Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс
Оценка 5

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
17.02.2019
Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс
в начале урока представлено стихотворение о погоде, есть видео о том чем может быть опасна погода учащиеся после просмотра отвечают на вопросы по просмотренному определяют тему урока, записывают новые слова в словарь, есть текст для чтения, индивидуальные задания с дискрипторами и критериями.
6кл.docx
Short term plаn  Lesson plаn Long­ term plаn:  “Nаtural  Disаsters” Dаte:  Grаde 6 Lesson title: Natural disasters around the world School: Fedorovskaya OSOSH1 Teacher’s nаme: AlimovaI.I. Number present: Number absent: Learning  objectives Lesson objectives Assessment  criteria Value links Cross curricular  links ICT skills Previous learning Planned  timings 6.  C9 usе  imаginаtion to  еxprеss thoughts, idеаs,  еxperiеncеs  аnd fееlings  6R5 dеducе mеаning from contеxt in short tеxts on a growing rаngе of fаmiliаr gеnеrаl and curriculаr topics. 6.S7 usе  аppropriаtе  subjеct­spеcific vocаbulаry  аnd syntаx to tаlk аbout а growing rаngе of gеnеrаl topics, and somе curriculаr topics. 6.W2   writе  with   minimal   support   about   rеаl   and   imаginary   pаst еvеnts,  аctivitiеs  аnd  еxpеriеncеs   on   a   growing   rаngе  of   fаmiliar gеnеrаl topics and somе curriculаr topics identify the main idea of context  define topical vocabulary and recognise specific information    apply topical vocabulary on curricular topics  create a short text about real and past disasters  use topical vocabulary during the lesson  comprehends the context    write a short text about a real and past disasters suggest own ideas of protecting nature or people  Support and polite each other, tolerance, trilingualism. Our country national security and engagement in addressing  global and regional issues. The main feature of the organization  of the education process is the unity of educational work.   (‘Mangilik Yel’,7) Geography, History  Active board for showing a presentation Plan Planned activities Resources Start (W) Greetings  ­ Good morning children! How are you?  ­ Who is on duty today? Is anybody absent today? ­ What date is it today?  (W)  Warm­ up    Teacher introduces pupils a poem about weather and practice their pronunciation. Weather When the weather is wet We must not fret When the weather is cold We must not scold When the weather is warm We must not storm But be thankful together Whatever the weather Lead in (W,I) Brainstorming    Activity 1 Teacher asks students  Can the weather be dangerous?  How can it be dangerous? Pupils give own opinions. Learners watch a video.  After watching teacher ask them following questions: 1. What about this video? 2. Can you guess the theme of the lesson? Students guess the title of the lesson Learners are informed about the lesson objectives. ­ Today you will:   define topical vocabulary and recognise specific  information   identify the main idea of context  apply topical vocabulary on a curricular topic  create a short text about a real and past disasters Middle (W,   I)       Pre   teaching  vocabulary.     “Picture   cover   up” Activity 2   Teacher covers a picture up as a whole or part of and let students guess the covered part. After guessing learners look at the slides of the names of natural disasters, shown on the pictures, then repeat words in chorus with teacher. Topical vocabulary: flood, tornado, earthquake, tsunami,  drought, hurricane, volcanic eruption, landslide. (W,G) Pre­reading       Activity 3 Before reading the text learners should work in groups and  discuss the following questions: Slide 1 https://you tu.be/Skz0 Rgchm6g Slide 2 Slide 3 1) What kind of natural disasters do you know?  2) How can people predict the weather?  3) Can we prevent any natural disasters beforehand?  4) What can we do in case of emergency? (W,I) While reading  Read the text about tornado.     Activity 4 The man who rode a tornado 19­year­old high school student Matt Suter was visiting his  grandmother in her trailer in Missouri, USA. Earlier in the day  the weather was nice, but during the afternoon clouds started  gathering in the sky. By night, it was raining heavily and strong  winds were blowing against the trailer. It was then that Matt  heard a strange loud noise. “It was like ten aero planes around  us,” he said. Suddenly, the walls, floor and ceiling started  shaking. Furniture was moving around in all directions.  Terrified, Matt tried to hold onto the sofa, but he couldn’t.  Something lifted him off his feet and out as the walls of the  trailer were collapsing. When Matt woke up, he was lying on the grass in the middle of a field, 400 meters from the trailer! He  had a cut on his head and some small cuts and bruises on his  body. When he realized where he was, he went to a neighbour  for help. His neighbour wrapped him in a blanket and drove him  back to the trailer. Matt’s grandma was delighted to see him. Matt was very lucky to escape disaster. For him it was a  frightening experience. “I always wanted to see a tornado,” he  said. “But I definitely didn’t want to be in one!”   Post –reading      Activity 5 A level task  Answer the questions 1 How old was Matt Suter? 2 Who lived in Missouri, USA? 3 What disaster happened? 4 Who warped Matt in a blanket? 5 Why Matt’s grandma delighted to see him after tornado?   B level task Choose the best answer 1 This disaster happened in … a California, USA b Missouri, USA c Philadelphia, USA 2 The weather was nice in the … a morning b afternoon c evening 3 The noise of tornado was like … A 5 five cars b 10 aero planes Handout 1 c 10 elephants 4 Suddenly, the walls, floor and ceiling started …. A collapsing b falling с trembling 5 Matt woke up, he was lying on the … a neighbour’s bed b sofa c grass C level task      Choose True or false correctly 1.Matt visited his grandfather 2 In the afternoon the weather was going to change. 3. The noise of Tornado was not like to ten aero planes. 4 Matt tried to hold onto the furniture. 5. Matt was rescued by his grandmother. Answer keys:  1. False 2. True, 3. False   4. True    5. False    level C   Task False True False True False Peer assessment according to the criteria Answers Tasks A level Task B level Task 1 2 3 4 5 b a b c c 19 year­old grandma Tornado Neighbour Because Matt was very lucky to escape disaster Descriptors: A learner  Answer the questions  Choose right answer  Mark “True” or “False”  5 points­ Well done!   3­4 points­Good!    1­2points­ Try it  again! Formative assessment Learning objective:  R5 dеducе mеаning from contеxt in short  tеxts on a growing rаngе of fаmiliаr gеnеrаl and curriculаr  topics. Assessment criteria: comprehends the context Handout 2 Handout 3  Level of thinking skills Knowledge and comprehension Higher order thinking skills Text Natural Disasters “A natural disaster is an unexpected, severe weather event that  negatively impacts the way people live and their environment.  When a natural disaster strikes, people are in danger and  communities can be destroyed. Natural disasters come in all  shapes and forms, and can involve land, water, or the sky. No  one is 100% safe from natural disasters, but there are some that  are more likely in different regions of our planet than others. For instance, California is very prone to earthquakes and the Pacific  Islands are prone to tsunamis.      In areas near big bodies of water, like Hawaii or Florida, there is another spinning storm called a hurricane. Hurricanes don't  touch ground like tornadoes do; hurricanes are clouds made up  of high speed winds and rain. Did you know that the highest  recorded wind speed for a hurricane was more than 186 mph?  That's three times as fast as a cheetah! Hurricanes often cause a  lot of flooding and destruction.     A tsunami is a huge wave that comes crashing into land,  destroying everything in its path. The largest recorded tsunami  reached 100 feet into the air! Tsunamis are often caused by  earthquakes under the sea floor. The most devastating tsunami  was the Sumatra tsunami of 2004, which killed over 230,000  people.”  Tasks Answer the questions. 1. How does the natural disaster impact to people life? 2. What kind of disaster happens often in the Pacific Islands? 3. What is the tsunami? 4.  What kind of disaster happens often in California? Read the text again and find Find the words that mean: 1. Verb that means “influence, effect” (paragraph 1) _________ 2. Adverb that means “ineffectual, unhappiness” (paragraph 1) 3. Noun, synonym to the word “collapse, breakdown”  (paragraph 2) ______ 4.  Adjective “upper, large” (paragraph 2)_______ 5. Antonym of the words “ small, little” (paragraph 3)_______ Key: 1.impacts   2. negatively  3.destruction    4.high  5. huge  2. What do these numbers mean in the text? A. 186 _________ B. 230000 _________ Descriptor A learner • answers the question to find the right answer; • finds correct information and opinion; • chooses the right answer; • completes the task. (I, G, P) Speaking     Activity 5  Differentiation by task A level task Read Matt’s story again and tell 3 events in the order they  happened. B level task Read Matt’s story again and describe the weather in that day. C level task Imagine you experienced a tornado disaster. Change 3 things  from Matt’s story and tell the class your story. (I,P) Writing    Activity 6 Differentiation by task A task level   Write down sentences putting the words in  order. 1 train off, strong, blew, bridge, winds 2 during, buildings, shaken, were, tornado 3 Japanese, I, tsunami, escaped, the 4 after, survived, man, collapses, disaster, roof 5 buildings, earthquake, in, collapsed, Tokyo B task level  Compare similarities and differences between  disasters of your country and the USA C task level Change the ending of Matt’s story. Write a few sentences. Teacher uses formative verbal assessment ( good, very well,  excellent,) Evaluation final Self­Assessment:       End Very  good Good Not very  well cards     Control card Name I took part in … Speaking about disasters Work in pairs Work in groups Doing tasks My score is _____ ADDITIONAL INFORMATION Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Health and safety check  Learners will be safely seated at   a   comfortable   distance away   from   electrical   outlets and   cables,   monitors   and recorders  Peer assessment  Assessment   by criteria  Formative assessment  Formative verbal assessment  Self­evaluation assessment Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able  learners?  At start of the lesson  support was given by  learning style.  Support was given by  differentiation tasks  Tasks divide into 3 levels  in understand and  comprehension, application and HOTS (Higher order  thinking skills) Reflection Were the lesson  objectives/learning objectives realistic?  What did the learners learn  today?  What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings? What  changes  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from the lesson about this class or individuals that will inform my next lesson?

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс

Конспект урока по английскому языку"Natural disasters around the world" 6 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2019