Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"
Оценка 4.7

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
10.11.2017
Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"
Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Ecological problems" способствует формированию целостного представления в мире, об общих проблемах, стоящих перед человечеством в 21 веке; помогает систематизировать и обобщить имеющиеся у учащихся знания по данной теме,развивает навыки устной монологической и диалогической речи; совершенствует навыки аудирования и умения воспринимать иностранную речь на слух.
конспект вн мероприятия Эколог проблемы.docx
Сценарий внеклассного мероприятия “Ecological problems.”   способствовать формированию целостного представления Цели мероприятия:   в   мире,   об   общих     проблемах,   стоящих   перед   человечеством   в   21   веке; систематизировать   и   обобщить   имеющиеся   у   учащихся   знания   по   данной теме. Задачи мероприятия: Учебные:   формирование лексико­ грамматических навыков; развитие навыков   устной  монологической  и  диалогической  речи; совершенствование навыков аудирования и умения воспринимать иностранную речь на слух.   развивать способности к сравнению, умозаключению; развивать Развивающие:   оперативную   память;   развивать   способности   к   распределению   внимания, коммуникабельности, умению выражать своё отношение к теме. Воспитательные: формирование уважительного и ответственного отношения к природе,   воспитание   бережливости   и   сознание   роли   человека   во взаимодействии   с   природой,   формирование   способности   осознавать экологические проблемы и желание помочь природе; повышение мотивации учащихся к изучению английского языка. Тип мероприятия: закрепление знаний по теме. Оснащение мероприятия: видеопроектор, видео/ аудио записи (видеоклип с песней Майкла Джексона “The Earth Song”),  плакаты с афоризмами: 1. “Man is nature’s sole mistake!” (W. S. Gilbert) 2.  “Better to give than to take.” 3. “Be kind to nature!” 4. “Save our natural resources.” 5. “Say to pollution “NO!” 6. “Don’t kill the world!” 7. Don’t let the Earth down!” 8. Do not destroy the ground!” 9. Don’t let the Earth die!” 10. 11. 12. “Help the Earth to survive!” “Dumping rubbish prohibited.” “The Earth is in danger.” Ход мероприятия. Сцена 1 (мероприятие начинается с показа видеоклипа Майкла Джексона “Earth Song”) Сцена 2 (на сцену выходят 2 учащихся­ ведущих) Ведущий   1: Nowadays a lot of people speak and think about the greatest problems   of the world. These are Problems of Ecology. From the video­ clip by Michael Jackson you have seen that our planet is in danger. ”What have we done? We’ve killed the flowering fields, we’ve turned kingdoms into dust.   2: Animals are dying from hunting. Children are dying from wars. The Ведущий   Earth is crying. We don’t know what to do. Ведущий   1: Our planet is very large. Let’s take our Russian land. Imagine yourself   in a place flying over its territory. You will see wonderful sights: blue lines of the rivers, blue mirrors of the lakes and seas, green  meadows, plains and forests, and mountains.   2: You will enjoy every minute of your flight. Many Russian poets  Ведущий   Pushkin, Nekrasov,Bynin, wrote about this wonderful land  a lot. About Russian land. Сцена    3.    (на сцену выходят         русски)     3 учащихся         и читают стихи данных поэтов по­ Учащийся 1.                                                   …Волшебный край! очей отрада! Всё живо там: холмы, леса, Янтарь и яхонт винограда, Долин приютная краса, И струй и тополей прохлада… Всё чувство путника манит, Когда, в час утра безмятежный, В горах, дорогою прибрежной Привычный конь его бежит, И зеленеющая влага Пред ним и блещет и шумит Вокруг утесов Аю­дага…(А.Пушкин) Учащийся 2. Прекрасно небо голубое, Везде прохлада и покой, И щедро солнце золотое Питает землю теплотой Необходимой, благодатной; От неприступной вышины Струится воздух ароматный На царство света и весны. Широко, с гордостью кичливой, Покинув прежние брега, Через засеянные нивы Течет прозрачная река, И всё цветет, и всё прекрасно! (Некрасов) Учащийся 3.    Есть на полях моей родины скромные Сестры и братья заморских цветов: Их возрастила весна благовонная В зелени майской лесов и лугов. Видят они не теплицы зеркальные, А небосклона простор голубой, Видят они не огни, а таинственный Вечных созвездий узор золотой. (И. Бунин) Сцена 4. (на сцену выходят ведущие) Ведущий   1.   And   what   about   English   lands?.  We  can’t  miss  them  :  England,   Scotland, Wales, Ireland. The world­ famous Scottish poet Robert Burns loved Scotland, his Motherland, and Scottish people and wrote  a lot of poems and songs about them. Ведущий   describes nature of his Motherland.   2:In the well­ known poem “My Heart’s in the Highlands” Robert Burns Сцена 5. (на сцену выходит учащийся и читает стих­ ие Роберта Бёрнза “My heart’s in the highlands.”) My heart’s in the Highlands                            Robert Burns My heart’s in the Highlands, my heart is not here; My heart’s in the Highlands a­ chasing the deer A­chasing the wild deer and following the roe; My heart’s in the Highlands wherever I go. Farewell to the Highlands, farewell to the North, The birthplace of valour, the country of worth; Wherever I wander, wherever I rove; The hills of the Highlands forever I love. Farewell to the mountains high covered with snow; Farewell to the straths and green valleys below; Farewell to the forests and wild­ hanging woods; Farewell to the torrents and loud pouring floods. My heart’s in the Highlands, my heart is not here; My heart’s in the Highlands a­ chasing the deer A­chasing the wild deer and following the roe; My heart’s in the Highlands wherever I go.   Сцена 6. (на сцену выходят ведущие)   1.Our world is so beautiful that we can talk about it a lot and a lot. But Ведущий   let us not forget about the real ecological problems. Ведущий     2.They are:                               ­Air pollution  ­Endangered species    ­Water pollution    ­Acid rains    ­Global warming    ­Dangerous radiation   1: We can say that our planet is ill, very ill. How does it fill? Let’s ask Ведущий   her. Сцена 7 (выходит учащаяся “Mrs Planet Earth”, ведущие остаются на месте) Mrs planet Earth:   Hello, dear pupils! I’m the planet Earth. As you see I’m in   danger. My waters have become so dirty. My sky has become so grey. People can’t breath fresh air any more. Mrs Water, Mr Air , come here, please. Mrs Water:   water is very important for life on the Earth. It is in oceans, seas, rivers   and lakes. In many rivers and lakes water is very dirty. Sometimes people cannot swim even in the sea because the sea and the seaside are not clean. In many places water is not drinkable. Even fish die in such water. For example Lake Baikal is the deepest freshwater lake on the Earth. It is 1741 meters deep. The lake is very beautiful but now it is in great danger, because of the factories which are near it. At some places the water in the lake is so dirty that it can kill animals and plants in the Baikal and near it. Let us find engaged animals of the Baikal region among these letters. d k s t e d o u y i p f w w n r g e b a a j o l a q l z y r g f u s j i g s l i p e f w h k v x sturgeon eagle irbis wolf seal Сибирский осетр орлан­белохвост Снежный барс или ирбис Красный волк Нерпа  Mr Air:   More and more factories, cars and trucks have made the air poisonous. The   climate on our planet has changed. Nowadays the temperature is rising. You do not have real Russian winters any more. People cut down trees to build farms, homes. Many animals and plants lose their homes. This is bad for the Earth’s air too. Modern plants and factories send a lot of smoke into air. It is too dangerous to breath such toxic air. Who can Help us?    1: Oh? Don’t worry. I know such science that is called ECOLOGY. Ведущий   Let’s invite it!     учащийся     “Mr Ecology”) Сцена   7. (  выходит       Mr Ecology:   You can ask me what is ECOLOGY? It is a science. It studies how   plants, animals and other living things live in relation to each other and to their environment. People who work in ecology have studied all the living things in their natural   environment.  They  collect  information  about  their   population,  number, diet, form, size and behavior. I’m the most important science nowadays. And I can teach you how to survive in the modern world. Now I want to invite my friends, ecological organizations, they are from Russia: pupils from school 63. They want to save you.       с   названием   команды   “Save   our Сцена8.   (на   сцену   выходят   5   учащихся     planet”) There is so much pollution Poisoning the air There is so much litter We can see it everywhere Wildlife is disappearing While everyone stands by The world we love is dying And we are the reason WHY? WHY are we killing our world? WHY aren’t we doing our share? WE can save our planet? WE can help it survive, All it needs is a little care. If we all work together Something can be done We need a clean up campaign Which involves everyone. WE can slow down GLOBAL WARMING, WE can stop the ACID RAIN, WE can heal our PLANET, WE can help it live AGAIN. Сцена 9. (На сцену выходят учащиеся         с названием команды “Green & Clean”) We want to see blue seas, We want to see green trees, We are defenders of our lands. We want to breath clean air, We want to show we care, We know the future is in our hands. We want to see birds fly, Up into a clean sky, We are defenders of our lands, We want to see flowers grow, To pollution we say “NO!” We know the future is in our hands.   There  are  other   many  international   ecological organizations  which Сцена 10. (на сцену выходят ведущие) Ведущий    1:     protect wildlife on the planet. (на экране появляются слайды с названиями экологических организаций). Сцена11   (на   сцену   выходят   все   вышеупомянутые   группы   для   исполнения песни Майкла Джексона “The Earth Song”)   Our evening is going to an end  and we hope that all the information Ведущий   2 :     from this evening will be useful for you. And you will be much kinder to nature. Please : Don’t kill the world! Don’t let the Earth down! Do not destroy the ground! Don’t let the Earth die! Help Earth to survive! Don’t kill the world!

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку "Ecological problems"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.11.2017