Lesson summaries
Оценка 4.7

Lesson summaries

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
12.05.2019
Lesson summaries
This is one of my lesson summaries. i hope it will be useful. I tried to write my lesson summary for the 1st grade, with the help of this summary you can teach body parts to your learners. if there is any mistake just write to me.
1 form body parts.docx
Date Theme The         of Unit 6 Part of the body Lesson 1 Touch your nose                                       Form 1 “B”/”G” Aims of the lesson Educational to learn how to say the parts of the head Developing: to enable pupils to understand commands, to speak about the parts of the head and colours Socio­cultural to raise awareness of the commands, the pronunciation of the sounds [eu] and [ ].θ Motto The lesson is holly. Type  Lessons of communication of new knowledge; Lessons of fixation of knowledge and of  developing skills and abilities; Combined (mixed) lessons. Method  Modern, interactive Equipment the textbook of the 1st form, Kid’s English. Blackboard and pictures, Lap top. TV­set, DVD of  the book puppets. And other necessary things which are belong to the theme.  Pivot words Head­bosh, eye­ko’z Nose­burun, ear­quloq Mouth­og’iz, hair­soch Touch­ushlamoq Learning outcomes: By the end of the lesson, pupils will be able to understand  the commands, and the pronunciation of the sounds [eu] and [ ].θ                                 The procedure of the lesson: Steps Minutes 1 2 2 8 3 5 4 4 5 10 6 10 7 3 8 3 1.Organizational part: Greeting.  2. Revision of lessons learnt. 3. New theme Unit 6 Part of the body Lesson 1 Touch your nose 4. The aim of the lesson: By the end of the lesson, pupils will be able to understand the commands, and the pronunciation of the sounds  [eu] and [ ].θ 5.Explanation of theme.  Ex: 1  page: 46 (Listen and repeat) to help pupils understand the  meaning and pronounce the poem; I’ve got two eyes and I can  see;    A book and a pen in front of me. Ex: 2 page: 46 (Look, listen and say) to introduce new words; to practise the pronunciation of the sound [eu] and [ ]to practise  the pronunciation of body parts nose, mouth, ears, eyes, and  hair. θ Ex: 3 page: 46 (Play “Touch your nose”) to consolidate the new  vocabulary. Say commands and at first show yourself “touch your head”  after that only say command “touch your nose” but don’t show  yourself. Ex: 4 page:46 (Look and do) to do physical exercise and  energise the pupils. Left hand. Right hand. Left leg, right leg,  and jump, jump, jump. The pupils will raise the left and then right hand. At first they will stomp or lift the left and then the  right hand and leg and then jump. Ex: 5 page: 46 (Listen and repeat) to enable pupils to listen and  recognise words with seasons; to recycle the material of the  previous unit. Asking pupils the seasons colour. And with this  way to repeat the colours. Suggest the pupils listen a song. After listening the song, work on the pronunciation line by line. Then  everybody sings together with you. Spring is green,   Autumn is yellow,  6.Consolidation Asking different questions about theme.  Summer is red, Winter is white. 7. Hometask Explain to the pupils that at home they should draw  the missing parts of the robot’s head on the right hand page. Ask them to remember how the parts of the head are called in  English while painting the robot. 8. participating activities during the lesson.  Assessment:  Marking  pupils   according  to  their  answers  and

Lesson summaries

Lesson summaries

Lesson summaries

Lesson summaries

Lesson summaries

Lesson summaries

Lesson summaries

Lesson summaries
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.05.2019