Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа №8»
Конспект урока
по английскому языку
в 8 классе
«Средства
массовой информации»
Подготовила
учитель английского языка
первой квалификационной категории
Шумкина Анастасия Геннадьевна
г. Сергиев Посад
2020
УРОК «Средства массовой информации»
образовательная:
· формировать практические умения и навыки иноязычной речевой деятельности обучающихся (в чтении, письме, аудировании и говорении);
· учить правильно употреблять языковые средства, строить фразы, повышать общую культуру выражения мысли.
развивающая:
воспитательная:
Тип урока: ознакомление с новым материалом
Оборудование урока: учебник, книга для учителя, ноутбук, колонки, аудиозапись к уроку, проектор, презентация.
Используемые технологии:
- информационно-коммуникативная;
- проектная;
- здоровьесберегающая;
- групповая;
- ИКТ.
1. ОРГМОМЕНТ
Teacher: Good morning, boys and girls! I'm glad to see you. Tell me please, who is absent today? (ответ детей) I’m sure everybody is all right. Let’s make our lesson interesting and useful.
2. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ
1) Фонетическая зарядка (на доске выписаны звуки и слова из учебника на странице 62 pronunciation)
Teacher: Let’s remember two sounds! Your task is to listen and repeat the words with these sounds, then add these words to the list and check your answer after listening.
(дети распределяют слова по таблице)
Teacher: Well done!
2) Постановка целей и сообщение темы урока
Teacher: Now it’s time for watching the presentation.
(дети смотрят презентацию)
Teacher: So, tell me please what is the theme of our lesson?
(дети отвечают)
Teacher: The theme of our lesson is “Mass Media”. As you know, the Mass Media play a very important part in our lives. Аnd what means of communicating, which are traditionally called the media, do you know?
Children: I know such means of communicating: newspaper, television, radio, the Internet.
Teacher: You are right. And which of the Mass Media is your favourite? Give your reasons.
Children: My favourite media is radio. I'm fond of listening to music on the radio.
Teacher: Thanks for your opinion, it’s rather interesting for me.
3) Упражнение для глаз
Teacher: Let’s give the rest for our eyes.
(One,
two, three, four. Look at the window, look at the door, look at the ceiling,
look at the floor.
One, two, three, four.)
4) Работа в группах
Teacher: Now we are going to work in groups. Your task is to match the words with their definitions (соотнесение слов с их значением по указанной теме урока)
Interactive TV |
a form of media convergence, adding data services to traditional television technology |
Mobile phone |
a portable telephone that can make and receive calls over a radio frequency link while the user is moving within a telephone service area |
Wireless broadband |
telecommunications technology that provides high-speed wireless Internet access or computer networking access over a wide area |
MP3 player |
an electronic device that can play MP3 digital audio files |
Instant messaging |
technology is a type of online chat that offers real-time text transmission over the Internet |
Text message |
the act of composing and sending electronic messages, typically consisting of alphabetic and numeric characters, between two or more users of mobile devices, desktops/laptops, or other type of compatible computer |
Social networking site |
an online platform which people use to build social networks or social relationship with other people who share similar personal or career interests, activities, backgrounds or real-life connections |
Online gaming |
a video game that is either partially or primarily played through the Internet or any other computer network available |
World Wide Web |
an information system where documents and other web resources are identified by Uniform Resource Locators which may be interlinked by hypertext, and are accessible over the Internet |
E-book |
a book publication made available in digital form, consisting of text, images, or both, readable on the flat-panel display of computers or other electronic devices |
Teacher: Go on! Find the recycle box in your books on page 62 and complete the table (дети заполняют таблицу, используя слова из рамочки и распределяя их по столбикам) Put your pens on the table and do exercise 3 on page 62 orally (ex. 4 – резерв).
5) Физминутка
Teacher: Good job! Now it’s time to have the rest. (Hands up, clap, clap! Hands down, clap, clap! Turn yourself around and then you clap, clap! Bend left, clap, clap! Bend right, clap, clap! Turn yourself around and then you clap, clap!)
6) Отработка навыков письма в формате игры
Teacher: Now let’s play. Try to imagine that you are journalists from two local newspapers. You have an interesting meeting with a star today. You have only several minutes to make up about 5-7 questions for him/her in your group. (дети придумывают название газеты для себя, составляют вопросы для «звезды» сообща, оформляют результаты своей работы на альбомном листе, представитель каждой группы зачитывает вопросы и размещает опросник на доске)
7) Подведение итогов
Teacher: Let’s remember what have we done today? What was our theme? Did you like our lesson? Thanks for your participating. You are very active today.
8) Выставление оценок с комментарием ученикам за работу на уроке
Teacher: …your mark is… (добавляет комментарий)
9) Домашнее задание
Teacher: Student’s book page 62 exercise 1 (learn the words by heart).
10) Заключительная часть
Teacher: I wish you good luck in everything. Thank you for the lesson. Goodbye!
Children: Goodbye!
Список
использованной литературы
1. Ю. А. Комарова, И.В. Ларионова Английский язык. 8 класс: Учебник для общеобразовательных организаций. М.: «Русское слово», 2016.
2. Ю. А. Комарова, И.В. Ларионова, Ф. Мохлин Английский язык. 8 класс: Книга для учителя. М.: «Русское слово», 2015.
Источники иллюстраций
1. https://yandex.ru/images/search?pos=0&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fgillesbailly.fr%2Fpublis%2FITV_touch_less_Finger_Count.png&text=Interactive+TV&rpt=simage – интерактивное телевидение
2. https://yandex.ru/images/search?pos=0&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fwww.dailydot.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Fd41%2F3c%2F3bc8da86d46795f6.jpg&text=mobile+phone&rpt=simage – мобильный телефон
3. https://yandex.ru/images/search?pos=0&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fmans.io%2Fimages%2F1005189%2F1017268.jpg&text=Wireless+broadband&rpt=simage – беспроводной интернет
4. https://yandex.ru/images/search?pos=9&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Finfocity.az%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F12%2Fmp3-player.jpg&text=mp3+player&rpt=simage – плеер
5. https://yandex.ru/images/search?pos=14&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fyourdigitalresource.com%2Fwp-content%2Fuploads%2FFeatures-Enterprise-Instant-Messaging-App-1.jpg&text=instant+messaging&rpt=simage – мгновенный обмен сообщениями
6. https://yandex.ru/images/search?pos=16&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fwww.thedatingdivas.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FText-Message-2.0.jpg&text=text+message&rpt=simage – текстовое сообщение
7. https://yandex.ru/images/search?pos=20&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fstatic.wixstatic.com%2Fmedia%2Fc5e623_bc2a3b920507481e83ab09398e2ce637~mv2_d_3333_3081_s_4_2.jpg&text=Social+networking+site&rpt=simage – социальные сети
8. https://yandex.ru/images/search?pos=4&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fwww.coinstaker.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F04%2Fonline-gaming-indiustry-trends.jpg&text=online+gaming&rpt=simage – онлайн игра
9. https://yandex.ru/images/search?pos=3&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fcs9.pikabu.ru%2Fpost_img%2F2016%2F12%2F05%2F7%2Fog_og_1480933609270890607.jpg&text=world+wide+web&rpt=simage – всемирная сеть
10. https://yandex.ru/images/search?pos=5&from=tabbar&img_url=https%3A%2F%2Fiobint.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F08%2Fkindle-ebook-56af68265f9b58b7d0186f1d-2.jpg&text=E-book+&rpt=simage – электронная книга
Скачано с www.znanio.ru
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.