План-конспект урока английского
языка
на тему «Защита окружающей среды»
к УМК Афанасьевой О.В. «Spotlight 10»
Разработала
учител
МОАУ «Гимназия№1»
ь английского языка Минаева Н.Г.
Дата проведения: 13.12.2017
Вид урока: урок совершенствования видов речевой деятельности.
Тема урока: «Защита окружающей среды»
Цель урока: обобщить и закрепить лексический и грамматический
материал модуля.
Задачи урока:
1.
2.
3.
4.
Практическая: практиковать навыки устной речи у учащихся.
Образовательная: систематизировать лексический материал
по теме «Охрана окружающей среды»; научить обсуждать
проблемы в группе, комментировать услышанное, высказывать
свою точку зрения относительно проблем экологии;
Развивающая: развивать умение применения полученных
умений и навыков в новых условиях, развивать навыки
диалогической и монологической речи, развивать навыки
аудирования и чтения.
Воспитательная: воспитывать уважительное отношение к
мнению других людей; прививать интерес к изучению
иностранного языка, воспитывать умение работать в
коллективе, содействовать формированию у учащихся
экологического мышления, убедить учащихся в необходимости
бережного отношения к нашей планете.
Основные понятия, изучаемые на уроке: Лексический
материал по теме «Защита окружающей среды»
Грамматический материал урока: Употребление модальных
глаголов и их эквивалентов
Вид используемых на уроке средств ИКТ: УМК «Английский в
фокусе» 10(Spotlight 10) О.В. Афанасьева, В.Эванс, Дж. Дули,
презентация, видеоклип, экран, наглядный материал,
раздаточный материал.
Формы работы: Фронтальный опрос, индивидуальная работа,
работа в группах План урока
1.Организационный момент
-Приветствие
-Диалог с дежурным
2. Этап целеполагания и мотивации.
3. Этап коррекции знаний
-Фонетическая зарядка
-Речевая зарядка
4.Основная часть урока
-Работа с текстом «Земля в наших руках»
-Аудирование
-Развитие навыков диалогической речи
5.Работа в группах
6. Завершение урока
-Домашнее задание
-Рефлексия Организационная структура урока
Содержание этапа урока
Примечание
Деятельность
учащихся
Good morning,
teacher!
Fine, thanks. And
you?
Good luck to you!
Отвечает
дежурный:
I’m on duty today.
Today is the…
Today is Monday.
All are present.
It is…
It is autumn now.
Этап урока
1.Организационн
ый этап учебного
занятия
(приветствие,
включение
учащихся в
режим работы)
Задача: Создать
условия для
возникновения у
ученика
внутренней
потребности
включения в
процесс.
Деятельность
учителя
1)Good morning, my
friends! I’m very glad to see
you.
How are you today?
I ’ m OK, too. Thank you. Sit
down ,please.
Good luck to you!
Today we have an unusual
lesson .And everything what
is unusual is interesting. So I
hope that our lesson will be
interesting for you and for
me!
2)Who is on duty today?
What’ s the date today?
What day of the week is it
today?
Who is absent today?
What’s the weather like
today?
What season is it now? 2. Этап
целеполагания и
мотивации.
Задача:
мотивировать
учащихся на
определение
цели и темы
урока.
Учитель cоздает для
учеников проблемную
ситуацию. Предлагает
посмотреть видеоклип
Майкла Джексона “Earth
Song”
And now I want you to
watch some video…
How do you think…what is
the theme of our lesson?
So, the theme of our lesson
is “Environment and its
protection”
And there are three very
important questions which
are under our consideration.
What are they?
That’s correct!
Просмотр
видеоклипа
Учащиеся
внимательно
смотрят
знакомый всем
видеоклип
I think we’ll talk
about environment
and ecological
problems.
What is happening
on our planet?
Why? And how to
protect the Earth?
Ecological
problems
3. Этап
коррекции
And now in order to talk
about ecological problems
Учащиеся
повторяют we should practice our
vocabulary.
Now repeat the words after
me:
Pollution - загрязнение
окружающей среды;
environment - окружающая
среда;
the ozone layer - озоновый
слой;
global warming -
глобальное потепление;
acid rain - кислотные
дожди;
car exhaust fumes -
автомобильные
выхлопные газы;
dumping industrial waste in
seas and rivers - cброс
промышленных отходов в
моря и реки;
aerosol can - аэрозольный
баллончик;
CFCs - химикат,
содержащийся в
аэрозольных баллончиках,
способный разрушать
озоновый слой;
to recycle -
перерабатывать;
natural resources -
природные ресурсы;
human resources -
человеческие ресурсы.
And now look at the
pictures. Do you have any
ideas? What ecological
problems can you name?
знаний
Фонетическая
зарядка
Задача:
тренировать
учащихся в
произношении
активной
лексики урока.
Речевая зарядка
Задача:
Организовать
речевую
тренировку,
речемыслительн
ой деятельности,
естественной
обстановки
общения.
4. Основная
часть урока.
Do you agree that people
live in greater harmony with
the environment today?
Работа с текстом
«Земля в наших
руках»
I agree with you. And what
ecological problems can you
I don’t think so.
The range of
environmental
problems is rather
wide nowadays.
лексический
материал урока
за учителем
Учитель
показывает
ученикам
картинки по
теме экологии,
учащиеся
называют какая
экологическая
проблема
представлена на
той или иной
картинке,
используя
лексику урока The most important
of them are:
the growth of
pollution in it’s
many forms (air
pollution, water
pollution, land
pollution);
shortage of natural
resources;
destruction of
wildlife;
the growth of
population;
traffic noise;
acid rains;
the greenhouse
effect;
depletion of the
ozone layer
radiation;
deforestation and
desertification;
health and
chemical safety;
global warming.
Surely not! But the
problem of
deforestation is
alarming. Every
year over
100,000sq.km of
forests is so badly
damaged that it is
very hard for it to
recover.
Deforestation can
cause vanishing of
all species on earth
in the next 25
years.
We can join
environmental
organizations for
example.
name?
Our planet is so beautiful.
Can we allow to die such
beauty?
What can we do to protect
the Earth?
Yes, of course. Let’s read a
text about one of such
organizations.
1)Look at the text. What
type of text is it? Why was it
written? What do the title
and quotation mean? What
Дети читают
текст об
организации
«Корни и
побеги» и
выполняют
задания к нему. Аудирование
текста
Развитие
навыков
диалогической
речи
5. Работа в
группах
do you expect to read?
2)Read the text and
complete the sentences.
Explain the highlighted
words.
3) Make notes under the
following headings:
-who founded it and when
-what it is
-how many members it has
-who can join
4) Work in pairs. Use your
notes to talk about the
Roots and Shoots
programme.
So, people can help nature
in many ways. We can also
adopt some animal or a
tree even, donate money
every month to help pay for
the things they need. And in
return for our help we can
get an adoption certificate.
And now let’s learn how to
fill in the form of Adoption
Certificate. Open your books
on page 67. You should
listen to the text and fill in
the form.
Now imagine that you are
Harry. Tell your friend about
the tree adoption. Talk
about:
-type of tree you’ve adopted
-what you’ve received
-why you are doing this
I know that you like working
in groups very much. So,
let’s do it now. First of all we
must divide into four teams.
Each of you has a strange
piece of paper. Look at it.
How do you think what is it?
You are right. And your task
is to find your partners of
the team. As a result you
will take the whole picture
of the group’s task.
Your task is to name the
ecological problem in the
Дети слушают
текст
Упр.4,стр.67 и
заполняют бланк
сертификата об
опеке за
деревом.
Учащиеся
составляют
диалог в парах.
(Упр.5,стр.67)
Дети делятся на
4 группы,
собирая
разрезанные
картинки(пазлы).
Собранная
картинка-это
задание. Каждая
команда должна
определить тему
картинки,
проблему. Они
должны
записать в 6. Завершение
урока
Домашнее
задание
Рефлексия
таблице
причины,
вызывающие эту
проблему, к чему
может она
привести, если
ее не устранить
и пути решения
данной
проблемы.
Учащиеся
заполняют
письменно
таблицу и затем
выступают
перед другими
группами.
Учитель
наглядно
показывает
планету в форме
яблока,
разрезает его,
показывая его
части.
Дети делают
выводы из всего
проделанного на
уроке.
Учитель
оценивает
учащихся,
объясняет
домашнее
задание
We must take care
of our planet for
ourselves and
future generations.
picture and fill in the table.
You must write the problem,
reasons, what the problem
causes, the ways of solving
this urgent problem. Then
you should present your
bright ideas to your
classmates.
And now look at this apple.
Imagine it’s our planet. I’m
cutting it into four pieces.
Three quarters of the Earth
surface is water and only
one quarter is land.
( Режется ¼ оставшаяся
часть пополам) One half of
it is habitable. The rest of
the land is the deserts,
mountains, frozen ice-caps
and other places where
people cannot live.( один
кусочек режется на 4
части) Only 1/32 gives us
food and shelter. Less than
1% of water is drinkable.
And it will be a catastrophe
if we destroy it.
So what can you say in
conclusion?
My dear friends, you’ve
worked very well today. I’m
sure you’ll be more
attentive to nature because
it gives us its riches to live
and enjoy. Nature has its
rights, and it is the duty of a
man to respect and defend
these rights.
Your homework is to write
reports entitled
«Environmental Problems of
Our Region» Supplement Ecological
problem
Reasons
What it
causes
The ways
of solving
the
problem
Some
facts or
examples shortage of natural air pollution water pollution
resources land pollution
destruction of wildlife
the growth of population
traffic noise
the greenhouse effect
radiation
depletion of the ozone layer
acid rains
Ecological
problems deforestation and desertification
health and chemical safety
global warming
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Конспект урока английского языка на тему «Защита окружающей среды» (10 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.