Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)
Оценка 4.8

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
8 кл
04.04.2017
Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)
Методическая разработка к уроку английского языка 8 класс по теме "Защита окружающей среды". Тема урока "Земля-наш дом". Методическая разработка включает разработку урока, презентацию ,слова и музыку песни "The Earth is my home". Эта методическая разработка поможет учителям английского языка, преподающим английский язык в 8 классе.
урок по теме Земля - наш дом.doc
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Покровская средняя общеобразовательная школа имени Героя Советского Союза Ветчинкина К.Ф. Волоконовского района Белгородской области» Открытый урок по английскому языку в 8 классе Тема урока. THE EARTH IS OUR HOME  Подготовила учитель английского языка Коростылева Л.Н. Покровка  2017 Задачи урока: • • • • Практическая:  способствовать   совершенствованию     речевых   умений учащихся; Развивающая:  создать условия для развития умений учащихся вести беседу в форме круглого стола. Воспитательная: оказать содействие в формировании чувства любви  и бережного отношения к окружающей среде. Образовательная: учить учащихся пользоваться изученной лексикой и обсуждать проблемы в форме монологической  речи. I.Организационный момент. I. Good morning, dear pupils & our guests!   Учитель: Come to the window, please, and look out of it. What can you see? Ученики: Some trees, the sports ground, the school yard, etc     1) Answer my questions (  слайд ­ Is there any litter on the ground? ­No, there is not litter on the ground. ­Is the school yard clean?  ­Yes, the school yard is clean. ­Are there any yellow leaves on the ground? ­ No, there are not yellow leaves on the ground. ­Do you throw any rubbish in the street? ­ No? I don’t throw rubbish in the street. ­ What do you think we shall speak about? (Pupils answer)   2) Today’s topic is  " THE EARTH IS OUR HOME " and you can see (  слайд   the topic on the slide.        Yes,   we   shall   speak   about   ecology,   pollution,   influence   of   a   man   on   the environment.   What does it mean? (  слайд The problem of our lesson is the global  situation in ecology and we can discuss and solve this problems today.    We shall speak about ecology     and understand the importance of   keeping our environment clean, because we want to live and  not to die.   3)   III. Работа с эпиграфом. • • I'd like to pay your attention to the words of  Francis Thomson, an English  poet, he said, (слайд   4)    "One couldn't pluck a flower without troubling a star."  These words are the motto of our lesson. Do you agree with the author?  ­Yes, I agree with the author.   ­ Why does technology owe an apology to ecology?    ­     I think  technology owe an apology to ecology because sometimes people don’t pay attention to the damages and destruction that they have done.            Фонетическая зарядка (We study the theme "The Earth is our home".) ­   What words on this theme do you remember?  We shall play ‘Snow ball’ (They   are   "protect",   "protective",   "protection",   "pollute",   "pollution", "environment", "environmental", "waste".) Речевая зарядка ­ Look at the slides. (слайд You see two columns of words. You must match the words to make up word expressions.  We work in groups. I give you your list. It’s you task. And it’s you task.   You must make up word expressions and then write down this word expressions in your list.     I give you 3 minutes.   5)   protect                          clothing sea                                 waste  air                                 environment        paper                             pollution environmental              water      protective                     problems antipollution                  research environmental               waste pollute                          pollution chemical                          laws   (слайд     6)  And now see on the keys                                 protect                environment   sea                                pollution  air                       pollution paper                             waste environmental     problems antipollution                   laws protective           clothing environmental               research pollute                water chemical                            waste                         IV. Активизация лексики в речи ­ Use these word expressions in the sentences of your own. Примерный ответ: People must protect environment. Air pollution is one of the ecological problems nowadays. Emergency workers have to wear protective clothing. There are a lot of environmental problems such as air pollution, water pollution, pollution of the environment, nuclear pollution. People pollute water by putting wastes there. Don't waste paper in parks. Chemical waste is very dangerous. ­ We all understand that nowadays the environmental problems become more and more serious.  (слайд     7)   Listen to the text and find the main idea of the text.   8) Listen to the second part of the text and complete the sentences  (слайд   using the right word Here is a little test ­ complete the sentences using the right word, we’ll see how you understand the text.          1. One of the most important pollution problems is… A)  in the forests B)  in the oceans C)  in the country          2. The second important problem is… A)  water pollution B)  the pollution around you C ) air pollution          3. Another problem is that our forests are dying from … A) acid rain B) litter and wastes C) animals (аудирование текста) Man has been trying to make his life easier for many centures. In doing so, he invented machines and instruments. They have been working and polluting the world we live in. Pollution In this world around us there are two thins that do not belong to any one country: air and ocean water. In both the air and the water, there is much pollution. People are concerned about the air and the water used  by everyone, and they are also concerned about the future of the Earth. One of the most important pollution problems is in the oceans. Many ships sail in the ocean water ­fishing ships, some ships carrying people, some carrying oil. If a ship loses some of the oil in the water, or trash from the ships is put into the ocean, the water becomes dirty. Many birds and fish die because of the polluted water. Many fish are dying in the sea, others are getting contaminated. Fishermen catch contaminated fish which may be sold in markets and people may get sick from eating them. Fish may also move to another part of the ocean. Lakes and rivers   are   getting   polluted,   too.   Some   beaches   are   considered   dangerous   for swimming. The second important problem is air pollution. Cars and factories pollute the air we use. It also destroys the ozone layer which protects the Earth from the dangerous light of the Sun. Another problem is that our forests are dying from acid rain. This, in turn, affects the balance of nature. If we want our children to live in the same world we live in, or in a better and healthier world, we must learn to protect the water, the air and the earth from pollution. Well, let’s go on. We work with this text. (слайд 9) 1) And now read the text after the author and find the main idea of the text. Use the opinion expressions from the blackboard. Read the text the second part and translate the sentences.  But before you translate this sentences open your copybook and write down this words in your copybooks.   Close your copybooks. I give you 1 minute. 1. 2. Чтобы облегчить свою жизнь, люди изобретали машину и инструменты. Люди озабочены загрязнением воды и воздуха. 3. 4. 5. Суда, сбрасывая отходы в океан, загрязняют воду. Рыба в загрязненной воде умирает или становится ядовитой. Машины   и   фабрики   загрязняют   воздух   и   разрушают   озоновой   слой Земли. I see that you're tired. Let's have a rest. Close your eyes. You are in your boat now in the middle of the water. Look around. What is it? It may be a pond, a lake, a river, a sea, an ocean. The water is calm … You are moving slowly … You are feeling calm … Your face is calm… Your body is calm … your arms are calm … Your legs are calm … Now you are coming back. When you hear “five” open your eyes. Пресс­конференция You have coped with all the tasks & now let’s discuss the problem “ The  Ecological Situation In Russia & In The Region”. We’ll do it in the form of  the “ round table”. (слайды   “Greenpeace", a member of the Russian Federation, the head of the region, a  weatherman, an ecologist, a doctor & representatives of mass media.    10­16)   The participants of the “round table” are: a member of  They discuss  the global  situation in ecology. A member of ”Greenpeace ”: Members of our organization appear in places  where some disasters have come. Now we are in your country  A member of Russian Parliament:  Some days ago I returned from the trip around our country. I visited industrial  cities, saw our forests, lakes & rivers, met different people. And I must say that  ecological situation in Russia is very dangerous. The head of the Region: The ecological situation in AR is also very serious. We  face the same ecological problems as other regions in Russia. A weatherman: We, weathermen, are worried about the climatic changes.  Recently climate has changed a lot in our country. Some scientists think the world  is becoming hotter. These changes can be dangerous for our fragile planet. An ecologist: Man kills birds, animals & destroys their habitats. Forests are cut  down for different uses. If we go on like this, soon all the forests on earth will be  destroyed. A member of  ”Greenpeace ”: Members of our organization appear in places  where some disasters have come. Now we are in your country. A doctor: It may sound funny to you, but man needs protection & care as much as  birds & animals do. Nowadays people suffer from serious diseases & die early,  their children are born weak because of the ecology. No medicines prescribed by  the doctors can help them. This problem becomes more &more serious with every  passing year. Representatives of Mass Media (correspondents of magazines, newspapers,  radio, TV) & different guests.  Listen and read the poem written by a British girl Mirriam Mackley.   Do you agree or disagree with the girl? Why? The world needs a friend To love and depend on In times of trouble... The world has hope yet If the children let it And if we do it right Together we can make the world A better place Because the world's best friend is you!    песня)  The Lesson and our short discussion are over. You have got good marks.  The main problem of the lesson is solved. I’m sure that you are real friends of  our fragile planet. The Earth is our home. Be kind to nature and nature help  you. (слайд   17­    (музыка к песне) Рефлексия (слайд 18) Finish please their sentences. Start with the words I like this lesson because...  It was boring because...  Домашнее задание: Пересказ текста по плану.

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом" (разработка урока, презентация, песня, слова песни)

Методическая разработка по теме "Земля -наш дом"  (разработка урока, презентация, песня,  слова песни)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.04.2017