Lesson plan on theme "My Day"
Оценка 5

Lesson plan on theme "My Day"

Оценка 5
Разработки уроков
doc
английский язык
4 кл
16.06.2018
Lesson plan on theme "My Day"
Открытый урок по английскому языку по теме "My Day" для 4 классов общеобразовательной школы. Учащиеся познают новые слова относящиеся на каждый день. в плане включены listening, writing, reading, speaking. употребляются наглядные пособии как рисунки, дидактические материалы. план составлен на 45 минут.разработка урока
lesson plan.2016.Djurabayeva..doc
“TASDIQLAYMAN” Maktab direktori:______ N.B.Yakubov THE MINISTRY OF PUBLIC EDUCATION OF THE REPUBLIC OF UZBEKISTAN Tashkent region Yukori Chirchik district school №7 English teacher Djurabayeva Kamola Shuxratillayevna Lesson plan Theme: “MY DAY” PROJECT Date:  Grade: 4 Theme: Unit 2. Lesson 4. Project Objectives: Educational: ­ to teach pupils to use the language for description of daily routines and games Developing:  ­ to enable pupils to  say time ­ to enable pupils to  say how they spend Sunday Socio­cultural: ­ to raise pupils’ awareness of asking time and talking about every day activities ­ to develop pupils’ speaking skills Learning outcomes: At the end of the lesson, pupils will be able to ­say the time  ­ask and answer the questions about everyday activities Type: traditional, non­traditional Interaction: group work, pair work Vocabulary and structure:  Recycling the previously introduced vocabulary Required equipment: Pupil’s book, Workbook, the DVD, paper; markers/ pencils The procedure of the lesson: The beginning of the lesson: Greeting. Checking homework and marking. 5 min Ask the pupils to work in pairs and talk to each other about their Sunday, using the table from the homework: e.g. I get up at 9.30 on Sunday. What about you?  Use a typical chain drill to give more practice in speaking. Ask the pupils to describe Sunday   using   the   question   What   about   you?   And   you?   Praise   the   pupils   whose homework is correct.  Warm up. 5 min. Pictures of different games should be stuck on the blackboard. PP listen to the song  “School subjects” which they learned in the 2nd grade. PP change the words and sing the song. T should help them, even T can write the words on the blackboard: We play hopscotch on Sunday, on Sunday, on Sunday. We fly a kite on Sunday, on Sunday, on Sunday. We play see­saw on Sunday, on Sunday, on Sunday. We always play games. If PP want they can change the underlined words for another activities like “play tag,  swim in the river, play football, play volleyball, play basketball”  The main part of the lesson: Pre­activity Activity 2. “I get up at 7 o’clock. Then ….” 10 min. Objectives: to consolidate the vocabulary related to daily activities and time using new words of the unit: then, after. Teacher should prepare flashcards for daily activities. T distributes flashcards to pupils and ask them to come with their pictures and stand in order.  e.g. 1. get up, 2. wash face and hands, 3. make bed, 4. get dressed, 5. have breakfast, 6. go to school, and etc. Then PP make up sentences answering to the T’s questions. ­ When do you get up? ­ When do you brush your teeth? ­ When do you have breakfast? ­ When do you wash your face and hands? ­ What do you do before breakfast? ­ What do you do after washing your face and hands? ­ What do you do at 7o’clock? e.g. I get up at 6 o’clock. Then I wash face and hands. Then I make my bed. I get dressed at 7 o’clock. After breakfast I go to school.            While­activity Activity 2 Work in groups of 4/5. Prepare a poster “Our Sunday”. 13 min Objectives: to co­operative work; to give practice in writing. STEP 1: Divide the class into small groups of 4/5.  STEP 2: Distribute paper and markers/pencils to each group. STEP 3:  Ask the groups to look at the pictures in Activity 2 and prepare their own poster.  STEP   4:  Say:  ‘Write  the  sentences   under   the  pictures  starting  with  the  word “We”.’ e.g. We fly a kite. Note: you should monitor the groups’ work and watch the time. If the groups are slow at drawing let them make not more than 5­6 pictures with sentences. Ask to use ‘then, after,’ and time as it is given in the example. Our Sunday Activity 3  Present your poster. 7 min Post­activity   Objectives:   to   consolidate   the   learnt   vocabulary;   to   give   freer   practice   in speaking. You can organise the presentation in two ways:  1. Invite 1 or 2 representatives from each group to make a presentation of their poster. 2. Collect all the posters, make a display on the wall from the posters, and invite 1 or 2 representatives from each group to make a presentation of the other group’s poster. If you choose the first way, ask the pupils to use ‘we’ while presenting their own poster. If   you   choose   the   second   way,   ask   the   pupils   to   replace   ‘we’   with   ‘they’   while presenting the poster of the other group. The end of the lesson: (5 min) Marking pupils according to their participation during the lesson. Homework:  Ask the pupils to open their Workbooks on Page 12. First, explain what to do in Activity 1. Say that they must read the sentence and re­write it with ‘don’t’. Work at the first sentence together. Then ask the pupils to revise all the words from Units 1­2 at home and get ready for the Revision. TEST 1. We … a kite. A) play      B) swim      C) fly 2. I … up at 6 o’clock. A) read       B) go          C) get 3. After breakfast I … A) am good at English B) go to school C) can play the piano 4. We don’t go to school on … A) Monday     B) Sunday     C) Saturday 5. We … in the river. A) play            B) go             C) swim

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"

Lesson plan on theme "My Day"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.06.2018