Методическая разработка урока
Оценка 5

Методическая разработка урока

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
04.03.2018
Методическая разработка урока
Цель урока: систематизация и комплексное применение знаний в ходе урока Задачи урока: Образовательные: - совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком, - систематизация учебного материала по теме Развивающие: - усвоить культурологические знания, - развивать коммуникативные навыки, - развивать умение анализировать, сравнивать, высказываться логично и связно. Воспитательные: - формирование познавательного интереса и уважения к истории и культуре другого народа, - воспитывать умение работать в группах, парах, прислушиваться к мнению одноклассников. Тип урока: урок комплексного применения знаний Форма урока: урок-путешествие Оборудование: учебник Английский язык IV Афанасьева О.В., Михеева И.В.; раздаточный материал, компьютер, экран, презентация к уроку с видеофрагментами. Формы организации познавательной деятельности учащихся: индивидуальная, парная, групповая, фронтальная.
6кл америка .docx
Кондратьева Елена Юрьевна 6Б класс Тема урока: The discovery of America Цель урока: систематизация и комплексное применение знаний в ходе урока Задачи урока: Образовательные: ­ совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком, ­ систематизация учебного материала по теме Развивающие: ­ усвоить культурологические знания, ­ развивать коммуникативные навыки, ­ развивать умение анализировать, сравнивать, высказываться логично и связно. Воспитательные: ­ формирование познавательного интереса и уважения к истории и культуре другого народа, ­ воспитывать умение работать в группах, парах, прислушиваться к мнению одноклассников. Тип урока: урок комплексного применения знаний Форма урока: урок­путешествие Оборудование: учебник Английский язык IV Афанасьева О.В., Михеева И.В.; раздаточный материал,  компьютер, экран, презентация к уроку с видеофрагментами. Формы организации познавательной деятельности учащихся: индивидуальная, парная, групповая,  фронтальная. Ход урока: T: Good morning, pupils. Glad to see you today! How are you? P:  T: What date, day is it today? P:  T: Thank you. Tell me, please, are you fond of travelling? How often and where do you travel? P:  T: Ok, but, how do you think, why many people spend a lot of time travelling? Or even devote the whole life to  it? P:  T: Right you are. They want to search smth new or get new knowledge or even make new discoveries. Well,  today at the lesson we’re going to travel too. Would you like to travel? P:  T: Ok then. But first let’s prepare for the travelling. Look, read, repeat as quickly as you can P1: Say this sharply, say this sweetly,  Say this shortly, say this softly.  Say this sixteen times in succession. P2: Seven seals in the sea Sing the song to you and me. P3:  I scream, you scream, we all scream for ice­cream. T: Ok, but where are we going to travel today? Watch some views and answer this question P: watch video and give answers T: Well, you’re absolutely right. We’ll visit America, great and interesting country. Listen to the poem and say  what associations you have while listening it. P: tells the poem “America” T: So, what have you imagined? P:  T: Great! But today we’ll not visit modern America, we’ll go to the past and see how it all began. What do you  think we will revise? P:  T: Right. The main task is to review and complete our knowledge about the discovery of America and about the man who did it! Let’s start our journey to the past!  T: Answer some of my questions, please; ­ What does the word of America mean? ­ Who discovered America? ­ When was it? ­ What was Columbus? ­ Why did he decide to sail west? ­ His discovery was very important, wasn’t it? P:  T: Very well. You remember the common facts, but what about the details? I’d like you to refresh all the words  you know about discovering of America. Let’s play the game “Find the pairs”. Work in groups and try to do it  rather quickly. 1 group:  1. Sailor      1. открытие 2. North       2. моряк 3. discovery 3. северный 4. reach       4. решить 5. decide    5. Плавать под парусом  6. sail        6. достигать 2 group: 1. Italy       1. высаживаться 2. begin      2. южный 3. land        3. Италия 4. South     4. путешествие 5. Queen     5. начинать 6. journey   6. королева 3 group: 1. territory    1. континет 2. voyage      2. открытие 3. discover   3. Путешествие по морю 4. continent   4. круглый 5. round        5. формировать 6. form          6. территория 5 group: 1. discovered America 2. to decide to sail 3. a new continent 4. to be sure 5. For a long time 6. A new land 4 group: 1. the part of the world 2. journey to America 3. made many sea voyages 4. to be round 5. to reach some land 6. after sailing P:  T: Ok, you were rather quick. But as you probably know, true explorers often divide into smaller groups and go in different directions. Let’s do the same. Some of you will go on alone, the others continue our trip together  with me. 5 pupils get individual cards. Pupils’ cards: 1. America, 1492, Christopher, discovered, Columbus, in.  2. born, he, Italy, was, in, for a long time, but, Spain, lived, in.  3. was, made, sea, he, a seaman, voyages, and, many 4. west, to, he, sail, decided, that, was, as, he, our, sure, round, planet, was.  5. land, reached, some, he, Central America, was, it. T: All the rest, please, look at the statements and agree or disagree, explain why. Statements:  1. The word America means the name of the country and the name of the two continents. 2. Christopher Columbus discovered the new continent America. 3. Christopher Columbus discovered the new continent in 1492. 4. Nobody remembers Columbus’s voyage. 5. People know everything about this famous discoverer. 6. Columbus was born in Spain. 7. Columbus lived all his life in Italy. 8. “The New World” was the name of the new land. T: Very well! Are you ready to give your answers? P:  T: Great! Give a rest to your eyes! T: C. Columbus was a great man, let’s remember Columbus! P: reads a poem “Let’s remember Columbus” T: And now I’d like you to be very attentive. You are going to listen and watch video. All travelers and  explorers have to learn to get over the difficulties. Watch, listen and choose the right answers. P: watch video and tick the right answers. Test  1. C.Columbus was ___ a) an American explorer  b) a Spanish explorer  c) an Italian explorer 2. He wanted to get to the ___ by going to the west. a) east  b) north  c) south 3. Columbus was sure the world is ___ a) round like a ball  b) square   c) flat like aplate 4. Columbus discovered a new continent which ___. a) he called America  b) he called New World  c) was later called New World 5. Columbus himself was sure he discovered ___ a) China   b) India  c) Japan 6. Colunbus made ____ voyages to Central America. a) 2  b) 3  c) 4 7. Columbus called the natives ____. a) Chinese   b) Americans  c) Indians 8. Columbus Day is celebrated in ____ a) November  b) October  c) September T: So, let’s check up. Change the copy­books and see the answers P: check each other  answers  T: Oh, you’ve done such a difficult task. We definitely need some rest. P: do exercises T: Now it’s OK! We already know lots of facts about Columbus and his voyage. But whom did he meet on the  islands? Do you think he found anything new, unknown and interesting? Let’s read the text and know all these  facts. P: The text “Indians”  The Indians have never seen men with swords. Why have they come? What will they do? Columbus  gives the Indians shiny beads and tiny bells. The Indians give Columbus soft, cool cloth and colorful birds.  People in Europe do not have cotton or parrots. The Indians are wearing gold rings.  Columbus sails further west to look for gold. He visits other islands. He meets more Indians. Most are  friendly and helpful. They live in grass houses. They sleep in rope beds called hammocks. They travel in long  boats called canoes. Columbus sees many new things.  Soon Columbus is ready to sail back to Spain with many new kinds of food­corn, sweet potatoes,  tobacco, peanuts, papayas and avocados.  For the rest of his life, Columbus never knows how truly great his discovery is. It is called America! T: Have you understood the text? Let’s see it. Look at the statements and say if they are true or false. Explain  why. P: True or False? 1. The Indians saw men with swords for the first time. 2. People in Europe kept parrots at homes long before. 3. The Indians were not friendly at all. 4. People in Europe have never slept in hammocks. 5. Columbus found nothing interesting in the New World. T: Good of you.  ­ And have you ever slept in hammocks? ­ Have you ever travelled in canoes? ­ Have you ever eaten papayas and avocados? P:  T: Ok, let’s review how to use Present Perfect. What words help us to make the sentences in it? P: ex.4p.107 put the adverbs in the right place T: And now let’s make short dialogues using Present perfect. Work in pairs and make them. P: 1. ­ Have you ever (see) any sails? ­ Yes, I (have). ­ When (be) it? ­ 2. It (be) last year. – Have you ever (sail) in a boat? ­ Yes, we (have) ­ When did you (sail) in it? ­ WE (sail) in it two years ago. 3. ­ Have you (read) a book about the discoverer yet? ­ Yes, I (have0 ­ When did you (read) it? ­ I (read) it last month. 4.  ­ Have you (meet) my brother? ­ No, I (have, not). He (not be) at home at 5 and he (not, appear) until 7. T: Good work! Well, our travelling is coming to an end. Have you learnt anything useful? Did you like it? Can  we say that his voyage changed people’s life not only in Europe but in the whole world? Would you like to read books and watch films on TV about the great discoveries? I’d like you to do a creative task. Look at the pairs of words and try to create your own poem about Columbus  and his voyage. Work in groups, please. P: Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­friends, reach­peach. Columbus lived in Spain,  There wasn’t much rain.  There were many ships  And people liked trips.  This man decided India to reach,  Because he liked to eat a peach.  He sailed to the West  And, of course, was the best. Columbus discovered new lands  And found there a lot of friends. T: That was terrific, I think. Thanks for your work. Your marks are… Your home task will be to write your own story about C. Columbus Test  1. C.Columbus was ___ a) an American explorer  b) a Spanish explorer  c) an Italian explorer 2. He wanted to get to the ___ by going to the west. a) east  b) north  c) south 3. Columbus was sure the world is ___ a) round like a ball  b) square   c) flat like aplate 4. Columbus discovered a new continent which ___. a) he called America  b) he called New World  c) was later called New World 5. Columbus himself was sure he discovered ___ a) China   b) India  c) Japan 6. Colunbus made ____ voyages to Central America. a) 2  b) 3  c) 4 7. Columbus called the natives ____. a) Chinese   b) Americans  c) Indians 8. Columbus Day is celebrated in ____ a) November  b) October  c) September “Indians”  The Indians have never seen men with swords. Why have they come? What will they do? Columbus  gives the Indians shiny beads and tiny bells. The Indians give Columbus soft, cool cloth and colorful birds.  People in Europe do not have cotton or parrots. The Indians are wearing gold rings.  Columbus sails further west to look for gold. He visits other islands. He meets more Indians. Most are  friendly and helpful. They live in grass houses. They sleep in rope beds called hammocks. They travel in long  boats called canoes. Columbus sees many new things.  Soon Columbus is ready to sail back to Spain with many new kinds of food­corn, sweet potatoes,  tobacco, peanuts, papayas and avocados.  For the rest of his life, Columbus never knows how truly great his discovery is. It is called America! 1 group:  1. Sailor                              1. открытие 2. North                              2. моряк 3. discovery                        3. северный 4. reach                               4. решить 5. decide                             5. Плавать под парусом  6. sail                                 6. достигать 2 group: 1. Italy                        1. высаживаться 2. begin                       2. южный 3. land                         3. Италия 4. South                      4. путешествие 5. Queen                     5. начинать 6. journey                   6. королева 3 group: 1. territory                   1. континет 2. voyage                     2. открытие 3. discover                   3. Путешествие по морю 4. continent                  4. круглый 5. round                        5. формировать 6. form                         6. территория 4 group: 1. the part of the world 2. journey to America 3. made many sea voyages 4. to be round 5. to reach some land 6. after sailing 5 group: 1. discovered America 2. to decide to sail 3. a new continent 4. to be sure 5. For a long time 6. A new land 1. America, 1492, Christopher, discovered, Columbus, in.  2. born, he, Italy, was, in, for a long time, but, Spain, lived,  in.  3. was, made, sea, he, a seaman, voyages, and, many 4. west, to, he, sail, decided, that, was, as, he, our, sure,  round, planet, was. 5. land, reached, some, he, Central America, was, it. 1. ­ Have you ever (see) any sails? ­ Yes, I (have). ­ When (be) it? ­ It (be) last year. 2. – Have you ever (sail) in a boat? ­ Yes, we (have) ­ When did you (sail) in it? ­ WE (sail) in it two years ago. 3. ­ Have you (read) a book about the discoverer yet? ­ Yes, I (have0 ­ When did you (read) it? ­ I (read) it last month. 4.  ­ Have you (meet) my brother? ­ No, I (have, not). He (not be) at home at 5 and he (not,  appear) until 7. Test  1. C.Columbus was ___ a) an American explorer  b) a Spanish explorer  c)  an Italian explorer 2. He wanted to get to the ___ by going to the  west. a) east  b) north  c) south 3. Columbus was sure the world is ___ a) round like a ball  b) square   c) flat like aplate 4. Columbus discovered a new continent which  ___. a) he called America  b) he called New World  c)  was later called New World 5. Columbus himself was sure he discovered ___ a) China   b) India  c) Japan 6. Colunbus made ____ voyages to Central  America. a) 2  b) 3  c) 4 7. Columbus called the natives ____. a) Chinese   b) Americans  c) Indians 8. Columbus Day is celebrated in ____ a) November  b) October  c) September Test  1. C.Columbus was ___ a) an American explorer  b) a Spanish explorer  c) an Italian explorer 2. He wanted to get to the ___ by going to the west. a) east  b) north  c) south 3. Columbus was sure the world is ___ a) round like a ball  b) square   c) flat like aplate 4. Columbus discovered a new continent which ___. a) he called America  b) he called New World  c)  was later called New World 5. Columbus himself was sure he discovered ___ a) China   b) India  c) Japan 6. Colunbus made ____ voyages to Central America. a) 2  b) 3  c) 4 7. Columbus called the natives ____. a) Chinese   b) Americans  c) Indians 8. Columbus Day is celebrated in ____ a) November  b) October  c) September Test  1. C.Columbus was ___ a) an American explorer  b) a Spanish explorer  c)  an Italian explorer 2. He wanted to get to the ___ by going to the  west. a) east  b) north  c) south 3. Columbus was sure the world is ___ a) round like a ball  b) square   c) flat like aplate 4. Columbus discovered a new continent which  ___. a) he called America  b) he called New World  c)  was later called New World 5. Columbus himself was sure he discovered ___ a) China   b) India  c) Japan 6. Colunbus made ____ voyages to Central  America. Test  1. C.Columbus was ___ a) an American explorer  b) a Spanish explorer  c) an Italian explorer 2. He wanted to get to the ___ by going to the west. a) east  b) north  c) south 3. Columbus was sure the world is ___ a) round like a ball  b) square   c) flat like aplate 4. Columbus discovered a new continent which ___. a) he called America  b) he called New World  c)  was later called New World 5. Columbus himself was sure he discovered ___ a) China   b) India  c) Japan 6. Colunbus made ____ voyages to Central America. a) 2  b) 3  c) 4 7. Columbus called the natives ____. a) Chinese   b) Americans  c) Indians a) 2  b) 3  c) 4 7. Columbus called the natives ____. a) Chinese   b) Americans  c) Indians 8. Columbus Day is celebrated in ____ a) November  b) October  c) September 8. Columbus Day is celebrated in ____ a) November  b) October  c) September Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­ friends, reach­peach. Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­ friends, reach­peach. Columbus lived in ……,  There wasn’t much …….  There were many ……  And people liked …….  This man decided India to ……,  Because he liked to eat a ……  He sailed to the ……  And, of course, was the …….  Columbus discovered new ……  And found there a lot of …….. Columbus lived in ……,  There wasn’t much …….  There were many ……  And people liked …….  This man decided India to ……,  Because he liked to eat a ……  He sailed to the ……  And, of course, was the …….  Columbus discovered new ……  And found there a lot of …….. Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­ friends, reach­peach. Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­ friends, reach­peach. Columbus lived in ……,  There wasn’t much …….  There were many ……  And people liked …….  This man decided India to ……,  Because he liked to eat a ……  He sailed to the ……  And, of course, was the …….  Columbus discovered new ……  And found there a lot of …….. Columbus lived in ……,  There wasn’t much …….  There were many ……  And people liked …….  This man decided India to ……,  Because he liked to eat a ……  He sailed to the ……  And, of course, was the …….  Columbus discovered new ……  And found there a lot of …….. Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­ friends, reach­peach. Spain­rain, ships­trips, west­best, lands­ friends, reach­peach. Columbus lived in ……, Columbus lived in ……, There wasn’t much …….  There were many ……  And people liked …….  This man decided India to ……,  Because he liked to eat a ……  He sailed to the ……  And, of course, was the …….  Columbus discovered new ……  And found there a lot of ……..  There wasn’t much …….  There were many ……  And people liked …….  This man decided India to ……,  Because he liked to eat a ……  He sailed to the ……  And, of course, was the …….  Columbus discovered new ……  And found there a lot of ……..

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018