Обмен впечатлениями после просмотра фильма
Оценка 4.8

Обмен впечатлениями после просмотра фильма

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл—8 кл
25.03.2022
Обмен впечатлениями после просмотра фильма
План конспект учебного занятия по английскому языку по теме "Cinema": Обмен впечатлениями после просмотра фильма
обмен впечатлениями после просмотра фильма.docx

Учитель: Синяк Наталья Викентьевна

Класс: 8

Тема: Обмен впечатлениями после просмотра фильма.

Коммуникативная задача: рассказать о позитивных или отрицательных впечатлениях посещения кинотеатра.

Цели занятия:

1.     Образовательная – совершенствование лексических навыков и использование языковых знаний для решения речевой задачи.

2.     Развивающая – развития языковой догадки, критического мышления.

3.     Воспитательная – воспитание уважительного отношения к мнению                   собеседника

 

4.     Оборудование и дидактические материалы:

- раздаточный материал для учащихся

- презентация

- аудиозапись, видеозапись.

1. Введение в сферу иноязычного общения

     Complete the statement and comment on this saying.

      Don’t judge a book by its cover and don’t judge a film by its … .

2.     Коммуникативная ситуация урока

Look at the word cloud. Scan the words and share with me your ideas about the theme of our lesson.

  

 

       

3.     Целеполагание

The aim of the lesson is to learn how to share your positive or negative opinions after visiting a cinema by enriching your active vocabulary.

4.     Речевая разминка

a) What do we feel after visiting a cinema? What are the words that describe negative and positive emotions? Work in two groups. Complete the table.

b) How can a film be described? Make up new adjectives by matching the words from two columns. (DIALOGUE – key word)

1

jaw

O

packed

2

breath

D

dropping

3

tear

E

provoking

4

spine

I

taking

5

action

G

opening

6

eye

A

jerker

7

hair

L

tingling

8

thought

U

raising

 

5. Listening

Let’s listen to 7 people sharing their opinion on different topics: music, books and films. Choose who is speaking about films. Write down the words and phrases they use to express negative and positive feelings.


1. music

2. films

3. books

4. films

5. books

6. films

7. music


6. Dialogue

Unscramble the sentences to make up a dialogue. What do people think about watching the film. Choose the phrases to prove your idea.

Make up a dialogue and find out what the speaker’s opinion about visiting cinema is: positive, negative, neutral.

Dialogue I.

A: Did you like the film you saw yesterday?

B: I am still in two minds.  I want to say “The Trolls” is predictable but it doesn't mean that it can't offer anything good.

A: As far as I know it is thought to be the most creative animation crafted this year. It's highly colorful!

B: I agree with you but they really went overboard with the quantity of characters! They are likable but unconvincing. Though the way that the animators both design and animate the trolls themselves is great.

A: Will you advise your friends to watch it on a big screen?

B: I can’t decide if it is worth seeing.

 

 

Dialogue II.

A: Did you enjoy your going to the cinema?

B: Disgusting! Who on earth would be so stupid to think that this is good enough to be released in cinemas.

A: You are too strict! I’ve read it could be considered amusing and inspirational.

B: It can be considered unwatchable nowadays as one of the absolute worst of all times. I kid you not. It focused more on the humor than on the story.

A: Were not you amazed by any characters?

B: I was amazed how idiotic they could be. None of them was even funny. Moreover, the seats were so uncomfortable that I left the cinema without waiting till the film ended.

A: Oh, it’s a pity you wasted your time and money.

 

Dialogue III.

A: Did you like the film you watched yesterday?

B: It’s a masterpiece of its kind. Don’t miss it! Have you watched it?

A: Not yet but I was surprised to find out that it turned out to be one of Disney's strongest animated films.

B: That’s because the story is filled with tremendous heart and humor, breathtaking animation and unforgettable characters. It’s really jaw-dropping.

A: Does it explore any issues?

B: Yes, it does. It’s eye-opening. The powerful message of discrimination makes the film stand up. Disney presented the world once again why it is the greatest and most beloved animation studio of all time!

7. Speaking

Let’s go to the improvised cinema right now. Watch a trailer of the film “Rabbit Peter” that is on at Minsk cinemas in April. After watching be ready to express your opinion. Use the words and phrases from your table. Will you advise your friend to watch it? Would you like to watch it?

8. Reflexion.

Choose 3 adjectives from the word cloud to describe our lesson.

 

Приложение 1

How to describe a film

 

Jaw-dropping     Потрясающий (дословно – такой, что челюсть отваливается)

Breathtaking       Захватывающий дух

Action packed     Наполненный действиями

Hair-raising        Страшный (дословно – такой, что волосы встают дыбом)

Tearjerker          Душещипательный (дословно – слезоточивый)

Spine-tingling     Берущий за живое (дословно – такой, что испытываешь покалывание в позвоночнике)

Eye-opening        Поучительный (дословно – открывающий глаза на что-то)

Thought-provoking      Заставляющий думать

Characters


Believable (правдоподобные)

Likeable (симпатичные)       

Shallow (поверхностные)

Unconvincing (неубедительные)


Special effects


Stunning (ошеломляющие)

Impressive (впечатляющие

Cheap (дешевые)

Amateurish (дилетантские)


Film


Moving (вдохновляющий)

Entertaining (развлекательный)

Hilarious (смешной)

Amusing (забавный)

Exciting (захватывающий)

Informative (информативный)

Realistic (реалистичный)

Gripping (захватывающий)

Absorbing (увлекательный)

Believable (правдоподобный)

Overcomplicated (слишком сложный)

Predictable (предсказуемый)

Confusing (запутывающий)

Depressing (депрессивный)

Humorless (без юмора)

Slow-moving (вялотекущий)

Far-fetched (надуманный)


A film can…

 •boast a star-studded castпохвастать звездным коллективом;

 •explore (dare to tackle) many issuesисследовать (осмелиться решить) многие проблемы;

 •do a commendable job translating the book to the screenделать похвальную работу по адаптации (переводу) книги на экран;

 deal with controversial issues – иметь дело с противоречивыми проблемами;

 be a true classic of the silver screenбыть настоящей классикой киноэкрана;

 eclipse all preceding – затмить всех предшествующих;

 trigger a great deal of heated debatesвызвать много жарких дебатов;

 •win universal approvalзавоевывать всеобщее одобрение;

 •bombard the viewer with scenes of suffering, upsetting or misleading information – «закидывать» зрителя сценами страданий, расстраивающей или неверной информацией.

The interesting facts offered in this book/film make it stand outинтересные факты, представленные в фильме/книге, выделяют ее среди других.

 •Don’t miss it не пропусти.

It will change the way you thinkона поменяет ход ваших мыслей.

 •It is worth seeing/reading – стоит того, чтобы его посмотрели/прочитали.

 It is a masterpiece of its kindэто классический шедевр своего рода.

 •It succeeds in… – преуспел в


 

Учитель: Синяк Наталья Викентьевна

Учитель: Синяк Наталья Викентьевна

Целеполагание The aim of the lesson is to learn how to share your positive or negative opinions after visiting a cinema by enriching your active…

Целеполагание The aim of the lesson is to learn how to share your positive or negative opinions after visiting a cinema by enriching your active…

A: Will you advise your friends to watch it on a big screen?

A: Will you advise your friends to watch it on a big screen?

Tearjerker Душещипательный (дословно – слезоточивый)

Tearjerker Душещипательный (дословно – слезоточивый)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.03.2022