Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
03.04.2017
Цель урока: К концу урока обучающиеся научатся составлять диалоги по теме «Holiday problems».
Задачи урока:
1. ознакомить обучающихся с новой лексикой по теме «Holiday problems».
2. Продолжить развитие умений монологического высказывания с опорой на тематическую лексику.
3. Продолжить развитие умений аудирования с пониманием основного содержания и с выборочным извлечением заданной информации.
4. Продолжить развитие умений поискового чтения.
5. Научить обучающихся составлять диалог-расспрос этикетного характера с выражением сочувствия.
Оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, аудиозапись, компьютер, раздаточный материал.
Языковой материал: Get sunstroke- получить солнечный удар; miss their flight- пропустить их полёт; lose passport-потерять паспорт; get seasick-получить морскую болезнь; car breaks down-автомобиль ломается; luggage/wallet gets stolen-багаж/бумажник крадут; have a flat tyre-иметь спущенную шину; lose the way-потерять путь; have an accident-иметь несчастный случай; weather gets bad- Погода становится плохой.
holiday problems.docx
Цель урока: К концу урока обучающиеся научатся составлять диалоги по теме «Holiday problems».
Тема урока «Holiday problems».
Задачи урока:
1. ознакомить обучающихся с новой лексикой по теме «Holiday problems».
2. Продолжить развитие умений монологического высказывания с опорой на тематическую лексику.
3. Продолжить развитие умений аудирования с пониманием основного содержания и с выборочным извлечением заданной информации.
4. Продолжить развитие умений поискового чтения.
5. Научить обучающихся составлять диалограсспрос этикетного характера с выражением сочувствия.
Оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, аудиозапись, компьютер, раздаточный материал.
Языковой материал: Get sunstroke получить солнечный удар; miss their flight пропустить их полёт; lose passportпотерять паспорт; get
seasickполучить морскую болезнь; car breaks downавтомобиль ломается; luggage/wallet gets stolenбагаж/бумажник крадут; have a flat tyre
иметь спущенную шину; lose the wayпотерять путь; have an accidentиметь несчастный случай; weather gets bad Погода становится плохой.
Ход урока. №
Teacher’s words.
Expected words.
Notes.
Type of
interaction
.
I Организационный момент.
Good morning! I’m glad to see you!
Sit down, please.
Who is on duty today?
What date is it today?
Who is absent today?
What is the weather like today?
II Основная часть.
Look at the blackboard. There are proverbs on the blackboard
choose the proverb about travelling.
Yes. You are right. Will you translate it, please?
Today we are going to speak about holiday problems. But firs
of all we are going to know some new words. Take your
handouts. Read after me. Read one by one.
If MISTAKE.
No, it’s not right. Слово repeat all together. Student 1 repeat,
please.
Now we shall describe the pictures about holiday problems.
Open your books page 92 ex.1. First of all let’s read and
translate all the phrases. Now match the pictures with the
phrases. Picture A…
Ok. Picture B…
Ok. Picture C…
Good morning, teacher! We are glad to see you too!
I’m on duty today.
Today is the 28th of February.
They are….
The weather is sunny, windy, cold and cloudy.
на доске An apple a day keeps the doctor away; East
or west home is best; A friend in need is a friend
indeed.
East or west home is best
В гостях хорошо, а дома лучше
car breaking down
missing his flight
weather getting bad Ok. Picture D…
Student 6 read and translate the example, please.
Thank you very much.
Let’s describe the pictures using the phrases in bold.
Student 1 answer the question, please. What has happened to
the person at picture B?
Good of you.
Student 5 answer the question, please. What has happened to
the people at picture C?
well done.
Student 7 answer the question, please. What has happened to
the person at picture D?
Nice.
Now we are going to listen to 3 people Ann, Laura, Tony,
who describes their bad experience. Look at ex. 2. Read and
translate the question, student 2.
Thank you. What problem do they have? Name their problems.
Listen to the texts.
(after listening) Which problem is Ann describing?
Good of you!
Which problem is Laura describing?
Good of you!
Which problem s Tony describing?
Good of you!
When we speak about our problems we use especial phrases.
Look at the phrases in the box of ex.3. There are two columns
here. The first one is about a bad experience. Read and translate
losing the way
Picture A shows two people in front of their car. One
is looking at the car engine. It seems that the car has
broken down. They seem to be very angry. (Два
человека на картинке А напротив машины, один
смотрит на мотор и кажется, что машина
поломалась. Они выглядят очень злыми).
Picture B shows one person in the airport. It seemed
he has missed his flight. He looks frightened. (
Picture C shows two people who are sitting on the
beach and the weather gets bad. They seem to be very
upset.
Picture D shows one person who has lost the way
during his holidays. He looks to be puzzled.
Which problem(s) in ex. 1 is/are each describing?
Какие проблемы в первом упражнении
описываются?
Ann – the weather getting bad.
Laura – getting sunstroke.
Tony – car breaking down.
(читают и переводят) the phrases one by one.
And sympathizing, it is выражающий сочувствие. Read and
translate the phrases one by one.
Thank you very much.
Now you are to make a small dialogue. Read the example,
please you and you.
Good of you, translate, please, student 1,2.
work in pairs and make up your own dialogues. You have
some minute.
Your time is up. Now we are going to listen to you. (23 pairs)
Good of you!
Please close your books. Now we will listen to a dialogue
about Isabelle went backpacking across Europe last summer.
Take these handouts. Now we will listen and put a tic in front
of the country or countries.
(after listening ). Let’s check. Which countries did she visit?
You are right.
We have listened to the dialogue and now we are going to
read it that to know more about Isabelle’s journey. Open your
books page 92 ex.5.
Look through and put a plus above good experiences and a
minus above bad experiences. I’ll give you some minutes.
Your time is up. Let’s check. What good experiences did
Isabelle have?
Well done!
читают
переводят
A: How was your holiday? Did you have a nice
time?
B: You’ll never guess what happened!
A: What? What happened?
B: I missed my flight home and had to spend 24
hours at the airport waiting for the next
one.
A: Oh, you poor thing!
Isabelle visited Greece, Italy, and Spain.
(читают и переводят)
Good experiences: Greece was beautiful,
Italians were friendly, Italian cuisine was
great. What bad experiences did Isabelle have?
Now work in pairs, read and translate the dialogue.
Your time is up. You will be Andrew, and you will be Isabelle.
Thank you. You will be Andrew, and you will be Isabelle.
Please, continue.
Well done.
And one more ex. This is about holiday problems. It’s ex. 6.
We will answer the questions, listening the text, but first of all
read and translate ex.6.
Will you read and translate please number 1…
thank you.
Will you read and translate please number 2…
thank you.
Will you read and translate please number 3…
thank you.
Will you read and translate please number 4…
thank you.
Bad experiences: got sunstroke in Greece, got
seasick on the ferry on the way to Italy, got
purse stolen in Barcelona while waiting for a
bus.
(готовятся к чтению)
(Читают по ролям, несколько пар)
1. Послушайте короткое объявление. Что оно
советует слушателям делать?
А) отложить их поездки
Б) выбрать разные маршруты
В) совершить путешествие на поезде
2. Послушайте женщину, рассказывающую об
отпуске на который она ездила. Что она нашла
удивительным?
А) какая прекрасная была погода
Б) каким дорогим всё было
В) как легко она могла общаться
3. Послушайте мужчину рассказывающего о его
страхе летать. Когда он наиболее расслабленный?
А) в течение полёта
Б) прямо перед взлётом
В) сразу после приземления
4. Послушайте женщину, рассказывающую о новом
аэропорте. Какое её мнение?
А) он слишком современный.
Б) он слишком далеко Will you read and translate please number 5…
thank you.
You will listen to these texts only once. Choose the correct
answer A,B or C.
(after listening)
Let’s check.
Number 1 is…
well done!
Number 2 is…
well done!
Number 3 is…
well done!
Number 4 is…
well done!
Number 5 is…
well done!
Today we have learnt a lot about holidays problems, we’ve
learnt a lot of phrases and now you will work in pairs. Let’s
read and translate ex.8 p. 93.
Will you read, please, student 4?
thank you.
Will you translate, please, student 5?
В) там нет такси
5. Послушайте объявление вебсайта. Для кого
этот вебсайт?
А) для людей, которые хотят спланировать
собственные каникулы
Б) для менеджеров отелей и пансионов.
В) для людей которые собираются на отдых по
путёвке.
1C
2C
3A
4B
5A
Imagine you went on a holiday where everything
went wrong. Now you are back tell your partner. Use
the phrases in ex.1. you can use the dialogue in ex.5 as
a model.
– представьте, что вы ездили на каникулы, где всё
пошло неправильно.
Сейчас вы вернулись.
Расскажите вашему партнёру. Используйте фразы из упр.1. вы можете использовать диалог из упр.5
как модель.
Paula: Welcome back, Ned! How was your
holiday?
Ned: Hi, Paula. It was good, but a few things
went wrong.
Paula: What happened?
Ned: The first day everything was perfect. The
weather was brilliant and I lazed on the
beach. Florida is beautiful, you know.
Paula: I’ve never been myself. Do you
recommend it?
Ned: Be careful when you go. When I was
there the weather turned bad all of a sudden.
There were huge storms
so I had to stay
indoors.
Paula: What did you do?
Ned: I spent a lot of time in shopping malls
and in my hotel room reading!
Paula: How awful! Did anything else happen?
Ned: Well, yes! I actually lost my passport as
well. I had to get a new one, so I spent quite a
lot of time at the Embassy. But, I still had time
to go to Mexico.
Paula: What was it like?
―
I’ll give you 5 minutes for it.(6 phrases each)
Your time is up, now we will listen to your dialogues. Start
please st.13,14
Thank you. It was very interesting. I liked the lesson. You
were very active and you worked well.
III Заключение.
Now your home task. Open your day books and write down
your hometask. На доске work book ex 1,2 p. 55. Откройте рабочие тетради на странице 55. В первом упражнении
прочитать и перевести письмо Джессики и выбрать
подходящие по смыслу слова. Во втором задании вам нужно
будет обвести правильный ответ на реплику.
And your marks for today are the following ….
Рефлексия.
Do you like the lesson?
What new have you learnt?
Thank you for the lesson! Good bye!
Оценка
Методист
Учитель
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Конспект урока "Holiday problems" для 8 класса по учебнику "Spotlight"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.