Уровень самостоятельного мышления школьников, их познавательную активность, уровень усвоения и первичного закрепления нового материала я оцениваю как хороший. На мой взгляд, этот урок послужит толчком, опорой для дальнейшей познавательной деятельности учеников.
Качественную оценку деятельности школьников я делала по ходу урока. Я думаю, что она послужит стимулом для дальнейшей познавательной деятельности школьников, как на уроке, так и во внеурочное время.Конспект урока по кабардинской литературе по теме "Лэжьыгъэ урок" К1эмыргуей Т.. (3 класс)
Темэр. КIэмыргуей Толэ «Лэжьыгъэ урок»
Мурадхэр. Сабийхэр усэм удихьэхыу, гъэхуауэ къеджэу егъэсэн, я бзэм
зегъэужьын, я псынщIэрыкъеджэр егъэфIэкIуэн. Лэжьыгъэ зэмылIэужьы
гъуэхэм щыгъэгъуэзэн, дэтхэнэ зыми цIыху гъащIэм мыхьэнэ ин зэрыщаIэр
къагурыIуэу, сыт хуэдэ лэжьыгъэми пщIэ хуащIу къэгъэхъун.
Урокым къыщыгъэсэбэпын хуейхэр.
къызэрыщ сурэтхэр.
IэщIагъэ зэмылIэужьыгъуэхэр
Урокыр зэрекIуэкIынур
Унэ лэжьыгъэр къэпщытэжын.
I.
1. «Фэеплъ» рассказым «Узэгугъур къогугъуж», «Псалъэ гуапэ гугъэдахэщ»,
«Акъыл зиIэм цIыху Iуэхум гу лъитэнщ», «Анэ зыщытхъур и бынщи, быныр
зыгъэдахэр IэщIагъэрщ, къабзагъэрщ», «Дахэ жыIэ нэхърэ дахащIэ», уи гур
зыхуеIэм уи Iэр лъоIэс», «Уи жыIэ уи IуэхукIэ гъэдахэ» псалъэжьхэр
зыхэбгъэувэ хъуну щIыпIэхэм (хегъэгъэувэурэ) сабийхэр къегъэджэн.
2. Рассказым хуэгъэувауэ тхылъым ит упщIэхэм я жэуап кърегъэтын.
3. Рассказым теухуауэ тетрадым ит лэжьыгъэхэр зэрагъэзэщIар
къэпщытэн.
ТемэщIэм елэжьын.
II.
1. Сабийхэр я адэанэхэм я IэщIагъэм, ахэр цIыхухэм сэбэп зэрахуэхъур
жегъэIэн.
2. IэщIагъэлI ухъун папщIэ Iэмал имыIэу щIэн хуейр сабийхэм егъэгъэ
белджылын.
3. КIэмыргуей Толэ и «Лэжьыгъэ урок» усэм езырезыру къегъэджэн.
Псалъэ гурыIуэгъуейхэм я мыхьэнэр зэчэнджэщыжурэ езы сабийхэм
къегъэхутэн.
4. Зы псалъэкIэ усэр зытеухуар къыжегъэIэн (Лэжьыгъэм, псори мэлэжьэ).
5. Абыхэм ялэжьыр хэт сэбэп зыхуэхъунур? (Тыгъэ зыхуащIынухэр
щыгуфIыкIынущ, унэм яхьыжмэ, нэхъыжьхэр я бынхэм я IэщIагъэмиригушхуэнущ, ауэ нэхъыбэу ар сэбэп зыхуэхъунур езы сабийхэрщ – я Iэхэр
IэщIагъэм хуагъасэ, Iэзэу лажьэ ящI, егугъуу лэжьэным зыхуагъэхьэзыр).
6. Дауэ къывгурыIуэрэ мы сатырхэр?
Хэтми лIы ирокъур –
Дахэ зи Iэужьыр.
И щхьэумэр маскIэу
Удз гъэгъа ещI Лерэ.
Маринэт и пшынэр
НапIэкIэ егъэпсыр
7. Мы псалъэхэр жызыIэр хэт?
Си гур хохъуэ сэри,
Сащхьэщытщи ахэм.
8. Сыт зыгъэгушхуэр егъэджакIуэр?
9. Усэм и гъэпсыкIэм елэжьын. (темэр, гупсысэр, едзыгъуэ бжыгъэр, едзыгъуэ
къэс зэрыхъу сатыр бжыгъэр, ритмыр, рифмэр)
III. Унэ лэжьыгъэ.
1. Усэм удихьэхыу къеджэу зегъэсэн.
2. Усэм хуэгъэува упщIэхэм жэуап щетын тхылъми тетрадми, лэжьыгъэхэри
гъэзэщIэн.
3. «Сэ фIыуэ слъагъу IэщIагъэ» зи фIэщыгъэцIэ IэрыщI тхылъ щIын.