Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
15.05.2018
Данный поурочный план в 4 классе УМК Биболетова по английскому языку предназначен для тренировки произносительных навыков; повторения и активизации лексического материала по темам «Город» и «Погода»; введение нового грамматического материала (степени сравнения имен прилагательных-односложных, двусложных) Знакомит детей с правилами правописания и чтения данных прилагательных.
WHAT IS THE WEATHER LIKE IN LONDON.docx
WHAT IS THE WEATHER LIKE IN LONDON?
Ц е л и : тренировка произносительных навыков; повторение и активизация
лексического материала по темам «Город» и «Погода»; введение нового
грамматического материала (степени сравнения имен прилагательных); развитие
умений и навыков устной речи (диалогической), письма, чтения и аудирования.
S t a g e s
II. Warmingup.
Pupils answer the following questions.
1) What is the weather like in London?
2) What is the weather like in Sochi?
III. Phonetic activities (ex. 14, p. 37).
Pupils listen to the dialogue, read it and act out.
T e a c h e r . Read the names of different cities.
The words are given in transcription.
St Petersburg
Rome
Berlin
Omsk
London
IV. Lexical activities.
T e a c h e r . Translate the phrases, please.
Krasnodar
Paris
Moscow
K e y :
(It’s cold.)
(It’s cloudy.)
(It’s windy.)
(It’s hot.)
1) холодно
2) облачно
3) ветрено
4) жарко
Ex. 15, p. 38.
T e a c h e r . Tiny asks about the weather in different cities. Work in pairs and
5) снежно
6) солнечно
7) дождливо
8) тепло
K e y :
(It’s snowy.)
(It’s sunny.)
(It’s rainy.)
(It’s warm.)
answer his questions.
E x a m p l e :
1) P1 (Tiny). What is the weather like in London?
P2. It’s cloudy and rainy.
P1 (Tiny). What a pity!
2) P1 (Tiny). What is the weather like in Paris?
P2. It’s sunny and warm!
P1 (Tiny). Fantastic!
V. Grammar activities.
1. Ex. 16, p. 38.
T e a c h e r . Read the dialog and pay attantion to adjectives.
2. Degrees of comparison.
T e a c h e r . I have a special fairy tale for you. Давнымдавно жили на свете
английские прилагательные nice, big, long, warm, cold, tall и другие. Собрались
однажды они вместе и стали жаловаться, что пока не всё они научились делать.
«Мы только называем признаки предметов, а нам хочется чуда! Мы хотим сравнивать предметы, какой больше или меньше, какой самый большой или
самый маленький».
А в другом грамматическом городе жили два братца суффикса er и est.
Суффикс er был совсем маленький, est был длиннее своего братца. Эти
суффиксы ходили в школу и хотели стать нужными и полезными.
Вскоре прилагательные узнали про двух братцев и подумали: «А вдруг они
нам помогут?» И они послали за ними своего гонца – артикль the.
Прилагательные приняли суффиксов хорошо. Стали они вместе работать.
Встанет суффикс er в конце прилагательного, и получается новое значение:
bigger – больше, warmer – теплее.
А суффиксу est досталась задачка посложнее – делать прилагательные
самыми большими или самыми маленькими, самыми теплыми или самыми
холодными. Суффикс est испугался: «А вдруг не получится?», и артикль the
решил, что всегда будет ему помогать. Артикль the становится перед
прилагательным, а суффикс est – после. Тогда прилагательное рассказывает о
предмете, что он самыйсамый. The biggest – самый большой, the warmest –
самый теплый.
Вот так прилагательные подружились с двумя суффиксами. Суффикс er
сравнивает признаки предметов и образует сравнительную степень. А суффикс
est рассказывает, что этот предмет самыйсамый и образует превосходную
степень.
Pupils work with the table on p. 38.
T e a c h e r . Let’s have some exercises. Can you compare animals? I’m sure you
can. Make your own sentences to prove it.
A fox
A tiger
An elephant
A parrot
A monkey
A giraffe
bigger
smaller
smarter
stronger
taller
faster
than
a rabbit
a fox
a tiger
a dog
a cat
a lion
T e a c h e r . And here’s another task. There are three boys: Pete, Alex and Tom.
Alex is cleverer than Pete. Who is the cleverest?
T e a c h e r : Answer the riddles.
It is the largest country.
It is the coldest season.
It is the warmest season.
It is the shortest month.
It is the hottest month.
3. Spelling rules.
T e a c h e r . Read the grammarchant “E–R, I–E–R” and the table. Pay your
It is the tallest animal.
It is the fastest animal.
It is the biggest animal.
It is the slowest animal.
It is the kindest animal.
attention to the endings of the comparatives.
E–R, I–E–R Add e–r, cold / colder.
Add e–r, old / older.
Add e–r, sweet / sweeter.
Add e–r, neat / neater.
I–e–r, pretty / prettier.
I–e–r, busy / busier.
I–e–r, funny / funnier.
I–e–r, sunny / sunnier.
(By Carolyn Graham)
1) sunny – sunnier
dirty – dirtier
The table
2) hot – hotter
big – bigger
3) nice – nicer
wide – wider
T e a c h e r . Write these adjectives and their comparative forms in the correct box.
dry, late, bright, large, happy, simple, clean, short, wet, fat
E x a m p l e :
1) neat – neater
clean – cleaner
3) hot – hotter
fat – fatter
2) sunny – sunnier
happy – happier
4) nice – nicer
late – later
T e a c h e r . Read the Grammarchant “E–S–T” and pay your attention to the
E–S–T
endings of the superlatives.
E–s–t, e–s–t.
He’s the fastest skier in history.
E–s–t, e–s–t.
She’s the strongest swimmer in the family.
E–s–t, e–s–t.
He’s the nicest baby in the nursery.
E–s–t, e–s–t.
He’s the silliest student in the library.
(By Carolyn Graham)
VI. Reading (ex. 17, 18, p. 38).
T e a c h e r . Read the story “The Sun and the Wind”. Answer the question: “Which
is stronger?”
E x a m p l e :
Pupils read the text and check their answer to the question given before the text.
P1. The sun is the strongest in the country and in the city.
Pupils read the text aloud, play different roles and act it out.
VII. Speaking (ex. 20, p. 40).
T e a c h e r . Look at this table on p. 40 and use it in the exercise.
E x a m p l e :
P1. The sun is stronger than the wind.
P2. The rabbit is bigger than the mouse.
P3. The rabbit is cleaner than the bear. VIII. Writing (ex. 6, p. 22 (WB)).
T e a c h e r . Fill in the gaps in the table.
K e y : stronger; (the) cleanest; hotter, (the) hottest; funny, (the) funniest; bigger,
(the) biggest; small, (the) smallest; happy, happier; high, higher; longer, (the) longest.
IX. The conclusion of the lesson.
Homework: ex. 3, p. 48.
Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Конспект урока ПОГОДА в Лондоне 4 класс Биболетова
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.