КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)
Оценка 4.9

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

Оценка 4.9
Образовательные программы
doc
администрации
7 кл—8 кл
17.02.2019
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ) ПО ПЛАНУ 68 часов-2 часа в неделю. КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНДЕН ТАКЪВИМ - МЕВЗУАТ ПЛАНЫ (7-8 СЫНЫФ ГРУППАСЫНА ИЧЮН) Дата-Куню-План-Факт Тема урока. Дерс мевзусы. Тип урока.Дерс чешити. Основные виды учебной деятельности. Окъув арекетининъ эсас чешитлери. Планируемые предметные результаты освоения материала. Менимсенильген малюматнынъ планлаштырылгъан нетиджелери. Универсальные учебные действия. Универсаль окъув арекетлери. Домашнее задание. Эв вазифеси.
КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИ 7-8.doc
КАЛЕНДАРНО­ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7­8 КЛАССЫ)                                КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНДЕН ТАКЪВИМ ­ МЕВЗУАТ ПЛАНЫ (7­8 СЫНЫФЛАР)   Дер снин ъ            №           Дата    Куню план факт Тема урока Дерс мевзусы.    1                2     3 4  Беседа о языке и  знании. Тиль ве бильги  акъкъында субет.       РР № 1. Стили речи. НИ № 1. Нутукъ  услюплери. Нутукъ  инкишафы   Тип урока Дерс  чешити. Кириш  дерс   Основные виды учебной   деятельности.   Окъув арекетининъ эсас     чешитлери.      Тиль ве бильги акъкъында  метиннинъ мундериджеси  боюнджа субетлешмек.  Талебелернинъ тиль  акъкъында бильгилерини  текрарламакъ; сербест ве  догъру къонушув  къайделерини текрарламакъ.   Адий   план узеринде  чалышмакъ. Талебелерни   нутукъ  услюплеринен  таныш  этюв. Оларнынъ  арасындаки   фаркъыны  анълатмакъ.     Дерс теминаты:   метинлер,  таблица. Планируемые предметные результаты освоения материала. Менимсенильген  малюматнынъ  планлаштырылгъан  нетиджелери.  Тиль ве бильгининъ  ролюни анъламакъ.  Тюркий  тиллер  арасында къырымтатар  тилининъ ери  акъкъында бильмек.  ана тилине севги ве  урьмет дуйгъуларыны  ашлав.    Талебелерни  нутукъ   услюплеринен  таныш   олмакъ. Оларнынъ   арасындаки  фаркъыны   анъламакъ.     Крымскотатарский  фольклор. Халкъ агъыз  яратыджылыгъы. Части речи. Имя   существительное.   Сёз чешитлери. Исим. Окъув  Дерси­1  Халкъ агъыз яратыджылыгъы нумюнелеринен таныш этюв.  Бильгилерини кенишлетмек.  Презентация  Халкъ фольклор   жанрларыны бильмек.  тарифлей Ана тилине,   эдебияткъа севги  ашламакъ                        Повторение. Текрарлав    (3 саат) Текрарла в  Сёз чешитлери, исим  акъкъында бильгилерини  текрарламакъ, пекитмек.  Презентация «Морфология»  «ИСИМ»  Исимнинъ морфологик  аляметлерини ве  синтактик вазифесини  бильмек. 1 Домашнее   задание.       Эв  вазифеси.    5­ иш (агъзавий джевап)     3с.   10­ иш Универсальные  учебные действия. Универсаль окъув  арекетлери.     Къонушув  вазиетлерине    азыр  олмакъ.   Озь  фикирини  ифаделемеге    бильмек.  Нутукъ байлыгъыны  арттырмакъ.     Башкъаларнынъ    фикирини  динълемек ве    озь фикиринен     келиштирмек.   Нутукъъларыны   зенгинлештирмек,  инкишаф этмек.          Башкъаларнынъ    фикирини  динълемек ве    озь фикиринен     келиштирмек.  Метинлерде  огренильген  къаиделер эсасында  хаталарны тапмакъ ве  тюзетмек.   Исимлернинъ  шекиллеринен догъру  къулланмакъ. Части речи. Имя  прилагательное. Сёз чешитлери. Сыфат.   Текрарла в    Сыфат акъкъында  бильгилерини текрарламакъ,  пекитмек. Презентация Сыфат.  Сыфат, сайынынъ  морфологик  аляметлерини ве  синтактик  вазифесини  бильмек.    Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ. 2   18­ иш (1 сатыр) Части речи. Имя  числительное. Сёз чешитлери. Сайы. Текрарла в    Сайы  акъкъында  бильгилерини текрарламакъ,  пекитмек. Презентация Сайы.    Сайынынъ морфологик аляметлерини ве  синтактик  вазифесини  бильмек.  Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ.  19­иш (4 дж.) Контрольная работа № 1.  Диктант. Кузь. Незарет иши № 1.  Диктант  Кузь. Незарет  иши РР № 2.  Лексические и  грамматиеские игры. НИ № 2. Лексик ве  грамматик оюнлар. Нутукъ  инкишаф ы Сёз чешитлери мевзусынен  багълы  бильгилерини  тешкермек.    Диктант шеклинде метин  яздырмакъ.  Кечильген мевзу боюнджа  бильгилерни пекитмек; Талебелерге оюн ярдымынен   ана тилимизге  севги  ве  меракъ  ашламакъ.Презентация    Кечильген мевзу  боюнджа  бильгилерини  пекитмек.    Беджерильген    вазифенинъ  нетиджесини    бильдирмек.  Мешгъулиетлер  беджермек. Кечильген  мевзу боюнджа   бильгилерини пекитмек.  Башкъаларнынъ    фикирини   динълемек ве    озь  фикиринен     келиштирмек. 5 6 7 8 9 10                                                                                                      Местоимение.  Замир (5 саат ) Местоимение.  Морфологическая и  синтактическая роль. Замир акъкъында умумий  малюмат. Морфологик ве  синтактик эмиети.  РР№3 Осенний праздник «Дервиза». Кузь байрамы «Дервиза». Янъы  мевзу   Слайд узеринде Замир  мевзусынен багълы янъы  малюмат бермек ве пекитмек.                                                         Замирлернинъ умумий  манасыны, онынъ  чешитлерини,  морфологик  аляметини  ве синтактик   вазифесини  бильмек.    Беджерильген  вазифенинъ  нетиджесине къыймет  кесмек. Нутукъта   замирлерни догъру  къулланмакъ.     24­ иш Нутукъ инкишафы   Миллий  байрамлар ве урф­ адетлерини кечирюв  тертиби  акъкъында малюмат бермек ве оларнынъ миллий чизгилерини косьтермек. Адий   план  узеринде чалышмакъ. Презентация  Халкъымызнынъ урф­ адетлерининъ  дюльберлигинен   гъурурланмакъ.     Башкъаларнынъ    фикирини  динълемек ве    озь фикиринен     келиштирмек. Нутукъларыны,  эстетик дуйгъуларны  инкишаф этюв. 11 12 13 14 15 16 Разряды местоимений. Замирлернинъ  чешитлери.  Янъы  мевзу РР № 4. Написание  статьи в газету. НИ № 4. Газетагъа  макъале язув. Нутукъ инкишафы Разряды  местоимений. Замирлернинъ  чешитлери. Янъы  мевзу  Усеин Шамиль Тохтаргъазы.  Стихотворения  «О  недир?» и « Дюньяда не  вар?»  Жизнь и творчество  Бекира Чобан­заде. Бекир Чобан­заденинъ  аяты ве яратыджылыгъы. Окъув  Дерси­2 Окъув  Дерси­3 РР№ 5. 45 минут  занимательных игр.  НМ № 5. 45 дакъкъа  файдалы оюнларнен. Нутукъ инкишафы   Эвристик субет усулындан  файдаланып  замирлернинъ  чешитлери мевзусынен  багълы янъы малюмат бермек  ве пекитмек. Талебелерге газета  макъалесининъ эмиети,   онынъ язылувы  акъкъында  малюмат берюв.                           Къырымтатар тилинде  чыкъкъан газета ве  меджмуаларны талиль этмек. Джедвель ве карточкалар  вастасынен суаль мевзусынен  багълы янъы малюмат бермек  ве пекитмек.  Замирлернинъ   манасыны, онынъ  чешитлерини,  морфологик аляметини  ве синтактик  вазифесини бильмек. Нутукъларыны   зенгинлештирмек,   инкишаф этмек.  Ана  тилине севги                    ашламакъ.   Сёз байлыкъларыны  зенгинлештирмек.  Нутукъта  замирлерни  догъру къулланмакъ.   Къонушув  вазиетлерине    азыр  олмакъ.      Нутукъ байлыгъыны  арттырмакъ. Замирлернинъ   манасыны, онынъ  чешитлерини,  морфологик аляметини  ве синтактик  вазифесини бильмек. Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ. Шиирнинъ  мевзусы,  гъаеси  ве  композициясыны   беян этюв;   манасыны, дуйгъуларыны  акс   эткен  сёзлерни айырмакъ.  видеофильм талебелерни  У.Ш.Т­нен  таныштырув,  шиирни   анълайышлы  ве   ифадели   окъумагъа   огренмек;   Окъувгъа,  бильги  ве   илимге  ынтылмакъ.  Талебелерни  Бекир Чобан –  заденинъ омюр ёлу ве  яратыджылыгъынен  таныштырмакъ. Презентация   Замирлер акъкъында  бильгилерни пекитмек; Оюн ярдымынен  ана  тилимизге  севги  ве меракъ  ашламакъ. Презентация. Окъувгъа, илимге  мерагъыны  юксельтмек. Юреклеринде буюк  эстетик, ватанперверлик  дуйгъуларны  инкишаф  этмеге   ынтылмакъ. Кечильген мевзу  боюнджа  бильгилерини  пекитмек.  Сёз чешитлернен  джумлелер тизмек. Озь фикирини  ифаделемеге    бильмек.  Нутукъ байлыгъыны  арттырмакъ. Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ. 3          26­иш     (3дж.)         50­иш (шиирни  ифадели  окъумакъ )     47с.       51с. 17 18 19 20 21 22 Образование форм  местоимений. Право­ писание местоимений. Замирлернинъ япылувы  ве имлясы. Урок обобщения  и  повторения темы. Умумийлештирюв ве  текрарлав дерси. РР № 6. Моя будущая  профессия.  НИ№ 6. Меним келеджек  зенаатым. Янъы  мевзу Джедвель ве карточкалар  вастасынен мевзу боюнджа   янъы малюмат бермек ве  пекитмек. Текрарлав Нутукъ инкишафы Карточкалар  вастасынен   вазифелерни ве эгленджели  мешгъулиетлерни беджермек  ве слайд узеринде  чалышмакъ. Талебелерге зенаатлар  акъкъында бильги бермек. Презентация Замирлернинъ   япылувы  ве имлясыны менимсемек;  морфологик аляметини ве  синтактик вазифесини  бильмек.  Замирлернинъ мана  ве  тизилюв джеэттен  чешитлерини,  язылувыны, имлясыны   бильмек керек. Белли бир иште  талебелернинъ  къабилиетлерини сынап  бакъув, зенаатларгъа  меракъ ашламакъ.  Сёз байлыкъларыны  зенгинлештирмек.  Нутукъта  замирлерни  догъру къулланмакъ    Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ. Талебелернинъ  дюньябакъышыны  зенгинлештирмек. 4      70­иш      75­иш                                                           Глагол.  Фииль    ( 8 саат ) Глагол.  Общие сведения.  Положительная и  отрицательная формы  глагола.  Фииль. Умумий малюмат.  Фииллернинъ мусбет ве  менфий шекиллери. Залоги глагола.  Действительный  и  страдательный залоги. Фииль дереджелери.  Малюм  ве бельгисизлик  дередже.   РР № 7. Письмо. Адрес. НИ № 7. Мектюп. Адрес.      Янъы  мевзу Янъы  мевзу   Эвристик субет усулындан  файдаланып   фииллернинъ  мусбет ве менфий  шекиллери  акъкъында янъы малюмат  бермек, пекитмек.   Фиильнинъ умумий   манасыны, онынъ   морфологик  алямети ве  синтактик  вазифесини    бильмек.      Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ.         88­иш     (2дж.) Джедвель ве карточкалар  вастасынен  янъы малюмат  бермек ве  пекитмек. Фииль  дереджелерини япмакъ,  мейиллернен тюслендирмек. Мешгъулиетлер  беджермек,  дереджелерни  айырмакъ. Сёз байлыкъларыны  зенгинлештирмек.  Нутукъта  фииль  дереджелерини  догъру къулланмакъ     100­иш Нутукъ инкишаф ы  Мектюп  не  олгъаныны ве, не  ичюн  мектюп язылгъаныны  анълатув.  Талебелерни почта  хызметининъ тарихынен таныш  этмек;  мектюп тарихыны  огренювге меракъ ашламакъ. Мектюп  язувнынъ эсас   тертибини  ве   къаиделерини        бильмек; адресни  догъру язмакъны  огренмек;    Къонушувда  мектюпнинъ не къадар  эмиетли олгъаныны  анъламакъ Лугъат  байлыкъларыны, язма ве агъзавий нутукъны  зенгинлештирмек. 23 24 25 26 27 28 29 Окъув  Дерси­4 Янъы  мевзу  Бекир Чобан­заде.   Стихотворение «Тувгъан  тиль».           Бекир Чобан­заде.  «Тувгъан тиль» шиири.  Времена глагола.  Прошедшее время  глагола. Фииль заманлары. Кечкен заман фииллери. РР № 8. Мой друг –  настоящий друг.   Н И № 8. Меним достум ­  акъикъий дост.     Нутукъ  инкишаф ы  Достлукъ мевзусынен багълы  олган сёзлерни анълатмакъ;   нутукъларыны инкишаф этмек. Настоящее время глагола. Шимдики заман  фииллери.  Янъы  мевзу   Шимдики  заман фииллери  мевзусынен багълы янъы  малюмат бермек, пекитмек. Будущее время. Келеджек заман  фииллери. Янъы  мевзу   Кечкен  заман фииллери  мевзусынен багълы янъы  малюмат бермек, пекитмек. Контрольная работа № 2. Диктант  «Аюв­дагъ» Незарет иши № 2.  Диктант «Аюв­дагъ»   Незарет  иши   Амди Гирайбай.  Стихотворение  «Татар  оджасына».  Амди Гирайбай. «Татар  оджасына» шиири. Окъув  Дерси­5 Фииль заманлары  мевзусынен багълы  бильгилерини  тешкермек.   Диктант  шеклинде метин яздырмакъ ве вазифе бермек.  Амди Гирайбай акъкъында  малюмат бермек;  «Татар  оджасына» шииринен таныш  этмек; XX асыр оджанынъ  вазиетини косьтермек. Эсер боюнджа шаирни   балалыгъындан   башлап   окъувгъа буюк истегини  догъургъаныны ачыкълап  косьтермек. Презентация Ифадели окъувны  инкишаф этмек; нутукъ  инкишафыны ве лугъат  сёзлерини  зенгинлештирмек.  Сёз байлыкъларыны  зенгинлештирмек,  ватанперверлик  дуйгъусыны  арттырмакъ   Джедвель ве карточкалар  вастасынен  кечкен  заман  фииллери  мевзусынен  багълы янъы малюмат бермек  ве пекитмек.   Фиильнинъ   умумий  манасыны, онынъ   морфологик алямети ве  синтактик вазифесини  бильмек. 5     51с.      128­ иш  Фииллернинъ  грамматик  аляметлерини  бельгилемек ве   шекиллерини нутукъта догъру къулланмакъ.     Къонушув  вазиетлерине  азыр олмакъ.   Достларнен яхшы  мунасебетте олмакъ.  Фииллернинъ  шекиллерини нутукъта догъру къулланмакъ.      154­иш Фииллернинъ  шекиллерини нутукъта догъру къулланмакъ    163­ иш    Беджерильген    вазифенинъ  нетиджесини    бильдирмек.  Ярдымджы сёзлерни  къулланып, достунынъ  къыяфетини тасвир  этмек;  достане  мунасебетлерини  пекитмек.    Фиильнинъ   умумий  манасыны, онынъ   морфологик алямети ве  синтактик вазифесини  бильмек. Фиильнинъ   умумий  манасыны, онынъ   морфологик алямети ве  синтактик вазифесини  бильмек.    Кечильген мевзу  боюнджа  бильгилерини  пекитмек. Окъувгъа авеслик,  ишченлик чизгилерини,  тувгъан юрткъа,  миллетке севги ашламакъ; оджаларгъа, оджа  зенаатыны урьмет этмек. Талебелерде фикир  этюв къабилиетлерини осьтюртмек; Агъзавий    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмек.     68с. 30 31 32 33 34 35 36 Нутукъ инкишафы Окъув  Дерси­6 Янъы  мевзу. Окъув  Дерси­7  Миллий  байрамлар ве урф­ адетлерини кечирюв  тертиби  акъкъында малюмат бермек  ве оларнынъ миллий  чизгилерини косьтермек. Адий план узеринде чалышмакъ. Шаирнынъ иджадынен   таныштырмакъ; ифадели  окъувны инкишаф этмек;  нутукъ инкишафыны ве  лугъат сёзлерини  зенгинлештирмек.   Фииль мейиллери.  Икяе,  мейили мевзусынен багълы  янъы малюмат бермек,  пекитмек. Шаирнинъ аяты ве   талебелерни таныштырув; шиирий эсерлерни талиль  этмесини огретюв                         Презентация Янъы  мевзу Карточкаларнен чалыша,  тюрлю вазифелер беджере.  Фииль чешитлерини айыра. РР № 9. Культура  и  традиции  крымскотатарского  народа НИ № 9.  Къырымтатар  халкъынынъ  урф­ адетлери.  Ыргъат Къадыр.  Стихотворение   Анам. Ыргъат Къадыр.  Анам  шиири. Наклонения  глагола.  Изъявительное  наклонение.  Фииль мейиллери.  Икяе мейили. Ыргъат Къадыр.  Стихотворение «  Догъдым бир заманлар  бир дым эвчикте». Ыргъат Къадыр.     «Догъдым бир заманлар  бир дым эвчикте»  шиири. Образование форм  глагола. Правописание  глаголов.  Фииллернинъ япылувы ве оларнынъ имлясы. Повторение и обобщение  пройденной темы.  Текрарлав ве  умумийлештирюв дерси. Текрарла в   Карточкалар  вастасынен   вазифелерни ве эгленджели  мешгъулиетлерни беджермек  ве слайд узеринде  чалышмакъ.   Кечильген мевзуларны   текрарламакъ ве  бильгилерини тешкермек.  Диктант шеклинде метин  яздырмакъ ве вазифе бермек. Контрольная работа № 3.  Диктант.  Къыш. Незарет  иши. Незарет иши №  3.  Диктант.  Къыш. 6 Бильген байрамлар  акъкъында малюмат  топлай, икяе эте. Халкъымызнынъ урф­ адетлерининъ  дюльберлигинен   гъурурланмакъ миллий тербие, урф­ адетлер акъкъында  бильгилерини   кеништирмек; ана энъ  якъын ве эсас инсан  олгъаныны  анълатмакъ.  Фиильнинъ   умумий  манасыны, онынъ   морфологик алямети ве  синтактик вазифесини  бильмек.       янъы сезлерни  огренюв ве  тиль  зенгинлигини                     арттырув Нутукъларыны ве  дюньябакъышларыны  инкишаф этмек;  Къонушув  вазиетлерине  азыр олмакъ.    Фииллернинъ  шекиллерини нутукъта догъру къулланмакъ.     70с.       170­иш    (2 дж.) ана­бабаларгъа севги  ве урьмет ашлав;     72с. Фииллернинъ   япылувы  ве имлясыны  менимсемек; морфологик аляметини ве синтактик  вазифесини бильмек. Фиильнинъ  умумий  манасыны, онынъ   морфологик алямети  ве  синтактик вазифесини  бильмек.    Кечильген мевзу  боюнджа  бильгилерини  пекитмек.     Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ.    Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ. Беджерильген  вазифенинъ  нетиджесини  бильдирмек.     208­иш     (3 дж.)     218­иш 37 38 39 40 41 42 7 РР № 10.  Крымскотатарская  национальная одежда. НИ № 10. Къырымтатар  миллий урбалар. Осман Амит.  Стихотворение «Ватаным  меним». Осман Амит. «Ватаным  меним» шиири. Нутукъ инкишаф ы Окъув  Дерси­8 Слайд ве метин  узеринде  чалышмакъ. Вазифелерни   агъзавий ве язма шекильде   беджермек.       янъы сезлерни  огренюв ве  тиль  зенгинлигини                      арттырув Халкъымызнынъ урф­ адетлерининъ  дюльберлигинен   гъурурланмакъ Шаирнинъ аяты ве  иджадынен талебелерни   таныштырув. Шиирни ифадели окъув. Янъы сёзлерни огретюв ве балаларнынъ тиль  байлыгъыны  зенгинлештирюв; Талебелернинъ  ифадели  окъув   алышкъанлыгъыны   инкишаф  этюв.     76с.                                       Деепричастие.   Алфииль ( 1 саат) РР № 11. Моя семья. Мои  родственники.  НИ № 11. Меним  къорантам. Меним  сойларым.  Нутукъ  инкишаф ы     Эшреф Шемьи­заде.  Поэма «Узбекистан  балладасы». Эшреф Шемьи­заде.  «Узбекистан балладасы». Окъув  Дерси­9 Эшреф Шемьи – заде.  Поэма «Алиме». Эшреф Шемьи – заде.  «Алиме» поэмасы.   Слайд ве метин  узеринде  чалышмакъ. Вазифелерни   агъзавий ве язма шекильде   беджермек. Буюклерге   севги ве  урьмет ашламакъ.   Презентация Узбекистан балладасы»  поэмасыны талиль этмек,  онынъ кинаели манасыны  анълатмакъ, талебелерге  Ватангъа севги ашламакъ. Презентация Шаирнынъ иджадынен   таныштырмакъ; ифадели  окъувны инкишаф этмек;  нутукъ инкишафыны ве  лугъат сёзлерини  зенгинлештирмек.  Презентация  Озь акъранларына ве  буюклерге догъру  мураджаат этмеге  бильмек. Мевзугъа  келишкен суаллерни берип  джумлелер тизюв,  текстни девам этюв.       янъы сезлерни  огренюв ве  тиль  зенгинлигини                       арттырув Къонушув вазиетлерине  азыр олмакъ.   Озь  фикирини  ифаделемеге  бильмек.     озь  фикирлерини  агъзавий шекильде  ифаде этмек  Иджадий  къабилилиетлерини, нутукъларыны, идракъ фаалиетини инкишаф  этмек. Достлукъ мевзусынен  багълы олган сёзлерни  анълатмакъ;   нутукъларыны инкишаф  этмек. Нутукъларыны ве  дюньябакъышларыны  инкишаф этмек;  Къонушув  вазиетлерине  азыр олмакъ.   Деепричастие. Общие  сведения.  Алфииль акъкъында  умумий  малюмат. Онынъ  имлясы. Янъы  мевзу   Алфииль акъкъында  мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек, пекитмек.     Алфиильнинъ умумий  манасыны, морфологик   аляметини ве синтактик   вазифесини  бильмек.    Алфииллерни  грамматик   аляметлерини  бельгилемек ве   нутукъта   догъру  къулланмакъ.        99с.      106с.       232­иш 43 44 45 46 47 48                                             Глагольное имя. Исимфииль ( 1 саат) Глагольное имя. Общие  сведения. Правописание. Умумий малюмат.  Исимфииллернинъ  имлясы. РР № 12. «Мама – самое  дорогое слово»  НИ № 12. «Ана – энъ  мукъаддес  сёз». Нутукъ  инкишаф ы Творчество Шамиля  Алядина. Стихотворение  «Ана». Шамиль Алядиннинъ  иджады. «Ана» шиири Окъув  Дерси­10  Исимфииллернинъ имлясы  мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек,пекитмек.  Слайд ве метин  узеринде  чалышмакъ.   ­ миллий тербие, урф­адетлер  акъкъында бильгилерини   кеништирмек; ­ ана энъ якъын ве эсас инсан олгъаныны анълатмакъ. Шаирнынъ иджадынен   таныштырмакъ; ифадели  окъувны инкишаф этмек;  нутукъ инкишафыны ве  лугъат сёзлерини  зенгинлештирмек.  Презентация  8      237­иш   (бирер  сёз)      Исимфииллернинъ  умумий манасыны, онынъ чешитлерини,морфологи к  аляметини ве  синтактик  вазифесини   бильмек.    Озь акъранларына ве  буюклерге догъру  мураджаат этмеге  бильмек.   Исимфииллерни  грамматик   аляметлерини  бельгилемек ве   нутукъта   догъру  къулланмакъ.    Нутукъларыны ве  дюньябакъышларыны  инкишаф этмек;  Къонушув  вазиетлерине  азыр олмакъ.   миллий тербие, урф­ адетлер акъкъында  бильгилерини   кеништирмек; ана энъ  якъын ве эсас инсан  олгъаныны анълатмакъ. Нутукъларыны ве  дюньябакъышларыны  инкишаф этмек;  Къонушув  вазиетлерине  азыр олмакъ.       117с.                                            Причастие.   Сыфатфииль  ( 1 саат) Причастие.  Общие  сведения.   Умумий малюмат.  Сыфатфииллернинъ  имлясы.  Сыфатфииллер  имлясы  мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек, пекитмек.  Сыфатфииллернинъ   умумий манасыны, онынъ  чешитлерини, морфологик аляметини ве синтактик     вазифесини  бильмек.    Сыфатфииллерни  грамматик   аляметлерини  бельгилемек ве   нутукъта   догъру  къулланмакъ.   Шамиль Алядин. Повесть   «Теселли» Окъув  Дерси­11 Шамиль Алядин.  «Теселли» повести. РР № 13. «Мой день»  НИ№13.«Меним иш  кунюм» агъзавий беян Нутукъ  инкишаф ы Шамиль  Алядиннинъ  аяты   ве  иджадынен  таныш  этюв;   онынъ  иджады  эсасында   талебелерни  ватанперверлик  рухунда  тербиелев; Слайд ве метин  узеринде  чалышмакъ. Вазифелерни   агъзавий ве язма шекильде   беджермек.  Иш­арекет не  вакъыт япылгъаныны  айтмакъ.         Лугъат  байлыгъыны   арттырув.  Талебелернинъ   окъувгъа, илимге   мерагъыны  юксельтюв; Кунни насыл кечиргенини айта. Озю акъкъында   айтмакъ ве  сораштырмакъ бильмек. Юреклеринде  буюк   эстетик  ве   ватанперверлик   дуйгъуларыны   догъурмакъ;  Къонушув  вазиетлерине   азыр олмакъ.   Озь   фикирини  ифаделемеге бильмек.        245­ иш     118с. 49 50 51 52 53 54 Юсуф Болат. Роман  «Алим». Окъув  Дерси­12 Юсуф Болат. « Алим»  романы. Парча устюнде чалышув. Дост, достлукъ акъкъында  балаларнынъ фикирлерини  кенъештирюв;                                                    Наречие.  Зарф ( 4 саат) 9     128с. Ифадели окъув,  дерсликнен чалышув.  Мундериджесини икяе  этмек. Лугъат  байлыкъларыны  зенгинлештирюв; Талебелернинъ фикир  юрьсетюв  къабилиетини инкишаф эттирмек; Окъувгъа,  бильгиге меракъ  догъурмакъ. Наречие. Общее  значение,  морфологические  признаки. Зарф. Умумий малюмат.  Зарфларнынъ чешитлери. Наречия образа и способа действия. Ал  зарфы. РР № 14.Весенний  праздник  «Наврез». Баарь  байрамы «Наврез» Нутукъ  инкишаф ы Наречия меры и степени,  места и времени.  Микъдар,ер,выкъыт  зарфлары. Умумийлештирюв ве  текрарлав дерси. Текрарла в  Зарфларнынъ чешитлери  мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек,  пекитмек.  Зарфларнынъ  умумий  манасыны, онынъ  чешитлерини, морфологик аляметини ве синтактик   вазифесини  бильмек.    Башкъаларнынъ  фикирини  динълемек  ве озь фикиринен  келиштирмек.        250­ иш     (3 дж.)  Ал  зарфлары мевзусынен  багълы умумий малюмат  бермек,  пекитмек. Зарф  чешитлерини тапмакъ,  бельгилемек.  Зарфларнынъ  умумий  манасыны, онынъ  чешитлерини, морфологик аляметини ве синтактик   вазифесини  бильмек.    Зарфларнынъ  грамматик   аляметлерини  бельгилемек ве   нутукъта   догъру  къулланмакъ.         254­иш    (3 дж.) Наврез  байрамы ве урф­ адетлерини кечирюв   тертиби акъкъында малюмат бермек ве оларнынъ миллий  чизгилерини косьтермек.  Микъдар ве башкъа  зарфлары мевзусынен  багълы умумий малюмат  бермек,  пекитмек. Зарф чешитлерини тапмакъ,  бельгилемек.   Карточкалар  вастасынен   вазифелерни ве  эгленджели  мешгъулиетлерни   беджермек ве слайд   узеринде чалышмакъ. Бильген байрамлар  акъкъында малюмат  топламакъ, икяе этмек.  Халкъымызнынъ урф­ адетлерининъ  дюльберлигинен   гъурурланмакъ.      Зарфнынъ умумий  манасыны, онынъ   морфологик алямети  ве  синтактик вазифесини  бильмек.  Зарфларнынъ  грамматик   аляметлерини  бельгилемек ве   нутукъта   догъру  къулланмакъ.     Зарфларнынъ  мана  ве  тизилюв джеэттен  чешитлери, язылувы  акъкъында   бильмек  керек.    Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ.    257­иш        274­иш 55 56 57 Контрольная работа № 4.  Диктант  «Энъ мукъаддес  сёз». Незарет иши № 4. Диктант «Энъ мукъаддес сёз».  Джеваире.  Стихотворение «  Джанымдан азизим». Джеваире.  «Джанымдан   Джеваире.  Стихотворение  «Оджапчем». Джеваире. «Оджапчем»  шиири. Незарет  иши Окъув  Дерси­13 Окъув  Дерси­14  Кечильген мевзуларны   текрарламакъ ве  бильгилерини тешкермек.  Диктант шеклинде метин  яздырмакъ ве вазифе  бермек. Джеваире шаиремиз  акъкъында малюмат бермек. Онынъ иджадынен  таныштырмакъ.      Джеваире шаиремиз  акъкъында малюмат бермек. Шиирнинъ мевзу ве гъаесини бельгилемек, ифадели окъув мелекелерини инкишаф  этюв.   Оларнынъ ифадели  окъув къабилиетини  арттырув, нутукъларыны  инкишаф этюв.   Ифадели окъув  къабилиетини арттырув,  нутукъларыны инкишаф  этюв                                                                                                        Служебные слова.    Ярдымджы сёзлер    (4  саат ) 10    Кечильген  мевзу  боюнджа  бильгилерини  пекитмек.  Беджерильген  вазифенинъ  нетиджесини  бильдирмек. Анагъа севги ве  урьмет дуйгъуларыны  ашлав.    138с.    139с. Окъувгъа авеслик,  ишченлик чизгилерини,  тувгъан юрткъа,  миллетке севги  ашламакъ;  оджаларгъа, оджа  зенаатына урьмет  ашламакъ. 58 59 60 61 Союзы. Виды союзов,  правописание. Багълайыджылар: умумий малюмат, чешитлери,  имлясы. Частицы:­ служебная  часть речи. Правописание частиц.  Дереджеликлер: умумий  малюмат, чешитлери.  имлясы. РР № 15. Праздник  «Хыдырлез». НИ № 21. «Хыдырлез»  байрамы. Сеитумер Эмин.  Стихотворения  «Ана»,  «Баарь кельди». Сеитумер Эмин. «Ана»,  «Баарь кельди»  шиирлери.   Багълайыджылар     мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек, пекитмек.  Багълайыджыларнен  джумлелер тизе. Дереджеликлерни сечип  алмакъ, хаталарыны  тапып,    нутукъта догъру  къулланмакъ.   Багълайыджылар:   умумий  малюмат,   чешитлери,  имлясыны  бильмек.  Ярдымджы  сёзлернинъ  коммуникатив ролюни  анъламакъ.     287­иш Метинде  дереджеликлерни  айырмакъ. Ярдымджы  сёзлернинъ  коммуникатив ролюни  анъламакъ.     295­иш     (2 дж.) Нутукъ инкишафы Окъув  Дерси­15 Хыдырлез байрамы ве урф­ адетлерини кечирюв  тертиби акъкъында малюмат бермек  ве оларнынъ миллий  чизгилерини косьтермек. Огретюв макъсады: Языджы  ве онынъ «Ана тили» шиири  акъкъында малюмат бермек.  Талебелернинъ сёз  байлыгъыны арттырмакъ.  Бильген байрамлар  акъкъында малюмат  топлай, икяе эте. . Халкъымызнынъ урф­ адетлерининъ  дюльберлигинен   гъурурланмакъ  Шиир вастасынен  талебелерге тувгъан  тилининъ къыйметини  анълатмакъ,  ватанперверлик  дуйгъуларыны  уяттырмакъ Ана  энъ  якъын  ве   эсас  инсан   олгъаныны   анълатмакъ.  Ана  тилинде фикирлемеге  огретюв, шиир язмагъа авеслик уятув.     143с. Модальные  слова.Междометие. Модаль ве такълидий  сёзлер.    Мимема. Общее значение. Такълидий сёзлер.  Модаль сёзлер  мевзусынен  багълы умумий малюмат  бермек, пекитмек. Такълидий сёзлер   мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек, пекитмек.   Модаль сёзлер, нида  ве  мимемаларнынъ  грамматик  аляметини ве  оларнынъ имлясыны   бильмек.    Такълидий сёзлер   грамматик  аляметини ве  оларнынъ имлясыны   бильмек.                                              Повторение.  Текрарлав         (3 часа )         Ремзи Бурнаш.  Стихотворение   «Сакъавланма, эй.  кадяй!» Ремзи Бурнаш.  «Сакъавланма, эй.  кадяй!» шиири. Самостоятельные части   речи. Повторение.  Мустакъиль сёз  чешитлери. Текрарлав Служебные части речи.  Повторение. Ярдымджы сёз  чешитлери. Текрарлав Контрольная работа № 5.  Диктант  «Боран».  Незарет иши № 5.  Диктант «Боран».  Обобщающий и итоговый  урок. Умумийлештирюв ве  нетиджелев дерси. Окъув  Дерси­16 Шаир акъкъында малюмат  бермек.   Ифадели окъув,  дерсликлернен чалышув.  Лугъат иши.  Мустакъиль сёз чешитлери  мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек, пекитмек.  Ярдымджы сёз чешитлери   мевзусынен багълы умумий  малюмат бермек, пекитмек. Шиир вастасынен  талебелерге тувгъан  тилининъ къыйметини  анълатмакъ,  ватанперверлик  дуйгъуларыны  уяттырмакъ  Мустакъиль сёз  чешитлери мевзуны   менимсемек. Лугъаттан  файдаланып таныш  олмагъан сёзлернинъ  маналарыны  ачыкъламакъ    Ярдымджы сёз  чешитлери     мевзуны  менимсемек. Незарет  иши  Диктант шеклинде метин  яздырмакъ ве вазифе  бермек.     Кечильген  мевзу боюнджа бильгилерини пекитмек. Текрарла в Кечильген мевзуларны   текрарламакъ ве  бильгилерини тешкермек.   Сёз чешитлерини   айырды этмек, оларнынъ  грамматик  аляметлерини  ве синтактик  вазифелерини бильмек. 11     300­иш     (2дж.)       313­ иш    184с.       327­иш    (3 дж.)      330­иш    Ярдымджы  сёзлернинъ  коммуникатив ролюни  анъламакъ. Ярдымджы  сёзлернинъ  коммуникатив ролюни  анъламакъ.    Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ.  Беджерильген  вазифенинъ  нетиджесине къыймет  кесмек. Нутукъта   замирлерни догъру  къулланмакъ.  Беджерильген  вазифенинъ  нетиджесине къыймет  кесмек.     Беджерильген  вазифенинъ  нетиджесини  бильдирмек. Агъзавий ве язма    нутукъларыны   зенгинлештирмеге ве   инкишаф этмеге    ынтылмакъ. 62 63 64 65 66 67 68

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН ПО КРЫМСКОТАТАРСКОМУ ЯЗЫКУ (7-8 КЛАССЫ)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2019
Посмотрите также: