Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"
Оценка 4.8

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл—11 кл
28.03.2017
Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"
Данный кейс разработан для учеников 9-11 классов. Проведение уроков в режиме кейс - стади способствует развитию коммуникативной компетенции. Учит не только работать в парах, группах, сотрудничать друг с другом, уважать и поддерживать, но и высказывать свое мнение, аргументировать его, задавать вопросы. Работая с кейсом, дети не только получают новые знания, но и использую уже имеющийся словарный запас, опыт и интуицию. Кейс это не только новая информация, но и алгоритм действий. Прекрасно развивает аналитическое мышление, ораторские способности и готовит к устной части ЕГЭ и ОГЭ.
Case 1.doc
Case  The name of the case: “The Important relative” Aims: Communicative competences: – Self­confidence, ability to solve independently; – Ability to show flexibility, to be tolerant;  ­ Ability to avoid the conflicts; – Ability to accept rational decision. According to statistics every second on the planet 12 people quarrel. It’s a petty that we can’t live  peacefully in love and consent. Sometimes people quarrel because of nonsense, it seems ridiculous. But  sometimes people or good friends loving each other leave because of quarrels, they destroy families and  collectives.     Questions: 1. Read and analyze the article. Answer the questions:  1) What types of conflicts do you know? (Examples) 2) Why do conflicts happen? (Reasons) – (consequences) 3) How to resolve the conflict? a) Read the article (http://english­exam.ru/konkursy­sochinenii/2­i­konkurs/topik­1237­b­konflikty­ v­nashei­zhizni.html#axzz4b0QGFh2m) Conflicts in our life Can people live in Peace? Someone could say: Yes, we can! But it is so difficult because there are  a lot of conflicts in our world. Conflict is natural thing in our life. It is obvious that mankind mustn’t  forget about conflicts. What is a conflict? A conflict ­ a clash of opposing goals, interests, opinions and views of  people.  Conflicts happen because people are different: they want different things, they have different ideas and their values are different. Very often people have conflicts because they do not listen to each other  well. They think about what they want to say and don't really hear what the other person is saying.  There are different kinds of conflicts: personal (intrapersonal and inter personal), group conflicts, political and global. Personal conflicts happen between people: between classmates, friends, roommates, colleagues,  between students and teachers, in a family, etc. Intrapersonal conflict ­ by definition, this conflict occurs within our own mind. To elaborate, no  other party is involved in the decision­making process. A simple example of an intrapersonal conflict  would be, a woman unable to make up her mind whether she should go to the office party or stay at home  and relax. Interpersonal Conflict ­ In the simplest terms, it is a conflict between two individuals. The conflict may be due to any reason or subject, but the fact is, the two individuals involved have  opposing views about the same thing. The most common conflict is between children and their parents.  The reason of such conflict is generation gap. They argue about clothes, music, fashion, friends, career. It  is impossible to prevent all conflicts, but we can try to minimize them. Group conflict ­ by group conflicts usually referred collision between individual members of  different social groups (large, small and medium­sized), and between these groups as a whole. In this  case, you can also select this type, as the conflict in the organization (examples: between employees and  the management, administration and trade union, students and teachers, and others.), Household (if the  conflict involved several members of two or more groups ­ for example public transport and so on.) Political conflicts can be a real threat for people and for states, because they lead to wars. What  does the word «war» mean? War always means economical and cultural decay of the countries: damage  of industry and agriculture, distraction of natural resources and cultural values. But the most serious consequences of wars are human victims. The World War 2 is one of most dramatic conflicts of the  twentieth century. Just imagine over 26 million people were died during war in Russia. The Universal  Declaration of Human Rights appeared soon after World War 2. People in many countries suffered  greatly in that war. They hoped that the declaration would help to prevent future wars. But since that time, there has not been a time on our planet without war. But the most terrifying conflicts is between people in the Earth. For the last 40 years people  have badly damaged our planet. Nowadays, there are a lot of environmental problems, which can result  from conflict between people and nature: pollution of different kinds (water, land, air, and new clear  pollution), shortage of natural resources, etc. Reasons of conflicts: Values ­ each of us value different things. For instance, one nation might value rice above oil,  while another places more value on oil. An inability to reconcile these differing preferences is a common  source of conflict. Examples might be peace, truth, love of God, patriotism and freedom. When two  people or groups have values that are at odds, conflict is inevitable. Misunderstanding ­ failure to communicate, failure to listen or misinterpretation of what  someone says is a common source of conflict. Our perception of other people or groups is at least as  important and often more important than reality when it comes to our relationship with them. Left  unrecognized and uncorrected, misunderstanding between parties is a major source of conflict. Conflict  is often caused by poor communication.  Personalities ­ certain personality types are incompatible in some situations. For instance, a group or team needs only one leader at a time, and when there are two or more aggressive, ambitious  individuals, the group can be subjected to constant leadership challenges. The old adage that opposites  attract has its roots in conflicts between similar personality types. Goals ­ Incompatible goals of the parties in a relationship is a source of conflict as much in the  geopolitical world as in our interpersonal relationship with friends and families.   Needs ­ needs are the basic reason that relationships are formed. If individuals have needs that  they cannot meet themselves, they turn to others and a relationship is formed. One common cause of  conflict is one member of a relationship interfering with or failing to meet another member’s needs. Every day you are in contact with people whose values are different from yours. And you have the right to disagree with their values. But you should understand that other people also have the right to be  different from you. You must respect the right of other people to have ideas that differ from your ideas.  People who respect each other's ideas can resolve conflicts in a peaceful way. If people resolve conflicts  peacefully, they will have better relations in the future. That is why many people want to learn about  conflict resolution. Building peace begins with you family, your school and your relationship with your friends. Every day you meet people whose thoughts and ideas are different from your own. You should learn to respect  the opinions and values that are different from yours you should be tolerant. But remember that you have  the right to disagree with values different from your own. The main condition is not to let it become too deep. There are five steps they can take to resolve or prevent a conflict.  1. Decide what the problem is. 2. Let everyone suggests an idea about how to solve the problem; 3. Together discuss what will happen with each idea 4. Choose the best idea 5. Put the idea into action.  Of course it’s impossible to prevent all conflicts, but if you resolve conflicts peacefully, you will  have better relations in future. So, can we live in Peace? I think we can. But first of all people must change their attitudes to all  people, to the world, and must learn to respect the right of other people and listen to each other. The  advice is simple: be tolerant, optimistic, try to cheer up people and love nature! Task for the 1 group b) Let’s look at the map. It’s a fishbone. This map helps you to collect the information about  different types of conflicts. The head of the fish is the problem: how to prevent the conflict? The bones are main meanings. The tail is the decision. What types of conflicts do you know? (Examples) Types of the conflict Intrapersonal conflict: Personal:  Interpersonal conflict: Group conflict: Political:  Global For example: To our mind interracial conflict between black slaves and Americans is a group  conflict. Useful language:  The way I see it…  To our mind  As far as we’re concerned…   Of course!  You're absolutely right.   Yes, I agree.   That's true.   That's different.    However…    I don't agree with you.  It seems to me that Task for the 2 group b) Let’s look at the map. It’s a fishbone. This map helps you to collect the information about  different types of conflicts. The head of the fish is the problem: how to prevent the conflict? The bones are main meanings. The tail is the decision. Consequences Quarrel  Fight  Bad relations  Misunderstanding  Responsibility  War  Prison Motivation  Debts  Divorce  Why do conflicts happen? (Reasons) – (consequences) Reasons: 1. Values  2. Misunderstanding  3. Personalities  4. Goals   5. Needs  For example:  As far as we’re concerned if a wife and a husband have different interests, they will quarrel  because of them. It seems to me that if the countries have different goals, they can’t avoid conflict. Useful language:  The way I see it…  To our mind  As far as we’re concerned…   Of course!   You're absolutely right.   Yes, I agree.   That's true.   That's different.    However…   I don't agree with you.  It seems to me that 2. Use the plan and try to decide what to do. Case: Svetlana, Moscow.   We’ve got married a year ago. Firstly everything was good, we got on very well, but then all  members of my family began to argue, quarrel and even fight. I and my husband want different things; we have different ideas and values. He thinks about what he wants to say and doesn’t really hear what I’m  saying. We live in a small flat. There is only one room there, a tiny kitchen and a small bathroom. I have  got a son from the first marriage. He is 11. He is a teenager and to have his own room is necessary for  him. This is the reason of our daily conflicts.  My husband can’t understand that it’s necessary to buy  bigger flat. We have 1500000 rubles, but we can’t decide how to spend them, because I want to buy a flat  where there will be a room for my son. My husband wants to buy a new modern car. He insists to do it  because he has been saving money since our marriage, he doesn’t think about his stepson. He dreams  about his new car. I’m afraid our conflicts can lead to divorce, please give me an advice, what to do?  Help to resolve the conflict!              step1 What questions were asked? What is the problem? step2 How can we solve this problem? What answers were given? Svetlana and Vladimir want to buy different things at the same time, but they have money only for one thing. 1. They can buy a flat. step3 What will happen? 1. Svetlana’s son will have his own room, 2. 3. 4. but Vladimir will be upset and even angry because he doesn’t think that it’s necessary. It can lead to a new conflict.  2. ………. 3. ……….. 4. ………. step4 step5 What is the best idea? How can we put the idea into The best idea is to…….. 1. They should sell their flat add some action? money and buy the new one. 2. …………………………… 3. …………………………. 4. ……………………….. I believe that …  In our experience…     As far as I'm concerned…   In my opinion… I'd say that…    Of course!   You're absolutely right.   Yes, I agree.   That's true.   That's different.    However…   That's not entirely true.  I don't agree with you.  For example: In our opinion the family should resolve the conflict peacefully. Of course it’s difficult but…………………

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"

Кейс к уроку английского языка в 11 классе "Relationship"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.03.2017