Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)
Оценка 4.9

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
3 кл
20.05.2019
Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)
Данный урок разработан с новыми требованиями содержания образования, рассчитан на учащихся третьего класса с средними знаниями. в данном уроке использованные различные методы усвоения материала, такие как инсценирование сказки, разгадывание кроссворда, задания для индивидуального и группового выполнения. урок несет воспитательный характер.
план урока.docx
Unit 6: Explorers and  inventors Grade: 3 Theme of the lesson:  Learning objectives(s) that  this lesson is contributing to Lesson objectives Assessment criteria Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning School:Nadezhdinskaya basic school Teacher name:Kopeikina Z.V.   3.2.5.1­ pronounce familiar words and short phrases  intelligibly when reading aloud; 3.1.1.1­ understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines; 3.5.11.1­ use has can/can’t statement and question forms  including short answers and contractions All learners will be able to: ­ ­ read and listen short story and answer questions; practice vocabularywith support. Most learners will be able to: ­ ­ use most of the active vocabulary in the speech; answer questions with minimum support. Some learners will be able to: ­ ask questions and answer questions with basic  words, phrases and short sentences using visuals,  complete most of tasks about the animals correctly with no support Learners have met this learning objective if they can:   ­ participate actively in discussion;talk about Space  by using given  vocabulary Teamwork: Ls will work well together in pairs showing  respect and being polite with each other. Lesson is connected Science  Usage of presentation of classroom rules; review Plan Planned activities  Resources Planned timings Beginning 5 minutes Middle  30 minutes PPP PPP Warm­up  For warm up teacher offered to work with PPP, with help of PPPteacher tries to elicit the topic of the lesson:  Space story “The cold planet” and Los for the lesson The topic and Los are presented. Presentation Leaners are suggested to look at PPP again and make  some prediction about the story teacher elicits the usage  of active vocabulary and pushes learners to develop  speaking and critical thinking skills by asking guiding  questions: 1) What can you see on  the 1st slide?(green/ small alien,  ice cream planet (very attentive learners), cold  temperature, torch) https://learnenglish kids.britishcouncil. org/en/short­ stories/the­cold­ planet DIDACTIC  MATERIAL 1 DIDACTIC  MATERIAL 2 2) Look on these planets are they usual or unusual? Why  they unusual? (they made from ice cream) 3) Look at the 3rd slide who are they? (aliens ) 4) What is it? For what we use it? (torch/ to see things in  the  dark) Physical training:  https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/fl ying­the­sun­the­stars Practice Pre reading task  Teacher offered to watch a short video episode (Teacher  will pronounce unfamiliar words by her own) Teacher  pronounced words for less able learners; high level  achievers can try to pronounce by themselves. Learners work with active vocabulary drill  pronunciation and translation. Teacher explain the meaning of words if necessary:  Universe  Licked  Reading task. Leaners read a text “The cold planet” together with  their teacher.  After reading task: Teacher offered to work with handouts FA  worksheet: Task 1 Write the words under the pictures: Task 2 . Listen to the story and put the sentences in  the right order: Teacher monitors their work and writes down the   right answers on the board. Assessment criteria : Students should complete 70 % of the task correctly. End 5mins Reflection and feedback:  Teacher provides learners with self assessment paper Ask leaners how many new words about space they  remember   Hometask: to learn words DIDACTIC  MATERIAL 3 Assessment – how are you planning to  check learners’ learning? Monitoring  FA  Feedback on the work Additional information Differentiation – how do you plan to give  more support? How do you plan to  challenge the more able learners? Support for weaker students: working in  pairs/groups, phrases Challenges for moreable students:  Encouraged to do more writing; assist  weaker students. Pair work, Whole group work Reflection Were the lesson objectives/learning  objectives realistic? Did all learners achieve  the LO?  If not, why? Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and  why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and  learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of  individuals that will inform my next lesson?

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)

Конспект урока по английскому языку "Кукольный театр" (3 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.05.2019