Конспект урока английского языка "Модальный глагол саn" (2 класс)

  • Разработки уроков
  • docx
  • 24.04.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Цель: cоздать условия для отработки модального глагола и для знакомства с его новым значением Задачи урока: • социокультурный аспект – знакомство со стихотворениями и загадками на английском языке; • развивающий аспект – развитие способности к догадке, анализу, сравнению, соотнесению, предположению, развитие самостоятельности; • воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к окружающим, любви к природе и животным; • учебный аспект – формирование лексических и грамматических навыков чтения и говорения.
Иконка файла материала просьбы с can.docx
Урок английского языка "Модальный глагол саn"  Цель: cоздать условия для отработки мод глагола и для знакомства с его новым  значением  Задачи урока:     социокультурный аспект – знакомство со стихотворениями и загадками на английском языке; развивающий аспект – развитие способности к догадке, анализу, сравнению,  соотнесению, предположению, развитие самостоятельности; воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к окружающим,  любви к природе и животным; учебный аспект – формирование лексических и грамматических навыков чтения и  говорения. Оборудование урока: Урок проводится в компьютерном классе: компьютер учителя,  компьютер для каждого обучающегося, проектор, карточки с транскрипционными знаками. Ход урока I. Организационный момент. Teacher: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Pupils: Good morning, teacher! We are glad to see you! Teacher: How are you today? Pupils: We are fine, thank you. Teacher: Sit down, please. And let’s start our lesson. II. Warm up. Фонетическая зарядка. а) Ребята, Хэлен не знает, как мы играем в звуки. Давайте сейчас поиграем вместе. ­у нас замерзли ладошки, давайте их погреем [h] ­зазвонил колокольчик [n] ­замычала корова [m] ­выбьем пыль из грязного коврика [d] ­бьют барабаны [b] ­укусила пчелка больно [ai] Дети показывают звуки. б) А теперь посмотрите на доску. Маленькие буквы заигрались и заблудились. Давайте поможем  им вернуться домой. Ac   Bi  Df  He  Gl Ca  Ib  Fd  Eh  Lg c) А вот у нас ромашки. На одной буквы, а на другой­звуки. Давайте подберем пары. Aa  Mm Nn Kk Jj                                                [ei]  [m]  [k]                                                                                 [n]  [dз] Teacher: Let’s remember some English words and sounds. Look at the cards and name the sounds.Учитель показывает обучающимся карточки с транскрипционными знаками, просит назвать  звуки и вспомнить английские слова с этими звуками на тему «Животные». Например, [k] – cat, crocodile [t] – tiger, elephant [f] – frog, giraffe [h] – horse, hare Teacher: Thank you. III. Речевая разминка. Teacher: Do you remember any poems with these words? Pupils: (ожидаемые ответы обучающихся) I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. IV. Представление темы урока. Teacher: Today we’re going to tell about animals. What some animals can do and what they cannot  do. Look at the screen (слайд 2). V. Актуализация грамматических навыков. Видеоурок с мод глаголом http://englsecrets.ru/grammatika/modalnyj­glagol­can.html Teacher: What can these animals do (слайд 2)? Pupils: Horses can run. Frogs can jump. Fish can swim. Birds can sing. Monkeys can climb. Teacher: Now let’s remember the rule (слайд 3). Обучающиеся читают правило и примеры предложений, затем пытаются придумать свои  собственные примеры предложений с глаголом can. Teacher: Thank you. Not bad. Новое значение глагола Can VI. Тренировка навыка устной речи. Teacher: Now I’d like to see if you remember the rule. Look at the screen and choose the correct  answers (слайды 4­13).Pupils: Foxes can run. Cows can’t ride a bicycle. Crocodiles can swim. Dogs can’t fly. Bears can’t  sing. Elephants can’t jump. Giraffes can’t dance. Fish can’t walk. Frogs can jump. Monkeys can  climb. Teacher: Thank you very much! Well done! Now look at the table and complete the sentences  (слайд 14). But read the rule first (слайд 15). VII. Физкультминутка. Обучающиеся слушают песенку с глаголом can, подпевают и имитируют движения животных, о которых поётся в песне (слайд 16). VIII. Тренировка грамматических навыков. Teacher: Now you’ll have a short test. Take your sits in front of the computers. You’ll write down the  correct variant: can or cannot. Обучающиеся выполняют тест, созданный в редакторе «easyQuizzy», которая  самостоятельно формирует отчёт (Приложение). 1. They … play basketball. 2. We … sing. 3. He … drive a car. 4. I … run. 5. She … play the piano. 6. He … swim. Ключи: 1.can, 2. can, 3. cannot, 4. can, 5. cannot, 6. cannot. Тест в Интернете http://grammar­tei.com/modalnyj­glagol­can­could­be­able­to­exercises/ IX. Подведение итогов урока. Teacher: Our lesson is over. Thank you for your work. And let’s read a poem that can help you  remember the verb can better (слайд 17). Pupils: I can jump, I can run, I can sing, I can dance, I can swim, I can’t fly, I can climb and say “good­bye”! X. Домашнее задание. Teacher: Learn the poem by heart. Good­bye, everybody. See you tomorrow. Список литературы:1. Илюшкина А.В. Справочник по английскому языку. – Санкт­Петербург: Литера, 2011,  128 с. 2. Илюшкина А.В. Изучаем английский легко и весело. – Санкт­Петербург: Литера, 2010,  64 с. 3. Илюшкина А.В. Английский с подсказками и ответами. Учим правила 3 класс. – Санкт­ Петербург: Литера, 2010, 64 с. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play.I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play. I have a dog. His name is Pat. He can do this, he can do that. Look at my dog! Tricks he can do. I love my dog. He loves me too. Fly, little bird, fly, Fly into the blue sky! One, two, three, You are free. I love my cat. It’s warm and fat. My cat is grey, It likes to play.Протокол тестирования        Тест: Модальный глагол can Отчёт включает в себя итоговую статистику, все вопросы с ответами; ответы  тестируемого Тестирование было начато 17 декабря 2011 в 16:15:07 Длительность тестирования 48 с Задано 10 вопросов из 10 запланированных. Правильных ответов дано 10 (100 %) Оценка — 5 Отлично Вопрос 1 Вставь can или cannot. He… swim. Выбран правильный ответ:  cannot Вопрос 2 Вставь can или cannotParrots __________ swim. Выбран правильный ответ:  cannot Вопрос 3 Вставь can или cannot. He… drive a car. Выбран правильный ответ:  cannot Вопрос 4 Вставь can или cannot Monkeys __________ climb.Выбран правильный ответ:  can Вопрос 5 Вставь can или cannot. I… run. Выбран правильный ответ:  can Вопрос 6 Вставь can или cannot They… play basketball. Выбран правильный ответ:  can Вопрос 7 Вставь can или cannotCrocodiles __________ fly. Выбран правильный ответ:  cannot Вопрос 8 Вставь can или cannot Dogs __________ run. Выбран правильный ответ:   can Вопрос 9 Вставь can или cannot. We… sing Выбран правильный ответ:  canВопрос 10 Вставь can или cannot. She… play the piano. Выбран правильный ответ: canno