Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Оценка 4.6

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
15.05.2018
Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Данный поурочный план в 4 классе УМК Биболетова по английскому языку предназначен для тренировки произносительных навыков; повторения и активизации лексического материала по темам «Город» и «Погода»; введение нового грамматического материала (степени сравнения имен прилагательных-односложных, двусложных) Знакомит детей с правилами правописания и чтения данных прилагательных.
WHAT IS THE WEATHER LIKE IN LONDON.docx
WHAT IS THE WEATHER LIKE IN LONDON? Ц е л и :  тренировка   произносительных   навыков;   повторение   и   активизация лексического   материала   по   темам   «Город»   и   «Погода»;   введение   нового грамматического материала (степени сравнения имен прилагательных); развитие умений и навыков устной речи (диалогической), письма, чтения и аудирования. S t a g e s II. Warming­up. Pupils answer the following questions. 1) What is the weather like in London? 2) What is the weather like in Sochi? III. Phonetic activities (ex. 14, p. 37). Pupils listen to the dialogue, read it and act out. T e a c h e r . Read the names of different cities.  The words are given in transcription.  St Petersburg Rome Berlin      Omsk London IV. Lexical activities. T e a c h e r . Translate the phrases, please.       Krasnodar Paris Moscow K e y : (It’s cold.) (It’s cloudy.) (It’s windy.) (It’s hot.) 1) холодно  2) облачно  3) ветрено  4) жарко  Ex. 15, p. 38. T e a c h e r . Tiny asks about the weather in different cities. Work in pairs and 5) снежно   6) солнечно  7) дождливо  8) тепло   K e y : (It’s snowy.) (It’s sunny.) (It’s rainy.) (It’s warm.) answer his questions. E x a m p l e :  1) P1 (Tiny). What is the weather like in London?     P2. It’s cloudy and rainy.      P1 (Tiny). What a pity! 2) P1 (Tiny). What is the weather like in Paris?     P2. It’s sunny and warm!     P1 (Tiny). Fantastic! V. Grammar activities. 1. Ex. 16, p. 38. T e a c h e r . Read the dialog and pay attantion to adjectives.  2. Degrees of comparison. T e a c h e r . I have a special fairy tale for you.  Давным­давно жили на свете английские прилагательные  nice, big, long, warm, cold, tall и другие. Собрались однажды они вместе и стали жаловаться, что пока не всё они научились делать. «Мы   только   называем   признаки   предметов,   а   нам   хочется   чуда!   Мы   хотим сравнивать   предметы,   какой   больше   или   меньше,   какой   самый   большой   или самый маленький». А в другом грамматическом городе жили два братца суффикса  ­er  и  ­est. Суффикс  ­er  был   совсем   маленький,  ­est  был   длиннее   своего   братца.   Эти суффиксы ходили в школу и хотели стать нужными и полезными. Вскоре прилагательные узнали про двух братцев и подумали: «А вдруг они нам   помогут?»   И   они   послали   за   ними   своего   гонца   –   артикль  the. Прилагательные   приняли   суффиксов   хорошо.   Стали   они   вместе   работать. Встанет суффикс ­er в конце прилагательного, и получается новое значение:  bigger – больше, warmer – теплее. А   суффиксу  ­est  досталась   задачка   посложнее   –   делать   прилагательные самыми   большими   или   самыми   маленькими,   самыми   теплыми   или   самыми холодными. Суффикс  ­est  испугался: «А вдруг не получится?», и артикль  the решил,   что   всегда   будет   ему   помогать.   Артикль  the  становится   перед прилагательным, а суффикс  ­est  – после. Тогда прилагательное рассказывает о предмете, что он самый­самый.  The biggest – самый большой, the warmest – самый теплый. Вот   так   прилагательные   подружились   с   двумя   суффиксами.   Суффикс  ­er сравнивает признаки предметов и образует сравнительную степень. А суффикс ­est  рассказывает,   что   этот   предмет   самый­самый   и   образует   превосходную степень. Pupils work with the table on p. 38. T e a c h e r . Let’s have some exercises. Can you compare animals? I’m sure you can. Make your own sentences to prove it.  A fox A tiger An elephant A parrot A monkey   A giraffe bigger    smaller smarter stronger taller faster    than a rabbit a fox a tiger a dog a cat a lion T e a c h e r . And here’s another task. There are three boys: Pete, Alex and Tom. Alex is cleverer than Pete. Who is the cleverest? T e a c h e r : Answer the riddles. It is the largest country. It is the coldest season. It is the warmest season.  It is the shortest month. It is the hottest month. 3. Spelling rules. T e a c h e r .   Read   the   grammarchant   “E–R,   I–E–R”   and   the   table.   Pay   your It is the tallest animal. It is the fastest animal. It is the biggest animal. It is the slowest animal. It is the kindest animal. attention to the endings of the comparatives. E–R, I–E–R Add e–r, cold / colder. Add e–r, old / older. Add e–r, sweet / sweeter. Add e–r, neat / neater. I–e–r, pretty / prettier. I–e–r, busy / busier. I–e–r, funny / funnier. I–e–r, sunny / sunnier. (By Carolyn Graham)  1) sunny – sunnier      dirty – dirtier The table  2) hot – hotter      big – bigger  3) nice – nicer      wide – wider T e a c h e r . Write these adjectives and their comparative forms in the correct box. dry, late, bright, large, happy, simple, clean, short, wet, fat E x a m p l e :  1) neat – neater      clean – cleaner  3) hot – hotter      fat – fatter  2) sunny – sunnier      happy – happier   4) nice – nicer      late – later T e a c h e r .   Read   the   Grammarchant   “E–S–T”   and   pay   your   attention   to   the E–S–T endings of the superlatives.  E–s–t, e–s–t. He’s the fastest skier in history. E–s–t, e–s–t. She’s the strongest swimmer in the family. E–s–t, e–s–t. He’s the nicest baby in the nursery. E–s–t, e–s–t. He’s the silliest student in the library. (By Carolyn Graham) VI. Reading (ex. 17, 18, p. 38). T e a c h e r . Read the story “The Sun and the Wind”. Answer the question: “Which is stronger?”  E x a m p l e : Pupils read the text and check their answer to the question given before the text. P1. The sun is the strongest in the country and in the city.  Pupils read the text aloud, play different roles and act it out. VII. Speaking (ex. 20, p. 40). T e a c h e r . Look at this table on p. 40 and use it in the exercise.  E x a m p l e : P1. The sun is stronger than the wind.  P2. The rabbit is bigger than the mouse.  P3. The rabbit is cleaner than the bear. VIII. Writing (ex. 6, p. 22 (WB)). T e a c h e r . Fill in the gaps in the table.  K e y : stronger; (the) cleanest; hotter, (the) hottest; funny, (the) funniest; bigger, (the) biggest; small, (the) smallest; happy, happier; high, higher; longer, (the) longest. IX. The conclusion of the lesson. Homework: ex. 3, p. 48.

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова

Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.05.2018