Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"
Оценка 4.6

Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
13.10.2017
Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"
7.2. Communication and technology Term 1 Unit 2 Theme of the lesson: Social Networking Profile
English Grade 7.2 Communication and technology short-term plan 2 lesson .docx
7.2. Communication and technology  Term 1   Unit 2 Date: _________   2017  Grade: Grade 7 _ Theme of the lesson: Social Networking Profile Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to School: 14 Koksheatu Teacher’s name: Vlassenko H. Number present:  absent: 7.R1 understand the main points in texts on a limited range of unfamiliar general and curricular  topics 7.R2 understand specific information  and detail in texts on a range of familiar general and  curricular topics 7.S3 give an opinion at discourse level on a growing range of general and curricular topics 7.S5 keep interaction with peers to negotiate, agree and organise priorities and plans for  completing classroom tasks 7.W1 plan, write  with some support on a range of general and curricular topics Lesson objectives Language objectives Value links Cross curricular links Previous learning ICT skills Intercultural awareness Kazakh culture Pastoral Care Health and Safety Plan All learners will be able to:  ­ identify specific topic vocabulary studied in class with  some support; ­ find the words dedicated in specific topic with support. Most learners will be able to:  ­ ask and answer interview questions without support; ­ identify specific topic vocabulary studied in class without  any support; ­ find the words dedicated in specific topic with some support. Some learners will be able to:  ­ help others ask and answer interview questions; ­ identify specific topic vocabulary not studied in class;  ­ find the words dedicated in specific topic without any support. Use grammar structures can/could/ to be able to Respect, cooperation, functional literacy Social, personal Education, ICT Students have studied ‘hobby’ topic, can talk and write about their likes and dislikes Acquisition of ICT specific vocabulary Preferences in using different types of technology by teenagers  in Kazakhstan and western  countries Investigation of using new technologies in Kazakhstan Assure you met all learners’ needs Make sure power cords are not a tripping hazard. Everyday classroom precautions Planned timings 10 min          15 min       10 min Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources 1.Leading­in stage  Teacher asks students to remind about the topic, which they learnt on  previous lessons. 2. Teacher tells the students the objectives of the lesson Demonstrate the ability to use correct determiners including neither, either in the context. 3. Warming up  Brainstorm  Social Networking. Learners need to remember all social networking what  they know. And they need to say advantages and disadvantages of social  networking. 4. Learning activity After watching the video, they say the main theme of the lesson (Social  Networking­Media profile). They create their own social profile (twitter,  youtube, insta and etc.)  Learners read the text on 22 page ex 2 and 3. They talk about the main  theme.  They read the text “Smarter than the average house”. But first they  write down new words in their vocabulary. Check these words p 22 What do they think about this information? Do they think that in the future  the smart house is real? two posters https://www.youtube.com/watc h?v=SIIxb4jwS8g Books  After  that learners do formative assessment for revision previous theme.  Worksheets. FA Computer technology 5 min Reflection: What difficulties did you face while discussing? Home work. Ex 3 p 22 (c) Assessment – how are you planning  to check learners’ learning? Health and safety check ICT links The pre­assessment will give teachers  an indication of individual student  levels Additional information Differentiation – how do you plan to  give more support? How do you plan  to challenge the more able learners?  Аllow less confident learners to give  different levels of response  (differentiation by outcome); or let some  learners ask and answer a fewer number  of questions (differentiation by task).   Monitor and take notes for future  Teachers offer moral support to students  having difficulty with the pre­assessment, however, modifications cannot be made  as it is a diagnostic tool Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all  learners achieve the LO?  If not, why? Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next  lesson? Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about  your lesson.   Teachers will keep a close eye on safe  student activity For ICT only the audio file will be used

Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"

Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"

Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"

Краткосрочный план по английскому языку на тему "Social Networking Profile"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.10.2017