Конспект урока английского языка в 10 классе
Оценка 5

Конспект урока английского языка в 10 классе

Оценка 5
Разработки уроков
doc
английский язык
10 кл
12.02.2017
Конспект урока английского языка в 10 классе
Урок «Семейные отношения, конфликты в семье» Цель урока: повторение и закрепление лексического материала по теме «Семейные отношения, конфликты в семье» Учебник «Enjoy English 10 класс», авторы: М.З. Биболетова и др Урок на формирование социокультурной компетенции через использование аутентичных материалов (отрывок из фильма "Игра престолов").
семотн.doc

План-конспект урока в 10 классе по теме:

 «Семейные отношения, конфликты в семье»

    

Тема урока: «Семейные отношения, конфликты в семье»

Тип урока: урок обобщения новых знаний.

Цель урока: повторение и  закрепление лексического материала по теме «Семейные отношения, конфликты в семье»

Задачи урока:

1.     формирование социокультурной компетенции;

2.      совершенствование навыков в диалогическом высказывании по предложенной ситуации;

Оборудование: диск с записью текста для аудирования,  мультимедийный проектор, компьютер, презентация.

Учебник «Enjoy English 10 класс», авторы: М.З. Биболетова, Н.Н.Трубанева.

ХОДУРОКА

п/п

Этап и его цель

Содержание этапа

1.

Организационный момент.

2 мин.

Good morning, children! Sit down, please. I’m glad to see you.

 Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today?

2.

Фонетическая зарядка

2 мин

Let’s start our lesson from the short poem “The Telephone”

Friends a hundred miles apart
Sit and chatter heart to heart,
Boys and girls from school afar
Speak to mother, ask papa.

3.

Постановка цели

We’ll speak about family relations and disagreements. So, we’ll work with the vocabulary on the topic, we’ll do some tasks, discuss important topics, we’ll role play and debate.

 Our aim is to work out strategies of how to overcome the difficulties each member of any family can face, of how to reach a compromise with the people who are either older or younger than us, of how to make our relationships and, thus, our families if not ideal, then, at least, happy.

3.

Повторение

Лексических

единиц.

 

 

 

5 мин.

3.1.Revision of the vocabulary. Read words and find their translations.Учащиеся должны найти перевод слова в противоположной колонке.

скандал

row

действовать на нервы

Getonsomebodysnerves

ссора

argument

провоцировать

provoke

исчерпывать тему

Talkthrough

выяснить

Find out

препятствие

drawback

составить компанию

Keep somebodys company

заставить кого-либо плакать

Make somebody cry

сохранять чувство юмора

Keep a sense of humour

странный

wierd

3.2. Make questions with these word combinations and ask them each other.

Учащимся предлагается составить вопросы с использованием фраз на слайде, которые они задают друг другу по очереди.

Примеры фраз и составленных вопросов

Brothers or sisters

Do you have any brothers or sisters?

Argue with them

How often do you argue with them?

Favourite family tradition

What is your favourite familytradition?

4.

Работа с аутентичным материалом (предтекстовый этап)

. Write and remember some words:

1. Bastard - It is word for man who lives with a father, but wife of the father is not his mother.

2. Dwarf. The noun "dwarf" has 2 senses:

1) a person who is markedly small
2) a legendary creature resembling a tiny old man; lives in the depths of the earth and guards buried treasure.

3. Armor-bulletproof vest, protection for body, flak jacket.

4. Аccomplishment - is the successful achievement of a task; an activity that a person can do well, typically as a result of study or practice.

5.

Текстовый этап работы с видео.

Today you shall watch the extract from an American fantasy drama  Game of Thrones by George R. R. Martin's about family relations.

https://www.youtube.com/watch?v=NwjvDY5F_1I

6.

Послетекстовый этап.

Now i give you cards with the sentences from this episode. Put them in correct order.

 A) And Lady Stark is not your mother, making you the bastard.
B) I
have always wanted to see the wall.
C) Did
I offend you? Sorry.
D)
All dwarfs are bastards in their father's eyes.

E) You're Tyrion Lannister, the queen's brother?

F) Let me give you some advice, bastard. Never forget what you are.

G) What the hell do you know about being a bastard?

H)The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be usedto hurt you.

I) Lord Eddard Stark is my father.

J) You are the bastard though.

K) And you you're Ned Stark's bastard, aren't you?
L)
My greatest accomplishment.

 

The next task for you is to play roles of this episode.

4.

Домашняя работа

You have an argument with your father because he doesn’t let make your own decisions.  He wants to control you every time. But you want to be independent.

Make the dialog about this situation - it is your home task.

Use:

To be grown up

To be independent

Totrusteachother

Timesarechanging

Talkthrough

Compromise

5.

Подведение итогов урока

Thank you for your work on the lesson.

 


Скачано с www.znanio.ru

План-конспект урока в 10 классе по теме: «Семейные отношения, конфликты в семье»

План-конспект урока в 10 классе по теме: «Семейные отношения, конфликты в семье»

Keep somebody ’ s company заставить кого-либо плакать

Keep somebody ’ s company заставить кого-либо плакать

G) What the hell do you know about being a bastard?

G) What the hell do you know about being a bastard?
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.02.2017