Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"
Оценка 4.6

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Оценка 4.6
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл
21.04.2019
Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"
Конспект урока предназначен для преподавателей английского языка в 5 классах, обучающиеся по программе М.З. Биболетовой "Enjoy English". В конспекте можно проследить тип урока, а также его цели и задачи. Уместно использовать во время урока раздаточный материал и компьютерные средства наглядности.
конспект урока.doc
Конспект урока по английскому языку в 5 классе учителя иностранного языка Хомик Ольги Александровны Тема: School life. (Школьная жизнь). Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний. Цель: формировать коммуникативную компетенцию учащихся на основе изученных ЛЕ, речевых и грамматических структур по теме «School life».  Задачи урока:  ­ совершенствовать умения и навыки говорения и чтения;  ­ активизировать изученные лексические единицы по теме «Школа»; ­ актуализировать грамматические навыки (Прошедшее время глагола); ­ развивать мышление, память, умение читать текст и отвечать на вопросы;  ­ учить слушать друг друга, работать в группе;  Оборудование: интерактивная доска, компьютер, карточки с глаголами, раздаточный материал.  Этапы урока I.Организационный момент. Формируемые УУД Деятельность учителя Деятельность учащихся Личностные: самоопределение. Good morning, boys and girls.  I’m glad to see you. Good morning, teacher. We are glad to see you too. Коммуникативные:   умение сотрудничать с учителем  и Sit   down,   please.   Let’s   begin   our   lesson. Answer my questions, please.  Today is the 19th of January. сверстниками. ­ What date is it today?  Fine. What season is it now? It’s winter. Right you are. What’s the weather like today? Thank you. Andrey, do you like winter? It’s frosty, windy and cold.  Yes, I do.  What can you do in winter? I can play hockey, ski and skate in winter.  Well done! Thank you.  Today we shall speak about school, remember the Past Simple Tense  and   get   acquainted   with   Nikita,   a   schoolboy from Kalininsk. Регулятивные: коррекция. And now let’s practise the English sounds and Дети повторяют звуки и слова за учителем. II.Фонетическая зарядка. Логические: логической   построение цепи   III. Речевая разминка. рассуждений. words. Look at the screen and repeat after me: [Λ] Subject, London, fun, discuss  [ei ] favourite, name, same, break  [з:] learn, first, bird, word  [t] History, task, Scotland  [tς] question, picture, French  I’d like to ask you a question: Do you like to go to   school   or   not?   Why?   Natasha,   answer, I like to go to school because it’s fun. please.  Fine! And you, Roma? I like to go to school because I like to study.  I like to go to school because I like to visit Excellent! Danil, Do you like to go to school and why? my friends. I   don’t   like   to   go   to   school   because   it’s Good. And what about you, Masha?  difficult for me to get up early. IV.Активизация лексических единиц по теме «Школа» Общеучебные:   поиск   и Teacher: Well done. So, most of you like to go to school. And now We learn new words at the lesson.  We run and jump between the desks during   необходимой выделение информации. tell me what else do you like to do at school, I mean at the lesson and during the break? Look the break.  We draw funny pictures during the break.  at the screen, choose the answer you like best and make up a sentence. We ask a lot of questions at the lesson.  We discuss different problems at the lesson.  We learn poems by heart at the lesson.  We get good marks at the lesson.  We listen to a walkman during the break. V.Повторение грамматического материала Общеучебные: выделение   поиск   и   необходимой And now let’s repeat the Past Simple Tense. Давайте   вспомним   простое   прошедшее происходили   в   прошлом,   мы   используем вторую форму глагола.  Когда  мы  говорим  о действиях,  которые информации. Логические:   анализ время в английском языке. Что происходит с глаголами,   когда   мы   начинаем   говорить   о объектов с целью выделения признаков. прошлом?  I want you to remember regular and irregular verbs in past simple.  На   какие   две   большие   группы   делятся На правильные и неправильные. глаголы?  Как изменяются правильные и неправильные К   правильным   глаголам   в   прошедшем времени прибавляется ­e (d).  глаголы в прошедшем времени? Неправильные   полностью. Их нужно запомнить.  глаголы   изменяются Какой   вспомогательный   глагол   нам потребуется в вопросительном предложении Нам потребуется вспомогательный глагол did. в прошедшем времени?  В какой форме мы употребляется основной глагол в вопросительном предложении?  В вопросительном предложении основной глагол употребляется в  1­ой форме.  And now let’s remember the second form of the verbs. I’ll show you the first form of the verb and you’ll say the second form.  Are you ready? Let’s begin.  go  went  have  had  Учитель   показывает   первую   форму   на see карточке, ученики называют 2­ю форму. saw   The next game is called « Find the pair». I’ll give you the cards with the first and the second По   команде   учителя   дети   должны   найти себе пару и встать по два человека.  forms   of   irregular   verbs.   On   my   command «One, two, three, start!" you should find your Учитель раздаёт ученикам карточки с 1­ой и   2­ой   формами   неправильных   глаголов. pairs and get up on two. Read and translate the verbs you’ll have.  По   команде   учителя   дети   должны   найти себе   пару   и   встать   по   два   человека. Учащиеся  читают  и  переводят  свои глаголы.  And   now   I’d   like   you   to   divide   into   three groups. I’ll give you three texts for each group. Все   учащиеся   делятся   на   3   группы. Каждая группа получает небольшой текст, You   should   find   and   underline   the   irregular verbs. I’ll give you two minutes to do this task.  в   котором   нужно   найти   и   подчеркнуть неправильные глаголы  The text for the 1st group:  Mary   got   up   at   7   o'clock   yesterday.   She washed her face and cleaned her teeth. Then she had breakfast. She took her bag and went to school.  The text for the 2nd group:  Jane came home at 2 o'clock yesterday. She had dinner. Then she cleaned her room. She did her homework. Then she played games.  The text for the 3rd group:  My   mother   came   home   from   work   at   6 o'clock yesterday. She cooked supper. Then she watched TV. She read a book. She went to bed at 10 o'clock. Are you ready? Read the verbs which you have found, please. Yes, we are.  Pupil   from   the   first   group:   got,   had,   took, That’s right! The second group, please. Who wants to read the verbs? Kristina, please.  Good for you! And the third group, please!  Fine!  Children, are you tired?  It’s time to have a rest now. Stand up, please. Let’s do the exercise together!  went.  Pupil from the second group: came, had, did.  Pupil from the third group: came, read, went  Yes, we are!  VI. Физкультминутка Stand up! Step! Step!  Arms up! Clap! Clap!  Arms down!  Turn around!  Hop! Hop! Hop! Stop!  Turn left! Clap! Clap!  Turn right! Clap! Clap!  Nod your head and  Turn around!  And Cap! Clap! Clap!  Stop! Тренировка VII навыков   чтения   и вопросно­ответной работы по тексту. Let’s continue our lesson. So, you go to school Текст   выведен   на   экран,   также   каждому Общеучебные: чтение,     смысловое извлечение mostly   because   you   like   to   study.   But   you know that very responsible pupils study even in ученику   раздаётся   печатный   вариант текста. Два ­ три человека  читают  текст необходимой информации. summer. We got a letter from Nikita Molotov, a ten years old schoolboy from Kalininsk. In вслух, а затем отвечают на предложенные вопросы.  his letter he described his studies at a foreign summer   school.   Let’s   read   his   letter   aloud. Dear pen friends,  My name is Nikita. I am 10. I traveled a lot Who wants to be the first? Danil will start and Sasha will continue our reading.  this   summer.   In   August   I   went   abroad.   I spent   two   weeks   in   Scotland   at   Summer School. It was a big new school. There were a   lot   of   classrooms   there.   The   classrooms were large and light. Would you like to know what we did there?  In the  morning  we spent  3  hours learning English.   At   the   lessons   we   read   and discussed   texts,   learned   English   poems   by heart,   played   games,   asked   and   answered questions,   learned   new   words   and   played computer   games.   But   we   didn’t   speak Russian   because   my   teacher   didn’t   speak Russian.   We   also   learned   about   English History.  Now I speak English much better. I made a lot of friends in Scotland. I hope you will write a letter to me and tell about your school.  Your pen friend, Nikita.  Nikita studied at Summer School in Scotland.  He spent two weeks there.  In   the   morning   he   spent   3   hours   learning English.   At   the   lessons   they   read   and discussed   texts,   learned   English   poems   by heart   ,   played   games,   asked   and   answered questions,   learned   new   words   and   played computer games.  I   think   he   liked   the   school   very   much, because he made a lot of friends in Scotland. Let’s answer some questions on the text. Where did Nikita study in summer, Roma? Very good. How much time did he spend in Scotland, Andrey?  Well done! How did he spend three hours in the morning at school, Nastya? Excellent! And the last question: Do you think he liked the school? I also think he liked his summer school very much and what about you, do you like your school, what do you do at the lessons? Let’s write   short   letters   to   Nikita.   It   will   be   your home task.  Open your diaries please and write down your Регулятивные:   оценка   – выделение   и   осознание home task: write the letter to Nikita. Everybody was very active today; everybody  Goodbye, teacher! учащимися   того,   что   уже tried to share his opinion, so I think I should усвоено. give only good and excellent marks. Our lesson is over, thank you, goodbye!  VIII Итог урока

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"

Конспект урока по английскому языку на тему "Школьная жизнь"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.04.2019