Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс
Оценка 5

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Оценка 5
Разработки уроков
docx
математика
10 кл
24.06.2018
Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс
Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс.Конспект урока по английскому языку в 10 классе «Рукотворные и естественные чудеса» (Описываем достопримечательность) УМК Биболетовой М. З. Цель урока: Формирование навыков письменной речи. Деятелъностная: Тренировать в чтении и устной речи. Содержательная: Научить писать статью на заданную тему. Задачи урока: Образовательные: • тренировка произносительных навыков; • развитие речевых умений. Воспитательные: • воспитание положительного отношения к изучению иностранного языка; • воспитание интереса к учению и формирование познавательной активности; • формирование потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности. Развивающая: • развитие внимания, памяти. Планируемые результаты: Предметные: • расширение объема знаний по теме; • умение написать статью.
конспект.docx
Конспект урока по английскому языку в 10 классе «Рукотворные и естественные чудеса» (Описываем достопримечательность) УМК Биболетовой М. З. Цель урока: Формирование навыков письменной речи. Деятелъностная: Тренировать в чтении и устной речи. Содержательная: Научить писать статью на заданную тему. Задачи урока:  Образовательные:  1  тренировка произносительных навыков;  развитие речевых умений. Воспитательные:   воспитание положительного отношения к изучению иностранного   воспитание интереса к учению и формирование познавательной  языка; активности;  формирование потребности в практическом использовании языка в  различных сферах деятельности. Развивающая:   развитие внимания, памяти. Планируемые результаты: Предметные:  расширение объема знаний по теме;  умение написать статью. Личностные:   проявление интереса к изучению английского языка;  формирование уважения учащегося к культуре изучаемого языка. Метапредметные: Познавательные  осуществлять подбор аргументов для решения учебных задач.  уметь оценивать результаты своей деятельности, анализировать  собственную работу, планировать свое действие в соответствии с  поставленной задачей.  (Регулятивные УУД);  уметь с  достаточной полнотой выражать свои мысли   уметь систематизировать материал, сравнивать и рассуждать.   (Коммуникативные УУД); (Познавательные УУД). Коммуникативные  умение осуществлять деятельность с учётом конкретных учебных задач. Регулятивные  умение выполнять действие в соответствии с заданием;  умение выполнять самооценку. Оборудование: Компьютер, экран, раздаточный материал. Ход урока. 2 I. Организационный момент. Т:Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Today we shall  speak about some world man – made wonders. We shall also write  of the most famous sightseeings. Write down the topic of the lesson.  read,  about one     (2слайд) the   What is it   II. Фонетическая зарядка. Т:Look at the screen. Say the words after me. Read the words in pairs.   (3 слайд) Which words are geographical names? (Key: The Panama Canal; the English Channel; the Isthmus of Panama; Asian Pacific Coast.) III. Речевая зарядка. Т: Which is the tallest building in your country? Where is it located?  made of? (Students’ answers)           IV. Развитие навыков чтения и устной речи. (4 – 8 слайды) A.           Т: Read the article about the tallest buildings in the world, and answer the questions: 1). Which building was opened before it was completed? (The Sears  Tower) 2). Which buildings are located in Manhattan? (The Chrysler Building,  The   The   State  Empire State Building) 3). Which building was designed by Fazlur Khan? (The Sears Tower) 4). Which building was the easiest to build? (The Eiffel Tower) 5). Which buildings were opened in the 1930’s? (The Chrysler Building,  Empire State Building) 6). Which building has a concert hall? (The Petronas Twin Towers) 7). Which buildings have over 100 floors? (The Sears Tower, The Empire Building) B. 3 (9 слайд) T: Read the article and match the paragraphs A­D to the headings 1­4.           T:  Which of the following recommendations are positive?  Which are             negative?  (10 слайд) another appropriate one (Key: 1 – positive, 2 – negative, 3 ­ positive, 4 ­ positive, 5 – negative) T:  Now replace the recommendation in the article with from the list above. (Key: 1, 3 or 4) Физкультминутка. V. Обучение написанию письма. T: Read the advertisement for the Grand Canyon. (11 слайд) T: Use the information to write appropriate supporting sentences for the sentences 1 to 4. (12 слайд)     (Key: 1 - It is located in Arizona and is made of red rock. 2 ­ The walls formed by water cutting through the rocks 250 million years ago.  The rocks bottom are 2 billion years old. 3 ­ You can go on hiking trips, go camping see beautiful animals. 4 ­You won't forget your trip there.) T: What phrases would you use to recommend it?    (Key: Wonderful place to visit — worth a visit — truly unique experience.) T:  Now look at the screen. You see the writing tip. Read it. (13 слайд) T:  Now read the plan of the article, then write it down. (14 слайд) V. Итоги. Домашняя работа. (15 слайд) T: Write an article (120­150 words) about the Grand Canyon. Use your answers, the writing tip and the plan. You can use the article about  topic  were  at  or  Niagara  Falls as a model.   VI. Рефлексия. (16 слайд)  сегодня я узнал...  было трудно…  я понял, что…  я научился…  я смог…  было интересно узнать, что…  меня удивило… Приложение 4 A__ Niagara Falls in New York State, USA, and Ontario Province, Canada, are  one of the natural wonders of the world. They are two separate waterfalls that  come from the Niagara River. Together they produce 750,000 gallons of water per  second.  B__ The Niagara River is 12,000 years old, but the wide, steep slope that the water falls over is much older. It was formed by glaciers in the Ice Age, about 2 million  years ago, by water and ice cutting through the rocks. However, it wasn't until  1615 that the falls were first seen by Europeans.  C__ There is plenty to see and do at Niagara Falls. You can take the "Journey  Behind the Falls" tour or visit the "Cave of the Winds". The views are spectacular.  The falls are surrounded by beautiful parklands too, so you can also go for a walk  or a bike ride in the summer.  D__ Niagara Falls are one of the most famous tourist attractions in America.  Anyone who appreciates the beauty of nature should visit them. (Suggested answer)     The Grand Canyon is one of the most beautiful natural landmarks in the  world. It is located in Arizona, in the USA. It is made of red rock. The canyon is ancient. The walls were formed by water cutting through the rock 250 million years ago. The rocks at the bottom of the canyon are 2 billion years old. The first time Europeans saw the canyon was in 1 540. You’ll never be bored there. There are lots of activities to do, like hiking and camping. You can also go skiing on one of the northern sections of the canyon. There are lots of animals and birds to see. It’s a wonderful place to visit. I hope to go there again one day. Использованные материалы: (16 слайд)     I. Интернет ресурсы:  1.http://www.colors.life/upload/blogs/bb/0f/bb0fd44dabb4287be1f6ab68613d3324 _RSZ_690.jpeg  – изображение Эйфелевой башни    .  com   ://   buylovely 2.http   /  funzug   изображение The Chrysler Building  /  files    /  imgs/arch/highest_buildings_sky_06.jpg –  3.http://all­new­york.ru/wp­content/uploads/2011/11/Empire­State­Building.jpg –  5 изображение the Empire State Building 4.http://s51.radikal.ru/i133/0907/02/2e95d534b97f.jpg – изображение The  Sears Tower 5.http://alicja.qipru.users.photofile.ru/photo/alicja.qipru/151087497/xlarge/170424 794.jpg – изображение The Petronas Twin Towers  ://   a  1209.  hizliresim    .  com   /11/    b  /  cuzuj  .  jpg – изображение Ниагарского    6. http    водопада 7.http://40.media.tumblr.com/336cfda415c9cae28e593e4d5d2b403e/tumblr_nfr55f JkaZ1rwtzqno1_500.png  – изображение Гранд каньона 8. http://img7.arrivo.ru/cfcd/5c/1490/1/usa­unesco­flickr.com­ benontherun.com.jpg ­ изображение Гранд каньона  ://   www     /  viajes 9. http    De  изображение Trans­Siberian Railway  .  tuaregviatges    _  Baikal  .  es   /  asia     _  en   _  el   _  Ferrocarril  _  al   _  Lago  _  Moscu        _5224­  _  a  _  rusia  /  fotografia      _  TraNsiberiano­12.jpg –   /  viajar    _  a  _  rusia 10. http://www.krasfun.ru/images/2011/10/9af2b_0_6fa1e_b25a4db4_XXL.jpg ­  изображение Hoover Dam  ://   www   .29   feb   .  ru   /  picture  /  panama    ­  kanal  ­1.      jpg – изображение Панамского    11. http  канала    ://   esoteric  /  images    4  u  .  com  12. http  изображение Stonehenge  /7_   nauka    _  kak   _  metod  /  stounhendj    .  JPG –    13. http://kolyan.net/uploads/posts/2013­04/thumbs/1365324151_best­full­hd­ wallpapers­vol.­86­30.jpg ­ изображение Гранд каньона    ://   australianism   14. http  Оперного театра в  Сиднее  .  ru   /  u  /  rkj  /  sydney    _  opera  _(8)_800_600.    jpg изображение    15. http://img1.liveinternet.ru/images/attach/b/3/26/913/26913579_pic144.jpg  изображение моста – радуги в штате Юта, США II. Virginia Evans, Neil O’Sullivan. Click On 2. Workbook. ­ Newbury: Express Publishing, 2001. III. Virginia Evans, Neil O’Sullivan. Click On 2. Teacher’s Book.  ­  Newbury: 6 Express Publishing, 2001. 7

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс

Конспект урока "Рукотворные и естественные чудеса" 10 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.06.2018