилине севги  ашламакъ, окъувгъа меракъ  догъурмакъ; 14 Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. Агъзавий нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. «Байрамнен хайырламакъ»  роль оюны.  Слайд:  «Хыдырлез». Янъы сёзлернинъ манасыны  бильмек. Халкъымызнынъ урф­ адетлерининъ  дюльберлигинен   гъурурланмакъ. Слайд ве мультфильм   ярдымынен мевзуны огренмек. Халкъ агъыз яратыджылыгъы –  мевзуны менимсемек. Тезайтым ве сайыларны  эзберлемек. «Оп, оп, девелер…»;  «Фындыкъ, фыстыкъ…»  сайымларыны бильмек. ХАЯ «Масал» жанрынен  таныштырмакъ. Ифадели  окъув усталыгъы устюнде  чалышмакъ. Масалнынъ тербиевий эмиетини  анълатув.        Ана тилимизде икяе этмеге  огренмек.    Нутукъ инкишафыны   арттырмакъ; айванларгъа  севги ашламакъ. Ифадел и окъув   дерси Айванлар акъкъында бильги  даирелерини кенълештирмек;  Масалны роллерге болип  окъумакъ. Ифадели окъув  усталыгъы устюнде  чалышмакъ Слайд. Айванларнынъ адларыны  хатырламакъ. табиаткъа ве  буюклерге севги ашламакъ;  талебелернинъ нутукъларыны  арттырув. Окъулгъан масалны   анълап къыскъача айтып  бермек.  Ана тилимизге ве  эдебиятымызгъа севге  ашламакъ 94     95     96     97    98    99  100 Сказка «Мераметли  къарынджа».  Масал «Мераметли  къарынджа»                         Фиданчыкъ 66с.                   Ифадели  окъув  дерси. Халкъ агъыз  яратыджылыгъынынъ масал  чешитинен таныштырмакъ.  Айванлар ве боджеклер  акъкъында бильги даирелерини кенълештирмек. Слайд.  Сёз байлыгъыны  зенгинлештирмек, эдебияткъа  меракъ догъурмакъ. Окъулгъан масалны анълап  къыскача айтып бермек.   Сказка «Икметли сёз». Масал «Икметли сёз»                        Фиданчыкъ  108с. Ифадел и окъув Халкъ агъыз  яратыджылыгъынынъ масал  чешитинен таныштырмакъ,  ифадели окъумагъа огретмек Сёз байлыгъыны  зенгинлештирмек, эдебияткъа  меракъ догъурмакъ. Окъулгъан масалны анълап  къыскача айтып бермек. 15 Достане мунасебетлерини  кучьлештирмек, ана тилине  севиесини юксельтмек,  санааткяр  къабилиетлерини инкишаф этмек.   Достане мунасебетлерини  кучьлештирмек, ана тилине  севиесини юксельтмек,  санааткяр  къабилиетлерини инкишаф  этмек.  Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек,  инкишаф этмек. Окъулгъан масалны  анълап къыскача айтып  бермек. Агъзавий ве язма  нутукъларыны   зенгинлештирмек. Агъзавий нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. Агъзавий нутукъларыны   зенгинлештирмек, инкишаф этмек. Мультфильм ве слайдлар   ярдымынен мевзуны  анълатмакъ. Шиирни ифадели окъумакъ. Иш­арекет акъкъында айтмакъ. Масалнынъ мундериджесинен  талебелерни таныш этмек;   сез байлыгъыны арттырмакъ;   оларны мустакъиль чалыш  магъа огретмек.  «Отьмекке урьмет»  риваетинен  таныштырмакъ;  ифадели окъувны инкишаф  этмек;  Риваетнен  таныш этмек. Табиаттаки  денъишмелер    акъкъында  субетлешюв; .  Масалнынъ тербиевий эмиетини  – айванларгъа нисбетен севги  дуйгъусыны ашламакъ. Нутукъ инкишафыны ве лугъат  сёзлерини зенгинлештирмек;  отьмекке ве бу зенаатта  чалышкъанларгъа урьмет  ашламакъ. Дикъкъатны  арттырув ; Табиаткъа  севги, мераметлик   дуйгъусыны  ашламакъ Асан Чергеев. «Айванлар  не айталар?»  Ифадел и окъув                                  Элифбе 150с. Эюп Дерменджи. «Айнеджи тилькининъ олюми»                                                                           Элифбе 152с. Былина  «Отьмекке  урьмет»   Ривает «Отьмекке урьмет»                       Фиданчыкъ 136с. Былина «Чам тереги ве  торгъайчыкъ» Ривает «Чам тереги ве  торгъайчыкъ»                              Фиданчыкъ  148с. Халкъымызнынъ улу  адамлары. Исмаил  Гаспринский, Бекир  Чобан­заде, Аметхан  Султан  Оларнынъ акъкъында  корьгезме материалл ве  слайдлар узеринде субет.  Огрениледжек сёзлер:  (Белли, къараман, улу,  маарифчи, учуджу). Халкъымызнынъ улу адамлары ­  мевзуны менимсемек. Улу адамларымыз акъкъында икяе этмекни бильмек. 16    101    102 Родной язык – моя  гордость.  Ана тилим – гъурурым! Здравствуй, лето! Мераба, яз! Нутукъ  инкишафы «Бильги ёлу» оюнынен   огренильген мевзуларны  текрарламакъ. Ана тили  акъкъында    бильгилерини  кенишлетмек. Лугъат байлыкъларыны  нумайыш этмек ве йыл  девамында огренильген  сёзлерни текрарламакъ.  Умумийлеш тирюв           дерси.  Яз акъкъында шиирни  ифадели окъумакъ. Ифадели окъув  алышкъанлыкъларыны   пекитмек. Энъ муим меселелери  акъъында саде айтмакъны  бильмек. Сёз байлыгъыны  арттырмакъ, эстетик  дуйгъуларыны инкишаф  этмек. Озь фикирини  ифаделемеге бильмек.

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (1-2 классы)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2019