Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)
Оценка 4.6

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
2 кл
15.02.2018
Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)
Краткосрочный план урока по английскому языку для 2 класса по теме "Counting and Measuring". Данный конспект урока составлен согласно обновленному содержанию образования РК. Содержит задание на формативное оценивание. Цели урока: L5: identify missing phonemes in incomplete words UE2: use cardinal numbers 1-50 to count UE11: use there is/there are to make short statements and ask questions S4: respond to basic supported questions about people, objects, and classroom routines.
English Grade 2 Unit 2 My school. Counting and Measuring LESSON Plan 2.docx
Lesson plan  Long­term plan unit: Unit 2: My School Date: 08/11 School: Gymnasium #2 Teacher name:  Nesterenko A.P.  Grade: 2  Number present:  absent: Theme of the lesson:  Counting and Measuring 2 Learning objectives(s) Lesson objectives Success criteria L5: identify missing phonemes in incomplete words  UE2: use cardinal numbers 1­50 to count UE11: use there is/there are to make short statements and ask  questions S4: respond to basic supported questions about people, objects, and  classroom routines. L3: understand the main points of short, slow and carefully articulated talk on routine and familiar topics features such as colour and number UE11: use have got+noun to describe and ask about possessions Students will use numbers 1­50 to count objects and people. Students will use there is\ there are Students will use have got +noun to describe and ask about posessions Ss will be able to    make 2 – 3 questions using How many…are there? and answer there is  use numbers 1­50 to count people and things related to school.  make 2­3 sentences using have got +noun to describe and ask about  \there are posessions Groupwork Value links Cross curricular links Lesson is connected with maths: learners listen and  recognise numbers ICT skills The use of whiteboard Counting and Measuring Previous learning Plan Planned timings Planned activities  Resources 1 Beginning 5 mins Teacher will review counting by 10s with video. Fill in the gaps: e…even, t…enty, si…teen, fi…ty, fo..r, hun…red Middle  10 minutes FA. Listen and write the letters. Use letters from the box. th tw f s ty Video 1 Video 2 on the board __elve                __irty–four    __ive       twen____         __ixteen Game “BINGO” worksheets T gives a flashcard with jumbled numbers of a game for every  learner, they should listen to the Teacher very carefully. 10 minutes  Eg.        3 8 10 15 5 2 13 17 6 White board, markers picture School items PPT Teacher will revise ‘there is’ and ‘there are’ by reviewing  hometask from previous lesson. FA. Look at the picture and answer the questions. Ss should continue asking How many…are there? about school  items. Take away clothing flashcards. Have Ss place school  items such as pens, pencils, books, glue, etc in front of them. Ss should continue asking How many…..are there? To each other  around the table. Ex. Student 1 should ask Student 2: How many pencils are  there? Student 2 should answer: There are _____ pencils. Extend by having students answer where items are using  prepositions. Ex. There are 5 pencils on the desk. 10 minutes Reviewing the Song “Prepositions” FA. Teacher divides the class into 2 groups and gives  2  worksheets with colour numbers. Task: Take a set of flashcards. Listen and follow. Put on the desk your green “13” card first. 2. Then put next to it your blue “15”card. video 3 groupwork flashcards 2 Additional information Differentiation – how  do you plan to give  more support? How do you plan to challenge  the more able  learners? Support for weaker  students: working in  pairs, phrases Challenges for more  able students:  Encouraged to do more  writing; assist weaker  students. Differentiation can be  by task, by outcome,  by individual support,  by selection of  teaching materials and resources taking into  account individual  abilities of learners  (Theory of Multiple  Intelligences by  Gardner). Differentiation can be  used at any stage of  the lesson keeping  time management in  mind Pair work, group work Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  Did all learners  achieve the LO?  If not, why? Health and safety check ICT links PPT Health promoting techniques Breaks and physical activities used. Points from Safety rules used at this lesson. Assessment – how are you planning to check learners’  learning? Checking the task Feedback on the  work Use this section to record the  methods you will  use to assess what students have  learned during the  lesson Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   3 Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to timings?  What changes did I  make from my plan  and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will  inform my next lesson? 4

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)

Краткосрочный план урока по английскому языку "Counting and Measuring" (2 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.02.2018