КСП по английскому языку на тему "This is my job" (2 класс) Т.Д. Кузнецова Алматы "Атамұра" 2014

  • Разработки уроков
  • docx
  • 31.05.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Краткосрочное планирование урока по английскому языку на тему "This is my job" (2 класс) Т.Д. Кузнецова, К.С. Бобровская, О.П. Трофимова Алматы "Атамұра" Шестой урок из учебника. Спряжение глагола to be - полная и сокращенная формы. Рефлексия. Оценивание. Индивидуальная, парная, групповая формы работы. Критерии успеха.
Иконка файла материала 6.docx
Long­term plan unit: Unit 2: Professions LESSON 6: This is my job School: #3, Kievka Утверждаю: заместитель директора по  УР Date:  Teacher name: Kupriyanchik V.I. CLASS: 2 Learning Objectives(s) that this lesson is  contributing to Lesson Objectives Development skills in writing, reading, speaking and listening Number present:  absent: All learners will be able to: do 30 % of tasks correctly  Most learners will be able to: do 60 % of tasks correctly Some learners will be able to: do 80 % of tasks correctly    Previous learning These/Those are my presents Plan Planned  timings Beginning (25 minutes) Planned activities  Resources  Class organization. Checking up homework  er [ә] or [ә] (W) Listen, point and repeat (W) Listen and tick Teacher, singer, dancer, river, doctor, actor, tractor, monitor      (W) Listen point and repeat Doctor, teacher, singer, actor, job (W/I) Listen and answer. Dialogue. T: What is Bobby’s job?  (W) Remember. To be. Full and short forms. I am ­  I’m, you are – you’re, he is – he’s, she is – she’s, it is  – it’s, we are – we’re, they are – they’re (P/G) Look and say. Write – am, is, are. (P) Speaking. Middle (15 minutes) P1: What’s your mum’s job? P2: My mum is an actress.   (I) Write: doctor/actor/job/ singer/ teacher. (I/ f ­ smiles) Write: am / is / are  Homework  Match er [ә] or [ә]  Write. Missing letters.  Write and draw. Mother and father’s professions  Learn words and grammar PB p. 24, ex. 1 CD track 17 PB p. 24, ex. 2 CD track 17 PB p. 25, ex. 4 CD track 18 PB p. 25, ex. 5 CD track 19 Pupil’s book p. 26 Pupil’s book p. 26, ex 6 Pupil’s book p. 27, ex 7 Workbook p. 13, ex. 3 Workbook p. 14, ex 4 Workbook p. 13, ex 1 Workbook p. 13, ex 2 Workbook p. 14, ex 5End (5 minutes) Feedback Additional information Differentiation – how do you plan to give more support? How do  you plan to challenge the more  learners?   Pair/ group work; teacher’s support; Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning?  Success criteria for  FA;  Observing;  Feedbacks; Cross­curricular links Health and safety check ICT links Values links  Cross­curricular links with Social study and professions ICT links: use tracks   Students in pair work learn to be  patient and helpful  the value of following interest;  Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the Lesson  Objectives/Learning  Objectives realistic?  What did the learners learn  today?  What was the learning  atmosphere like?  Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings? What  changes did I make from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?