Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)
Оценка 4.8

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Оценка 4.8
Разработки уроков
doc
английский язык
6 кл
15.03.2018
Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)
Разработка урока Мне нравятся подарки.doc
Предмет: Английский язык. Тема: I like presents. Класс: 6  Учебник: New Millennium English Учитель: Леонтьева Е.В. Тип урока: урок, направленный на формирование лексических и грамматических навыков и  умений  говорения.           Задачи:1. Образовательная: развивать кругозор учащихся; их знания о традициях и  обычаях англо­говорящих стран.                         2. Воспитательная: формировать у учащихся уважение к традициям и  праздникам народа страны изучаемого языка.                         3. Развивающая: развивать память, мышление, догадку; развивать умение  работать в разных режимах.                         4. Практическая:                          ­в грамматике ­ формировать умение выражать принадлежность предметов  кому­либо;                          ­в аудировании ­ учить воспринимать на слух сообщения диалогического  характера, построенные на языковом и речевом   материале данной темы;                         ­ в чтении ­ совершенствовать технику чтения и учить выразительно читать;                         ­ в говорении – учить инсценировать диалог и вести беседу по аналогии.             Оборудование : магнитофон , мультимедийный экран, атрибуты предстоящего  праздника –католического Рождества.             Дополнительные пособия: раздаточный материал­карточки, маркеры –для работы в  группах, жетоны для   поощрения за работу, конфеты в красной ,желтой и зеленой обертках  для  оценивания деятельности учащихся , подарки в рождественских носках: колокольчики  ,колпаки , пакеты для игры : «Чье это?». 1. Оргмомент. Good morning. I am glad to see you. I hope everybody is ready to workhard. Let’s start our lesson.  Please be active, attentive, sociable and friendly to each other. Take each other’s hands and smile at  each other. 2. Целеполагание.  ­ Read the title of our lesson. (Слайд 1) ­ What are we going to speak about? At the lesson we are going to talk about New Year and Christmas presents you like to give and to  get. Also we are going to learn possessive pronouns and use them in dialogues. 3. Фонетическая зарядка. ­ When do we celebrate  New Year? ­May be you want to ask some questions about New Year?(задают вопросы друг другу) ­ What do you do on New Year’s Day? (have parties, sing songs, put on fancy dresses, play games,  dance to music) ­ Where do you go New Year’s Day? (to the central square to have fun near the New Year Tree) ­ Where do your parents put the New Year presents? (under the New Year Tree) ­ How do you decorate the New Year Tree?  ­ Let’s decorate our Christmas Trees. Drag the decorations to the Christmas trees according to the  sounds [ei] and [æ]. (Decorate this one with the words with sounds [ei] and the second tree with the  words with the sound [æ]) (Распределить слова согласно правилам чтения буквы А) ­Repeat all together. 4. Речевая разминка. ­ When do British people celebrate Christmas. Play «Christmas game».  ­ Say as many word pairs with this word as possible. (Christmas cracker, Day, dinner, Eve, greeting, holiday, lights, morning, party, present, card, tradition. tree, Father Christmas, Christmastime) It looks like a cracker going bang, with the things inside flying out.  The winner is the pupil who says the last phrase. 5. Включение в речевую деятельность ­ Do you like to get  presents? ­ What presents do you like best? ­ Who gives you  presents? ­ When do you feel happier: when you get presents or when you give them? ­ What presents would you like to get? Look at the pictures. These are Christmas presents. (Слайд 2) Pronounce them correctly: a tape­recorder, a mobile phone, a camera, a computer, a walkman, a  fancy­dress, a pet.  ­ You should find out what presents from the given list your classmate would like to get. Use an example: (Слайд 3) Sasha, would you like to get a computer?­Yes, I would. (No, I wouldn’t) Why? Because I like to play computer games and surf the Internet. Make a report using a model: Sasha would like to get a walkman. 6.Слушание. ­I am sure all of you are happy when you get presents. But now we are going to listen to a family at  a Christmas party. ­ Put the pictures in order.  ­ Let’s check the answers. ­ Listen to the conversation again and put T if the sentence is right and F if the sentence is wrong:  (Слайд 4) 1. Roger didn’t get what he wanted. 2. Kate got a camera as a present for Christmas. 3. The father didn’t like the present that his children gave him. 4. Everybody prepared presents for Christmas. 5. They like Christmas very much. ­ Check. (Слайд 5) 7. Чтение по ролям и драматизация. ­Read the conversation in roles. Физминутка Clap, clap, clap your hands Clap your hands together Stamp, stamp, stamp your feet Stamp your feet together Spin, spin, spin around Spin around together Wink, wink, wink your eyes Wink your eyes together Dance, dance, dance and dance together. 8. Ознакомление с притяжательными местоимениями. ­Find in the conversation the meaning of the words in bold. How can you translate them? These are possessive pronouns. Look at the box. Let’s read the pronouns correctly: (Слайд 6) my­mine        its­its your­yours    our­ours his­his            your­yours her­hers         their­theirs It’s my book.­It’s mine. Make up your own examples. Deduce the rule, please. Possessive pronouns are used without a noun when the noun is clearly understood.( Данные  притяжательные местоимения употребляются без существительного, когда мы знаем ,о каком  предмете идет речь.) 1) первичная тренировка грамматического материала 1гр. упр.3 стр.54 2гр. Работа на карточках. Перевод. Это моё письмо. Их подарки под рождественской ёлкой. Эта хлопушка наша. 2) тренировка:грамматическая игра (Слайд 7) Let’s play a game: “Whose is this?” Show the things one by one to your group, then point to a person and guess: It’s his/hers/yours. The  owner of the thing can say: Right ,it’s mine or Wrong ,it’s not mine. 3) Контроль усвоения: Работа по вариантам. (Слайд 8) Santa Claus prepared a test for you where you should fill in the gaps with the pronouns: hers/his/yours/mine/ours/theirs/its. Divide into two variants and do it yourselves.  ­Exchange the papers and check. The answers are on the board. Correct the mistakes and put the  marks: (Слайд 9) no  mistakes­5 1/2mistakes­4 3/4 mistakes­3 over 4 mistakes­2 9. Подведение итогов урока. ­ What did you learn? ­ What new information did you get? 10. Домашнее задание. (Приложение) Write the letter to Father Frost  about presents you would like to get for the New Year and give  reasons. (Слайд 10) 11. Рефлексия. (Слайд 11) So , on your desks you’ve got a red circle, a yellow circle and a green circle. Choose :the green one if you understood everything;                the yellow one if you quite understood;                the red one if you understood nothing.

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)

Методическая разработка урока по английскому языку на тему " I like presents" (6 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.03.2018