Конспект урока по английскому языку 10 класс
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
10 кл
16.02.2017
Конспект урока  по английскому языку 10 класс
Данный материал представляет собой урок английскому языку для учащихся 10 классов, обучающихся по учебно-методическому комплексу "Английский в фокусе". Этот урок идет последним, завершающим в данной тем атике и является уроком - проектом, где учащиеся защищают свои творческие задания. Урок служит для развития устной речи.
План урока 10.doc
План урока  Класс:10 “А” УМК: Spotlight   “Английский в фокусе” для 10 класса общеобразовательных учреждений,  Москва,  Express Publishing – “Просвещение”, 2010 Тема урока:  Entertainment (Module 7a, StB., pp.122­123) Цель   урока:   реализация   проектно­тематической  деятельности.  Задачи урока: Учебно­образовательные:   коммуникативной   компетенции   учащихся   в  Активизация   в   речи   грамматико­лексических   способов     выражения вкусов и предпочтений,  Развитие   навыка   просмотрового   чтения   и   чтения   с   детальным пониманием,  Расширение лексики по теме “Развлечения”   Актуализация лексики в практической проектной деятельности, Развивающие:      Стимуляция     вхождения   в   зону   ближайшего   развития   при самостоятельном завершении тематического проекта и его презентации,  Воспитательные:  Развитие   навыков   сотрудничества   при   командной   работе   над тематическими  проектами  в  форме постера     и ограниченном лимите времени,  Поддержка   высокой   личностной     оценки   и   самооценки   подростков, помощь в  личностном самоопределении учащихся, Оборудование:    УМК Spotlight 10 (Student Book и аудиозапись),   мультимедийная доска  ватман, клей, ножницы, фломастеры и фотографии для изготовления постеров. Ход урока. 1. Greeting and specifying the theme (Teens’ Entertainment) and learning aims of the lesson (by the end of the lesson the students should present and speak on the theme project Teen’s Entertainment in Russia). 2. Warm up.   Power Point presentation.   Ss recollect and name the leisure activities: Brainstorm for forms of teenagers’ entertainment in Russia: Playing computer games Watching TV Hanging out with friends Playing and watching sports games Going to the cinema or theatre Listening to music Dancing Visiting museums and exhibitions (school trips) Going to malls with parents   Going shopping or window­shopping (Ss are welcome to add their examples as well) Ss   express   their   attitude   (positive,   negative   or   neutral)   towards   the   forms   of entertainment ):  Positive:  I enjoy ….   I prefer …    I am keen on …  I am fond of …  I am a bit of a computer game addict…  I find it/them ……. • Gripping  • Relaxing • Exciting • Interesting • Educational  • Entertaining  • Sociable  Negative:  I dislike…   … is not my pair of shoes.    I’m not fond of …  I’m not keen on …  I find it/them • Pointless • Boring • Dull  • Useless • Uninteresting • Tiring Neutral:  I don’t mind …   but I prefer….  I’m not against … I. II. Pre­reading exercises. Ss look at the picture at page 122 to anticipate the contents of the text ‘A Square­Eyed Generation’.  T’s questions: • What does the term ‘square­eyed generation’ mean?  • Does this picture describe today’s teens? • Have a look at the first sentence in each paragraph. What do you think this article is about?    Ss’ answers. Reading     for  understanding   topic   sentences.   Listening   to   the recording.   Ss listen (CD 3, #1 ­ 4’20), read and check if their predictions were right… So, the text is about teen’s entertainment. III. Reading for  detailed  understanding  (‘A Square­Eyed  Generation’) and choosing the answers (ex. 2 p. …) Ss should spend on reading and matching 5 minutes.  Answer Key:  1.Sanjit.  2. Suzy 3. Yoko 4. Maria 5. Anya                                            IV. After­reading   exercises.   Vocabulary.   Matching   the   definitions. Checking the definitions.  Ss  are given dictionaries to find the definitions to the words from the text ‘A Square­Eyed Generation’. T can divide them into groups of three or four and then let Ss share the information. Entries from the Longman Dictionary of Contemporary English: Couch potato –       someone who spends a lot of time sitting and watching TV Entertainment   ­     things such as films, TV, performances that are intended to amuse or interest people Anti­social –  1. … behavior is violent or harmful to other people or shows that you do not care about other people.                2. Someone who is ………. does not enjoy meeting or  being with other people. You can’t beat the atmosphere    –  more enjoyable than anything else The music is blaring     –  Unwind –  Malls –           the music is playing very loudly            to relax and stop feeling anxious.            shopping center with cinemas and cafes   Unfair –           not right  Catchy melody, catchy song  –  Sing along ­                         to sing with someone else who is already singing easy to remember It’s such a good laugh –  I can take it or leave it  –  Predictable ­   I have to admit – Addict  –            it’s so fun it doesn’t matter, you are indifferent to it  you know what will happen    to agree unwillingly that something is true 1. Someone who is unable to stop taking drugs  2. someone who is very interested in something and   spends a lot of time doing  it: TV addict/sports addict/video game  addict Incredible –     extremely good, large or great, = unbelievable V. Relaxation. Song ‘Superstar’ (CD3, #31  ­ 2’18 ) – Song Sheets (SS4). Ss read the lyrics aloud, listen to the song and sing along. Then in pairs they have a brief talk about their attitude to fame.   They also give some Russian equivalents to the proverbs. Proverbs  The sun shines upon all alike. (Everyone is equal on a basic level)  Life is made up of little things. (It is the little things is life that make it worth living)  He is rich who is satisfied. (Being content with your life is a very valuable quality) VI. Starting a theme project. T.  provides Ss with scissors,  paper, pencils (you may ask some of the Ss to prepare the headlines beforehand ). Ss’ teams make their theme projects (posters) “Teens’ entertainment in Russia” using their own pictures.   Poster team members: 1. Time watcher 2. Designer  3. Presenter  4. Assistants  VII. Presenting  projects.  Suggested answers: Group 1. I would like to present our theme project about the teen’s forms of entertainment in Russia. We are sure that most of boys are crazy about computer games and spend much time playing them. On the other hand, we don’t agree  to be labeled as ‘A Square­Eyed   Generation’   because   so   many   boys   play   football   or   other   sports games at school and as after­school activities. In warm seasons we love hanging out with friends, but in the winter our socializing is limited. We chat online, though. We like school  trips to museums, they are educational, of course, and we have much fun while on the bus and no school on those days. Watching TV is gripping for boys only when there is an important sports event like The Olympics or some exciting football matches, so we are not couch potatoes. We don’t earn money, so we depend on our parents when we need or want to buy something. Besides, all the malls are quite far from our place and they can’t make a form of entertainment for teens like us. Thank you for your attention.    Group 2      Our theme project presents the teen’s forms of entertainment in Russia. We believe that girls are fond of listening to music as nothing can beat a catchy song! We like to sing along, but we are not karaoke fans like Japanese teenagers. Our parents don’t worry so much about computer games: we can take it or leave it. There are not many game addicts among girls. We like to unwind with a good DVD or watch a new film on TV. Girls like dancing and we are looking forward to school parties when we can change a boring uniform to a party dress and wear some make up! Sometimes when we get our pocket money we can afford a shopping spree at the malls. School sports clubs help socializing and on holidays we like hanging out with friends.  So, our theme project proves that the definition ‘A Square­Eyed Generation’ is not about my peers! Thank you for listening. VIII. Setting Homework:  Personal presentation of the theme project.

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс

Конспект урока по английскому языку 10 класс

Конспект урока  по английскому языку 10 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.02.2017