Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
31.03.2018
Тип урока: урок изучения нового материала
Цели:
1. Развивать коммуникативные навыки, умения монологического высказывания с опорой на лексические образцы и наглядность, умения работать в парах.
2. Обеспечить обучающимся, как практическое овладение основами иноязычного общения (преодоление языковых барьеров), так и их разностороннее развитие, образование, воспитание.
3. Обогащать учащихся новыми социокультурными знаниями, способствовать формированию положительного отношения к животным.
Ожидаемые результаты:
• обучающиеся смогут: Систематизировать знания о животных
(на английском языке);
• совершенствовать навыки чтения текста с полным пониманием содержания и умение ориентироваться в полученной информации;
• Развитие коммуникативных навыков, умение работать в парах, умение составлять диалогические высказывания.
• Воспитание у учащихся положительного отношения к животным.Конспект урока по англ яз 6класс УМК Биболетовой М.З на тему "Домашние питомцы"
6класс 6.12.2017г.docx
урока: «Домашние питомцы» (Have you ever had a pet?)
Тема
Раздел: «Животные в нашей жизни»
Тип урока: урок изучения нового материала
Цели:
1. Развивать коммуникативные навыки, умения монологического высказывания с
опорой на лексические образцы и наглядность, умения работать в парах.
2. Обеспечить обучающимся, как практическое овладение основами иноязычного
общения (преодоление языковых барьеров), так и их разностороннее развитие,
образование, воспитание.
3. Обогащать учащихся новыми социокультурными знаниями, способствовать
формированию положительного отношения к животным.
Ожидаемые результаты:
•
обучающиеся смогут: Систематизировать знания о животных
(на английском языке);
•
•
совершенствовать навыки чтения текста с полным пониманием содержания и
умение ориентироваться в полученной информации;
Развитие коммуникативных навыков, умение работать в парах, умение составлять
диалогические высказывания.
• Воспитание у учащихся положительного отношения к животным.
Форма урока: комбинированный урок с элементами игровой деятельности
Оборудование: аудиодиск «Enjoy English – 56 класс», раздаточный материал (карточки с
грамм. заданием), презентация.
Ход урока:
1. Организационный момент. (речевая разминка)
Good morning, my dear friends. I’m glad to see you
Sit down, please.
2. Создание проблемной ситуации
Look at the blackboard, please. You can see some pictures there. What do you think we are
going to talk about today?
Обучающиеся: We are going to speak about pets.
Учитель: That’s Right! We will speak about pets in general, about your pets and different
pets’ names. So the theme of our lesson today is Have you ever had a pet? We will revise the vocabulary and grammar of the section “Animals in our life”. You will get a card for your right
answers and then we’ll find out who the best student is today.
3. Фонетическая зарядка.
We should practice our tongues and start our lesson with the sounds.
You can see the sounds at the blackboard.
4. Развитие орфографических навыков.
To revise the vocabulary let’s do the exercise. You should put the letters in the right order to
make up a word.
a,i,b,t,r,b – rabbit
a,s,r,e,m,h,t – hamster
a,r, t – rat
s, m, o, u, e – mouse
g, o, d – dog
5. Этап актуализации знаний учащихся.
Let’s check your homework about pets riddles . I think you like riddles. Your task is to
guess what animal someone is talking about. Let’s listen your riddles very attentively.
It is nice
It can catch mice.
It can climb а tree.
It likes fish, meat.
What pet is it? (cat)
In winter it is white,
In summer it is gray,
It likes carrot and cabbage.
Who is it? (rabbit)
So colorful and bright,
Is fond of talking much.
Likes eating carrot
It is … (A PARROT.) I am small.
I am a pet.
I keep food in my cheeks.
I am active at night. (a hamster )
I live in a bowl.
I can swim.
I have a tail.
I also have fins and big eyes.
I am a...(goldfish)
I have four legs and a tail.
I have no teeth.
I can swim and dive underwater.
I carry my house around with me.
I am a… (TURTLE)
6. Развитие навыков устной речи
It’s time to work with our textbooks. Find ex. 36 on page 115. Let’s read the task.
7.
Работа с текстом.
Look it’s the letter from the club of animals lovers. There are some questions in this letter. But
before we will answer them we should read the test about pet’s names. Open your bookы at page
115, ex. 37. Read the text to yourself.
Let’s answer the questions. Who wants to read the first question?
1. What are Diamond and Prim? (Кто такие Даймонд и Прим?)
2. Whose dog was Diamond? (Чей собакой был Даймонд?)
3. Whom did Prim belong to? (Кому принадлежал Прим?)
4. Why did they become famous? (Почему они стали популярными?)
5. Do you know any famous Russian pets? (Вы знаете знаменитых русских животных?)
Laika a Soviet space dog that became the first animal to orbit the Earth. (Первая советская
собака в космосе, которая вышла на орбиту.)
Belka and Strelka the first spacecraft to carry animals into orbit and return them alive. (Это
был первый раз, когда космический аппарат доставил животных на орбиту и
возвратил их в живых.) 8. Физкультминутка
I think you are tired. Stand up, please.
9. Актуализация грамматических навыков
It’s time to repeat some grammar. Let’s begin with irregular verbs. Work with cards.
see
feed
walk
take
went
played
ran
gave
done
let
Now we will continue our grammar work with cards.
Let’s review the Present Perfect and Past Simple Tenses.
Complete the sentences using Past Simple or Present Perfect.
Example: They … in a. new project. (to take part/ last year).
They took part in a new project last year.
1. The scientist … his article. (to write/ already) –
2. Andrew’s hamster … his food. (to eat/ just) –
3. The boys … an old cage in their garden. (to find/ yesterday) –
4. They … the problem. (not/ discuss/ yet) –
Charles … his translation. (to finish/ just) –
10. Развитие аудитивных навыков.
Now let’s look at Ex. 37(b), p. 115
There are different pet’s names. Listen to them and repeat. Do you know what the most popular pet’s names in the USA and UK are? Let’s look at the list
and read them.
Can you name Russian popular names? (Вы можете назвать популярные имена
животных в России?)
Ученикам предлагается назвать самые популярные клички животных в нашей стране и
сравнить с теми, что перечислены в списках.
11. Развитие навыков монологической речи.
Can you tell me about your pet?
The answers on the cards will help you.
Have you got а pet?
What pet have you got?
What is its name?
What colour is your pet?
What does your pet like to eat and drink?
Do you play with your pet?
Затем учитель просит одногодвух учеников рассказать о своем питомце, опираясь на
лексические образцы, которые записаны на доске (по вопросам):
I have got…
It was … idea to have a pet in our house.
I take care of…
My pet likes…
It can…
12. Рефлексия
I would like to know what you have learnt today. Look at the blackboard and finish my
sentences.
Today at the lesson we have:
•
•
•
•
got acquainted with…(познакомились..)
learnt…(узнали..)
remembered…(запомнили..)
done…(сделала..) 13. Итог урока
Thank you for your work. That’s all we have time for. Let’s count your cards. How many cards
have you got today? Who is the best student today?
Your marks are
I give you a five for the lesson.
Выставление оценок с их комментарием и объявление домашнего задания.
Write down a composition about your pets, be creative, use different photos of your pets.
You may be free. Goodbye, my dear friends.
Приложения
Name
Do you have a pet?
What is it?
Whose idea was it to
have a pet in your
house?
Do you take a good
care of your pet?
see
feed
walk
take
went
played
ran
gave
done
let Complete the sentences using Past Simple or Present Perfect.
Example: They … in a. new project. (to take part/ last year).
They took part in a new project last year.
1. The scientist … his article. (to write/ already) –
2. Andrew’s hamster … his food. (to eat/ just) –
3. The boys … an old cage in their garden. (to find/ yesterday)
4. They … the problem. (not/ discuss/ yet) –
5.Charles … his translation. (to finish/ just) –
The answers on the cards will help you.
Have you got а pet?
What pet have you got?
What is its name?
What colour is your pet?
What does your pet like to eat and drink?
Do you play with your pet?
I have got…
It was … idea to have a pet in our house.
I take care of…
My pet likes…
It can…
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Конспект урока по английскому языку на тему "Домашние питомцы" 6класс УМК М.З.Биболетовой
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.