Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"
Оценка 5

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
19.02.2017
Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"
Разработка урока по обновленной программе для первого класса на тему "Springtime in Kazakhstan". Цель урока: ознакомить детей с новой буквы буквы Ss и с новыми словами; научить употреблять отрицательные и вопросительные предложения модального глогола "can"; ознакомление песни “Spring is here”,
қмж Нурсулу 123.docx
LESSON: Unit 6 Traditions and folklore                          Springtime in Kazakhstan Date: 29. 06. 2016 CLASS: 1А Learning objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson plan School: school­lyceum123 after                Temirbek Zhurgenov Teacher name: Kulmakhanova. N Number present: 15 Absent:  Lesson objectives Success criteria Previous learning Plan Planned timings Start (in minutes) 3 min Middle (2 min) (5 min) 1.S3 pronounce basic words and expressions intelligibly 1.L3 recognize with support simple greetings, recognize the spoken form of a  limited range of basic and everyday classroom words 1.L1 recognize short instructions for basic classroom routines spoken slowly and  distinctly All learners will be able to: *follow the instructions *know the letter Ss *pronounce familiar words and short phrases  Most learners will be able to: * recognize a spring scene image according to the teacher instructions Some learners will be able to: * make a short instruction * can correctly pronounce key words * can say and react with support to all simple greetings * can use everyday classroom words *can recognize short instructions for basic classroom routines spoken slowly and  distinctly Happy birthday Planned activities  Resources (replace the notes below with your planned  activities) Phonetic drill  Spring is green, Summer is brigth, Autumn is yellow,  Winter is white Teacher divides the class into three groups.  Group A green Group B yellow Group C red Revising the letters Aa – Ss  Teacher hangs  the sings (­, 0, |) on the wall, then asks  pupils to group the letters.  ­ 0 I (marking  ­ smiles) Teacher introduces the letter Ss.  Asks them to write the letter “in the air”. Pupils listen to the song  Letter S, S, S. Listen s, s, s. (CD 73)  Enlish1 Kuznetsova (3 min) Pictures and the word  cards The sky, the sun, swim, snow. What’s this? I don’t know. Working with the new words. Teacher presents the new words using the pictures of:  sky the sun swim snow flower tree bee grass air (ауаны демалып мағынасын түсіндіреміз ) clear (dirty) sing year (календарь) (5 min) Listening the song. Pupils listen to the song “Spring is here” http://yandex.kz/video/s earch?text=spring Flashcards Teacher asks pupils to guess the theme of the new  lesson.  Teacher: Spring is one of the prettiest seasons of the  year.  In spring we can see the rainbow, we can see the  butterflies, we can smell the flowers, we can hear the  birds, we can feel the Sun. There will be the Mother’s  day and Nauryz in spring.   Presentation of the modal verb can \ can’t Teacher presents the modal verb ca\can’t. positive,  negative and  I can … I can’t … Can you …? Yes I can.   No, I can’t. Complete the poem Pupils should complete the poem using the pictures. I can smile like a …. (5 min) (5  min) (5 min) (5 min) (5 min) I can jump like a …… I can sing like a …. I can run like a … Game: “Slowly flashcards” Teacher opens one of the picture very slowly and  students should guess (name) what they can see in the  picture. Questions – Answer work Throwing the ball the teacher asks questions about the  picture of spring season. The picture is on the board.  ­ Can you see any trees? ­ Can you see any flowers?  ­ Can you see any cats? ­ Can you see a house in the picture? ­ Can you see bees? ­ Can you see children? (marking  – Thumbs up) Whole class work.  Let’s draw our picture so that we have a ticket to the  spring season Listen and choose the right picture.  Five pictures for each pupil.then pupils glue their  pictures on the wall. Pupils should listen to the  teacher’s notes and draw the pictures. Draw and colour the bees black and yellow. Draw and colour the grass green. Draw and colour the flowers pink. Draw and colour birds blue. Draw and colour the trees green. (marking  – Traffic lights) Assessment criteria * Knowledge –  comprehension (to know) * To understand the key  words Application (to use) *The modal verb “can” Descriptors *Can use the modal verb  “can” To draw and colour the  pictures. End (2 min) Feedback Pupils produce words in response to basic prompts. Show your mood  happy like a monkey  sad like a wolf            energetic as a lion Assessment – how are  you planning to check learners’ learning? Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Walking around  and listening to  learners. Note  which learners can  remember many  words, some words, a few and hardly  any. sticking, colouring   white board is used no more than 5 minutes    when students work in groups, they will learn  use water based markers use  mucilage glue to be polite and respectful to each other Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson. Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able  learners?  While working in a  group, Ss can make a  short competition.  While playing game  more able Ss can prompt  and help weaker Ss.   Stronger Ss can show  their speaking skills  while working with  pictures sticking and  naming them but others  may point the pictures  according to T’s  instructions. Reflection Were the lesson  objectives/Learning  objectives realistic? What did the learners learn  today? What was the learning  atmosphere like? Did my planned  differentiation work well? Did I stick timings? What  changes did make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? * * What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? * * What have I learned from this lesson about the class or individuals that inform my next lesson? *

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"

Конкпект по английскому языку на тему "Springtime in Kazakhstan"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
19.02.2017