Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»
Оценка 5

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
08.06.2017
Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»
Тренировать и закреплять в речи учащихся лексических единиц по теме; - обобщать знаний учащихся по истории олимпийских игр; - использовать новые слова по теме в устной речи, расширять словарный запас учащихся; - развивать языковые способности и устойчивый интерес к изучению английского языка; - расширять кругозор обучающихся при помощи мультимедийных средств, информации из сети Интернет; - развивать практические умения работать в групп - способствовать воспитанию толерантного отношения к спорту; воспитанию сотрудничества и взаимопомощи; обогащению внутреннего мира учащихся.
СПОРТ 8 классoc1.docx
Конспект открытого урока английского языка по теме «СПОРТ» Класс: 8 Учитель: Астрелина Е.Н. Тип урока: обобщающий Вид урока: комбинированный Цель урока: Обобщение и систематизация знаний по теме «Спорт». Задачи урока: 1. Образовательные: ­ тренировать и закреплять в речи учащихся лексических единиц по теме; ­ обобщать знаний учащихся по истории олимпийских игр; ­ использовать новые слова по теме в устной речи, расширять словарный запас  учащихся; 2. Развивающие: ­ развивать языковые способности и устойчивый интерес к изучению английского языка; ­ расширять кругозор обучающихся при помощи мультимедийных средств,  информации из сети Интернет; ­ развивать практические умения работать в группе; 3. Воспитательные: ­ способствовать воспитанию толерантного отношения к спорту; воспитанию  сотрудничества и взаимопомощи; обогащению внутреннего мира учащихся. Методы: ­ монологическая речь ­ аудирование ­ диалогическая речь Оборудование: ­ презентация с викториной «Olympic Games» ­ картинки, иллюстрирующие виды спорта ­ доска, мел ­ проектор, компьютер Формы работы:  ­ индивидуальная; ­ групповая. 1. Орг. момент. Ход урока:  Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Sit down, please.  What’s the date of today? Who is absent today?  Today at our lesson we shall repeat everything we’ve learnt about the theme  SPORT. We will do a quiz about Olympic Games, do some riddles. And you  will show to us your presentations on these theme which you have chosen. 2. Фонетическая зарядка: I Played a Game I played a game. I rode my bike. I had a snack. I took a hike. I read a book. I watched T.V. I built a fort. I climbed a tree. I surfed the web. I played guitar. I caught a bug inside a jar. I called my friends. I dug a hole. I kicked a ball. I scored a goal. I had a swim. I learned to skate. I played with toys. I stayed up late. It's fair to say I do like school, but even more, though, weekends rule!   ­­Kenn Nesbitt 3. 4. Речевая зарядка: ­ показываю ученикам картинки, иллюстрирующие виды спорта. Детям нужно  назвать виды спорта по­английски. ­ согласиться или не согласиться: True or False. 1) Sport builds character 2) Sport makes you strong 3) Sport takes a lot of time 4) Sport is boring 5) Sport makes a lot of injures 6) there are autumn and spring Olympic Games. 5. Викторина по Олимпийским играм.  Разделить класс на две команды (группы). Команды придумывают название  команды, и по очереди отвечают на вопросы викторины. 1­st round “The history of the Olympic Games” 1. When and where did the Olympic Games begin? (777BC, Ancient Greece) 2. How did they take place? (every 4 years) 3. Why did the Olympic Games become the symbol of peace and friendship? (For the period of games all the wars stopped) 4. When and where did the first modern Olympic Games take place? (in Athens,  1896) 5. What is necessary besides sports competitions for the Olympic Games? (a  cultural programme of concerts, festivals) 6. When did Russia join the Olympic movement? ( 1952) 7. Where did Olympic Games take place in our country and when? ( Moscow  1980, Sochi 2014) 8. What does the Olympic moto mean? ( the moto of the Olympic Games is  “Citius, Altius, Firtius”­ Faster, Higher, Stronger) 2­nd round “The Olympic Champions of my country” I will name some Russian Olympic champions and you must up the number of kind of sport they are. ( Учитель называет имя спортсмена, детям нужно вспомнить,  какой вид спорта представляет этот спортсмен, виды спорта представлены на  слайде) 1. Olga Slusareva­ Cycling 2. Alina Kabaeva­ Free exercises 3. Vladislav Tretyak­ Hockey 4. Aleksandr Karelin­ Greek­Rome Fighting 5. Elena Berezhnaya and Anton Sikharulidze­ Figure Skating 6. Aleksei Nemov­ Gymnastics 7. Maria Kiseleva­ Synchronized Swimming 8. Dmitriy Berestov­ Weight­lifting 9. Aleksei Yagudin­ Figure Skating 10. Vyacheslav Fetisov­ Hockey 11. Svetlana Khorkina­ Gymnastics 12. Gaidarbek Gaidarbekov­ Boxing 3­rd round “National sports of Great Britain and the USA” 1. Which game is the most popular game in GB and in the world? (Football) 2. What club is the biggest football club in the world? (Manchester United,  England) 3. What kind of sport is Derby connected with? (Horse racing) 4. What kind of sport is Wimbledon connected with? (tennis) 5. What is the “walking” game in Britain? (Golf) 6. What does triathlon include? (swimming, bicycle­ racing(cycling), long­ distance running) 6. Защита проектов по теме «Спорт» Детям было дано задание ­ подготовить проект и защиту по выбранной теме.  Работать на проекте предлагалось как в группах, так и индивидуально (по  желанию). Темы на выбор: ­ «My favourite sport” ­ “Best sportsman” ­ “Sport in my / our life” You have home task to prepare projects on theme which you want on your choice.  And now you may show your projects to our opinions. We are ready listening to you.  Let’s start, if you are ready. 7. Подведение итогов урока. Выставление оценок. I like your work very much. I hope you feel just the same. We are coming to the finish of our lesson and I want to ask you. Do you like our lesson? Are you agree with your  results? What of the lesson do you like best of all? What do you remember or know  from this lesson? The lesson is over. Good bye.  8. Задание на знание лексики по теме «Спорт» (если останется время ­дополнительное задание) Детям предлагаются листки заданий, в которых в словах по теме «Спорт»  пропущены буквы. Детям необходимо заполнить пропуски. I’ll give you sheets of paper. On these sheets there are some words with filling letters.  You must fill up the gaps. 8. Задание на знание лексики по теме «Спорт» (если останется время ­дополнительное задание) Детям предлагаются листки заданий, в которых в словах по теме «Спорт»  пропущены буквы. Детям необходимо заполнить пропуски. I’ll give you sheets of paper. On these sheets there are some words with filling letters.  You must fill up the gaps. Вставь пропущенные буквы и переведи слова. Fiil up the gaps and translate the  words. Вставь  пропущенные  буквы и  переведи B_SKETBALL TE_ _IS FIG_RE SK_TING G_MNAST_CS WR_S_LING SA_LING J_D_ F_ _TBALL HO_K_Y SWI_ _ING BO_ING SK_TING SK_ _NG R_GBY C_CLING слова. Fiil up  the gaps and  translate the  words. B_SKETBAL L TE_ _IS FIG_RE  SK_TING G_MNAST_C S WR_S_LING SA_LING J_D_ F_ _TBALL HO_K_Y SWI_ _ING BO_ING SK_TING SK_ _NG R_GBY C_CLING Complete the following sentences with the words or phrases from the I list below. football ground (or pitch)     footballer     fouls     free (or penalty) kick captain     coach     draw     fair goal     kick­off     league     opponents referee     score     soccer 1. What Europeans call "football", Americans call . 2. The instructor of the team is the . 3. When you play in a football team you are a . 4. The games take place on a . 5. The leader of the team is the . 6. The man in the  is the goal­keeper . 7. The beginning of the match is the . 8. During the match each team tries to  as many goals as possible. 9. When the teams have scored the same number of goals we say it's a . 10. The players of the other team are the . 11. The man who enforces the rules during the game is the . 12. Playing correctly is called  play. 13. Unfair moves are called . 14. When a player breaks the rules the other team may get a . 15. A federation of football clubs is called a football . II   Crossword       "Sport" Across: 1. One of the types of sports that use bat and ball 3. Team sport in which the goal is to get the ball into the opponents legs or other parts of the body (except the hands) 4. A program of physical fitness that involves such exercise 5. Winter sport that combines ski race with shooting a rifle 6. A sport in which players are on opposite sides of the site and divided  by a net slung shuttlecock over the net impacts 8. A player assigned to protect the goal in various sports 9. Task to identify the best 10. One of the oldest sports, including competitions in different shells,  and in the floor exercise and vault 12. The act of competing, as for profit or a prize 13. Sports team ball game, whose purpose ­ to throw the ball into the  hands of the opponents basket 14. Two unarmed combat athletes using certain methods 15. Mountain climbing, especially in the alps 17. Sports discipline is to bridge swimming various distances 18. A team sports game with the ball and bat 19. Sport which involves the movement of an athlete or a pair of athletes  skating on ice 21. Major international multi­sport event 22. One who trains, especially one who coaches athletes, racehorses, or  show animals Vertical: 1. The winner of the competition 2. Sports a person who trains or directs athletes or athletic teams 7. The gymnastic moves of an acrobat 9. A competition or series of competitions held to determine a winner 11. Activities, such as sports, exercises, and games, that require physical  skill and stamina 14. The oldest and most prestigious 16. A large, usually open structure for sports events with tiered seating  for spectators 20. Defeat of an enemy or opponent III Sport in our life Sport is very important in our life. It helps us to keep fit and to be healthy. The most popular kinds of sport in Russia are football, volleyball, tennis  and hockey. The most popular kinds of sport in Britain are football, cricket and golf. The most popular kinds of sport in the USA are rugby, ice hockey,  basketball, baseball, and football. In winter people like skiing, skating, snowboarding and playing hockey. In summer people like swimming, playing football or badminton and  jogging. Many people do morning exercises, jog in the morning, train themselves  in different sections and take part in sport competitions. I think PE is a very important subject at college. The students play  basketball, volleyball, table tennis and football. My favorite kind of sport is… 1. Read the text and nswer the questions: 1) What are the most popular kinds of sport in Russia? 2) What are the most popular kinds of sport in Great Britain and The  USA? 3) Why is it important to play sport? 4) What are winter kinds of sport? 5) What are summer kinds of sport? 2. Retell the text. 3. What is your favorite kind of sport and why?

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект урока английского языка по теме «СПОРТ»

Конспект  урока английского языка по теме «СПОРТ»
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.06.2017