Конспект урока по английскому языку

  • Разработки уроков
  • docx
  • 28.04.2018
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Данный конспект урока составлен для урока английского языка в 9 классе по линии УМК " Счастливый Английский . ру " под редакцией авторов учебника - М. Ю. Кауфман и К. И. Кауфман . Тема представленного здесь плана урока -Американский английский язык.
Иконка файла материала 0003ed1c-ea2ec544.docx
Раздел 1 Урок 1 Введение. Американский английский язык. Цели и задачи урока: 1. Ознакомить учащихся с задачами обучения английскому языку в 9 классе, с новым учебным комплектом и его составными частями. 2. Рассказать об основных требованиях к предмету в новом учебном 3. Тренировать навыки говорения. году. Оборудование: иллюстрации по теме «Соединенные Штаты Америки» Фонетический материал: official, capital, American, to consist, English, difference, money, cents, empire, subway, to include, speed, torch, atmosphere, tickets, to transfer. 1)Приветствие и орг.момент Ход урока -Hello, friends, glad to see you again! How are you? I suppose, everything is all right. How did you spend your holidays? Did you have a great time? Did you go somewhere? - Let`s train some sounds, which can be necessary to us. So, please, repeat the poem after me 2)Фонетическая зарядка What will you give me? Full twenty shillings round. What will you give me for my proud? What will you give me for my shilling? What will you give me for my penny? Twelve pence to give I`m willing. Just so many. 3)Повторение пройденного материала - To begin with we must remember some things about America. To do this let us do exercises from page 4 of your book. 4)Работа с рубрикой учебника - Now we are going to speak about the United States. Let`s check up what we know about this country. And let`s check up your knowledge about the history of the country. 5)Объяснение домашнего задания 6)Подведение итогов урока - Exercise 2 pages 4-5 - Your home task for the next lesson is ex. A on page 8. - Our lesson is finished now. Your work was well done. I am glad you liked our lesson. So, the lesson is over. Good bye! Употребление артикля с существительными bed, church … Урок 2Цели и задачи урока: 1. Провести повторение основных времен английского глагола и лексических единиц предыдущих лет обучения 2. Ввести новый грамматический материал (употребление артикля с сущ- 3. Тренировать навыки чтения и говорения. ми church, bed, hospital, school) Оборудование: грамматические таблицы по основным временам английского глагола Лексический материал:bed, church, college, university, prison, hospital. 1)Орг.момент начала урока Ход урока - Hello, everybody! Glad to see you. How are you? Let`s begin our lesson npw. 2)Речевая зарядка Answer my questions, please: 1. Where did you go in summer? 2. What towns did you visit? 3. Did you go to some other countries? 4. Did you like staying there? 5. Do you have a dream to visit America? 6.What would you like to see there? 3)Совершенствование навыков чтения - Exercise 5 on page 6. a) Предтекстовый этап. Повторение лексики:British, American, Russian, family, relatives, flight, brothers, sisters, cousins. 4)Повторение употребления артикля b) Далее учащиеся прослушивают текст и читают его по ролям. - Случаи употребления артикля с существительными church, school, bed, university. Правило на с.7 - Exercises 7-8 on page 8. - Exercises 1, 2, 3 on page 4. - Your home task for the next lesson is Ex. B on p.9. Do it in writing. - Our lesson is finished now. Your work was well-done. I am glad you 5)Объяснение домашнего задания 6)Подведение итогов урока liked our lesson. Your answers were good, everything was all right. So, the lesson is over and I`ll be glad to see you again. Урок 3 Нью-Йорк Цели и задачи урока:1. Практиковать учащихся в употребление артиклей с названиями городских объектов 2. Ознакомить с лексикой, обозначающей достопримечательности Нью- 3. Практиковать учащихся в аудировании, говорении и чтении. Йорка и отработать ее употребление в речи Оборудование: иллюстрации с видами Нью-Йорка, карта города, таблица на употребление артиклей, диск с материалами урока. Фонетический материал: Manhattan, Brooklin, Queens, Staten Island, the Bronx, the Hudson, Central Park. 1)Приветствие и орг.момент Ход урока - Good morning, glad to see you again! Today we`ll speak about one of the biggest cities in the world – New York. It is sometimes called «The Big Apple». New York is famous for its Empire State Building and Broadway, the skyscrapers and Brighton Beach. We know a lot about them, and, I think, it will be interesting for us to know some new facts about well-known things. So, let`s travel through New York and discover some useful information about the city. Let`s start our lesson with some exercise. Let`s listen some districts` names and repeat them after the speaker. - 2)Фонетическая зарядка 3)Речевая зарядка - Answer the questions: - 4)Аудирование 1. Where is New-York situated? 2. What is the city famous for? 3. What do you know about its population? 4. What famous museums are situated there? 5. Why is Broadway famous? 6. Have you seen any musicals? Let`s work with ex.2 from page 10. Listen to it twice, then repeat words after the speaker. Then do the tasks from the book. Exercise 3 page 11. Let`s train articles with the names of some town objects. Exercises 6-7 on page 16. - - - Rule on page 15. - - Now it`s time for you to put down your home task for the next lesson. 5)Практика работы с текстом 6)Употребление артикля с названиями городских объектов 7)Объяснение домашнего задания 8)Подведение итогов урока You must do ex.8-9 at page 16 in the writing form. The lesson has come to an end. It`s time to have a break. Good bye! See you later! Our lesson is over! -