Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)
Оценка 5

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
10.04.2017
Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)
Публикация является частью публикации:
5b KZ.docx
Класс: 5 «Б»       Дата: 6/02/16 Тема урока: «Kazakhstan is my Motherland» Цели урока: Образовательные  –   формирование   новой   лексики   по   теме  «Kazakhstan  is  my Motherland», понимание и использование новой лексики. Развивающие – развивать навыки устной речи, аудирования, чтения, письма. развитие творческих способностей обучающихся;  Воспитательные  –  способствовать   воспитанию   любви   к   Родине,   к   родной   земле   и своему народу, повышение интереса к изучению английского языка,  научиться слушать собеседника и ориентироваться в ситуации; создание атмосферы взаимного уважения и социального взаимодействия через групповые работы. Тип урока: изучение нового материала. Оснащение:  учебник:   Аяпова Т., Абильдаева З.   –  «Учебник английского языка  5 класс», Алматы «Атамұра», 2015г. ­ раздаточный материал по английскому языку ­ видеофильм о Казахстане, презентация. Технические средства обучения: компьютер, интерактивная доска. Методы:интерактивный, словесный, наглядный, практический. Форма работы : групповая. I. Организационный момент. А) Приветствие  ­ Good day, boys and girls! Sit down, please. ­ How are you? ­ I’m fine too, thank you! Today we are going to have an unusual lesson. Teachers from our  school have come to visit us. Let’s greet them! B) Беседа с классом Let’s begin our lesson. ­ What date is it today? ­  Who is on duty today? Постановка целей и задач урока ­  And who is absent today? ­ Dear friends, look at the blackboard and continuous the phrases.  ­ How do you think what theme of our lesson? ­ Right! It’s Kazakhstan is my Motherland. We are different, but we are together ! This motto is directly related to tolerance and will be  the motto of our lesson .                                                                                                    II. Фонетическая зарядка.  Phonetic drill ­The north­ up­ север ­The west­ left­ запад ­The south – down­ юг ­The east – right­ восток III. Проверка домашнего задания ­ Essay  ­ Exercise 12 page 151 a) What does Asel dream about? Asel dreams about a fantasy island. b) What do you think of Asel`s island? I think it`s beautiful.  c) Where do you think the island is? I think it`s near …. I think it`s in… d) Where do you want to live on the island? I think I want to live near green forest, a  beautiful beach. IV. Введение новой лексики по теме «Казахстан ­ моя Родина» Now I give you card with new  words and let’s read it. Repeat after me. Establish ­ учреждать total area – общая площадь share ­ делиться border­ граничить include ­ включать desert ­ пустыня reach ­ богатый deposit ­ отложение copper ­ медь  iron ­ железо  silver ­ серебро communication ­ общение ­ Good!  V. Чтение. Reading  ­ OK. And now I am going to read the sentences in Russian you will find these sentences and read in English. Kazakhstan is my Motherland       Kazakhstan was established as the Republic of Kazakhstan in December 1991. A total  area land of over 2,724.900 million square kilometers. The population is about  16,870,000.  This country shares its border with the Russian Federation to the north and north – west; to  the east with China and to the south with the central Asian republics of Kirgizstan,  Uzbekistan and Turkmenistan.        The Ural River flows through the western part of Kazakhstan to the Caspian Sea. The  central region of the country includes the Kazakh Steppe to the north and deserts of central  Asia in the south – west. The Altai mountains can be found in the east.         The country is reach with mineral recourses such as copper, gold, iron, nickel, silver,  zink with deposits of oil and natural gas.        The largest city of Kazakhstan is Almaty. Almaty was the capital until December 1997  then it was moved to Akmola. In May 1998 Akmola was renamed  Astana.         Kazakhstan, with the world’s ninth largest area, has many beautiful places and a rich  culture. The official language is Kazakh and Russian is the language of international  communication. ­ Now let’s play “True/ false” I’ll read you some sentences. If they are true you have to show me a green card. But if they  are false you will show a red card 1 Kazakhstan was established as the Republic of Kazakhstan in December 1991­ T 2 Kazakhstan shares its border with the Russian Federation to the east­ F 3 The central region of the country includes the Kazakh Steppe­ T 4 The country is reach with mineral recourses ­ T 5 The largest city of Kazakhstan is Astana.­ F 6 Almaty is the capital of Kazakhstan­ F VI. Аудирование. Listening  ­ OK and now please watch and listen video and find words. (Kazakhstan, modern, sunshine bright, beautiful, fast, ambition, challenge of future,  flying  air, rich, street fulled, strong, passionate, true) ­ Checking words. VII. Письмо. Writing ­ Doing crossword «Motherland».  1. It is one of the symbols of  Kazakhstan. (Flag) 2. It is one of the mineral resources of  Kazakhstan. (Zinc) 3. Famous Kazakh poet. (Abai) 4. The first Kazakh astronaut. (Toktar) 5. 6. It is the largest sea in Kazakhstan. (Caspian) 7. It is the largest city of Kazakhstan. (Almaty) 8. What is the capital of Kazakhstan? (Astana)  It is one of the symbols of  Kazakhstan.(Anthem) ­OK, please checking your answer.   Time for rest VII. Речевая деятельность. Speaking 1) Now, you introduce with the proverb. I give two proverbs to each team and you must  complete them.  I team: 1. Any land is good but the Motherland is the best. Все земли хороши, а своя –  всех лучше. 2. East or West, home is best. В гостях хорошо, а дома лучше. II team: 1. There is no place like home. В гостях хорошо, а дома – лучше. 2. Native land is a paradise for everybody. Родная земля – каждому рай.  2) Good!  And now, you have to do the task. Look at the blackboard. Let’s complete the  chart.  You have to make the sentences using new words population language Copper border Kazakhstan communication rich Russian Federation VIII. Закрепление.   Игра­рисование ­Well done! Dear boys and girls, now you let’s play again. Take a shit of paper. And listen  the task: you have to paint about Kazakhstan while you hear the music, but when the music  changes you have to change your shits of paper with neighbour and continue to paint. Is it  clear?  ­OK, and now tell us about your pictures. You have 3 minutes. Stop working, please, time is  over. Represent the results of your work. It was great! IX. Домашнее задание. ­ Thank you. And now open your daybooks and write the homework, please. Page  152, exercise 20 and paint them.   Б) Оценивание учащихся ­  That is all for today. You were super and brilliant today. And your marks are …  X. Итоги урока А) Подведение итогов урока. Our lesson is over. Good­bye!

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)

Конспект урока "Моя Родина - Казахстан" (5 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.04.2017