Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.
Оценка 5

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
Взрослым
04.08.2018
Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.
Данная методическая разработка представляет собой конспект аудиторного занятия по теме: Рынки, цены и деньги. Инфинитивный оборот Сложное дополнение. Может использоваться преподавателями английского языка для проведения аудиторных занятий на 3 курсе на специальности Экономика и бухгалтерский учет для отработки навыка чтения и перевода текстов профессиональной направленности и грамматических навыков.
markets pricesДокумент Microsoft Office Word (6).docx
Комитет образования, науки и молодежной политики  Волгоградской области государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение «Волжский политехнический техникум» Методическая разработка аудиторного занятия по   теме:   “Markets,  Prices,  and  Money.  The  Complex Object.”   Учебная дисциплина: иностранный язык Специальность: 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)  Курс: 3 Автор: Болдырева Юлия Сергеевна, преподаватель первой квалификационной  категории 1 Тема Преподаватель Учебная дисциплина  /Профессиональный модуль Специальность Цели: Образовательные Развивающие Воспитательные Методы Элементы технологий   педагогических Оборудование 2018 г. “Markets, Prices, and Money. The Complex Object” Болдырева Ю.С. Английский язык 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет  (по отраслям)          Economic   умение   мышления; закрепить лексику по теме “Markets, Prices, and   Money, literacy”; совершенствовать   умения   и   навыки практического   владения   английским языком   по   данной   теме,   познакомить   с грамматическим   явлением  The   Complex Object”   в английском языке, формировать умение   распознавать   и   употреблять   его   в речи. способствовать   развитию   воображения, логического развивать познавательный интерес, коммуникативные компетенции; понимать поставленную   проблему   с   опорой   на имеющиеся знания; память и внимание воспитывать   уважительное   отношение   к иноязычной   культуре, толерантное отношение   студентов   друг   к   другу; внимательность, ответственность, трудолюбие, способность к сотрудничеству, интерес   к   профессии   бухгалтера, экономиста ­ словесные ­ наглядные ­ репродуктивные ­ частично­поисковые ­ личностно­ориентированный подход ­ технология развивающего обучения ­ технология развития критического  мышления через чтение и письмо ­ гипертекстовая технология раздаточный   материал:   карточки   с     2 Список литературы Требуемое время   комплекты   практических заданиями, заданий. Основные источники:  Агабекян И.П. Английский язык для ссузов, 2012. Л. А. Халилова Учебник английского  языка для студентов экономических  специальностей, 2014 Орловская И.В., Самсонова Л.С.,  Скубриева А.И. Учебник английского языка для технических университетов и ВУЗов 2 академических часа Организационный момент:  Ход занятия  Работа с текстом Markets, Prices, and Money.  1) Good afternoon everybody. I'm glad to see you. Sit down please. Let's start our work. Just now I want we to speak about  Markets, Prices and Money and then about The Complex Object.  2) Let’s read the text and try to guess the main idea. Markets, Prices, and Money        We know now that the basic coordinating mechanism of a capitalist economy is the market system. Without a market economy, there is no capitalism. Decisions made by buyers and sellers of products and resources become effective through a system of markets. We   already   know   that   a   market   is   a   mechanism   or   arrangement   which   brings   buyers (demanders) and sellers (suppliers) into contact with one another. The preferences of sellers and buyers are reflected in their choices, and the outcome of these choices is a set of prices. These prices are guideposts on which resource owners, entrepreneurs, and consumers make and revise their free choices as they pursue their self­interests.            Just as competition is the controlling mechanism, so a system of markets and prices  is the basic  organizing  force. The market  system  is an elaborate communication system through which innumerable individual free choices are recorded, summarized, and balanced   against   one   another.   Those   who   obey   the   dictates   of   the   market   system   are rewarded; those who ignore them are penalized by the system. Through this communication system, society decides what the economy should produce, how production can be efficiently organized, and how  the  fruits of  productive effort  are distributed among the individual economic units which make up capitalism.          The “interaction”  between demand and supply  in markets influences prices. Market­determined prices – that is, prices determined by producers and consumers acting in their own best interest – are the signals that help define the trade­offs we face and that ultimately   lead  society   as   a  whole   to  allocate   resources   efficiently.  Understanding   how changes in supply and demand affect prices is an important component of economic literacy. 3 When a prospective college student, for example, contemplates majors, she might speculate about where demand for workers is increasing fastest, because wages and job opportunities will probably be greatest in those occupations. When   prices   change   then   trade­offs   change,   and   people’s   decisions   change.   Our college student might discover, for example, that the demand for software engineers has increased and, subsequently, that wages for those jobs have also risen. Also, many public policy decisions, such as changes in the tax code, involve changing incentives with the hope of changing behavior.            Many times people are unhappy with the prices that markets produce, but an economically literate person realizes that prices are important signals that reflect underlying changes in supply and demand. Consumers and producers respond to these signals in ways that make society better off. When governments interfere with these market adjustments, society is usually worse off.            When people hear the word “price” they usually associate it with the word “money”.   Virtually   all   economies,   advanced   or   primitive,   use   money.   Money   performs several functions, but first and foremost it is a medium of exchange: it makes trade easier. The   use   of   money   facilitates   the   exchange   of   goods   and   services   which   specialization requires. Exchange can, and sometimes does, occur on the basis of barter, that is, swapping goods for goods. But barter can pose serious problems for the economy because it requires a coincidence of wants between the two transactors. If this coincidence of wants does not exist, trade is blocked. What is each paragraph about? Answer to my questions please. 1) What is the basic coordinating mechanism of a capitalist economy? 2) What decisions become effective through a system of markets? 3) Why is a system of markets and prices the basic organizing force? 4) What are market­determined prices? 5) Is   understanding   of   how   changes   in   supply   and   demand   affect   prices   an important component of economic literacy? 6) Do you agree that prices are important signals that reflect underlying changes in supply and demand? 7) What is the main function of money? 8) Why can barter pose serious problems for the economy? 3) Объяснение грамматического материала по теме The Complex Object. Инфинитивный оборот Сложное дополнение (Complex Object) Инфинитив в сочетании с существительным или местоимением в объектном  падеже образует инфинитивный оборот ­ сложное дополнение. Сложное дополнение  состоит из существительного в именительном падеже или местоимения в объектном  падеже, за которыми следует инфинитив:  His mother wants Peter to help her in the garden. – Мама хочет, чтобы Питер  помог ей в саду. (Сложное дополнение состоит из существительного Peter и инфинитива to help.) 4 His mother wants him to help her in the garden. ­ Мама хочет, чтобы он помог ей в  саду. (Сложное дополнение состоит из местоимения him и инфинитива to help.) На русский язык сложное дополнение переводится придаточными  изъяснительными предложениями, которые вводятся союзами что, чтобы, как. При  этом местоимение в объектном падеже переводится на русский язык местоимением в  именительном падеже: Jack didn’t want them to know the truth. – Джек не хотел, чтобы они узнали  правду. I would like him to translate this text by himself. – Я хотел бы, чтобы он перевёл  этот текст сам. после глаголов, выражающих желание: Сложное дополнение (The Complex Object) употребляется: ­ to want: I want you to learn English. – Я хочу, чтобы ты изучал английский. to expect: I expect her to come on time. – Я ожидаю (надеюсь), что она придет  вовремя. to like в сочетании с would: He would like us to read this book. – Он хотел бы,  чтобы мы прочитали эту книгу. ­ после глаголов чувства и восприятия: to hear: Mother heard her son get up. – Мама услышала, как ее сын встал с  кровати. to see: We all saw you leave. – Мы все видели, что ты уехала. to watch: Friends watched their train arrive at the station. – Друзья наблюдали, как  их поезд прибывает на станцию. to feel: Ann felt something touch her leg. – Анна почувствовала, что что­то  коснулось её ноги. Стоит обратить внимание на то, что после этих глаголов инфинитив  употребляется без частицы to. Инфинитив также употребляется без частицы to после  глаголов to make (заставлять) и to let (позволять): She makes her son clean his room every day. – Она заставляет сына убирать  комнату каждый день. Don’t let your daughter come home late. – Не позволяйте Вашей дочери приходить домой поздно. Однако если глагол make стоит в страдательном залоге, то инфинитив  употребляется с частицей to: её заставили вернуться. Helen was crying because she was made to come back. – Хелен плакала, потому что Выполнение упражнений 4) Translate the sentences from English into Russian. 1) 2) Mrs Thatcher once said she  wanted Britain to make  a return to Victorian I want  my broker to buy 2,000 shares of that oil company. values. 5 He wished those papers to be returned tonight. I would like your company to be listed at the stock exchange. She expects them to sign the agreement. I consider Peter to be a good economist. The boss ordered the required documents to be ready in the morning. She saw him enter the door of the rival financial institution. Ann watched him lose his temper. Joel was eager to let the world know that he had created a new blend of coffee. 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) My mother made me fill in the application form. 6 Open the brackets, make all necessary changes. Keep in mind that the infinitive in the brackets can be either in the Active or in the Passive form. He expected (his firm’s shares; to sell) at the stock market the next day. 1) 2) 3) 4) robber barons. Even   before   the   Civil   War,   Americans  wished  (Wall   Street,  to recognize) as the financial capital of the nation. Let  (the President of the Exchange, to call off) the name of that stock and we will make our bid. Americans didn’t want (Wall Street, to be) a symbol of the rapacious The Exchange makes (different companies, to list their stock). 5) 6) We are in Broadway. I expect (Wall Street, to be) a few blocks from here. 7) We consider (the chief financial institutions of the United States, to locate) here. 5) Выступление студентов с докладом по теме Функции денег. Трое студентов выходят к доске и освещают одну из функций денег в своем сообщении на английском языке. Money and its functions What is money? There is an appropriate saying that money is what money does. Anything which performs the functions of money is money. So what are these functions? 1. Medium of exchange. Money is a medium of exchange, it is usable for buying and selling goods and services. Money is readily acceptable as payment.   It   is   a   social   invention   with   which   resource   suppliers   and producers can be paid and that can be used to buy any of the full range of items   available   in   the   marketplace.   As   such   a   medium   of   exchange, money allows society to escape the complications of barter. And because it provides a convenient way of exchanging goods, money allows society to gain the advantages of geographic and human specialization. 2. Unit   of   account.   Money   is   also   a   unit   of   account.   Society   uses   the monetary unit as a yardstick for measuring the relative worth of a wide variety of  goods, services, resources. Just  as we measure distance in miles or kilometers, we gauge the value of goods in dollars. With a money system, we need not state the price of each product in terms of all other products for which it can be exchanged; we need not specify the price of cows in terms of corn, crayons or cigars. This use of money as a common denominator means that the price of each product should be stated only in terms of the monetary unit. It permits buyers and sellers to readily compare the prices of various commodities and resources. Such comparisons aid rational decision­making. Money is used as a unit of account in calculating the size of the GDP. Money is also used as a unit 7 of account for transactions involving future payments.  3. Store of value. Finally, money serves as a store of value. Because money is the most liquid – meaning the most spendable – of all assets, it is a very convenient way to store wealth. The money you place in a safe or checking account will still be available to you months or years later when you   wish   to   use   it.   Most   methods   of   holding   money   do   not   yield monetary returns such as one gets by storing wealth in the form of real assets (property) or paper assets (stocks, bonds, and so forth). However, money does have the advantage of being immediately usable by a firm or a household in meeting all financial obligations. Студенты   прослушивают   сообщение   и   отвечают   на   вопросы   на понимание содержания прослушанного. 1) What are the main functions of money? 2) Why does money allow society to gain the advantages of geographic and human specialization? 3) When is money used as a unit of account? 4) Does money serve as a store of value? 6) Подведение итогов занятия, объявление домашнего задания. So, what were we speaking about? What new information have you learnt? What   was   difficult   for   you?   Your   homework   will   be   to   learn   grammar material about The Complex Object. I think your work was good, thank you and goodbye. 8

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.

Методическая разработка аудиторного занятия по теме: Markets, Prices and Money.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.08.2018