Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)
Оценка 4.8

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)

Оценка 4.8
Контроль знаний
docx
английский язык
11 кл
31.03.2017
Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников   по английскому  языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)
олимпиадные задания по английскому 10.docx
Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников   по английскому  языку для 10 класса  (2016­2017 учебный год) 1. You are going to hear two lecturers talking about the influence of black  culture in Britain. Listen to Steve Redhead and say if these statements are true (T) or false (F). 1. British black youth culture has a similar history to white youth sub­ cultures.­­­­­­­­ 2. By the end of the 1980s, youth culture was full of black cultural ideas.­­­­­­­­­­ 3. Rave culture is purely a white culture.­­­­­­­­­­­ 4.Black sub­culture is now more fragmented than white sub­culture.­­­­­­­­­­  2.Underline the correct answers using the right form of the verb 1. That was the first time I was/had been to Rome. 2. By 2010, he worked/had been working in New York for 5 years. 3. It was the worst time I ever had/had ever had. 4. When they came/had come back from the beach, their skin was/had been red. They lay/had been lying in the sun for 5 hours! 5. He taught/had been teaching for 35 years when he retired/had retired. 6. Apparently, he has known/has been knowing them since he was/has been a child. 7. The children are tired. They played/have been playing in the yard all day long. 8. Tom lost/has lost his wallet last week. Since then he looked/has been looking for a new one exactly the same style, but he didn't find/hasn't found any yet. 9. When we finally  got/had got  to the airport, the plane  already landed/had already landed. years. 10. Yesterday, I met/had met an old school friend who I didn't see/hadn't seen for  11. She was completing/had completed her studies by 2009 and she started/had started her work at the company. Since then, she  is working/has been working  for the same company. 12. The thieves broke/had been breaking into houses for two years before they were/had been finally caught. 2. Read the text and choose one of the titles given below (A ­1) to match each  paragraph (1­6). There are two titles which you do not need to use. A. Are they mad? B. Is it as dangerous as it sounds?              F. An exciting hobby or a hard job? C. Apopular pastime? D. Is it legal? G. What makes people do it? I. The four letters that make all the difference E. Who's next? (l)__________________________________________________________ BASE Jumping Thirty years ago, Carl Boenish took a team of skydivers to Yosemite National Park,  USA, and jumped with them from El Capitan's summit. The sport developed  into BASE jumping, named after the four types of fixed objects people jump  from: Building, Antenna, Span (bridge) and Earth (cliff). (2)_______________________________________________________________ Due to the legislation surrounding it, many BASE jumpers keep their hobby a  secret, so it's difficult to say how many are involved in the spoft. Estimated  figures are very low ­ there are probably fewer than 1500 across the world. (3) ______________________________________________________________ Different countries have different attitudes towards BASE jumping. In the USA, the  act of BASE jumping is not illegal, although the owners of high bridges and  buildings do not usually permit people to jump from them. There are tight  regulations against the sport in American and Australian national parks. One of  the few countries that welcomes BASE jumping is Malaysia, home to two of the world's highest buildings. (4)___________________________________________________________ It is the danger of the sport that lures people to it. Comparably, skydiving is very  safe. For some people, skydiving begins to feel too safe, and they move on to  BASE jumping to recapture the sense of excitement. The main thrill experienced is a sensation called ground rush. BASE jumpers fall from heights much lower  than those considered safe         by skydivers. Though they do not reach the same speeds, they accelerate  more quickly during their fall. At the fastest part of a skydiveris fall the  ground is still distant, but BASE jumpers see it approaching them at an  incredible speed. (5)________________________________________________________ Maybe, but BASE jumpers also have great skill and focus. They have to know how  to manoeuvre and land with total accuracy, as there is no room for mistakes.  Anyone considering BASE jumping should already be an experienced skydiver.  Attempting a BASE jump without the necessary knowledge or experience is  suicidal. (6)__________________________________________________________ No one can deny that BASE jumping is an incredibly dangerous sport. The jumps are much shorter than those undertaken by skydivers, leaving little time to open the  parachute, or sort out problems if they arise. Such problems can often be .fatal. However, some BASE jumping enthusiasts insist that the risks are exaggerated, and  can be kept to a minimum if the jumps are carried out correctly. Many claim that strict laws against jumping in national parks force them to jump in unsafe  conditions, often from perilously low cliff edges with unsuitable equipment. But even at organised jumps, casualties are expected with ambulances on stand­ by for anticipated broken ankles or more serious injuries. 4.Read the letter below and write an answer to it (100­130 words). December 17, 2015 Dear Natasha, We have just received your latest letter. Even though it was directed at Marilyn, I  appreciated the kind words and sentiments you included in it. This is a very busy time at school. Classes ended today, but final examinations will  continue until December 23. It is not good to have examinations so close to Christmas. We  are also busy planning a national conference on Asian studies for March 23 and 24, 2013. It  will be held at our Lowell Campus and promises to have about 120 participants. Are there any plans for your return here? David Kalivas will be visiting Moscow in  March. You should begin hatching a plan on how to return to Massachusetts. Love and best wishes for a Merry Christmas and a Happy New Year,  Julien

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников   по английскому  языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников   по английскому  языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)

Олимпиадные задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников   по английскому  языку для 11 класса (2016-2017 учебный год)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2017