Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)
Оценка 4.9

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
11 кл
13.06.2019
Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)
Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс) с некоторыми вариациями подходит для работы с обучающими 9-11 класса. Данный урок способствует совершенствованию УУД в развитии умений решения коммуникативной задачи с различной степенью сложности, активизации и совершенствованию актуального словарного запаса обучающихся. Этапы урока нацелены на продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи.
Конспект урока “To bridge generation gap” (11 класс).docx
Тема урока: “To bridge generation gap” «Конфликт поколений разрешим» (11 класс) Цель  урока: Формирование ключевых языковых компетенций на уроке английского языка.  Задачи    Практическая: урока:   ­ совершенствовать навыки УУД в развитии умений решения коммуникативной задачи с  ­ ­ ­ различной степенью сложности.  Образовательная: активизировать и совершенствовать актуальный словарный запас обучающихся.  Воспитательные: развивать настойчивость и умение преодолевать трудности для достижения  намеченной цели; активизировать познавательную инициативу обучающихся и формировать их социальную  компетентность. Развивающие:  ­ содействовать установлению в сознании ребенка устойчивых связей  формировать   и   развивать   учебно­организационные   умения   и   навыки   (взаимоконтроль, самостоятельная работа, коллективная деятельность); развивать способность к рефлексии, как важнейшей составляющей умения учиться. ­ Тип урока:   урок комплексного применения знаний . УУД:    Личностные: ­ формирование познавательных мотивов обучающихся; ­ развитие мысленного воспроизведения ситуации. Регулятивные: планирование алгоритма построения диалога с партнером; владение навыками самоанализа и самооценки своей деятельности.  Коммуникативные: продуктивное взаимодействие обучающихся в решении поставленной задачи; участие в небольших устных высказываниях, «удерживая» логику повествования и  предоставление убедительных доказательств; Познавательные: импровизация, высказывание предположений, обсуждение проблемных вопросов; самостоятельное создание способов решения проблем поискового характера; комплексный анализ приобретенных знаний на уроке. ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ Форма   урок решения практических задач. Фронтальная, индивидуальная, парная и групповая урока:  формы работы. 1 Этапы учебного занятия  I.              II.            Организационный момент.       Постановка       цели       урока ­ Good day, dear guests! Glad to see you, students! Oh, you're in a good mood today.  Great! It means everything is OK in your families.  ­ How wonderful to have a family! We can rely on it, solve any questions together, be  happy with our children/parents and relatives. But on the other hand, there're not only  happy families.  (фрагмент клипа)  Please, try to find out what we are going to discuss at the lesson. (Ответы обучающихся  могут быть разнообразными: "Family problems", "Relationships in the family", "Conflicts",  учитель: You are right. Alas, conflict is an integral part of our society. But as our society  consists of families, let’s try to find out ways of family reunion. ­ It’s necessary to set problems of our lesson to be resolved  "What the conflict is" и т.д. на  слайде слайд 2 (ученики зачитывают проблемы, переводят).        .            Применение III  решения задач–аудирование            и      c       выполнением задания «множественный выбор»         упражнений           выполнения           познавательных УУД           в         условиях   ­ We're ready to continue. Many people want to know why conflicts happen generally.  They ask what they can do about conflicts.  ­ Listen to the text (одновременно с текстом демонстрируется слайд 3,) and after the  listening complete several sentences. (Ученики прослушивают запись).Choose the endings  not according to your knowledge or experience but only according to the text you have  just listened. (задание на выбор информации.) (Ученики прослушивают запись, делают  выбор). ­ (слайд 4­ разные виды конфликтных ситуаций) In what spheres of our life can we  have conflicts? (Ученики отвечают, при затруднении помочь family, society, job, friends,  war conflicts, national conflicts, выплывают фото).  III   .  Актуализация знаний ­ Актуализация навыка создания способов решения проблем поискового характера What is origin of conflicts in general? (Выходит слайд 5 с набором букв слова  MISUNDERSTANDING. Дети расшифровывают его). (подвести детей к мысли, что  конфликты зарождаются в семье). We should understand that any type of conflict  originates in people’s families. What are the roots of different types of conflicts in  families? Generally speaking, scientists name great number of conflict varieties. (слайд 6  диаграмма) Would you name five aspects of them which have the biggest percentage?   2 (ученики называют по диаграмме самые распространённые причины конфликтов).  Which factors are connected and linked with them? You should use phrases on the screen  (next is…). ­     Актуализация       лексико    ­  грамматических       навыков To talk about the problems we need special words and phrases. Let's revise them  (фронтально) and review word formation (Слайд 7), (Слайд 8). 1) People should come to … (resolution) of the conflicts … (peacefully). RESOLVE, PEACE 2) My mother was happy thanks to family … (reunion) after a long separation. UNITE 3) Nowadays it is impermissible to be … (intolerant) to people of … (different) TOLERATE, DIFFER nationality and faith. 4) … (human values) are permanent for all the times. HUMANITY, VALUABLE ­  Продуктивное       взаимодействие       обучающихся       в     решении     поставленной         задачи ­ Thank you, well done. Now look at the slide (Слайд 9) and make a decision which of  these phrases can be used to demonstrate the reasons of conflicts and which of  them describe the ways of conflicts prevention or resolution (фронтальная  работа: ученики по цепочке читают и распределяют фразы). IV       .         Самостоятельное,           творческое   коммуникативных УУД.         использование           сформированных ­        Участие в небольших устных высказываниях, «удерживая» логику  повествования и предоставление убедительных доказательств; импровизация,  высказывание предположений, обсуждение проблемных вопросов. ­ Let us make some conclusions. And what is the main reason of the parents and kids' conflict? Sure, it is their misunderstanding, as we have already said.  (Слайд 10) Pay attention to the screen, please. It will be your home task to compare and  contrast the photographs, it will be sent to your e­mails. Now we are  going to do  preparatory work according to the plan of the task.  3 First of all, what is the common theme of these pictures? (family relationships /relations). Secondly, give a brief description of action and location. What is happening in these photos (дети  дают  варианты, e.g. celebrating birthday/ having a party/ congratulating/ kissing; arguing/ quarrelling/ having conflict). What about location? (indoors, in smb’s flat, in the kitchen, in the living­room, in the café).  Now please, give an example of your answer on this paragraph (in the first picture we can see a family which is congratulating their son in their living­room, while in the second picture we can   see   an   arguing   married   couple/   spouses   and   their   frightened   little   daughter   in   their kitchen). Well done! Thirdly,  let us find some common features in the pictures  (families, families of three, married couples and a child, indoors, in flats, furnished rooms).   Now please, give an example of your answer on this paragraph  and don’t forget to give at least 2 points. (E.G.:On the one hand, these  photographs\pictures have some in common. The most obvious similarity is that both photos were taken indoors. Another similarity is that in the both pictures we can see married couples and a child. In addition, both rooms are furnished).  Next   step   of   our   preparatory   work   is   to   find   and   formulate   differences (celebrating/quarrelling, a boy/ a girl, a smiling boy/ an upset( frightened) girl,  dark­haired mother/blond­haired mother, a happy family party / a family conflict,  some special decorations for celebrating (making festive atmosphere),  positive/negative emotions). Now   please,   give   an   example  of   your   answer   on   this   paragraph   (However,   these photographs\pictures have certain differences too. The most striking difference is that in the second picture we see a quarrelling family, while in the first photo the family is friendly and they are celebrating the son’s birthday. Besides, a boy in the first picture is smiling and happy, whereas\while a girl in the second picture is  upset or even   frightened. Unlike the second picture, the first picture shows a family with different special festive decorations and a cake. Finally, emotions which are presented in the first picture are more positive  than in the second picture). Now let us speak about your preferences as for the families you’d prefer to have and prove it giving no less than 3 arguments.   (E.g.:  1)Pesonally, I’d prefer to have a family like in the picture 1, and I’d like to give arguments in favour of my choice. First of all, I suppose every family should be friendly and close.   What’s more, members of the family should get on well with each other. Finally, children should see only positive examples to grow happy.   2) As for me, I’d prefer to have a family like in the picture 2 and I have  several reasons for proving my point of view. First of all, I suppose that truth is born of argument as people usually   discuss   family  problems     though   I   don’t   approve   arguing   in   children’s   presence. What’s more, dispute can help people to understand each other better. Finally, I cannot just imagine real people who never quarrel). Well done, thank you for good work! 4 V. Рефлексия  деятельности  (Слайд11) Therefore, we’ve come to conclusion that our society consists of families, and  our relations and characters and problems are grown up in (come from) families. “Plant   Kindness AND Love will  Grow” /“Good and happy families in the long run make a happy  society”. That is why the better relations there are in the family, the healthier our society  In the end of the lesson we have last , but not least, the poem  and world is. Слайд 12­ which demonstrates the main idea of our lesson. 5

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)

Конспект урока по английскому языку “To bridge generation gap” (11 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.06.2019