Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
8 кл
04.06.2018
Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"
Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме "My favourite animal" . Тема урока соответствует календарно-тематическому планированию. Планирование урока осуществляется в соответствии с индивидуальными и возрастными особенностями обучающихся. Соблюдается логическая связь между этапами урока . На уроке применяются разные формы работы.
конспект урока my favourite animal .doc
Неделя Класс  Название занятия: Общая цель: Ожидаемый результат: День  8  «В» My favourite animal Урок  совершенствование и развитие коммуникативной компетенции учащихся через  закрепление знаний по теме “Animals ”. знает и применяет изученную лексику и грамматику по теме урока в  монологической и диалогической речи; умеет  высказываться логично и связно,  анализировать и выражать свое мнение,  описывать своих любимых животных Тип урока: Задания: Комбинированный Источники, оснащение и  оборудование, ресурсы: Ход урока Этапы урока Вводная часть Настрой на урок  «Я желаю …..» перегруппировка при помощи карточек,   Решение кроссворда по теме «Животные» Мозговой шторм. Ответить на вопросы по теме урока   Работа в паре. Чтение текста.  Работа в группе. Составить постер по теме урока. Оценивание с помощью карточек «Светофор»  Повторение грамматики. Условные предложения 1 и 2 типов Рефлексия. Подведение итога урока карточки с названиями животных, кроссворд, текст по теме урока, постеры для  групп, карточки (светофор, смайлики), карточки с заданиями по грамматике  Действия учителя 1. Orgmoment. Greeting 2. Warming up. Greet each other saying good wishes: I wish you to …........... 3. Dividing pupils into groups.  Now, boys and girls come up to the table and choose one  piece of paper. What do you see on them? Yes, there are  words, names of animals: a bear, a dog, a parrot, a loin, a horse, an eagle, a kangaroo, a hamster, an ostrich. Guess  how I want to divide you. Yes, you are right; your group  names will be – domestic animals, wild animals and  birds. Please, take your seats. 4.              Do the crosswords: Действия ученика Pupils greet the teacher pupils say good wishes to  each other pupils divide into groups pupils do the crossword 1.This animal is quick. It can climb trees. It likes bananas    and  other fruit. 2.This animal is very tall. It's yellow and brown. It has got a long  neck and long legs. It eats grass and leaves. 3.It's the King of animals. It's big. It's yellow and brown. It eats  meat. 4.This animal is long. It hasn't got any legs. 5.This animal is big. It has got black and yellow stripes. It eats meat. 6.This animal has got long ears and a short tail. It can be wild or  domestic. Some people keep it as a pet. 7.This animal is small. It's green or brown. It lives in or near the  water. It can jump well. 8.This animal is big. It lives in rivers in hot countries. It's got a long  body, a long tail and short legs. It eats meat or fish. 9.This animal isn't big. It's red. It eats mice and other small animals.  It can steal a chicken from a farm. 10.This animal is big. It's brown. It eats meat and fish, but it likes  berries and honey, too. 11.This animal is grey. It lives in the forest. It looks like a dog. 12.This animal is very big. It's grey. It lives in hot countries. It has  got big ears and a long nose. 13.This animal has got black and white stripes. It runs fast. It eats  grass.         Презентация  5. Brainstorming. Answer the questions: Pupils answer the questions 1.Do you like animals? 2. What is your favourite animal? 3.What domestic animals do you know ? Name them.  4.What wild animals do you know? Name them. 5. Have you got a pet ? 6. What is it ? 7. Have you ever been to the Zoo ? 8. What animals can you see there? 9. What do animals give for people? 10. Where can we see animals? 11. Should people take care of animals? 12. What do people do to help animals? 6. Work in pairs.             A  text  «Animals in our life».  Now, it’s time to read the text about the animals. I’ll  give you sheet of papers with the text. You should read it in pairs. The task is  to put the words into the right place.  I’ll give you some minutes.    There are a lot of                  on our planet. They can be wild and  domestic. Wild animals are those animals who live in              without people. Wolves, foxes, giraffes are wild animals. Domestic  animals are animals who live with          . People always call them  “pets”. Cats, dogs, sheep are domestic animals. People divide animals into four groups – reptiles, birds, insects and  mammals. Reptiles are animals without wings who            eggs.  Some reptiles are very dangerous. Crocodiles and snakes are  reptiles. Birds are animals with             , two wings and two legs.  Parrots and eagles are birds. Insects are small creatures  with six             and usually two pairs of wings. Butterflies and  ladybirds are insects. Mammals are animals who feed their babies on pupils read the text and put  the words into  the right  place . Dogs, kangaroos, dolphins are mammals.  nature          lay                 milk             legs          animals        people          feathers  Основная часть 7. Work in groups.  Make up a poster. Pupls make a poster pupuls estimate each other pupils do different tasks on  grammar And now I want you to tell about animals that you take  care of or like. We shall work in groups .  1­st group —  «My favourite domestic animal» 2­nd group ­   «My favourite wild animal» 3­rd group ­     «My favourite bird» 8. Estimate the poster. Excellent/good/bad 9. Revision of grammar. The first  and second  conditionals a) correct the mistakes: If he (ate) all the cakes, he will be ill. If I knew her address, I will write a letter to her. If I see him,I would tell him the news. If I find your book, I would give it to you.  b) do the test (choose the right variant): ABC If I … him I will invite him to join us. a) will see   b)see    c)sees 2. The teacher … angry, if you made many mistakes. a)would get      b)got      c)get 3. If it … fine tomorrow, we will go for a picnic. a) is    b)will be   c) was 4. If I saw him, I … him that book. a) would give      b) gave     c) give 5. If he … all these apples, he will be ill. a)eats     b) will eat     c) eat c) do different  exercises: 1. I would buy the ring …. 2. If I had a lot of free time … 3. If you help me … 4. We will go skiing … 5. If I go on a diet … 6. If it's sunny tomorrow … 7. If John doesn't hurry … 8. If it snows … 9. If there are no buses … 10. If you are a good girl … a) If it snows. b) I won't be late for work. c) I would study French. d) if it was cheaper. e) we will make a snowman. f) I will lose weight. g) she will have to take a taxi. h) I will lose weight. i) he will be late. j) we  will go for a picnic. Choose the right variant: 1. If it rains/will rain, I will stay at home.         2. If I had a lot of money, I buy/I would buy a big house.         3.Jim would enter the university if he passed/ will pass the  exams.       4.If I were/would be you, I would tell him everything.       5. If you drive so fast, you  will crash/ would crash.       6.If I had/ have more time, I will help you.       7.If I had/have  a yacht, I will often go sailing.       8.I would travel a lot if I have/ had  a lot of money. Complete the sentences: 1.If I had enough money …. 2.If it doesn’t rain soon … . 3.I’ll stay at home if … . 4.I wouldn’t come to the theatre on time if … 5.If I left home for work earlier …. 6.If I won a prize … . 7.If I were a king … . 8.If I told my parents the truth …. 9.If I were you …. 10.If I were rich …. Reflection:  now, let’s make a conclusion of the lesson. How did you  like the lesson? Was it interesting for you or was it  boring? If you liked the lesson please colour the flag  green; if the lesson was interesting but you had some  difficulties colour your flag yellow; if you didn’t  understand colour the flag red.      The lesson is over. Thank you for being active.  Your home task is to write a composition about your  favourite animal. Pupils  write reflection for the  lesson Подведение итогов

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"

Конспект урока по английскому языку 8 класс "My favourite animal"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.06.2018