Конспект урока "Parts of the body"
Оценка 5

Конспект урока "Parts of the body"

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
10.11.2018
Конспект урока "Parts of the body"
презентация к уроку
Публикация является частью публикации:
1_English_Grade 5_Unit 2_Living things_Human beings_LESSON PLAN.docx
Тексерілді: Lesson plan ДОІЖО: Н.О.Шаянбаева Long­term plan Unit 2 Living  Date: 05.10.2018   Grade: 5 Theme of the lesson:  Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to School: Zharkyn secondary school Teacher name: Syzdykova S Number present:  absent: 6 Parts of the body 5.L3  understand an increasing range of  unsupported   basic questions on  general and curricular topics; 5.S7  use appropriate subject­specific vocabulary and  syntax to talk about a limited range of general topics  Lesson objectives All learners will be able to:  complete worksheets and make some sentences   using active vocabulary; Most learners will be able to:  complete worksheets and make four sentences   using active vocabulary; Some learners will be able to:  complete worksheets and make some sentences   and give details to support their answers using  active vocabulary;  use specific phrases and vocabulary according to the  topic body parts Learners were introduced the topic Iron man on the  previous lesson. This lesson is focused on teaching living  and non­living things.   Learners have met this learning objective if they can:   ­ complete the tasks (90 %); talk on the topic using  learned vocabulary Value of environment.  Teamwork: Ls will work well  together in pairs/ groups showing respect and being polite with each other. Lesson is connected with Biology Projector for presenting a video Accept diversity of other cultures Language  objectives Previous learning Success criteria Value links Cross curricular  links ICT skills Intercultural  awareness Kazakh culture Pastoral Care Asking questions about different cartoon characters in  Kazakhstan Assure you met all learners’ needs  Health and Safety Make sure power cords are not a tripping hazard Everyday classroom precautions. Use of Classroom rules Plan Planned timings Beginning 5  minutes Middle  25 minutes Planned activities  Resources Warm­up ­ Greet learners. Have them take their places ­ Warm up.  Game “Snowballs”. Learners  should  ask questions  according to the previous lesson  ­ Lead in Teacher shows a flashcard about parts  of the body and asks ­  How do you think, what is the  theme of our lesson? ­ Yes, parts of the body   snowballs PPT 1 PPT 2 PPT 3  The topic and LOs are presented. Presentation Pre­teach Learners stand in circle and say a body  word. Next learner points to the body part  then says another body part. How many  body parts can learners remember?  Learners should know: Body, leg, hand, foot, shoulder, head,  eyes, ears, nose, mouth, hair, etc Presenting new vocabulary by video Now, let’s check how you remember the  words Teacher distributes handouts  worksheet  1. (Teacher based assessment) Learners classify words into three groups:  Worksheet 1 PPT 4 head, body, for our senses e.g. Our eyes, ears, mouths and noses are parts  of our heads.  Feedback: Teacher monitors, checks also makes notes how well learners can remember body  words and how carefully they can spell the vocabulary on the worksheet. (Teacher  based assessment) Excellent  6 points (14­15 correct answers) Very good 5 points (12­13 correct  answers) Good 4 points (10­11 correct answers) Teacher divides leaners into pair and gives them a worksheet  They should joints move the arms, hands,  legs and feet. Students should read the  sentences and write T/F (Peer assessment )  After the task teacher demonstrates  picture with the correct answers, students  evaluate each others.  Pre­teach joints by demonstrating and  moving: knee, ankle, elbow, wrist Ph. Training Learners listen to the song about parts of  the body and dance a little. Practice Work with book Learners peer assess each other following  the suggested criteria. Learners reflect on their learning: ­ What has been learned? ­ What remained unclear? ­ What is necessary to work on Teacher asks learners what 5 words they  Worksheet 2  ://   www   .  youtube    .  ?  /  watch   https   com  v  =  h  4  eueDYPTIg End 5 mins revise today Learners complete an evaluation of what  they did during the lesson by circling one  word in each statement: I can complete: all / most of / some of  the worksheets.   I can understand: all / most of / some of  the words when I heard them.       I can say all/most of/some of body parts Hometask: W/b Exercises 2,3 p.12 Evaluation list Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Monitoring Feedback on the work Health and safety check ICT links Health promoting techniques Breaks and physical activities used. Safety rules Additional information Differentiation – how  do you plan to give  more support? How  Support for weaker  students: working in  pairs/groups, phrases Challenges for  moreable students:  Encouraged to do more writing; assist weaker  students. Pair work, Whole  group work Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  Did all learners  achieve the LO?  If not, why? Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to  timings?  What changes did I Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching  and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class  orachievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"

Конспект урока "Parts of the body"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.11.2018