Music has a great power
Оценка 4.9

Music has a great power

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
25.02.2019
Music has a great power
Разработка урока английского языка для 9 класса "Music is a great power". Цель урока: усовершенствовать умения и навыки практического владения английского языка по данной теме с разных видов речевой деятельности: говорение, чтение, письмо, с использованием технологии критического мышления; развивать умение высказывать в устной диалогической и монологической речи свое отношение по определенному вопросу; создать условия для развития самостоятельной и творческой личности, формировать умение работать в команде, анализировать и критически оценивать ситуацию; применять полученные знания в разнообразных ситуациях; обучать работать самостоятельно; развивать критическое мышление и находить решение умственных и речевых заданий, которые требуют интеллектуальных и поисковых усилий; воспитывать уважительное отношение к культуре народа, язык которого изучается.
Music has a great power.docx
Тема:Art and Music  Подтема: Music has a great power  Цель: усовершенствовать умения и навыки практического владения английского языка по данной теме с разных видов речевой деятельности: говорение, чтение, письмо, с использованием технологии критического мышления; развивать умение высказывать в устной   диалогической   и   монологической   речи   свое   отношение   по   определенному вопросу;   создать   условия   для   развития   самостоятельной   и   творческой   личности, формировать   умение   работать   в   команде,   анализировать   и   критически   оценивать ситуацию; применять полученные знания в разнообразных ситуациях; обучать работать самостоятельно; развивать критическое мышление и находить решение умственных и речевых заданий, которые требуют интеллектуальных и поисковых усилий; воспитывать уважительное отношение к культуре народа, язык которого изучается. Оборудование: ноутбук, карточки из заданиями, интерактивная доска Ход урока I. Подготовка к восприятию иноязычной речи 1. Greeting. Приветствие Teacher: Good morning, dear students! I’m glad to greet you. 2. Aim. Актуализация приобретенных знаний. Мотивация учебной деятельности. Зайдя   в   класс,   обучающиеся   берут   разноцветную   бумагу   и   садятся   за   парту,   на которой уже есть бумага, соответствующего цвета. Каждая группа выбирает своего капитана. Капитан получает конверт с заданием. Teacher: Today we`ll speak about your favourite music, work in groups, make cinquains  about music. As you see, the topic of our lesson is Music; the music we love, enjoy listening  to, admire. We are surrounded  by the sounds of music during our life. Music is much more  than a series of notes and rhythm. Music is a universal language. It can reach deep into  human spirit. Music can change a mood in an instant. It can inspire creativity. Music can  reduce stress and carry many health benefits.   3. Warming up. Ввод в иноязычную среду Teacher: Let’s  read the poem and answer the question. What does the author compare music with? Music has the power  to help and to heal, It’s truly amazing how it makes us feel. It brings us hope and a positive mind, Motivates us  The Music of life by Anita to be friendly and kind. Music offers messages about others and earth, Guides us with purpose assures that we’re worth. A single song, Countless hearts it may touch, Will help us love others, so very much. Music is here to entertain and inspire, Has the potential To ignite inner fire. Together with music, We can create good, We have what it takes, We definitely should. (Ответы обучающихся)  Main   part   of   the  Основная   часть II. lesson. урока 1. Работа в группах. Учащиеся открывают  конверты. Работа с  карточками. Карточка 1 (одинаковая  для всех групп) A great majority of people  are fond of rock and pop  music. At the same time a  lot of people have never  been to a symphony  orchestra performance.  They say that classical  music is old­fashioned. Are they right? (ответы  обучающихся) Учитель обращает  внимание на задания,  которые находятся в  конвертах. Группа 1 (высказывают  свои мысли о  классической музыке) ______________________ ______________________ ______________________ ________ Card 1a Study the following text: Can you think of a day  without music? There is  music everywhere: at home, in a  concert hall, in parks, at the  seaside and even in the forest.  People cannot live without  music. They listen to music, they dance to music and learn to play  musical instruments. But what is  music? Specialists explain it very well. Music isn’t  a combination  of pleasant sounds only. It is an  art which reflects life. Music  reflects people’s ideas and  emotions. Music is also a  weapon. It fights for light against darkness, for freedom against  tyranny, for humanism against  barbarity.  When speaking of  different forms of music we have to mention first and foremost  classical music. We can admire  different musical genres:  symphony, concerto, chamber  music, vocal music, opera and  ballet. Classical music gives us  delight and pleasure, partly  sensual, partly intellectual. It is  always a complex of emotions:  we feel excitement and at the  same time, love for others and a  desire to do something for them.  When listening to classical music our feelings are combined into  one and to give it a name it will  be happiness. Classical music  contains a powerful appeal to  listeners. It addresses both our  senses and intellect. We are  lucky to have such a famous  orchestra in St. Petersburg which executes music by Beethoven  and Mozart, Britten and  Gershwin. It is famous all over  the world for its original  interpretations of classical music. Many people admire musical pieces which are based on  the theme of struggle of  good against evil (“Seventh  symphony” by  Shostakovitch, “Sixth  symphony” by  Tchaikovsky). Music of such great composers as  Beethoven and Wagner  always conveys strength,  courage and willpower.  Others prefer romantic  music, a world of rich  imagination of Chopin,  Schumann, Schubert and  Berlioz. The love of life and  the sparkling gaiety of most  pieces of Mozart have the  strongest appeal to  everybody. “The Marriage of Figaro” alone is a wonderful  cure for pessimism or low  spirits. We have to mention  the brilliant historical  musical dramas of  Mussorgsky, the fascinating  fairy­tales of Rimsky­ Korsakov, the deeply  psychological operas of  Tchaikovsky. No doubt,  Tchaikovsky is the best­ known composer, we love  all his music, but especially  the sad feeling of his  symphonies and the solemn  beauty of the 1st piano  concerto. _______________________ _______________________ _______________________ _____ Card 2a In the text find the words  and word combinations  referring to classical  music. Write them down ______________________ ______________________ ______________________ ________ Card 3a What would you tell your  opponents about classical  music? Try to convince  them that classical music  is worth listening. Give your arguments for. Группа 2 (высказывают  свои мысли о рок и поп­ музыке) Card 1b Study the following text: Music for the masses The Glastonbury Festival is an unforgettable sight. For  three days, 280 hectares of  peaceful farm country in  the beautiful Somerset  Valley become a vast,  colourful tent city. The  Glastonbury Festival is  Britain’s largest outdoor  rock concert, and it attracts  crowds of more than  100,000 people. It has six  separate stages for  musicians to play on. It has  eighteen markets where  fans can buy things. It has  its own daily newspaper  and is even broadcast live on  television. It also raises large  amounts of money for several  charities, including Greenpeace  and the Campaign for Nuclear  Disarmament. Glastonbury is just one of many  events of the international music  festival calendar each year. For  dance music fans, there’s  Creamfields, the Essential  Festival and Homelands – all in  the UK. Rock fans have Roskilde Festival in Denmark, Fuji Rock  and Summer Sonic in Japan, and  the Livid Festival and the Big  Day Out in Australia. And the  crowds just keep getting bigger.  In fact, the size of some of these  festivals is causing problems.  Since the deaths of nine people  in Roskilde in 2000 and the  death of a young woman at the  2001 Big Day Out, festival  organizers and local police have  been working together to make  sure festival­goers stay safe. Despite these tragic events,  festivals are more popular than  ever. And it’s not just about the  music. It’s about making new  friends and partying non­stop for days at a time. It’s about dancing till you can’t stand up anymore,  till you are completely exhausted and then crashing in someone  else’s tent. Veteran music  journalist Koichi Hanafusa was  at the first Fiji Rock Festival in  1997. It was awesome! He  remembers the festival being hit  by a typhoon. “My greatest  memory was all those people  dancing to Rage Against the  Machine. They didn’t care  about the rain and the wind”, he says. “I mean, that’s what it’s all about”. _______________________ _______________________ _______________________ _____ Card 2b In the text find the words  and word combinations  referring to rock music. Card 3b What would you tell your  opponents about rock  music? Карточка 2 Explain why you don’t  agree with your opponents. Give arguments for the  other point of view. Группа 3 (слушает, делает  выводы, дополняют,  собирают информацию) Выступления групп 2. Робота з текстом по  методу INSERT (Звучит музыка Вивальди) Teacher: I am sure that you  know that music has a  medicinal effect on people. I  suggest you to read the text  about it. After that you will  fill in the table. I hope your  reading will be effective. Music 1. Music is not just  entertainment. It is  medicine for both the brain and the body.  Don Campbell is an  expert on The  Mozart effect and the incredible power of  music. He says that  all kinds of music,  from Mozart to jazz,  from Latin to rock  can affect our  learning and our  health. 2. Many people use  music to help them  feel relaxed after a  busy day at work.  Music can also  reduce the stress of  being ill, especially  by reducing pain.  The director of  Baltimore Hospital  says that thirty  minutes of classical  music has the same  effect as ten  milligrams of the  painkiller Valium. 3. Campbell also says  that music can help  you concentrate but  you need the right  kind of music for you mood. And you need  to listen for about ten minutes before you  start studying.  Perhaps your mind  needs relaxing or  maybe you are tired  and you want to feel more  energetic. So you should  choose the appropriate  music to help you. You  can use many different  kinds of music to help you concentrate. Mozart’s  music is very popular,  however, because it is  very organized and it  makes your brain more  alert and imaginative. 4. Music helps you to study  better and it can also  actually make you more  intelligent. In one study,  students who listened to  Mozart before doing a test  got much higher marks  than those who didn’t.  Many students also show  that children who learn to  play a musical instrument  before the age of twelve  have better memories for  the rest of their lives. 5. As for me, I grew up  listening to classical  music. Mainly Beethoven,  Mozart and a lot of Italian  opera, and this is what I  love listening to in the  evening. Also I’m really  into jazz music, especially  singers like Louis  Armstrong and Nina  Simone. I would love to  sing like them or play an  instrument, the piano or  the guitar. So, yes, I love  music but not all types. V I know this fact  If you know the given information – you put a V ( tick) opposite  the sentence.  If the information  was new for you –  you mark it with a +.  If something was not  clear to you – you put an? mark and ask  questions. So let's start from the first  column. What was familiar  for you? What was new?  What was not clear to you?  Ответы учеников. 3. Составление “fishbone” Teacher: Now let’s read  teens’ opinions about music.  Has music a great power?   Pupils choose the facts,  explain the reasons and  make a conclusion.  1. Ana Filipe Silva,15  – I’m a true music lover.  Music makes me feel good  and sometimes I honestly  think that I have a song for  all the situations that happen  in my life. If I’m sad I listen  to a very calm song and if I  am happy I listen to a very  cool and loud one. That’s the reason why music is so  important to me. I like  almost any type of music,  but like anyone else I have  my preferences, that are Ro,  House, Pop and I also like old songs of the 90’s, 80’s,  70’s … I’ve always liked  these types of music. So,  I’ve never changed my  musical tastes since I know  what music is. I don’t have  a favorite singer, or a  favorite group. I have many groups that I appreciate,  like: Colplay, Bon Jovi,  Craig David, Guns’n Roses, Sting,… I like them  because their music is my  favorite, but, as I’m  constantly searching  information about them on  the net if I don’t know  something about them.  2. Patricia Silva,15  – Music is a part of my  life. It’s like a soundtrack  that follows me every  minute of my daily routine.  In general I like Rock, Pop  and Country music. I hate  Fado and Kizomba because I give much more  importance to the lyrics  than properly to the rhythm  and I think those kinds of  music don’t have “great”  lyrics. My musical tastes  have changed a lot along  these years. When I was  ten, I only listened to  Kizomba and Pop music,  and now I listen to Rock  and Pop, maybe by the  influence of my parents and my friends. My favorite  singers at the moment are  Bon Jovi, Jonos Brothers,  Scorpions, Metallica,  ABBA, Tina Turner, Barrie Tyler, Queen and Celine Dion. I  love these singers because in  their songs they convey  messages of love, happiness and  peace, and in my point of view  that the most important in life.  3. Claudia Rebelo. ­ I'm 23 and have loved listening  to and performing classical  music since the age of 8. A lot of classical music pieces are used in movies, commercials, tv shows,  and even rap. The progressions  are very similar across the board. While I do love classical and  opera, I also can appreciate the  "garbage" that is on the radio  today. Someone took the time to  compose that music and it IS still music. Ответы учащихся Ana Silva,15  Fact: likes all types of music and  has songs for all the situations;  Reason: if she’s sad­listens to a  very calm song;  If she’s happy­listens to a very  cool and loud music.  Fact: constantly is searching  information about her favourite  singers and groups;  Reason: tries to know more  about them.  Conclusion:1) Music is an  extremely effective stress  management tool. 2) Music is  means of education.  Patricia Silva,15  Fact: listened to Kizomba and  Pop music, and now she listens  to Rock and Pop; Reason : by the influence of her  parents and friends she has  changed her musical taste.  Fact: gives much more  importance to the lyrics than  properly to the rhythm; Reason: convey messages of  love, happiness and peace,  which are the most important in life. Conclusion: the society and  the age influence musical  styles.  Claudia Rebelo, 23  Fact: loved listening to and  performing classical music  which is used in movies,  commercials, TV shows.  Conclusion: music doesn’t  only entertain but teaches us  to value the pieces of it.  Teacher: Let’s listen to your opinions if music has a great  power. Учащиеся отвечают на  вопросы ­ music is an extremely  effective stress  management tool;  ­ music is means of  education; the society  and the age influence  musical styles;  ­ music doesn’t only  entertain but teaches  us to value the pieces  of it. I am sure …..  I guess…..  To my mind….  If I am not mistaken…. I am not sure, but I think …  In my opinion…. 4. Рефлексия. Teacher: It's the end of the lesson   and   the   time   for reflection,   students.   We have discussed much today. Did you like our lesson? I wonder   what   feelings   and thoughts  you've  got   now. Please,   your opinion   in   your   cinquain poetry.   You   know   its structure.   express Cinquain poetry: 1word (a subject or a noun) 2 words (adjectives) that describe word 1 3 words (action verbs) that relate to word 1 4 words (feelings or a complete sentence) that relates to word 1 1 word (a synonym of line 1 or a word that sums it up) III. Заключительная часть 1. Домашнее задание Написать эссе (80­100 слов) на  тему «Мое отношение к  разным типам музыки» 2. Подведение итогов Teacher: What have you got  acquainted with during today’s  lesson? Students: During today’s lesson I have: found out that…  learnt… remembered … got acquainted with… Teacher: Dear students! I'm  very grateful to you for the  lesson. You've worked hard  and I will give only good  and excellent marks to all of  you! Good bye!

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power

Music has a great power
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.02.2019