Методическая разработка урока
Оценка 5

Методическая разработка урока

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
04.03.2018
Методическая разработка урока
Тип урока: комбинированный Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции обучающихся по данной теме. Задачи урока: Учебная – развивать языковую компетенцию при совершенствовании лексических и грамматических навыков чтения и говорения; Общеобразовательная – развивать социокультурную компетенцию, формировать интерес к расширению страноведческих знаний; Развивающая – развивать речевую компетенцию - языковые, интеллектуальные, коммуникативные способностей учащихся; Воспитательную – воспитывать доброжелательное отношение к культуре и истории Шотландии.
Шотландия .docx
Открытый урок по теме «Прекрасная Шотландия»  Учитель Кондратьева Е.Ю. Класс 8б Тема урока: Прекрасная Шотландия Тип урока: комбинированный Цель урока: Формирование коммуникативной компетенции обучающихся по данной  теме. Задачи урока: Учебная – развивать  языковую  компетенцию при совершенствовании  лексических и грамматических навыков чтения и  говорения; Общеобразовательная   –   развивать   социокультурную   компетенцию,   формировать интерес к расширению страноведческих знаний; Развивающая   –   развивать   речевую   компетенцию   ­   языковые,   интеллектуальные, коммуникативные способностей учащихся; Воспитательную  –  воспитывать   доброжелательное   отношение   к   культуре   и  истории Шотландии. Материалы   к   уроку:  видеоролики   по   теме,   раздаточный   материал,   аудиозаписи, презентация по теме. Ход урока: T: Good morning pupils, glad to see you today! How are you now? What date, day is it? P:  T: Ok, very well. So the weekend is coming and lots of people prefer going away. Do you like travelling? Why? P:  T: If you have a chance to choose any country you like, where would you go and why? P: T: Ok, today I suggest you to visit one of the most beautiful countries in the world. Solve the puzzles and you’ll name the country. P: work in 3 groups and solve the puzzle. They find the pictures of a thistle, kilt and Nessie. T: What country are we going to talk about? What is our topic for today? P: T: Why do you think these words are matched with Scotland? What other associations do you relate to the word “Scotland”? And what’s your aim for the lesson today? P: to revise facts about the country, learn new information, practice in reading and talking about the country. T: As I said Scotland is an amazing country. Let’s admire its wonderful and picturesque scenery and express your feelings and emotions later. You may do it either personally or by leaving a comment on my page. P: watch the video, make comments: I think, In my opinion, I’m sure, I’ve seen … T: Well, I agree with all of you, thanks for your comments. But now let’s revise some facts. Answer my questions quickly: 1. Where is Scotland situated? 2. What is its capital? 3. What big cities do you know in Scotland? 4. Who is patron Saint? 5. What national features do you know about Scotland? 6. Who are famous Scottish people? P: T: Well, I see you know lots of names, but who were all these people? What have they done for their country? Work in 3 groups and match the descriptions with thwe names of famous people.  1.He was born in Edinburgh. He can be rightly called the creator of the historical novel. He wrote more than 26 novels such as “Ivanhoe”, “Woodstock”, “Quentin Durward”, etc.  2.Boys and girls of all the countries love and admire him for his stories and books of adventure and especially for his famous book “Treasure Island”.  3.He discovered penicillin.  4.He was one of the missionaries to Africa, who discovered the Victoria Falls. He was born in 1813 in a village near Glasgow.  5.He was born in Edinburgh. On the 10th  of March, 1876 he invented the telephone. His father was a world­famous teacher of speech and the inventor of a system which he called “Visible Speech”. It helped deaf people to pronounce words they could not hear.  6. Scotland’s national poet. His poems and verses inspired Beethoven, Mendelssohn and other composers who wrote music to them. He was born on January 25, 1759.  7. Не was a Scottish theoretical physicist. His most important achievement was classical electromagnetic theory.  8. He was a British physician and writer most noted for his stories about the detective Sherlock Holmes.  9. He was a Scottish, who was a self­made man, merchant. Не created the famous Lipton tea brand.   10. He is  Scotland’s national hero who fought against the English in the 13th century trying to make Scotland independent . He defeated an English army at the Battle of Stirling Bridge in 1297, and was Guardian of Scotland Robert Louis Stevenson Sir Alexander Fleming a) b) c) Walter Scott d) e) f) g) h) i) j) Arthur Conan Doyle David Livingstone Alexander Graham Bell Robert Burns James Clerk Maxwell Thomas Lipton  William Wallace T: Now let’s check and see if there are any matches or not. (ответы учащихся и слайды в презентации для самопроверки) T: Ok, well done. Who do you think is the most remembered and respected person in Scotland? P: T: Well, R. Burns wrote a lot of poems about his Bonny Scotland, but the most famous and beloved one is certainly “My Heart’s in the Highlands” Listen to the beginning and get ready to recite it – 1 pupil from each group. P: T: Thanks a lot! You were great. Let’s continue our work. Last lesson we read the text about Scotland and your home task was to tell the most important facts. We’ll continue working in groups and pairs and do the next tasks: 1 group – tell about Scotland 2 group – read the texts and find some main things you need to remember “Highlands and Islands”, “Nessie” (4 pupils do the task in pairs) 3 group – make dialogues about visiting Scotland P: tell about the country P: tell the dialogues T: very well! When we discover Scotland we may always find unusual things. For example, isn’t it strange that men wear skirts? We know they are called kilts. But would you like to know more about them? Then you’ll do individual reading tasks. P: read short texts and do the tasks. T: ok. Today at the lesson we remembered and learned facts about Scotland, its famous people and national features. But what about its capital? Let’s do some grammar points and at the same time think what interesting places you may see in Edinburgh. P: do Complex Object sentences T: What interesting places can we find in the capital city? P: T: Right you are. But one picturesque event I want you to see now. P: watch Edinburgh military tattoo. T: So next lesson we’ll get facts about the capital and answer the questions you have now. Was the lesson useful for you? Did you achieve your aim? P: T: What part of the lesson do you find the most interesting? P: fill the table about parts of the lesson T: I think your work was great today, but you’ll get your marks after I check your individual tasks. And your home task is 1 – write a letter 2 – read the text and do true, false

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока

Методическая разработка урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.03.2018