Lesson plan "Транспорт " для 1 класс
Оценка 4.8

Lesson plan "Транспорт " для 1 класс

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
12.02.2017
Lesson plan  "Транспорт " для 1 класс
Этот материал разработана для 1 класса. и я думаю этот материал помогает всем учительям. парнесоылы ирвоыи тволат , воалпдо,опнкылщ, оалнщтыд,ызжытарт, раоалвл, олвжввтил, рпоуыж, оалдт, оалщв, ода,талдп,талль, олдт олдврщы рропш ошвщо хвзыот троа овррв ирвр рвррв шыщзы хцлт зотви пвшв вг.
English_Grade 1_Unit 5_Travel_Lesson plan.docx
Long­term plan unit:  Unit 5 Travel School:  Date: 11/01/16 Grade: 1 Teacher name: Tatyana Karpova Number present:  absent: Lesson objectives Theme of the lesson: Getting to school Learning objectives  that this lesson is  contributing to 1.S5 produce words in response to basic prompts  1.UE5 use interrogative pronouns what where how to ask basic  questions  1.L1 recognize short instructions for basic classroom routines spoken  slowly and distinctly  Learners will be able to: Recognize and follow teacher instructions Answer “What’s this?” question Pronounce 90% of words on the topic “Transport” intelligibly  Learners have met the learning objective (S5) if they can: Ask and answer “What’s this?” question Lifelong learning Value links Cross­curricular links World cognition ICT skills Previous learning Success criteria Using videos & pictures, working with URLs Vocabulary relating to simple actions: ride wash go is revised and  extended. Use of possessive adjectives and short do /don’t answers.  Planned timings Beginning 5  mins Middle 25 mins Plan Planned activities  Resources Organizational moment   Teacher greets students; students respond to greeting and  take their places. Warming up Teacher asks students “How are you?” to find out their  mood at the beginning of the lesson; students choose one  of the smiles they see on the slide, saying “I am  happy/sad….etc.” Students watch a video and follow the instructions to do  the “Hockey pockey shake”: You put one hand in, You put one hand out… Transport (W, P) (13) Whole class activity Introduction to new words: ­ provide each student with a card with new words on the  topic “Transport” ­ give students a minute and ask them to look through the  PPP slide 3 Video 1 Cards with words words and read them to themselves ­ in a minute read words aloud and ask students to listen  and repeat the words ­ check students’ understanding of the new vocabulary  meaning by showing them pictures.  Cards with words ­ ask students to spend a couple of minutes and stick the  cards into their copybooks. As a home task allow students  to draw a small picture of the objects next to the word so  that to remember meaning. PPP slides 5­14 Video 2   Worksheets  Pair work ­ when students finish, split the class into pairs and ask  them to work with words within 3 minutes (ask each other  the meaning of words) ­ go from pair to pair and listen to students’ performances,  assist with pronunciation if necessary. Whole class activity ­ introduce students to “What’s this?” question – write this  question on the board and model a couple of examples  asking the question and pointing at pictures of transport for answer: What’s this? – This is a car. What’s this? – This is  a bus.  ­ monitor students’ pronunciation via drilling exercise:  students repeat first in chorus then individually. ­ students working in pairs point to the pictures and ask  questions: What’s this? – This is a car. ­ ask students to write down the question and one answer  into their copybooks as an example ­ go around the class and check students’ progress, assist if  necessary. Dynamic break (W) (2) Students go to the carpet and have a dynamic break “Head, shoulders, knees & toes” Head, shoulders, knees and toes Knees and toes Head, shoulders, knees and toes Knees and toes And eyes and ears and mouth and nose Head, shoulders, knees and toes Knees and toes. Cut, stick, write (10) ­ provide each student with a worksheet for cutting out  pictures of transport ­ as soon as students finish cutting out all pictures ask them to stick those pictures into their copybooks in columns End 10 mins leaving space for further writing activity ­ when students finish sticking all pictures into copybooks  explain the next task – look at each picture and answer  “What’s this?” question in written form next to the picture  (students should write This is a car. This is a bus. Etc.) ­ if students do not manage to finish at the lesson give this  task as a home assignment. Reflection Ask students to look at lesson objectives they set at the  beginning of the lesson and think and say (with teacher  support) if and they achieved these objectives or working  towards them: ask students if they can answer “What’s  this?” question. Good bye song  Students sing a good­bye song and dance to the tune  Good bye, good bye, see you again! Good bye, good bye, see you, my friends… PPP slide 2 https://www.youtube .com/watch? v=Xcws7UWWDEs  Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan  to challenge the more able  learners? Less able students – greater  support by means of  prompts, visuals or writing  difficult words on the  blackboard  More able students –  independent work on definite tasks with little/no support Assessment – how  are you planning to check learners’  learning? Health and safety check ICT links through observation   Work with the SMART board not more than 10 minutes  Use water based markers  Ensure proper ventilation  Check sockets’ safety  Monitor classroom space when  students start moving around during  dynamic break Reflection Were the lesson objectives/learning objectives  realistic?  What did the learners learn today?  What was the learning atmosphere like?  Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings? What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson?

Lesson plan "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan  "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan  "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan  "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan "Транспорт " для 1 класс

Lesson plan  "Транспорт " для 1 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.02.2017