Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)
Оценка 4.7

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
18.03.2018
Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)
Темой урока являются причины наводнений, землетрясений. Что делать, если случится беда. Поведение при землетрясении и наводнении. На уроке учащиеся повторят слова по теме, используют их при составлении устных и письменных высказываний; ответят на вопросы, используя знакомые и новые слова и выражения; изучив информацию, определят правдивые и ложны высказывания по ее содержанию.
Конспект урока Природа и погода для 8 класса.docx
ТЕМА № 1    ПРИРОДА И ПОГОДА/ ПРИРОДНЫЕ КАТАКЛИЗМЫ. ЗАЩИТА ОКРУЖАЮЩЕЙ СРЕДЫ Уроки № 17 Тема урока: Причины наводнений. Что делать, если случится беда. П   оведение при землетрясении      Цели: ­   повторить   слова   по   теме,   использовать   их   при   составлении   устных   и письменных высказываний; ­ ответить на вопросы, используя знакомые и новые слова и выражения; ­ изучив информацию, определить правдивые и ложны высказывания по ее содержанию.     TASK 1 Role­play the situation, make a short essay as for the questions. Imagine you live in a place which has been affected by one of the disasters. A friend is going to call you to ask how you are. You’re going to tell him/her what’s happened. Before you start, think of 5 questions you expect them to ask you about the situation.  TASK 2 Read the disasters in the box and answer the questions below      . form)    (in a written avalanche, flood, landslide, tsunami, earthquake, forest fire, tornado, volcano, 1. Have any of these natural disasters ever happened in your country? When? drought, hurricane How serious were they? 2. Have you heard any news stories about them happening anywhere else in the world? 3. Which of the disasters do you think are ‘acts of God’? 4. Which are sometimes the result of human actions? 5. Would you feel comfortable going on holiday somewhere that had been affected by a disaster? Why / why not?  TASK 3  Read what some scientists say and explain how you understand their words. Agree or disagree. Explain your opinions     (orally). Earthquakes, landslides, floods — these hazards are part of the way the Earth operates. Although we can’t prevent natural hazards from happening, we can learn from them and use this knowledge to prevent hazards from turning into natural disasters. The century we have started recently gives us a new chance to apply the lessons we have   learned   about   natural   hazards.   As   we   look   ahead,   we   must   continue   to improve both our understanding of how the earth works and our ability to provide timely1 and effective warning, so that we can live safely on our planet. TASK 4  Write a paragraph about the most terrible weather you have ever experienced (10 – 12 sentences). TASK 5 Read and decide whether the statements below are true or false. 1/  If an earthquake occurs when you are in school, you should leave the building when the earthquake starts. 2 / If an earthquake occurs when you are at home, you should stand near a big table. 3 / The best way to leave the building during an earthquake is to get into a lift. 4 / A good thing to do if you are outside during an earthquake is to stand in an open area. Home assignment:  fill in the blanks in the text (Complete the text with the words  in the box):  reduce, causes, occur, fires, natural, destroy, accident, guard This summer there will probably be a lot of forest... as always during the hot FOREST FIRES weather. These fires will not only ... thousands of trees but could destroy homes as well. What are the ... of forest fires? Some fires will simply be the result of ... causes, particularly in hot, dry weather. But this can’t explain why fires ... at other times, when the weather is not so hot. For example, when a fire starts in several different places at the same time, it can’t be an ...; it must be because someone started it. We can ... the number of fires by employing more people to ... the forests, but this can’t be something the government can’t afford.

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)

Конспект урока по английскому языку на тему "Природа и природные катаклизмы" (8 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.03.2018