Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста
Оценка 4.7

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
04.03.2018
Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста
В данной работе речь идет о необходимости правильно организовать работу по чтению, подобрать комплекс упражнений, обработки которого убедило бы школьника в важности овладения чтением для уверенного совершенствования своей языковой и речевой подготовки. Комплекс упражнений для обучения устной речи разработан на основе текста ”THE COUNT AND THE WEDDING GUEST” AFTER O. HENRY.Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста
читаем с удовольствием.docx
ЧИТАЕМ С УДОВОЛЬСТВИЕМ Комплекс упражнений для обучения устной речи НА ОСНОВЕ ТЕКСТА  ”THE COUNT AND THE WEDDING GUEST” AFTER O. HENRY). LEVEL – INTERMEDIATE. Исполнитель: учитель английского языка Тихненко Н.А. (МБОУ «ООШ № 3» ЯНАО г.Губкинский) Не   секрет,   что   при   наличии   таких   источников   информации,   как телевидение, компьютер, Интернет, большинство школьников не испытывают потребности   в   чтении,   они   не   приучены   к   регулярному   чтению рекомендованной   литературы.   Это   связано   не   только   с   недостаточно успешным   подбором   материалов   для   чтения,   отсутствием   у   учащихся интереса   к   нему,   но   и   с   теми   трудностями,   которые   встречаются   при самостоятельном чтении. Частое соприкосновение с ними превращает такое чтение тяжелой, принудительной учебной работой. Поэтому задача учителя ­ тщательно подбирать необходимую литературу, учитывая уровень подготовки учащихся,   предоставлять   учащимся   необходимую   помощь.   Чтение   должно вызвать   у   учащихся   чувство   удовлетворения   от   встречи   с   интересным содержанием книги, от осознания рост уровня своей иноязычной подготовки. Сама обожествляя творчество О. Генри, стараюсь прививать ученикам любовь к   нему,   доказать,   что   “He  is  a  recognized  master  of  a  fascinating  plot  and unpredictable ending. His stories, full of sophisticated judgements of human nature peculiarities, make the reader smile as well as plunge in thought over sudden changes that would keep suspense up to the surprising end. His love for humanity, for the common people, his critical attitude towards injustice attract readers to this day”. Следовательно, необходимо правильно организовать работу по чтению, подобрать комплекс упражнений, обработки которого убедило бы школьника в   важности   овладения   чтением   для   уверенного   совершенствования   своей языковой и речевой подготовки. Первый   этап   работы   начинается   с   языковых   упражнений.   Данные упражнения   строятся   на   единицах   текста   на   уровне   предложения.  В задачи этих упражнений входит: ­   Проверка   адекватности   понимания   учащимися   определенных высказываний в тексте; ­ Формирование умения выражать содержание другими (по сравнению с теми, что представлены в тексте) языковыми средствами. 1 Pick up all the words from the story referring to the topic “Appearance. Clothes. Character”. 2 Study the following word combinations from the text. Make sure you know their Ukrainian equivalents: ­ He   turned   his   head  …   and   his   head  turned.  Він   повернів   голову,   і голова в нього закружилася (гра слів). I cannot take an interest in anybody. Мене ніхто не цікавить. ­ That sad far­away look. Цей сумний та якийсь відсутній погляд. ­ ­ Nothing much. Нічого особливого. ­ There. there, there. Ну не плач, не треба. ­ I shall die for shame. Я помру від сорому. ­ He put his arms about her. Він обійняв її. ­ 3 Substitute the underlined words and phrases without affecting the contents of the sentence: ­   Miss Conway was small and quite simple. ­   All in black, and that far­away look and the golden hair shining under the black veil. ­   You should go out sometimes to forget your trouble. ­   He will always be present in my heart. ­   I invented that story about the Count and about the gondola accident so that I could wear black. ­ 4 Say  which   noun  goes   with  which   adjective   in  this   story.  Use   them   in   the situations from the story. 1) face                 a) small and simple 2) girl                  b) black 3) leaves              c) golden 4) night                d) grey 5) veil                  e) strong 6) hair                  f) clever 7) main                g) clear 8) eyes                 h) green 9) cigar                i) unfinished Формирование и совершенствование лексических и грамматических навыков продолжается  в условно  речевых   упражнениях.  Эти  упражнения  включают задания,   которые   способствуют   развитию   навыков   подготовленного высказывания на основе текста. 1.Answer the following questions: 1 Who is the main character? Give her general description and name other characters, having a bearing on the main character. 2 What is going on? Give an account of events. 3 How are the events going? Give a description of events. How does the author treat them – whether he sympathizes with them or he censures them? 1 Find and comment upon the following sentences: 1 Death has taken from me somebody who was very, very dear to me… Now I am alone in the world. 2 That’s why I am wearing black. That is why I am always sad. I cannot take an interest in anybody. 3 I am sure you are thinking about some other girl. Well, why don’t you go to her if you love her? 4 There is a reason why I can’t invite him. 2 Find language means (words, sentences) and prove that: 1 Miss Conway was lonely. 2 Andy Donovan was a kind­hearted man. 3 Andy and Miss Conway loved each other. 3 Without turning to the text of the story any more, independently analyze the received information in order to tell it in the following sequence: 1 Formulate, what the main  information of the story consists in. 2 Say, what additional information plays also a definite role in the story. 3 Prove your choice of the main and minor information. 4 Independently   synthesize   the   main   information   in   order   to   tell   it   in   10 sentences.   Обеспечивать   переход   от   подготовленных   высказываний   в Развитие навыков устного неподготовленного вещания осуществляется  при выполнении речевых упражнений. Речевые упражнения должны: ­ Быть проблемными; ­ неподготовленных; ­   Стимулировать   развернутые   высказывания   учащихся,   предусматривать диалог­обмен мнениями, умение использовать ситуации и события текста в качестве аргументов для доказательства своей точки зрения. Следующие задачи будут направлены на решение поставленных задач: 1 What would be the alternative title for the story?  Discuss some possibilities with other students. 2 Do you consider this story is mainly for women, for men or for both?  Why? 3 Which of the given human feelings are prevailing in the story: love? jealousy? independence? kindness? selfishness? 4 Discuss in groups and present the group opinion of the following quotation from the text “I have lied to you, and you will never marry me”. 5 Which sentences in your opinion serve as the clues to the whole story? 6 Imagine this is not the end of the story. How do you think it might continue? Write a few sentences to give the story  a different ending: a a happy end; b a very unexpected ending. 7 Imagine you are Mrs. Scott a introduce Andy to a new boarder; b say what you think of a young girl; c say what you think of Andy Donovan; d how you took the news of their wedding. 8 Answer the following questions: a Why do you think Miss Conway invented her story? b Do you think Andy knew the truth from the very beginning? И   последним   видом   работы   на   данном   этапе   являются   речевые упражнения, направленные на обсуждение абстрактных тем. Ученики строят самостоятельные развернутые высказывания, а также участвуют в диалоге по проблемам, которые обсуждаются. Следующие виды задач обеспечат реализацию поставленных задач: Speak on the following topic. Express your view­point: 1.“Nobody can love a liar”. 1       2. “I can forgive you everything because I love you” Предложенный   комплекс   упражнений   организован   с   учетом коммуникативного потенциала текстов. В   процессе   реализации   домашнего   чтения   у   учеников   успешно   необходимые   для   современного   человека: формируются   качества, предприимчивость,   целеустремленность,   настойчивость,   организованность   и другие, то есть те, развитие которых в наибольшей степени способствует и достижению высоких результатов в овладении иностранным языком. “THE COUNT AND THE WEDDING GUEST” Дополнение AFTER O. HENRY Andy Donovan was a boarder at Mrs. Scott's boarding house. One evening he came to dinner and Mrs. Scott introduced him to a new boarder, a young girl, Miss Conway. Miss Conway was small and quite simple. She wore a plain brown dress. After the introduction she did not speak to Andy Donovan. She sat looking at her plate and he forgot Miss Conway almost at once. Two weeks later Andy was sitting on the front steps of the boarding house, smoking a cigar. Suddenly somebody came out. He turned his head ... and his head turned. Miss Conway was coming out of the door. She wore a beautiful black dress and a beautiful black hat. Her shoes and her gloves were black too. Her rich golden hair, and her large grey eyes made her almost beautiful. She stood looking above the houses across the street up into the sky Her eyes were sad. All in black, and that sad far-away look and the golden hair shining under the black veil... Mr. Donovan threw away his unfinished cigar. "It's a fine, clear evening, Miss Conway," he said. "Yes, it is," answered Miss Conway, "but not for me, Mr. Donovan." "I hope none of your family is..." said Andy. Miss Conway was silent. At last she said: "Not my family. Death has taken from me somebody who was very, very dear to me ... Now I am alone in the world. And I have no friends in this city." Andy Donovan did not ask any more questions and their conversation came to an end. The more Andy thought of Miss Conway the more he was sorry for her. Once he said to her at table: “It’s hard to be alone in New York. You should go out sometimes to forget your trouble. Do you wish to take a walk in the park, Miss Conway? If you allow me..." "Thank you, Mr. Donovan," said Miss Conway. "I shall be very glad to have your company. You are very kind." While walking in the park Miss Conway told Andy her sad story. "His name was Fernando Mazzini and he was an Italian Count. He had a lot of land and a villa in Italy. We were going to get married next spring. Fernando went to Italy to make his villa ready for us. After he left I came to New York to get a job. Three days ago I received a letter from Italy. It says that Fernando is dead. He was killed in a gondola accident. "That is why I am wearing black. That is why I am always sad. I cannot take an interest in anybody. If you wish to walk back to the house, Mr. Donovan, let's go." Andy Donovan did not wish to walk back to the house. "I'm very sorry," he said softly. "No, we won't go back to the house, not yet. And don't say that you have no friends in this city, Miss Conway. I'm very, very sorry for you. And you must believe that I'm your friend." "I have a small photograph of him with me," said Miss Conway. "I have never shown it to anybody. But I will show it to you, Mr. Donovan, because I believe that you are my friend." Mr. Donovan looked at the photograph with much interest and for a long time. The face of Count Mazzini was an interesting one. It was a clever face of a strong man. "I have a larger photo of him in my room," said Miss Conway. "When we  get back to the house I'll show it to you. I look at it many times a day. He will  always be present in my heart." When they came into the hall of the boarding house she ran up to her room and brought down a big photograph of the dead man. "A fine-looking man," said Donovan. "I like his face very much. Miss Conway, may I ask you to come to the theatre with me next Sunday?" A month later they told Mrs. Scott that they were going to get married. But in spite of this Miss Conway continued to wear black. One evening Mr. Donovan and Miss Conway were sitting in the park. It was a fine clear night. The moon shone brightly on the green leaves. Everything around them was very beautiful. But Donovan was silent. He had been so silent all day that Miss Conway at last decided to ask him a question. "What is the matter, Andy?" "Nothing, Maggie." "But you never looked so unhappy before. What is it?" "It's nothing much, Maggie." "I want to know, Andy. I am sure you are thinking about some other girl. Well, why don't you go to her if you love her? Take your arm away, please!" "All right, I'll tell you," said Andy. "I have a friend. His name is Mike Sullivan. Do you know him?" "No, I don't," said Maggie. "And I don't want to know him if you are so unhappy because of him." "He is a good friend, Maggie," continued Andy. "I saw him yesterday and I told him I was going to get married in two weeks. 'Andy', says he, I want to be present at your wedding. Send me an invitation and I'll come. "Well, why don't you invite him then if he wants so much to come?" said Maggie. "There is a reason why I can't invite him," said Andy sadly. "There is a reason why he must not be present at our wedding. Don't ask me any more questions now, because I can't answer them." "You must! You must tell me everything," said Maggie. "All right," answered Andy, "Maggie, do you love me as much as you loved your ... your Count Mazzini?" He waited a long time, but Maggie did not answer. Suddenly she turned to him and began to cry. "There, there, there!" repeated Andy. "What is the matter now?" "Andy," said Maggie at last, "I have lied to you, and you will never marry me. You will never love me any more. But I feel that I must tell you everything, Andy, there was no count in my life. There was nobody who loved me in all my life. All the other girls always talked about love and marriage. But nobody loved me. Nobody wanted to marry me. So at last I thought of a plan. I went to a photographer and bought that big photo which I showed you. He also made a small one for me. Then I invented that story about the Count and about the gondola accident so that I could wear black. I look well in black, and you know it. But nobody can love a liar. And you will now leave me, Andy, and I shall die for shame. You are the only man I loved in my life. That's all." But instead of leaving her, Andy put his arms about her and looked into her face. She looked up and saw how happy he was. "Can you ... can you forget it, Andy?" she asked. "Of course, I can," said Andy. "I'm glad you have told me everything, Maggie." They were silent for some time. Then Maggie said: "Andy, did you believe all that story about the Count?" "Well, not all of it," said Andy, "because the photograph you have shown me is the photograph of my friend, Mike Sullivan."

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста

Комплекс упражнений для обучения устной речи на основе текста
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018