Методическая разработка урока
Оценка 5

Методическая разработка урока

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
04.03.2018
Методическая разработка урока
Тип урока: комбинированный Практическая цель урока: создание условий для практического применения языкового и речевого материала в рамках работы с текстами разного формата и формирования навыков смыслового чтения Цели урока: Обучающие: 1. активизация лексического и грамматического материала по теме; 2. совершенствование коммуникативных навыков учащихся; 3. развитие кругозора учащихся средствами ИКТ. Развивающие: 1. развитие памяти и внимания учащихся; 2. развитие умения обобщать и делать выводы; 3. развитие умения работать в парах и группах; Воспитательные: 1. воспитание позитивного отношения к здоровому образу жизни; 2. создание условий для работы учащихся в группах для воспитания чувства взаимоподдержки и сотрудничества; Задачи урока: 1. развивать коммуникативные навыки и умения учащихся логически мыслить, сопоставлять в ходе учебных ситуаций урока; 2. содействовать формированию навыков смыслового чтения у учащихся через использование текстов разного формата; 3. развивать способность к осмысленному восприятию, самостоятельному труду; 4. совершенствовать умения работать в коллективе и самостоятельно.
Урок 7 класс.docx
Кондратьева Елена Юрьевна учитель английского языка МОАУ «Гимназия №3 г. Орска  Оренбургской области» фронтальная,  групповая,  парная,  индивидуальная. Предмет: английский язык Класс: 7 Тема урока: Здоровый образ жизни Программа: Примерные программы по учебным предметам. Иностранный язык. 5­9  классы. ­  М.: Просвещение, 2010 / руководитель проекта Кузнецов А.А. (Стандарты  второго поколения) Учебник: Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык. – М: Просвещение,  2007  Тип урока: комбинированный   Практическая цель урока: создание условий для практического применения  языкового и речевого материала в рамках работы с текстами разного формата и  формирования навыков смыслового чтения Цели урока: Обучающие: 1. активизация лексического и грамматического материала по теме; 2. совершенствование коммуникативных навыков учащихся; 3. развитие кругозора учащихся средствами ИКТ. Развивающие: 1. развитие памяти и внимания учащихся; 2. развитие умения обобщать и делать выводы; 3. развитие умения работать в парах и группах; Воспитательные: 1. воспитание позитивного отношения к здоровому образу жизни; 2. создание условий для работы учащихся в группах для воспитания чувства  взаимоподдержки и сотрудничества; Задачи урока: 1. развивать коммуникативные навыки и умения учащихся логически мыслить,  сопоставлять в ходе учебных ситуаций урока; 2. содействовать формированию  навыков смыслового чтения у учащихся через  использование текстов разного формата; 3. развивать способность к осмысленному восприятию, самостоятельному труду; 4. совершенствовать умения работать в коллективе и самостоятельно. Формы организации познавательной деятельности:  • • • • Методы обучения: • • • • словесные,  наглядные,  практические; создание ситуации занимательности, успеха; личностные: формирование устойчивого позитивного отношения  к здоровому   предметные: совершенствование лексических и грамматических навыков,   Личностные:  формирование ответственного отношения к культуре здорового  частично­поисковый; самостоятельная работа прием эмоционального вхождения в урок,  мини­опрос; прием подводящего диалога ситуация яркого пятна прием рефлексии  метапредметные: умение работать в группе, осмысливать цель чтения и строить  технология смыслового чтения, технология обучения в сотрудничестве, технология коммуникативного обучения, технология системно­деятельностного подхода, здоровьесберегающие технологии,  ИКТ ­ технологии. • • Приемы обучения: • • • • • Технологии: • • • • • • Планируемые результаты: • образу жизни; развитие навыков сотрудничества со взрослыми и сверстниками,  находить выходы из спорных ситуаций; • логические рассуждения, умозаключения, уметь адекватно и осознано использовать  речевые средства в соответствии с  задачей коммуникации; • развитие   умения систематизировать новые знания и на их основе составлять  собственное диалогическое высказывание, совершенствование аудитивных навыков. Формирование УУД: • образа жизни, готовности к саморазвитию и самообразованию; формирование  коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками. Регулятивные: осуществление регулятивных действий самонаблюдения и  • самоконтроля в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке. • текстами,  построение логических рассуждений, осознание и самостоятельное  построение устного речевого высказывания. • работать в паре и группе, умение планировать и согласованно выполнять совместную  деятельность, умение адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач. Методы контроля: • Устный • Письменный • Самоконтроль Оборудование: • Просвещение, 2012. • • Учебник Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык. – М:  Раздаточный материал на каждого Электронная презентация «Здоровье» Познавательные: поиск и выделение необходимой информации в ходе работы с  Коммуникативные: умение слушать собеседника и вести диалог, умение •         Компьютер, экран. Ход урока: T: Good morning, boys and girls! Glad to see you today! What date/day is it today? How are  you? Are you fine, OK?  P: …..  T: That’s great! But somebody is not all right now. Look at the boy. What’s the  matter with him? P: he’s crying. T: Probably you are right. Let’s ask him why he is crying.  P; Why do you cry willy, why do you cry?      Why Willy, why, Willy, why Willy, why?  T: Ok. How do you think why he is crying?  P; he is ill or may be not very well. T: perhaps you are right again. Some people are healthy, the others are not.  Let’s read some  statements and complete them in your copy­books. One of you should do it on the  blackboard.  Smoking  is a bad …(habit) 2) To keep fit we should do a lot of … (exercises) 3. To be fit you should be physically … (active) 4. When a doctor comes to see you, he usually listens to your … (lungs) 5. When you eat a lot of cold ice­cream you get a sore … (throat) 6. If you follow the doctor’s advice you will be … (healthy) T: OK, now use the first letters to make a new word. What word is it? P: Health  T: And what is health for you? Look at the screen and give me your associations                                                                         HEALTH P: food, exercises, diet, sport.. T: So, what is the topic for our lesson today?   P: Healthy living, healthy way of life T: What shall we discuss now? P: how to keep fit, to be healthy, visiting a doctor, healthy rules.. T: OK. And what do you know about keeping feet? Today we’ll read a lot of texts and  everyone will find some useful information.  T: You know, there are lots of proverbs about health. Your first task is to remember them,  then match the beginning and the ending (work in groups – каждая группа получает 8  пословиц, но составляет только две) P:  1. Early to bed and early to rise… 2. An apple a day… 3. Good health is …  a) …. after supper walk a mile. b) … is a good medicine. c) … in a sound body. 4. A merry heart… 5. Quick at meat … 6. After dinner sit a while …  7. A sound mind … 8. Prevention is …  d) … better than cure. e)… makes a man healthy, wealthy and wise. f) … quick at work. g) …. above wealth. h) … keeps the doctor away. T: Well done! Now listen to the statements and choose your proverb to illustrate it: 1. If you want to keep fit you should go to bed early or you will be sleepy in the morning. 2. Fresh fruit and vegetables are full of vitamins and are very useful for our health. 3. To be healthy is more important than to be rich. You can’t buy health. 4. Those people who don’t worry about small things and who are cheerful hardly ever fall ill. P: …. T: So well! When people want to be healthy, they usually follow some regulations. Let me  see if you know them. Use your color cards to agree or disagree with the statements you see  on the screen. (ученики читают утверждения самостоятельно с экрана и используют  цветные карточки для выражения согласия и несогласия)  Smoking is a bad habit. T If you have a sore throat, you should go for a walk. F A morning exercise is a bad habit. F You should eat the right food. T You shouldn’t go in for sport to be healthy. F Eating too many sweets is good for your health. F If you are ill you should consult the doctor. T Eating fruit and vegetables is really healthy. T You should smoke and take alcohol to keep fit. F Sweets, chips and cola keep you healthy. F 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. P:  T: Well, I see you know how to be healthy. But unfortunately, sometimes people fall ill.  Look at the screen. Read the poem and match people from the poem with their illnesses. P:  читают в дополнительных листах стихотворение и соотносят имена людей и  болезни. Anna  has a toothache Anna has a toothache.(5)  Teddy has a cold. (1) Fred has a headache. (3) Eddie's getting old. (6)                             Sam has a stomachache. (8)                             Frankie has the flu. (7)                             Emma has a backache. (4)                             Tony has it too. (2)  T: So, who has all these illnesses? P: 1 is …, 2 is ….. T: And have you ever fallen ill? What was your problem? P: I had … T: What should people do if they fall ill? P: call a doctor, visit a doctor T: Right you are. Now, work in pairs.  Диалог 1 – Полина, Маша, Диалог 2 – Настя и  Арина, диалог 3 Юля и Катя.Make up dialogues (1 пара – расположить реплики в  нужной последовательности, 2 пара – дополнить диалог, 3 пара – выбрать вариант  ответа, 4 пара – соотнести вопрос и ответ; остальные выполняют задание сразу) T: And all the rest look through the table, describe what health problems people have, say  how they feel and give advice P:… T: Now, let’s listen to one of the dialogues (остальные диалоги проверяются по  сделанным записям в тетрадях после урока) P: … T: Thanks, you were right. To my mind one of good healthy rules is to take vitamins. Let’s  get some information about them. Look through your guide list for the lesson.  Read the title of the text and say what you will read about. What do you know about  vitamins? Do the tasks that follow.   Vitamins 1. Mark the statements True/False 1. Vitamins make people healthy 2. We get vitamins doing sports 3. People don’t need vitamins C 4. If you want to be healthy you should eat fruit and vegetables 5. There are about ten vitamins extremely necessary for the people 2. Read the text attentively People need vitamins to stay healthy. “Vita” means life in Latin. People get vitamins  from the food they eat. There are a lot of vitamins in fruit and vegetables. But you can hardly find any useful vitamins in Coke, chips and other fast food. Each vitamin is responsible for  different things in the human body.  There are about ten major vitamins. They are usually named by a letter of the alphabet (A, B, C, D, etc.) Vitamin A is in green and yellow vegetables, milk and eggs. It’s necessary  for seeing in the dark. Vitamin B1 is in meat, porridge and bread. B1 is responsible for the  nervous system. Lack of this vitamin leads to serious illnesses and even death. Vitamin C is  in every fruit and vegetable. You can find this vitamin in black currants, strawberries,  oranges and grapefruits, onions, cabbages and green peppers. Vitamin C is important for  building bones and teeth. It helps to prevent colds. Vitamin D is in eggs. People can also get  it from sunlight. It makes our bones strong. Vitamin E is necessary for skin and body. It’s in  the wheat and nuts. VitaminaB6 and K are necessary for human blood. You can find B6 in  beans and milk: K­ in potatoes, tomatoes and carrots.  Vitamins make people healthy, optimistic and strong. Remember: I eat to live, but I  don’t live to eat. Choose healthy food. T: So, have a look and say if you were right or wrong P:  3. Complete the sentences using the text.  1. If a person has some problems with her/his skin, he/she should have … (vit E) 2. If you have got a bad cold, you need vitamin … (C), which is in … (black currants,  strawberries, oranges and grapefruits, onions, cabbages and green peppers). 3. To make your bones strong you should (take vit D from eggs or sunlight)… 4. If you can hardly see in the dark, you should have (vit A) … every day 5. You should have (vit B1)… to make your nervous system work 6. People need vitamins to …(stay healthy) 4. Find information about vitamins (where you can find them and what they are  responsible for)  ­ work in pairs, then complete the table 5. Use the words in bald to make new words P: do the task to the text T : Good of you! OK, now let’s try to make a conclusion about the lesson. Watch the video  and comment P: watch video and comment (It’s important to do exercises, it’s necessary to eat the right  food,  it’s good to take vitamins)  T: OK, thanks. At home you should read the text and do some tasks. Speak about  vitamins and make a presentation about the most important vitamins  T: And now I’ve got 3 boxes but they are empty. Put the vitamins there ­ yellow – if  our lesson was useful for you, red – if you feel perfect and have learnt something  important for yourself,  blue – if the lesson was dull, not useful and you feel sick after  it. (звучит музыка) And then take a vitamin for yourself to stay cheerful and keep fit. P:  T: You will get your marks later when I check you work. The lesson is over, bye.

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018