Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова
Оценка 4.9

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Оценка 4.9
Разработки уроков
rtf
английский язык
4 кл
15.05.2018
Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова
Подробный конспект урока Комната мисс Чаттер для 4 класса УМК Биболетова разработан по ФГОС. Задачей является тренировка произносительных навыков и навыков чтения сочетаний -ar, -or, -er, -ir, -ur активизация лексического и грамматического материала по теме «Квартира»; развитие умений и навыков устной (монологической) речи, аудирования и чтения.
Lesson 4. Miss Chatter’s living room.rtf
L e s s o n  4 MISS CHATTER’S LIVING ROOM Ц е л и :  тренировка   произносительных   навыков;   активизация лексического   и   грамматического   материала   по   теме   «Квартира»; развитие умений и навыков устной (монологической) речи, аудирования и чтения.  S t a g e s I. Introduction. II. Warming­up. T e a c h e r . Let’s sing the song about a room and a “fine person” in it.  IN MY ROOM There is a room in my house. It’s a very fine room. It’s a very fine room indeed.  There is a bed in the room, In the room in my house. It’s a very fine bed indeed. There is a lamp by the bed In the room in my house. It’s a very fine lamp indeed. There is a cupboard by the lamp, By the bed in the room in my house. It’s a very fine cupboard indeed. There is a table by the cupboard, By the lamp, by the bed In the room in my house. It’s a very fine table indeed. There is a chair by the table, By the cupboard, by the lamp, By the bed in the room in my house. It’s a very fine chair indeed. There is a person on the chair By the table, by the cupboard, By the lamp, by the bed In the room in my house. It’s a very fine person indeed. There is a person on the chair By the table, by the cupboard, By the lamp, by the bed In the room in my house. That person on the chair is me! III. Phonetic activities. 1. Reading the poem. T e a c h e r . Do you like your room? What kind of room is it? Let’s recite the poem. Oh, it’s nice and cosy! It’s light and sunny! It’s comfortable! It’s a dream of a room! A sweet dream like ice cream! 2. Третий тип чтения гласных в ударных слогах (гласная + r). T e a c h e r . Now let’s review how to read ­ar, ­or, ­er, ­ir, ­ur before a consonant or at the end of the word. ar [а:] party armchair carpet or [ɔ:] short port ir [ɜ:] birthday girl shirt er [ɜ:] her certainly ur [ɜ:] furniture curtains T e a c h e r .   Read   the   words  armchair,   carpet,   furniture,   curtains correctly. 3. The exeption. T e a c h e r . Do you know the words which are not read to the rule? Good for you! [ɜ:] word work world       learn       rehearse worse IV. Lexical activities. T e a c h e r . Complete  this  spidergram  with  all  the  names  of  furniture you know. K e y : Living room: armchair, carpet, curtains, TV set, fireplace.  Kitchen: table, chair, stove, cupboard.  Bedroom: clock, bed, shelf, wardrobe.  Study: table, dest, books, computer. V. Listening. 1. Ex. 1, p. 20. T e a c h e r . Look at the pictures on p. 20, listen to my story and guess the room. TEACHER’S STORY This room is big. There is a window in the room. There is a carpet on the floor. There is a nice lamp in the room. The walls are pink.  E x a m p l e : P1. It is Jim and Jill’s room. 2. Ex. 24, p. 28. T e a c h e r .  Look at the picture, read the text and complete the sentences with is or are. K e y : are, is, is, are, is, are, is. 3. Ex. 26, p. 28. T e a c h e r . Compare your room with Jim and Jill’s room. Talk about them.  E x a m p l e : There are two beds in their room. But there is one bed in my room. There are two chairs in their room. But there is one chair in my room. There are many pictures on the wall in their room. But there are no pictures on the wall in my room.  VI. Speaking. 1. Monological speech (ex. 27, p. 29).  T e a c h e r . Talk about your favourite room in your flat. We’ll have a competition. Who is the best in describing your favourite room? You can use this plan in your story. 1) My favourite room is __________. 2) It is nice/large. 3) There is/are __________ in the room. 4) I like to __________ in the room. E x a m p l e : P1. There are three rooms in my flat. My favourite room is our   living   room.   It   is   comfortable   and   light.   There   are   beautiful   white curtains on the windows. There are a lot of flowers in it. There is a nice brown sofa and a round table in this room. There is a wonderful fireplace in it. I like to sit in the armchair before the fireplace and read books.  T e a c h e r . You can ask questions after each story. P2. What is there on the floor in your room? P3. Is there a TV set in this room? P4. How many windows are there in this room? 2. Ex. 28, p. 29. T e a c h e r . Your task was to make up the story about Miss Chatter’s living room. Draw, colour and label the things in it. Describe the room. Use the words in the box.  on the wall on the floor on the shelf in the room in the middle of the room in the left corner of the room at the wall above the table next to in the right corner of the room between the armchairs  E x a m p l e : P1. Miss Chatter’s living room is nice and large. There are many pictures  on the wall. There is a beautiful blue carpet  on the floor. There are a lot of books on the shelf. There is a nice red sofa at the wall. There is a white lamp  above the table. There is a TV set  next to  the fireplace. There are two windows in the room. There is a round table in the middle of the room. There is a desk in the left corner of the room. There is a big armchair in the right corner of the room. There is a small table between the armchairs in the room.  T e a c h e r . Let’s look at your pictures. Praise your friend’s work and use the following construction: Such a soft sofa! Such wonderful books! E x a m p l e : P1. Look, there is a sofa here. Such a nice sofa!  P2. Look, there is a carpet on the floor. Such a thick carpet! P3. Look, there are large armchairs here. Such comfortable armchairs! VII. Listening for specific information (ex. 29, p. 29). 1. Pre­listening activities. T e a c h e r . Jim and Jill are in Simon’s house. Listen and guess which room Jim is in now. 2. Listening activities. Pupils listen to the text and answer the question given before listening. K e y : Jim lives in the second room.  3. Post­listening activities. Ex. 30, p. 29 (Speaking). T e a c h e r . Describe the room where Jill is in now. E x a m p l e : P1. This room is big and nice. There is a round table in the middle of the room. There is a big armchair next to it. There is a TV set in the right corner of the room. There is a bed at the wall. There is a shelf on the wall.  Pupils describe the first picture on p. 29. VIII. The conclusion of the lesson. Homework: ex. 7, p. 31; learn the words on p. 31; prepare for the test.

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова

Конспект урока Комната мисс Чаттер 4 класс Биболетова
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.05.2018