Конспект урока с использованием Дальтон технологии
Оценка 4.6

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
31.03.2017
Конспект урока с использованием Дальтон технологии
Урок был построен на основе «Дальтон технологии» с элементами проблемного обучения и метода проектов, которые направлены на мотивацию индивидуального развития ученика и развитие его социального опыта за счет овладения навыками сотрудничества. Дальтон-план – это сочетание кабинетного обучения с образовательным процессом, основанным на трех принципах: свобода, самостоятельность, сотрудничество. Свобода – это право выбора ученика; Самостоятельность - ученик сам выбирает какими источниками он может пользоваться; Сотрудничество – в обучении ученик может воспользоваться помощью учителя, учащихся (работа в паре, группе).
Конспект урока.docx
Конспект урока Учитель: Ащеулова Юлия Николаевна 9 Класс  Тема урока:  Семья. Взаимоотношения в семье. Средства, обеспечивающие учебный процесс на уроке: ТСО, учебная компьютерная  программа, наглядность (карточки со словами, картинки), раздаточный материал. 1. Организационный момент Деятельность учителя Hello, guys! Nice to meet you.  Take your seats. How are you today? Деятельность  учащихся Hello, teacher! 1p – fine 2p – not bad 3p – so­so… Примечание Today we are going to talk about  one of the most important thing.  Let me start with the small poem: Mother, father,           Sister, brother Hand  in hand With one another. What do you think about the  theme of our lesson? You  are absolutely right! Today  we’ll talk about American  Families and their relationships. 2. Работа со словами I’d like you to start with  vocabulary work.  (the poem on the blackboard –  Picture 1 ) 1 p­ family, 2 p – relatives, 3p  ­ relationships, 4p ­ ……. Pupils are suggested working with  the interactive English program  “  American Mosaic – American  Families” ( диск ­ vocabulary )    pupils repeat the words from the slide.   The program corrects the pupils’  answers.  Firstly, we should read these  words all together Now I ask you to match the  English words with their Russian  ones.  1.Traditional family 2. adoption 3. marriage 4. divorce 5. former marriage 6. foster family 7. current marriage 8. to drop 9. step family 10. to get married 1p ­Traditional  family – традиционная  семья 2p – adoption ­  усыновление 3p ­  marriage ­  брак 4p ­  divorce ­  развод 5p­  former  marriage –  предыдущий брак 6p ­  foster family –  приемная семья 7p ­  current  marriage –  действующий брак 8p ­  to drop –  падать,  уменьшаться 9p ­  step family –  семья с детьми от  предыдущего брака 10p  ­ to get married ­ пожениться Thank you, guys! You’ve done  this task perfectly. Continue our vocabulary work in  Children  get check lists. check lists. There are the check  lists on you desks.  Task 1. Let’s begin with the Russian  translation of the definitions. Your task is to match the English  words with their definitions.    You can do the task as you like:  by yourselves, in pairs, in small  groups of 3 – 4pupils.   1p……10p 1­a 2­k 3­b 4­c 5­h 6­j 7­i 8­e 9­g 10f Good of you! 3. Аудирование  и работа с тестом It’s time to listen to the text about American Families and to answer  the questions. Write your answers in the check lists ­ Task 2.            Part 1 ­What kind of families prevails  among Americans? ­What has been recently found  out? ­Are there many different kinds  of families today in America? ­Are there many unmarried  women who have babies in the  USA?        Part 2 Look at the slide of the program  and mark the statements in your  lists True or False. 1p – traditional 2p – the marriage  rate is dropping. 3p – yes, there are. 4p – yes, there are. 1 – T 2 ­ F 3 ­ F 4 ­ T The corrections are not available in  the check lists.      ( см.приложение 1)   Pupils read the definitions and  translate  The program corrects the pupils’  answers. Pupils are suggested listening the 1st  part of the text with the interactive  English program  “ American  Mosaic – American Families”  ( см.приложение 1­  listening  part1) As if the pupils finish the work in  the lists, we’ll check the answers.  4. Опрос учащихся по заданному на дом материалу. Each of you have the family and I am not mistaken if I say that  relationships in families are  different.  Am I right? 1 part – phrases: In each family there are two  sides: a side of children and a side of parents. Your homework was  to divide the phrases into these  1p – yes 2p – absolutely… A side of parents: 1p – to study well;  not to go to discos;  to obey; Two pupils come to the blackboard.  Pupils from the class tell them the  phrases and they write them down.  After 3 – 4 phrases, another pair of pupils are invited to the blackboard.  And so on… (picture 2) Pupils read their home sentences. two sides. So you are welcome.  What wonderful pupils! Thank you for your work. 2 part – grammar “Complex Object” Well, guys! Please, read your  home sentences. How smart you are!!! Everybody knows that there are  some misunderstandings between children and parents.  What do you think they should do not to burn bridges? You absolutely right!  2p – to respect their  views; To go to  universities; 3p­ to grow up to be independent; To do sports…. A side of children: 1p – to trust; Not to control and  nag; Not to punish; 2p – to like friends; To give money; To understand; 3p—to pay  attention; Not to treat like a  child; 1p – my parents  want me to study  well. 2p – I expect my  parents to give me  pocket money. 3p­ I’d like my  parents not to treat  me like a child. Pupils………. 1p – to talk to each  other 2p – to find the  reason of  misunderstanding 3p – to trust and  respect each other Pupils…… 5. Активизация письменной речи So, children! You’ve done a very  good job today. And the last task  for today: take your check lists  and using the blackboards or your home exercises, write a paragraph about the relationships with your  parents. Pupils write. 6. Завершающий  этап урока I’m so grateful to you for this  lesson. Especially I’d like to  admit…….. We’ll discuss your check lists and your work next lesson. Good bye, guys. See you on..... Picture 3 Good bye, teacher. PICTURE 1 PICTURE2 PICTURE 3 Приложение 1                                                                                                                          Your surname________________                                                                      Check list Task1 The word A traditional family 1 2 Adoption 3 Marriage 4 Divorce Former marriage 5 A foster family 6 7 Current marriage To drop A stepfamily 8 9 10 To get married Task 2 The definition A A family, consisting of a married couple and their own children B Legal union of a man and a woman C Lawful end of a marriage D A great number of something E F G A family, consisting of a married man and a woman and at least one  To decrease in number To start a legal union of a man and a woman child from the previous marriage H A previous marriage I J A marriage which is still in effect A kind of family in which the child who doesn’t have parents is  placed until he can be adopted K The legal process by which a child becomes a part of a family 1. Answer the questions                         2. True or False 1.                                                              1. 2.                                                              2. 3.                                                              3. 4.                                                              4. Task 3 Answer the questions and write your opinion. 1. Do you think that family is the most important thing in your life? 2. What are your relationships with your parents? 3. Describe what you and your parents want/ expect/ would like/ make/ let…(use Complex Object) _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________                                                                                                               Your mark______________

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии

Конспект урока с использованием Дальтон технологии
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2017