Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 9 классе по линии УМК " Счастливый Английский . ру " под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока -«The USA. Welcome to New York»
2 и 4 сен.doc
Английский язык
Дата: 21.09.17;
Трофимова Е.А.
ТЕМА «The USA. Welcome to New York»
(двухчасовой урок)
9 класс
Цели урока:
Расширение страноведческих и лингвистических знаний учащихся.
Совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по теме.
Повторение лексического материала.
Развитие монологической речи.
Подготовка к проекту.
Задачи:
Воспитательные:
укрепление интереса к предмету, воспитание уважительного отношения к зарубежной
культуре.
развитие интереса к изучению английского языка
Развивающие:
Развивать мышление;
Развивать логику;
Развивать умения осуществлять рефлексивную деятельность.
Развивать креативную деятельность
Образовательные:
систематизация, обобщение и закрепление материала по теме «США. НьюЙорк».
Оснащение:
Физическая карта США.
Компьютер. Магнитофон.
Раздаточный материал.
мультимедийный проектор и экран;
презентация в Power Point;
Ход урока
I. Организация класса и речевая подготовка.
Оргмомент
T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Today we are going to talk about the English
speaking country – the USA, because as a result of our lesson you’ll write a guidebook about the USA,
New York.(слайд 1)
Речевая зарядка
T: Let’s check what you remember about the USA.
Who was America discovered by? (слайд 2)
America was discovered by Christopher Columbus.
What is American money? (слайд 3)
American money is dollars and cents.
How many states consists the country of?(слайд 4)
The country consists of 50 states.
What is the capital of the USA?(слайд 5)
The capital of the USA is New York.
What is Manhatten today? (слайд 6)
Today Manhatten is the center of business and commercial life of the country.
What is the tallest skyscraper in New York? (слайд 7)
The Empire State Building is the tallest skyscraper in New York.
II. Основной этап Сообщение задач урока
T: So, today, boys and girls, we are going to revise your knowledge about the USA, New York
Развитие навыков чтения и работы с текстом.
Учащиеся получают раздаточный материал: текст о США. Хором отрабатывается произношение
географических названий. Учащиеся читают текст про себя, затем отвечают на вопросы учителя.
THE UNITED STATES OF AMERICA.
The USA is one of the largest countries in the world. It is situated in the central part of the North American
continent. The area of the USA is over nine million square kilometers. Its oceans are the Pacific Ocean and
the Atlantic.
The population of the United States is nearly 250 million people.
The official language of the country is English. The capital of the country is Washington. It was named in
honour of the first President, George Washington. As the USA is a large country, the climate is different in
different region s.
There are many mountains in the USA. For example, the highest peak in the Cordilliers in the USA is 4,418
metres.
The country’s main river is the Mississippi but there are many other great rivers in the USA: the Colorado in
the south and the Columbia in the northwest. There are five Great Lakes between the USA and Canada.
There are many big cities in the country. They are Washington, New York, Boston, Chicago, San Francisco,
Los Angeles and Philadelphia.
The USA is a federal republic, consisting of fifty states. Each of these states has its own government.
The president is the head of the state and the government.
Вопросы:
1. Where is the USA situated?
2. What do you know about its area?
3. What is the population of the country?
4. What is the official language?
5.
Name main cities of the country.
6. What is the political structure? 7. Who is the head of the country?
Один из учащихся подводит итог. Делает краткое сообщение о США, пользуясь физической картой
Повторение лексического материала
(слайд 8)
T: Although New York is not the capital of the USA, it is the biggest and most important city of the country.
That is why today we`ll speak about it.
Now look at the screen. There are some words. (слайд 9)
Manhattan
Brooklyn
Queens
Staten Island
The Bronx
The Hudson
Central Park
The Empire State Building
The Rockefeller Center
The Guggenheim Museum
The Statue of Liberty
The Twin Towers
Broadway
Try to find
Учащиеся распределяют слова на 3 колонки (слайд 10)
The names of boroughs
in New York
The names of New York’s
main attractions
The name of the river in
New York Развитие навыков монологической речи
At home you had to prepare some information about the main attractions of New York. So you`ll be the
guide.
Учащиеся просматривают слайды и комментируют их. Небольшие сообщения учащихся на
английском языке подготовленные дома.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
New York (слайд 11)
The Empire State Building (слайд 12)
The Statue of Liberty (слайд 13)
The Guggenheim Museum (слайд 14)
Central Park (слайд 15)
The Rockefeller Centre (слайд 16)
Times Square (the part of Broadway) (слайд 17)
Five boroughs of New York (слайд 18)
The Twin Towers (слайд 19)
Now boys and girls let’s divide into two groups, two travel agencies.
You must prepare the guide-book according to the plan: (слайд 20)
General information
New York
Places to visit: 1. 2. И т.д.
Выступление групп.
Подведение итогов о прослушанном
Now please explain why do you choose such order when you talked about the places to visit
T. Thank you children for your good presentation. Now let’s check your knowledge
(выполняют задание на листочках и сдают или проверяют на уроке)
(слайды 21, 22) New York is on … River. Another name of New York is … . It consists of 5 boroughs: … The heart of New
York is … It has a lot of … . One of them is … State Building. It is the tallest … in New York. One of New
York’s most famous museum is … . One of the famous symbols of America is … of Liberty. … is one of the
longest avenues in Manhattan.
Your homework is to make the guidebook about the USA, New York in the written form according to the
plan: general information, New York, places to visit
III. Завершающий этап
Рефлексия
T: Our lesson is over. And now I want you to show your attitude to our lesson. What did you learn? What
did you like best of all about the USA? What can You do now?
Подведение итогов
Thank you for your good work today. The result of this lesson will be your guidebooks. Goodbye
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Конспект урока по английскому языку
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.