Мероприятие для 7-х классов на английском языке «Рождественская игра»
Оценка 5

Мероприятие для 7-х классов на английском языке «Рождественская игра»

Оценка 5
docx
15.12.2022
Мероприятие для 7-х классов на английском языке «Рождественская игра»
ddf05809b578a4f624f50ab17b995d0b.docx

Внеклассное мероприятие на английском языке для учащихся 7-х классов «Рождественская игра»

Цель внеклассного мероприятия: повышение мотивации и интереса к изучению английского языка посредством знакомства с традициями англоязычных стран на примере празднования католического Рождества.

Задачи

Образовательные:

·        совершенствование навыков монологической и диалогической речи;

·        совершенствование навыков аудирования;

·        активизация словарного запаса по теме Рождество (повторение ранее изученной лексики);

Развивающие:

·        развитие познавательных процессов: внимания, воображения, памяти, логики, критического мышления, умения анализировать информацию;

·        развитие творческих способностей у учащихся.

Воспитательные:

·        воспитывать культуру работы  в группе по достижению общей цели;

·        воспитывать чувство сотрудничества, умения выслушивать и уважать мнение других;

·        воспитывать инициативность и активность в беседе, отзывчивость к сверстникам;

·        воспитывать этику культуры взаимоотношений.

Формирование системы УУД: коммуникативных (владение всеми видами речевой деятельности и основами культуры устной и письменной речи, использование языка в ситуациях общения); интеллектуально-познавательных (сравнение и сопоставление, анализ и синтез, абстрагирование и обобщение, оценивание); информационных (извлечение информации из различных источников, работа с текстом); регулятивных (формулирование цели деятельности, планирование ее, самоконтроль, самооценка, самокоррекция).

Формы организации деятельности учащихся : индивидуальная, групповая, фронтальная.

Предварительная работа:

Учащихся за неделю до праздника попросили создать дома свои Рождественские открытки на английском языке (с пожеланиями/шутками/Рождественской историей/стихотворением) и подготовить небольшой подарочек для друга.

До урока ученики поучают разноцветные жетоны с номерами и по цвету делятся на команды. Жетоны сохраняют до конца игры.

Оснащение: магнитофон с аудиозаписью песни, жетоны, раздаточный материал, плакаты на доске.

Продолжительность: 60 минут.

Количество учащихся: 24 человека.

Ход игры

Организационный момент

Many things

 Pupil 1: I love Christmas for many things

Trees, candles, angel wings.

Stars in the heavens,

Snow covered hills,

Little toy trains,

Dolls in their frills.

I love Christmas, ribbons of gold,

Familiar carols, so very old.

Pupil 2: Sweet candy canes, bright red sleds,

Little ones tucked in their beds.

I love Christmas, but most of all,

I look forward to a neighbor’s call.

A friendly chat, a cup of tea.

Love in the home means Christmas to me.

Teacher:

Dear children, this poem is devoted to Christmas. Do you remember when it is celebrated? (В скобках даются варианты ответов учеников с  проведённого мною мероприятия  : the 25 th of December)

It is a very popular holiday of most English-speaking countries and today we are going to celebrate it by playing a Christmas game.

So we have 2 teams. I give you a minute to think over the name of your team, but it should be connected with Christmas. (Christmas stocking, Christmas tree).

1 конкурс

Kids, thank you! Now look please at the word CHRISTMAS. Try to find nouns connected with this holiday that begin from each letter. But the words must be written correctly. (C-carol; H-holy; R- reindeer; I-ice; S-snowman; T – tree; M –mistletoe; A - apple ; S –snowflake).  For correct answers you get  stickers. Well done, teams!

2 конкурс

Now you’ll be detectives and will solve a Christmas tree mystery.  Look at your sheets of paper. The most creative solutions win. Please, speculate.

One day Mrs. Jones came home and found her Christmas tree lying on the floor. What could have happened? Say what you think happened and act it out. (The baby pulled on the toys/ Someone opened the window and the wind blew it over/ A dog chased up the tree/ Santa tripped over and fell on it). Thank you for your creative answers and for attentive listening of each other.

Game

Kids, you know a lot of Christmas games. Now let’s play one more popular game «Pass the ornament». Please, make a circle! Pass a small Christmas ornament from one to another until the music stops. The one who has it makes a Christmas resolution (promise) and leaves the game. (I promise to be very good/not to do anything bad next year/ to listen to my parents…) Good of you, I liked your promises very much! And we see the winner! My congratulations – you are lucky dog!

3 конкурс

Now let’s see who is the best at guessing Christmas riddles (всегда загадки сочиняю сама для детей, они звучат по-новому и более интересны). You think individually but your correct answer brings points to your team.

1.You can see me in winter around

Falling softly from the sky.

I’m white on the ground,

What am I? (snow)

2. This is the season

When children ski

And Santa Claus

Brings gifts to you and me! (winter)

3. He comes at night

So they say.

Then does his job

And goes away. (Santa Claus)

4. I am lit at Christmas night,

I am nice and very bright (a candle)

5. I come when it’s cold

And there is snow

Each falling snowflake

Makes me grow. (a snowman)

6. I stay in every house

So beautiful and neat

And you can put all on me-

A toy, an angel, a sweet (Christmas tree)

How clever you are!! And now some difficult riddles. I will give you a definition, you try to give only one word, you work in teams. The quickest team will win the competition!

1.     Something that you give someone on a special occasion (a gift/present)

2.     A religious song of joy and praise sung at Christmas (a carol)

3.     A plant with yellowish flowers and white berries that is traditionally used as Christmas decoration (mistletoe)

4.     A large open vehicle that is usually pulled by a horse over snow or ice (sledge)

5.     A traditional English dessert made of dried fruit eaten on Christmas day (a pudding)

6.     The name of the leading reindeer in Santa sleigh (Rudolph)

That’s nice!

Music Break

 You told me about Rudolph. But have you ever heard a song about him? You are going to listen to the song. Look at the words, some of them are missing. Try to complete the song using words below. First, you work individually, then I’ll give you some minutes to compare your answers and make a final variant in your team.

Rudolph, the red-nosed ------------,    

Had a very shiny------------;

And if you ever saw it.

You would even say it glows.

All of the other reindeer

Used to laugh and call him ------------,

They never let poor Rudolph

Join in any reindeer ------------.

Then one foggy Christmas Eve,

Santa came to say:

"Rudolph, with your nose so --------------,

Won't you guide my sleigh ----------------?

Then how the reindeer loved him

As they shouted out with ------------------:

"Rudolph, the red-nosed reindeer,

You'll go down in -----------------."

Nose, reindeer, games, bright, names, tonight, history, glee.

 Let’s see what you have (reindeer, nose, names, games, bright, tonight, glee, history… great! Thank you for respecting each other’ opinions. However, the team Christmas stocking didn’t have mistakes.

What about making a Christmas choir and singing this nice song? (ученики все вместе поют песню)

Game (4 конкурс)

orangecandybellstarAll people like decorating a Christmas tree and you? Let’s decorate it now together!  On the board you see 2 trees. Each member of the team runs to the board and writes the name of any toy on the Christmas ball. The first team to decorate the tree wins.  (варианты ответа)

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The team «Christmas tree» was the quickest!

5 конкурс

 I know that many of you make nice poems. You will be Christmas poets. You’ll be given rhyming words. Try to use them and make your poem.

Tree-me

Night-light

Snow -glow

(Oh, Christmas tree!

You are so dear to me!

At midnight

You are full of lights.

Even in the forest in snow

You stand and glow.)

Both teams composed wonderful poems! Thank you!

Подведение итогов

Thank you teams! You were active, friendly and attentive. It is interesting to know our results.  It’s high time to count your stickers. Well, you have equal number and certainly our friendship wins!! I hope you liked our Christmas game.

Рефлексия

Kids, look at your tables. You have 2 kinds of snowflakes (white and blue) and a sack. If you enjoyed our game and had a real fun, take a white one and put into the sack. If the game didn’t impress you much, put a blue one into the sack. (Как правило, при подсчёте позже снежинок учителем превалируют белые снежинки, что говорит об успешности данного внеклассного мероприятия).

Now we are going to exchange our Christmas cards with your warmest wishes. (учащиеся в парах зачитывают свои пожелания, стихи на открытках друг другу и обмениваются ими, хвалят друг друга).

Christmas Lottery

Let’s have our Christmas lottery! (ученики имеют жетоны с номерами, которые были им выданы в начале игры. Учитель достаёт из мешка заранее приготовленные ими подарки с прикреплёнными к ним номерами. Так, каждый ученик получает в конце игры небольшой подарочек, что детям очень нравится)

Заключение

Внеклассные мероприятия по разным темам проводятся в нашей гимназии ежегодно на всех ступенях обучения, начиная с 1 класса. т.к. мы имеем достаточно времени и возможностей для их осуществления в условиях углублённого изучения английского языка.

Фразу «давайте поиграем» ученики всегда ждут с нетерпением. Их весёлый смех, активное обсуждение в группах, увлечённое участие в конкурсах, желание говорить по-английски служат показателем заинтересованности и успешности разработанного мною внеклассного мероприятия. Помимо программной лексики, которая повторяется в игре, вводится и ряд новых слов, которые легко запоминаются. Кроме того, игра даёт мне возможность косвенного контроля навыков говорения, аудирования, письма в ненавязчивой форме.Мои наблюдения за процессом обучения английскому языку с проведением внеклассных мероприятий по разным темам с использование игровых технологий показывают, что это даёт возможность мотивировать учащихся к изучению иностранного языка, развивать их познавательный интерес, создаёт положительное отношение к его изучению, а также стимулирует речемыслительную деятельность, даёт возможность более целенаправленно осуществлять индивидуальный подход в обучении.


 

Внеклассное мероприятие на английском языке для учащихся 7-х классов «Рождественская игра»

Внеклассное мероприятие на английском языке для учащихся 7-х классов «Рождественская игра»

Оснащение: магнитофон с аудиозаписью песни, жетоны, раздаточный материал, плакаты на доске

Оснащение: магнитофон с аудиозаписью песни, жетоны, раздаточный материал, плакаты на доске

One day Mrs. Jones came home and found her

One day Mrs. Jones came home and found her

How clever you are!! And now some difficult riddles

How clever you are!! And now some difficult riddles

Nose, reindeer, games, bright, names, tonight, history, glee

Nose, reindeer, games, bright, names, tonight, history, glee

Even in the forest in snow You stand and glow

Even in the forest in snow You stand and glow
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.12.2022